Arimax 25 kattila on palvellut jo 34 vuotta ja alkaa väsymään. Mikä tilalle, uusi puukattila vai ilma-vesi lämpöpumppu, siinäpä pulma. Talo on perinteinen rm-talo, lisäsiivellä. Jaksaisko iv-pumppu yksinään hoitaa 2500 litran varaajan lämpimäksi? Varaajassa on kolme sähkövastusta, joita käytän silloin tällöin, kun en muka "kehtaa" laittaa kattilaa tulille.
Puukattilan tilalle
4
178
Vastaukset
- maalämpö
Asennuta kaksi maalämpöpumppua, näin saat varmasti riittävästi lämpöä. Noin 6 vuodessa pumput maksavat itsensä takaisin.
- ranettaja
Pidä puulämmössä edelleen, uudenveroisia käytettyjäkin myynnissä kun noita kauko-maa-ym.markkina hölmöyksiä käyttävät, sähkölasku nousee rajusti jos puusta luovut.
- Puuvaisähkö
Koivuhalot maksavat metsässä pinossa 45-50 euroa kuutio ajo ja tekeminen klapeiksi. Sähkö tällä hetkellä kaikkine veroineen, siirtoineen, ym. n. 12 cnt/Kwh. Toki sähkölasku nousee, se on varma, mutta...
- carunanuhri
Puuvaisähkö kirjoitti:
Koivuhalot maksavat metsässä pinossa 45-50 euroa kuutio ajo ja tekeminen klapeiksi. Sähkö tällä hetkellä kaikkine veroineen, siirtoineen, ym. n. 12 cnt/Kwh. Toki sähkölasku nousee, se on varma, mutta...
meillä caruna nostaa hintaa, nyt vielä on 14centtiä kilowattitunti,, ensi kuun korotuksen jälkeen 16,5 centtiä kilowattitunti kokonaiskustannukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857425- 965374
- 2544533
- 444465
- 623227
- 482656
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222338Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292302- 492252
- 412164