Arimax 25 kattila on palvellut jo 34 vuotta ja alkaa väsymään. Mikä tilalle, uusi puukattila vai ilma-vesi lämpöpumppu, siinäpä pulma. Talo on perinteinen rm-talo, lisäsiivellä. Jaksaisko iv-pumppu yksinään hoitaa 2500 litran varaajan lämpimäksi? Varaajassa on kolme sähkövastusta, joita käytän silloin tällöin, kun en muka "kehtaa" laittaa kattilaa tulille.
Puukattilan tilalle
4
204
Vastaukset
- maalämpö
Asennuta kaksi maalämpöpumppua, näin saat varmasti riittävästi lämpöä. Noin 6 vuodessa pumput maksavat itsensä takaisin.
- ranettaja
Pidä puulämmössä edelleen, uudenveroisia käytettyjäkin myynnissä kun noita kauko-maa-ym.markkina hölmöyksiä käyttävät, sähkölasku nousee rajusti jos puusta luovut.
- Puuvaisähkö
Koivuhalot maksavat metsässä pinossa 45-50 euroa kuutio ajo ja tekeminen klapeiksi. Sähkö tällä hetkellä kaikkine veroineen, siirtoineen, ym. n. 12 cnt/Kwh. Toki sähkölasku nousee, se on varma, mutta...
- carunanuhri
Puuvaisähkö kirjoitti:
Koivuhalot maksavat metsässä pinossa 45-50 euroa kuutio ajo ja tekeminen klapeiksi. Sähkö tällä hetkellä kaikkine veroineen, siirtoineen, ym. n. 12 cnt/Kwh. Toki sähkölasku nousee, se on varma, mutta...
meillä caruna nostaa hintaa, nyt vielä on 14centtiä kilowattitunti,, ensi kuun korotuksen jälkeen 16,5 centtiä kilowattitunti kokonaiskustannukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1185806
- 564281
- 492613
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282458Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161855- 151514
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331362Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗211245- 261137
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431091