Kilpirauhanen ja seksi

saarins

Hei

Olen 30v nainen ja minulla on kilpirauhasenliikatoiminta ja basedown! Olen huomannut että kun tauti minullea todettiin yli kaksi vuotta sitten, niin seksihaluni ovat hävinneet. syön tällä hetkellä tyrazolia ja kuvittelin että se palauttaisi haluni takaisin! Onko kohtalotovereita ja mitenkä olette saaneet halunne takaisin!

auttaako esim joku lääke tyrazolin lisäksi nostamaan seksihaluni taas normaaliksi vai onko esim luoonontuotteista ollut apua!

Todoella turhauttuvaa

Kiitos etukäteen jo järkevistä vastauksista!

22

4577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaisis

      Onko sulla muita lääkkeitä käytössä? Itse aloitin e-pillerit ja kaksi viikkoa siitä alkoi kuumeilu ja todettiin autoimmuunityreodiitti, vajaatoiminta alkoi pikkuhiljaa ja leikattiin koko roska pois. Meni pahasti vajaatoiminnalle ja halut loputkin tipotiessään. Lääkitys saatiin kuntoon, mutta halut ei palanneet. Vaihdettiin yazit microlutoniin ja jo reilun viikon päästä alkoi halutkin palaamaan. Uskon, että kilpparilla oli sormensa pelissä halujen suhteen, mutta todellinen syyllinen oli yazit. Liikatoiminnasta ja basesta ei ole kokemusta, mutta yhtälailla niissäkin on hormonit sekaisin, mikä vaikuttaa koko kehoon.

    • Pipsi82

      Hei

      Itseänikin kiinostaa saada tään vastauksia!

      Onko ketään joka on saanut halut takaisin tai jotain lääke/luonnollista hoitokeinoa joka on auttanut haluttomuuteen

    • FiiaS

      Hei
      Minulla oli sama juttu, luulin että johtui jo vaihtareista, olen siis 20 v vanhempi aloittajaa. Todettiinkin Basedov (muitakin oireita tietenkin oli), kun tyrazol alkoi puremaan, niin halutkin kyllä palasivat samoin tein. Onko sinulla Basedovista muita oireita lääkityksestä huolimatta? Kannattaisi varmaan kysyä suoraan lääkäriltäkin.

    • RandomWalker

      Kuten nimim. Kaisis jo vihjailikin vähän, niin voisko sittenkin olla kääntynyt vajaatoiminnaksi.
      Tuoreimmat kilppariarvot? Mitä muita oireita? Muu mahdollinen lääkitys?

    • Mimmut74

      Hei

      Itselläni on vähän sama ongelma!

      Minulla kesti monta vuotta, että myönsin itselleni halutomuuden johtuvan kilpirauhasen liikatoimminta(Älkää tehkö samaa virhetä)

      Itseäni turhauttaa mieheni takia, koska olen ollut aina se aktiivinen osapuoli!
      Mieheni kyllä sanoi ymmärtävänsä, mutta pelkään että se raja tule joskus hänelläkin vastaan ja menee viaraisiin


      Olisi kiva tietää millä olette saaneet halut takaisin tyrazol lääkityksen kannsa?En ole uskaltanut ottaa asiaa puheeksi lääkärissä


      T-Mimmu

      • Anonyymi

        Kuinka ihmisellä on Tyrazol-lääkitys vuosikausia? Eikö liikatoiminta pyritä ja onnistuta hoitamaan pois niin, ettei hankalaa Tyrazol-lääkitystä tarvita? Ainakin minun liikatoiminta hoidettiin.


    • katamari85

      Hei

      Sama juttu , kun mimmulla paitsi minulla mies petti ja lähti toisen matkaan!Toisaalta ymmärrän, olisin luultavastin tehnyt saman!

      5 vuotta olen ollut siinä tilassa että seksi ei kiinosta ja olen koko ajan kiukkuinen, nyt vasta olen uskaltanut myöntää itselleni tämän johtuvan kilpirauhasen liika/vajaa toimminasta

      Itsellä on vähän sama tilanne, kun mimmulla että en ole uskaltanut ottaa asiaa puheeksi lääkärissä! Onko ketään joka on asiasta puhunut lääkärissä ja saanut apua haluttomuuteen???

      • Hashimoto

        Kilpirauhanen vaikuttaa tosiaan myös tässä suhteessa mm. vaikuttaen testosteronin ja estrogeenin pitoisuuksiin. Ihminen on kuitenkin monimutkainen kokonaisuus eli syitä voi olla muitakin.


    • Enseminä

      Tästä aiheesta löytyy todella vähän infoa, täälläkin vähän keskustelua. Aihe on toki arka, mutta kiinnostaisi kuulla muiden mielipiteitä.
      Onko teillä vajaatoiminnasta kärsineillä lääkkeet korjanneet tilannetta seksuaalisen haluttomuuden suhteen? Itsellä tuntuu tilanne olevan, että haluja ei vain ole vaikka lääkitys ollut jo kohta vuoden. Nyt seksitöntä eloa ollu pari kk.

      • Hashimoto

        Jos hoito tasapainossa, ei pitäisi suuremmin vaikuttaa, joten syy silloin lienee muualla. Tuntuisiko olevan muita kilpparioireita ja mitä on tuoreimmat veriarvot, tsh,t4v,t3v?


      • Anonyymi

        Toisilla kestää parikin vuotta ennenkun lääkitys istuu niin kuin pitääkin
        Sitten kun keho vara lääkkeeseen kuten pitääkin niin halutkin palaavat.
        Sitten voi olla muitakin syitä ettei seksi kiinnosta


    • Huhana

      Hei

      Täällä painiskellaan saman ongelman kannsa!

      Onko aloittaja löytänyt mitään hoitokeinoa?

    • kukkaliini94

      Hei

      Täältä löytyy sama ongelma!

      Onko kukaan kokeillu lady preloxia?

      Tuntuu että tämä on erittäin yleistä, mutta samalla myös vaiettu asia!

      En ole oikein löytänyt aiheesta mitään muualta

    • Erkkiina95

      Nostetaas tätä vähän

    • Anonyymi

      Kaikesta sitä tehdäänkin ongelma! Jos ei ole seksihaluja, mitä puuttuu? Ei mitään!

      Seksi on turhaa hikoilua. Juokse vaikka korttelin ympäri, jos haluat hien pintaan!

      Kun seksi ei kiinnosta, annetaan olla.
      Kun juokseminen ei kiinnosta, annetaan olla.
      Kun laulaminen ei kiinnosta, annetaan olla.
      Kun tanssi ei kiinnosta, annetaan olla.
      Vai mitä?

    • Anonyymi

      Mies 46v. Kilpparin liikatoiminta. Syön tyrazolia nyt kolmatta viikkoa ja nukun paremmin ja panettaa useammin kuin ennen. Nykyään tumputan 1-3 kertaa päivässä, aiemmin joka toinen päivä. Mahtava lääke!!!

      • Anonyymi

        Mulla oli tsh arvo noussut nyt peräti 1,8,kun on aiemmin ollut jotain 0,03..haluttomuus vaivaa..56 ikää naisella


      • Anonyymi

        Tuntuu että asia on näin itsellä. Heti kun Tyrazolia laskettiin niin haluttomuus lisääntyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu että asia on näin itsellä. Heti kun Tyrazolia laskettiin niin haluttomuus lisääntyi.

        Siitä voi puhua lääkärin kanssa ihan avoimesti
        Itse nostin hieman lääke annostani kun tunsin ettei olo ollut hyvä. Mutta muunnoksia lääkitykseen näissä saitauksissa Ei tehdä itse vaan yhteistyössä lääkärin kanssa


    • Anonyymi

      Onko kellään PSA koepalojen oton seurauksena tullut erektiohäiriöitä

      • Anonyymi

        Asia ei kuulu kilpirauhassairauksiin!


    • Anonyymi

      Kun ei ole seksihaluja, niin ei ole! Helpompi elää ja tehdä jotain hyödyllistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe