Ruuneperi palstalla

Ruuneman

Ruuneperi vanha ol viraton persantti,
silloinkin kun hommahan palstalle asteli.
Palstallansa omalla hän aina ruikutti
ja tippa oli silmässään kun mennyttä muisteli.

Ajattelin tehdä omakohtaisen Sven Tuuvan. Jatkakaa te!

12

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s-e-k

      Ruuneperi kysyy Ruune vastaa
      kaikkihan hänelle vastata jaksaa,
      kovasti mies sulkakynää käyttää
      maailmalle närhen munat näyttää,
      aikaisin aamulla myöhään iltaan
      näppäimiä tökkii istuviltaan.
      Ruonomuodossa sujuu aina
      sunnuntaina ja maanantaina,
      kevätkin tulossa tänne kuin salaa
      ja meille uskoa iloa säkein valaa!
      Parempi on runoilla päivien mittaan
      kuin heittää santaa naapurin niskaan.

    • saatjatkon

      Voi sitä itsensäkin kanssa alkaa riidellä, kun ei enää haastetta toisaalta saa. Ja kun tieto loppuu, niin runous alkaa ja kun vielä sitten oppisi runouden jalon taidon että osaisi runoilla sen sijaan että latelee sanoja vain peräkkäin.

      • voitätä

        avaa ikioma riitelyketju!


      • Nimimerkille "saat jatkon"

        Sinulta voin pyytääkin neuvoja runojen kirjoitteluun.


    • metsänpiikanen

      Omanlainen on miehen tapaus
      ukko kun palstalle tiiraa.
      Mielessä ainainen ilmaisun vapaus
      eipä nyt suuremmin viiraa.

      Maailmoja syleilevä ukolla mieli
      taivaita tähyy ja tuumaa.
      Taipuva vikkelä vielä on kieli
      yhä vilkuilee likkojen uumaa.

      Toivoa voisi nyt jokainen heppu
      salat poimimme luonnosta aivan
      Tiedon eineestä silloin täys on mun reppu
      rauhan antaa ja palkitsee vaivan.

    • Rùune kuuluis jo ylempiin luokkiin,
      palstalla notkuilee nuorempain kuokkiin.

      Mikä saa olemaan maailman napa,

      • ruuneeri

        En ole mikän maailman napa
        tämä nyt onpi ihan mun tapana
        ravata ronkkia siellä täällä.,
        aikuisna ihan, elämän tiellä


    • Ruunesta tuli kuitenkin runon rustaaja
      ponnekkaasti pohdiskeli oikeita sanoja.
      Ei parempaa ehkä laatinut
      kai moni toinenkaan.
      Vaan arvostelut katkerat
      saa Ruune aina vaan.

      "Miks herran nimes aikonet
      sinäkin poloinen",
      näin kollegat vaikersivat usein tuskaillen.
      Kun virsi tää ei loppunut Ruune maltin menettää,
      sheriffiksi kaikille hän vihdoin yrittää.

      Jatkoa?

      • myötä-eläjä

        Ei kilpeä sais himmentää
        jo piisaa sheriffyskin.
        Nyt parhaat muistot taakse jää
        ne paranisko, tuskin.
        Kuin liukas mäki palsta on
        sitä nelinkontin puskin
        laelle jos jaksa en
        ois olo onneton.


    • Sheriffinä aikansa kun Ruune kamppaili,
      hän rivimiehen asemaa paremmin ymmärsi.
      Palasi hän alkuastelmiin takaisin
      ja sheriffin toimet siirtyivät Bilmaniin.

      Kun palstan touhut Ruunen vievät ihan väsyksiin,
      niin tvn avaa illalla ja siirtyy snookeriin.

    • Kun aamu sitten valkenee ja Ruune heräilee
      niin ajatuksiin aiheita hän heti keräilee.
      Jo yksi syttyi uutisesta toinen pohjast' mielen
      nyt sormet tanssii tagenteilla sijaisina kielen.

      Jos milloin ajatukset mukaan nuorten ehdi ei
      niin onko se nyt katastrofi jos ne vuoron vei.
      Persantin muisto viratonkin palstaa hauskuttaa
      on mappi tuonne piiloitettu arkistotolpan taa.

    • Anonyymi

      Up

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe