Kun palstalla keskusteltiin suomen kielen virallistamisesta, väitin minä Wikipediasta lukemieni tietojen pohjalta, että tuo tapahtui v. 1922.
Jotenkin jäi mieleeni tieto, että katsoit tietoni vääräksi ja pahastuit.
Jos tuollainen on tapahtunut niin anteeksi pyydän!
Minulla on asiaa Makriinalle
6
153
Vastaukset
Enhän minä herrantähden sentään tuosta pahastunut. Sinä puhuit itsenäisestä Suomesta. Ihmettelit, ettei aikaisemmin lakia saatu.
Minä taas ajattelin, että on muistettava, että myös tsaarin Venäjä antoi suomen kielelle mahdollisuuden ihan kiitettävästi.
Mitäpä ongelmaa me tästä voisimme kehitellä. Ei mitään!
Minä aina ilahdun, kun palstalle saadaan keskusteluketju. Muistaakseni siihen osallistuikin moni.- eemeliyks
Hyvä näin! Minä kerroin vaan sen minkä luin ja ymmärsin.
Kiitos ja snookeroidaan Käytit kirjoituksessasi lähinnä alaarvoisiksi luokitelltavia ilmaisuja suomalaisista laisinkaan miettimättä asiaan liittyvien tosiasioiden merkitystä.
Mitä tarkoitat? En ole halunnut ärsyttää ketään ala-arvoisilla ilmaisuilla.
- ant.puuttum
makriina,
vaalierkki kai osoitti sanansa nim.merkille eemeliyks, joka imeisesti Ruunemann.
Kävin katsomassa ketjun. Minusta se on hyvä ja elävä keskusteluketju. Tuollaisia kaivattaisiin lisää.
Eri näkökantoja aloituksesta, sekä aiheen herättämiä muisteluksia omista kokemuksista elämän varrelta.
Pakkanen kiristää lämpötilaa asuunnossani. Putosi alle 20. Näpit kohmeessa! Säädän lämmitystä, mutta se muuttuu hitaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1851559
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2081530Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä441154Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad44846- 14730
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30721Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21710- 36691
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .20656Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617