Se halpuutus!

Makriina

Erään suosituimman kahvilaadun hinta on kivunnut hissukseen ylemmäs ja ylemmäs. Eilen oli K-kaupassa jo ohitettu 4 €:n hinta.
Seuraan myös erään leivonnaisen hintaa. Syksymmällä sen hinta nousi yllättäen neljän euron ohi, mutta kun samat pitkot lekottivat hyllyssä viimeiseen myyntipäivään saakka, niin hinta palasi ennalleen.
Moni muukin tuote on salakähmästi ja pikkuhiljaa muuttunut, ei ole helppo muistaa onko tuote ollut 37 vai 38 senttiä. Laskussa hinnassa on kuitenkin ero. Hämäävästi voidaan kehaista, että entinen hinta 42 senttiä on nyt halpuutettu ja on nyt vain 38 senttiä. Iloitkaamme.

17

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kat.leija

      Olen huomannut ainakin Citymarketissani hintojen nousun. Vihannes- ja hedelmäosastolla on pistänyt silmään kolmosella alkavat hintalaput. Sitten ovat nuo könttätarjoukset, kahden ja kolmen kappaleen 'tarjoushinnat', joissa ei kummoistakaan alennusta kappalehinnoissa kuitenkaan ole.

      • Moni vihanes ja juures on kivunnut hintaan, jota ei voi olla kummastelematta. Esim. kesäkurpitsa, joka on varmasti satoisa ja nopeakasvuinen, oli aikanaan hyvinkin edullinen lisäkekasvis. Onko se sitten laskettava juureksiin vai kurkkuihin vai mihin? Eilen jouduin maksamaan siitä 6.39€/kg, eli 350 g kesäkurpitsa maksoi 2,25
        e.
        Ei juuri tee mieli.


      • Bataatti on nyt halpaa verrattuna, mitä oli ennen. Minä rontti tuon kyllä lapseni luota vihannekset, koska en viitsi kaupasta ostaa 3 porkkanaa, 3 tomattia kolme salatinlehteä y.m.s

        Nyt minua harmittaa, kun ei ole missään enää peruspuhelimen kk-maksua alle 5,.€, tai on, koska DNA pakkomyy nyt 4,95/kk, johon sisältyy netti liittymä! Mietin, kuinka se toimii pöytäkoneessa, siis se veloitus, sillä eihän se voi sisältää käyttöä, vai?

        Minulla on tietsikalla mokkula Saunalahti 9,90/kk ja kyllä on yritetty kaupata 4G liitymää ja pian kai se on pakko vaihtaa, koska selaillessani puhelintarjontaa ei muita löytynyt.

        Kun huomaatte savumerkkien tulevan, niin se olen minä, joka on irtisanonut kaikki nykyajan vempaimet!DDDD


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Bataatti on nyt halpaa verrattuna, mitä oli ennen. Minä rontti tuon kyllä lapseni luota vihannekset, koska en viitsi kaupasta ostaa 3 porkkanaa, 3 tomattia kolme salatinlehteä y.m.s

        Nyt minua harmittaa, kun ei ole missään enää peruspuhelimen kk-maksua alle 5,.€, tai on, koska DNA pakkomyy nyt 4,95/kk, johon sisältyy netti liittymä! Mietin, kuinka se toimii pöytäkoneessa, siis se veloitus, sillä eihän se voi sisältää käyttöä, vai?

        Minulla on tietsikalla mokkula Saunalahti 9,90/kk ja kyllä on yritetty kaupata 4G liitymää ja pian kai se on pakko vaihtaa, koska selaillessani puhelintarjontaa ei muita löytynyt.

        Kun huomaatte savumerkkien tulevan, niin se olen minä, joka on irtisanonut kaikki nykyajan vempaimet!DDDD

        Minä en uskalla mennä 10 m lähemäs Saunalahden myyntipistettä, koska jään aina kiikkiin ja joudun vaihtamaan jonkun kammotuksen toiseen kammotukseen, josta en ymmärrä senkään vertaa, mutta nopeus, se nopeus! Ja nopeasti tyhjenee kukkaro, monta kymppiä maksaa jokainen tapaaminen ystävällisen asiantuntijan kanssa, joka 2 minuutissa selittää koko datan minulle, ja se ei maksa kuin niinjaniin kuussa. "Nimi tähän, ole hyvä".


      • Makriina kirjoitti:

        Minä en uskalla mennä 10 m lähemäs Saunalahden myyntipistettä, koska jään aina kiikkiin ja joudun vaihtamaan jonkun kammotuksen toiseen kammotukseen, josta en ymmärrä senkään vertaa, mutta nopeus, se nopeus! Ja nopeasti tyhjenee kukkaro, monta kymppiä maksaa jokainen tapaaminen ystävällisen asiantuntijan kanssa, joka 2 minuutissa selittää koko datan minulle, ja se ei maksa kuin niinjaniin kuussa. "Nimi tähän, ole hyvä".

        En minäkään mene mihinkään puhelin/tietsikka kauppaan, koska niitä ei ole edes onneksi lähellä ja puhelintarjouksiin sanon nykyisin, että lähettäkää kirje, että voin rauhassa miettiä. Mitään kauppoja en tee puhelimitse, ...toivottavasti!DD

        Paitsi! No, tuon toisen DNA-liittymän vaihdoin, ...niin...en tiedä miksi, mutta että se sopisi netti käyttöön. En kyllä ymmärtänyt höikkäsenpöläystä asiasta, mutta vaihto oli ilmainen. Miksi ne molemmat ei muka käy, koska hintakin edellyttää sitä?

        Ongelmahan siitä tuli heti, koska se olisi pitänyt aktivoida ja sivustolta ei löytynyt muita, kuin 4G ja sitäpaitsi tuo entinen tikku on laitettu siten, että se ei avaudu, siis siihen ei voi vaihtaa toista SIM-korttia.

        Olishan noita härpäkkeitä jokalähtöön, kun katselen lastenlasten touhuja, mutta yritän pysyä kaukana niistä, koska en todellakaan tarvitse.


      • piruitt
        Kristiina23 kirjoitti:

        Bataatti on nyt halpaa verrattuna, mitä oli ennen. Minä rontti tuon kyllä lapseni luota vihannekset, koska en viitsi kaupasta ostaa 3 porkkanaa, 3 tomattia kolme salatinlehteä y.m.s

        Nyt minua harmittaa, kun ei ole missään enää peruspuhelimen kk-maksua alle 5,.€, tai on, koska DNA pakkomyy nyt 4,95/kk, johon sisältyy netti liittymä! Mietin, kuinka se toimii pöytäkoneessa, siis se veloitus, sillä eihän se voi sisältää käyttöä, vai?

        Minulla on tietsikalla mokkula Saunalahti 9,90/kk ja kyllä on yritetty kaupata 4G liitymää ja pian kai se on pakko vaihtaa, koska selaillessani puhelintarjontaa ei muita löytynyt.

        Kun huomaatte savumerkkien tulevan, niin se olen minä, joka on irtisanonut kaikki nykyajan vempaimet!DDDD

        Ei noita pikkuliittymiä kannata ostaa kun nissä joka sekunti maksaa 7c.

        Paketti tulee edullisemmaksi ja 4g on usein tarpeeton. Lehmiaidan piikkilangassa kulkeva 2- tai 3g toimii puheella hyvin.

        Puhu hillitysti ja kauniisti, sillä langalla istuu pikkulontuja levähtämässä ja varpaat kutiavat.


    • jakolasku

      Tavallinen lause: Osta kolme niin saat ne kahden hinnalla.
      Veskipaperit on usein tarjouksessa ja paperi tosi ohutta. Käsipaperirulla on kapea ja pieni kuluu nopeasti.
      Ostajaa kusetetaan koko rahan edestä.

      • 3 euroa kappale ja kympillä kolme! Sanoo kalakauppias, joka käy ovellani myymässä savustettua kalaa paloina.


    • Jo.vain

      Vihannekset maksaa tähänaikaan, kahvin hintaan vaikuttaa maailman markkina hinta joka oli viime syksynä nousussa, keskimäärin hinnat eivät ole nousseet.

      • Liiterissä.kävin

        Lidli ainakin nostanut Kulta-Katriinan hinnan 2,85:stä jonnekin 3,2 paikkeille. Ihan kopeekalleen en muista. Saksalaiset kahvit eivät vielä eilen olleet nousseet.


      • monta.talviviikkoa.vielä

        Suomalaiset elintarvikekaupat ostavat paljon vihanneksia espanjasta niiden edullisuuden takia. Siellä on lämmintä ja auringonvaloa enemmän.
        Nyt sääolosuhteet Espanjassakin ovat ankeat, matalia lämpötiloja, jopa lumisateita. Kotimainen vihannestarjonta tulee kalliiksi. energiakustannusten takia.


      • monta.talviviikkoa.vielä kirjoitti:

        Suomalaiset elintarvikekaupat ostavat paljon vihanneksia espanjasta niiden edullisuuden takia. Siellä on lämmintä ja auringonvaloa enemmän.
        Nyt sääolosuhteet Espanjassakin ovat ankeat, matalia lämpötiloja, jopa lumisateita. Kotimainen vihannestarjonta tulee kalliiksi. energiakustannusten takia.

        Edullisuus on kyllä kaukana, jos kesäkurpitsasta joutuu maksamaan yli 6€ kilo!


      • entässitten
        Makriina kirjoitti:

        Edullisuus on kyllä kaukana, jos kesäkurpitsasta joutuu maksamaan yli 6€ kilo!

        Entäs sitten ? Kesäkurpitsan voi jättää talvella ostamatta., niin ei joudu maksmaan mitään Kesällä se maksaa alle euron kilo.


    • ei.merkittävää.alea

      Halpuutus sana lanseerattiin kylläkin S-markettien toimesta. Maataloustuottajat katsoivat halpuutuksen lähtevän heidän työstään.
      K-ketju marisi halpuutuksen vievän heiltä asiakkaita.

      • Suomen_ykkönen

        Ovathan S-marketit ja prismat edes valoisia ja ilmanvaihto niissä pelaa. S-konsernissa osataan. Pankkitoiminta uusi aluevaltaus.


    • juhlan_kunniaksi

      Kulta Katriinaa myydään (toistaiseksi) 10% isommissa paketeissa,vanhaan hintaan.

    • Näin.se.menee

      Naapurin mies ei henno ostaa parempaa kahvia, 5 tölkistä kaljaa päivässä ei valita ja tupakit päälle. Väliin ollu presitentti kahvia 3 pakettia 10 €. Olen valmis maksamaan muutaman kymmenen euroa enemmän kuussa ilman kyttäilemistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      224
      1853
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      82
      1143
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      978
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      83
      974
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      827
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      743
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      118
      650
    9. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      92
      639
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      21
      632
    Aihe