Oulun jätehuoltomääräykset

Onmaailmassamonta

"Jätehuoltoviranomaisen tekemässä tarkastuksessa kiinteistössänne ei toteudu jätehuoltomääräysten mukainen jätekuljetus." Tuo väite on perätön ja loukkaava.
Em. sisältöisen kirjeen jätehuoltoyritys oli saanut.
Millainen tuo muka "tarkastus" sitten lienee ollut?
Kiinteistölläni jätteet lajitellaan ja toimitetaan ekopisteisiin asianmukaisiin keräysastioihin, biojäte kompostoidaan ja käytetään kasvimaalla maanparannusaineena. Jäljelle jäävä polttokelpoinen jäte kerätään 240 litran vetoiseen jäteastiaan, joka tyhjennetään 20 viikon välein jatehuoltoyrittäjän kanssa tehdyn sopimuksen mukaisesti.
Voi hyvät hyssykät! Jumalan pyssyt ja puukuulat! Mikä mättää!
Oulun ympäristölautakunnassa ei liene vielä kuultu Sipilän ilosanomaa normien purkutalkoista. Herätys jätehuoltoviranomaiset!
Nyt on jäteastian tyhjennys-
väli "normien" mukainen 12 viikkoa, eipä ole enää motivaatiota lajitella kaikkea nyt kun mahtuu reilusti tuohon yhteenkin pönttöön.

5

529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mussunmussun.valivali

Haista vittu!
      Samat säännöt kaikilla, joten pulinat pois.

• Roskajonne

Ei ole säännöt samat jokaiselle.
      Salon kaupungin asuinkiinteistöillä ei ole mm. pahvikeräysastioita jokaisessa, johon olisi velvollisuus hommata ne.
      Yksityisiin kiinteistöihin ne piti hommata ja pienellä varoitusajalla.
      Kun valvoo itseään voi , myös itse luistaa!

• lodidyu

Sipilän porukalle on tärkeää , että tuotamme jätettä mahdollisimman paljon , sehän on rahanarvoista vaikkapa jätettä polttaville voimaloille, tiesit kai että tuottamamme jäte , ensin maksatetaan pytyn tyhjennyksen yhteydessä ja liike saa vielä lisää rahaa jättestäsi polttolaitos yrittäjältä !

• itsetehdytkaikkion

Olen kyllästynyt jätteisiin, siihen sontaan, jota kaupat ovat pullollaan. Kiinalaista roinaa ja halpaa, heikkoa ( mikäli ylihinnoiteltua ). Teen itse ompelemalla vaatteeni, niistä saa vahvat ja kestävät niin kuin itse kutomalla villasia talven varalle. Huonekaluja olen myös tehnyt melkein kaikki itse, vahvaa puuta ja kestää. Muovia kotiin ei kanneta kaupoista, vaikka pakolla niitä melkeen myyvät hedelmäpusseja ja muovisia kasseja, muovisia kippoja ja kuppeja. Olen ommellut sopivan kokoisia hyvin kevyitä kangspusseja hedelmille, jotka sitten punnitsen tuossa kangaspussissa, painaa saman verran kun tuo muovinen, jota pakosta tarjotaan liikkeissä kuin liikkeissä.

Kun siis jätettä, roskaa kuitenkin tässä maailmassa on ja siltä ei voi täysin välttyä, niin en lajittele. Minun asiani ei ole lajittelu eikä roskien myynti,...mutta pakko ostaa, kun ei kaikkea saa ilman pakkauksiakaan, muovisia tai pahvisia.

Kannatan paperipusseja ja kangaskasseja niin kuin pakkauksettomuutta.

• MaksakaaKöyhät

Tälläinen kirje tulee monelle mökkiläiselle laskun kera tänä kesänä....Minuakin vituttaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      136
      5761
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      175
      3404
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      28
      2607
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      464
      2503
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2295
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      181
      1852
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      125
      1437
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      36
      1222
    9. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      50
      1103
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      1026
    Aihe