Kun palstalla keskusteltiin suomen kielen virallistamisesta, väitin minä Wikipediasta lukemieni tietojen pohjalta, että tuo tapahtui v. 1922.
Jotenkin jäi mieleeni tieto, että katsoit tietoni vääräksi ja pahastuit.
Jos tuollainen on tapahtunut niin anteeksi pyydän!
Minulla on asiaa Makriinalle
6
146
Vastaukset
Enhän minä herrantähden sentään tuosta pahastunut. Sinä puhuit itsenäisestä Suomesta. Ihmettelit, ettei aikaisemmin lakia saatu.
Minä taas ajattelin, että on muistettava, että myös tsaarin Venäjä antoi suomen kielelle mahdollisuuden ihan kiitettävästi.
Mitäpä ongelmaa me tästä voisimme kehitellä. Ei mitään!
Minä aina ilahdun, kun palstalle saadaan keskusteluketju. Muistaakseni siihen osallistuikin moni.- eemeliyks
Hyvä näin! Minä kerroin vaan sen minkä luin ja ymmärsin.
Kiitos ja snookeroidaan Käytit kirjoituksessasi lähinnä alaarvoisiksi luokitelltavia ilmaisuja suomalaisista laisinkaan miettimättä asiaan liittyvien tosiasioiden merkitystä.
Mitä tarkoitat? En ole halunnut ärsyttää ketään ala-arvoisilla ilmaisuilla.
- ant.puuttum
makriina,
vaalierkki kai osoitti sanansa nim.merkille eemeliyks, joka imeisesti Ruunemann.
Kävin katsomassa ketjun. Minusta se on hyvä ja elävä keskusteluketju. Tuollaisia kaivattaisiin lisää.
Eri näkökantoja aloituksesta, sekä aiheen herättämiä muisteluksia omista kokemuksista elämän varrelta.
Pakkanen kiristää lämpötilaa asuunnossani. Putosi alle 20. Näpit kohmeessa! Säädän lämmitystä, mutta se muuttuu hitaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1594800BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2084021- 2143223
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1103064Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main892909- 1251750
HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok151639- 611349
Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja1221300Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2471186