Tienhoito kaennuussa

Pitkämatkakulukija

Aevan olematonta.

19

1131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ppahanilkinen

      kyllä tienhoito kainuussa ja etenkin yläkainuussa on mallillaan. ei oo lumeen hukuttu, koskaan

    • siivoillaan

      Kohta lähtee liikkeelle niittokoneet, ne kerää pajukot, nokkoset ja lupiinit pois maisemasta.

      • Taputaptap

        Hienoa. Hyvä poijjaat!
        Nyt vielä talveksi teillehi palkakorotukset ja työvoimaa lisää nii kaennuu peräkylie asukkaat on tyytyväisiä.


    • aevanaevannii

      Välttävästi tähän asti . Tosin sivuteiden lanauksia ei tehdä enää tarpeeksi usein, vaikka kiinteistöverot on nousseet jatkuvasti. Tonni menee kiinteistöveroja , kun joka hökkelistä ja tontista pitää maksaa, mutta silti on tulossa uusi tiemaksu, kun kunta muuttaa tienhoitokustannusten maksun taas perskohtaiseksi.
      Katumaksu oli alunperin kiinteistöveron nimi. Sillä kustannettiin mm. katuvalot taajamissa.
      Syrjäkylillä sillä saa... kaivaa kuvetta.

    • säästäjä

      Kyllä se tienreunojen leikkaajalle pitää olla kiire, kun pikkuisen vain reunoja leikataan.

    • miettikäähä

      Kyllä minä ainakin oon ihan tyytyväinen että on saatu risteyksiin lisää näkyvyyttä.
      Talaviaika on pahin. Kyllä huomaa vajaa-miehityksen ym.

      Teiden hoitoon pitäisi valtiolta saada lisärahotusta ehdottomasti.

    • haitta

      Lupiinissa on jo kukkavarret täynnä siemeniä, kannattaa kerätä pian pois ja ei levitellä pikin teitä.

      • Viikatemiesxniittäjä

        Mene työtön eunukki keräämään. Samalla kun kadehtit niittäjiä niin keräå voikukkia ja survo ne perseesi. Ja siivoa se oma kotoosi, tiedän sinut ja sotkusi.


    • Lumenaurausta-parannetta

      Eikö oo aurattu mieliksi teille kitisijöille?

    • Pimmeyden_ruhtinas

      Ei oo öisin katuvalojakaan joka metrille maanteillä.

    • mustikkamuorii

      Kyllä syrjäkylien tiet saa olla huonossa kunnossa jos kyläläiset eivät itse ole yhteydessä kunnan herroihin.vaikka soittasikin kuntaan ei tapahtu tien kunnostus kerralla.sitä korjataan sitä mukaa miten sinne satutaan soittamaan.Yhelläkin tie osuudella on kivi koholla .iso patti tiessä.tuotiin vähän mursketta että peittys,patti senkun paisuu.sattuu olemaan vielä mutkassa ,vaarallinen paikka näin marja rallin aikaan.Kuka on vastuuussa vahingosta?

    • Matala_lintta_särkyy

      Joko on polannetta liikaa?

    • MAahanmuuttoa

      Ei kannata moittia tulkaa asumaan keskustaan tai kaupunkiin niin ei tarvii vikistä siellä keskellä korpea kun ei pääse minnekkään.!

    • niiskunenä

      Tulkaa pian harjamaan hiekkaa pois tieltä, silmiin ja nenään käy tämä pöly.

    • Ei-ilmaiseksi

      Maksa rahaa meille, niin tullaan vaikka koko kesäksi harjaamaan.

    • riorisointia

      Ihan hyvin toimii tienpito ainakin välillä, kun ilmoittelee kuntaan että käykääpä lanaamassa tien pätkä koska niitä kiinteistöverojakin pitää maksaa melkoinen rahasäkillinen. Ennen tosin ne hoksasi lanata jo silloin kun lana vielä pystyy tiehen. Se olisi sitä knowhowta, jota saisi olla olemassa edelleen kustannusten pitämiseksi kohtuudessa ja kulkuneuvojen pitämiseksi ehjinä.

    • bakzubebebba

      Ei kai Oulussa oleva tervaporvarien tienparannusjohto Kainuun teistä välitä vaan Oulun seudun.

    • siivotonta

      Hyvä että on tienhoitajat tuoneet roskalaatikot ja kumpa sinne autoilijat oppisivat laittamaan, voi mitä sottapyttyjä osa on ja luontoon vain nakataan.

    • En-usko

      Ei ole olematonta, onko aloittaja käynyt katsomassa muka kaikki kainuun tiet?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe