Kopiointikielto-koodi??

Emppa-Lemppa

Itselläni on yksi kopiointikoodi pian avattavilla sivuillani, mutta koodi ei toimi kuin IE:ssä. Tiedättekö koodia, joka estää kaikissa selaimissa kopioimisen (eli kun klikkaa hiiren oikealla näppäimellä, tulee esim. ilmoitus © Suomi24 ). Todella mahtavaa olisi saada koodi, jonka voi laittaa vain yhdelle sivulle, joka samalla estää kaikkien sivujen kopioinnin.

10

1181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tõppõ

      Sellaista koodia ei ole olemassakaan.

      Tuollaiset ilmoitukset saadaan sitäpaitsi aikaan JavaScriptillä ja jos JS:n laittaa pois päältä niin mitään estoa ei enää ole.

      • Yrityksillä suojata sivu kopioinnilta on tietysti se merkitys, että se tekee ainakin asioita tunteville selväksi, ettei sivulla ole mitään kopioimisen arvoista.


      • Tõppõ
        Yucca kirjoitti:

        Yrityksillä suojata sivu kopioinnilta on tietysti se merkitys, että se tekee ainakin asioita tunteville selväksi, ettei sivulla ole mitään kopioimisen arvoista.

        Noinhan se on. Ja viesti menee tuolla tavalla peremmin perille kuin jos laittaisi reilusti tekstin "tällä sivulla ei ole mitään kopioimisen arvoista".


    • väsynyt

      Tästä on ollut niin monta kertaa puhetta...

      Noi js-hässäkät ei pysäytä kuin ehkä 10% ihan kädettömimmistä käyttäjistä. Ja jos sillä sivulla nyt sattuisi olemaan jotain, minkä nämä haluaisivat kopioida, niin he voivat kysyä neuvoa joltain niistä 90%, joita noi häkkyrät ei estä.

      Eli turhaa puuhastelua koko touhu...

    • mahotonta

      Miten tuollainen voisi toimia edes periaatteessa?

      Jos vastaanottaja sivuasi omalta ruudultaan katselee niin onhan se sivu silloin hänen tietokoneessaan, ainakin näyttömuistissa. Ja ei ole olemassa mitään mahtia maan päällä mikä estäisi häntä sitä sieltä talteen ottamasta.

      • ---

        Hyvinkin pitävän keinon saa kun laittaa sivut vaikkapa Flash/Java muotoon, ja sit kun taustakuvaksi laittaa tekstinlukijoita haittaavan taustan, niin ainoa keino saada kopioitua sisältö muokattavaan muotoon on joko kirjoittaa kaiken mitä näkee tai purkaa Flash/Java sovellus ja sehän ei moneltakaan onnistu, eikä edes ole aina mahollistakaan.

        Tietenkin aina on mahollista ottaa kuvaruutukaappaus, mut sen jatkokäyttö mahollisuudet omaantarkoitukseen on paljon pienemmät, eikä kukaan viitsi nähdä niinsuurta vaivaakaan, et ottaa satoja kaappauksia.


        Sit tietenkin sisällön voi tallentaa pdf muotoon, siihenkin saa pitäviä kopiointi suojauksia.


      • Tõppõ
        --- kirjoitti:

        Hyvinkin pitävän keinon saa kun laittaa sivut vaikkapa Flash/Java muotoon, ja sit kun taustakuvaksi laittaa tekstinlukijoita haittaavan taustan, niin ainoa keino saada kopioitua sisältö muokattavaan muotoon on joko kirjoittaa kaiken mitä näkee tai purkaa Flash/Java sovellus ja sehän ei moneltakaan onnistu, eikä edes ole aina mahollistakaan.

        Tietenkin aina on mahollista ottaa kuvaruutukaappaus, mut sen jatkokäyttö mahollisuudet omaantarkoitukseen on paljon pienemmät, eikä kukaan viitsi nähdä niinsuurta vaivaakaan, et ottaa satoja kaappauksia.


        Sit tietenkin sisällön voi tallentaa pdf muotoon, siihenkin saa pitäviä kopiointi suojauksia.

        Voihan sivut tehdä ihan tavalliseksi kuvaksikin (ruudun kokoinen png-kuva vaikka). Esimerkiksi php:llä tuo onnistuu näppärästi.

        Kun joku vielä keksisi mitä järkeä tuossa olisi..


      • ---
        Tõppõ kirjoitti:

        Voihan sivut tehdä ihan tavalliseksi kuvaksikin (ruudun kokoinen png-kuva vaikka). Esimerkiksi php:llä tuo onnistuu näppärästi.

        Kun joku vielä keksisi mitä järkeä tuossa olisi..

        Toi kuva juttu unohtu, tosin flash ratkaisulla saa hienomman tehtyä sekä on helpompi perustella kuin suuren kuvan käyttöä. Eipä noissa ideoissa kovinkaan paljon järkeä olekkaan, mut tuleehan sivun koodi suojattua ;)

        Joissain tapauksessa tonkaltanen suojaus on ihan perusteltuakin, kuten iltalehden nettiversion.


      • abc
        --- kirjoitti:

        Toi kuva juttu unohtu, tosin flash ratkaisulla saa hienomman tehtyä sekä on helpompi perustella kuin suuren kuvan käyttöä. Eipä noissa ideoissa kovinkaan paljon järkeä olekkaan, mut tuleehan sivun koodi suojattua ;)

        Joissain tapauksessa tonkaltanen suojaus on ihan perusteltuakin, kuten iltalehden nettiversion.

        Siitä ilmaisesta kokeiluversiosta kopioin yhden jutun. En huomannut tuota kopiosuojausta ollenkaan. Mitenhän se oli tehty?


      • ---
        abc kirjoitti:

        Siitä ilmaisesta kokeiluversiosta kopioin yhden jutun. En huomannut tuota kopiosuojausta ollenkaan. Mitenhän se oli tehty?

        *Siitä ilmaisesta kokeiluversiosta kopioin yhden jutun. En huomannut tuota kopiosuojausta ollenkaan.*

        Hmmmm, ilmeisesti kuvaruutukaappus, tai kuvankäsittelyohjelmal? Sehän onnistuu, mutta tekstiä ei saa irti tollatavalla, sekä aukeaman kokoisissa jutuissa tulee ongelmia kun joutuu ottaa monta kaappausta. Sekä jos juttu on lehdessä montasivua. Vertauksena vaikkapa Iltalehden nettiversio, senkun kopioi ja liität tekstin vaikkapa mailiin.

        Pieniin juttuihin toi kuvankaappaus on hyvä.


        Ton Iltasanomien suojauksen tehtävänä on estää, ettei koko lehti leviä esim foorumeille, jolloin yhden tarvitsisi maksaa.

        Tosin toimiskohan toi jos sen flash jutun koneelle nappais ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe