Minkätähden piilotamme oman minämme?

Aikoinaan tavallaan pelasimme avoimin kortein.Kirjoittelijat tunnistivat toisensa,siis nyt toi ama taas ruikuttaa omaishoitajuuttaan ja sinisirkku visertää virhreimmällä oksalla?
Ruune piti meitä kurissa ja herrannuhteessa?Me jokainen tiesimme paikkamme hierarkiassa?
Kahvipirtiin,onneksi pääsee vielä rauhoittumaan,mutta jotenkin meno on muuttunut rauhattomaksi?
Voi suoltaa ajatuksiaan ja haukkua kirjoittajia,kuinka lystää puskasta?
Meillä on politiikalle aivan omat loosit.Tiedän,taas tulee lunta tupaan,no ei se mitään,olen siihen jo niin tottunut?Kivaa ja aurinkoista päivää teille kaikille ama

35

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen todennut, ettei puskajusseista pääse muuten kuin pakollisella rekisteröinnillä

    • Se on kuules, ama, niin, että pimeässä on kivempi kulkea kun ei kukaan näe. Jos varmuuden vuoksi menee vielä puskan taa piiloon ja kopauttaa niin kyllä jää muistiin, kopautus tarkoitan.

      Konstit on monet kuin entisellä akalla, niin kuin Sinäkin entisenä akkana tiedät.

      • En minä pimeää pelkää.Ei minulla täällä ole katuvaloja,ne ovat 13,5km päässä tuolla kirkolla.Olen kuitenkin harrastanut suunnistusta aikoinaan ja otsalamppu vieläkin toiminnallinen valonheitin täällä korvessa.
        Tuli taas tänä aamuna ahaa elämys,kun aurinko loi alkusäteitään ja tämä aurinkoinen rantatilani alkoi kylpemään auringonpaisteessa.
        Taloni on mäellä ja päädyt etelä/pohjoinen ja tietty järvelle itä ja aurinko laskee länteen,että valoisuutta piisaa.Kiitollisin mielin elän tätä päivää ama


    • Tuntuu kuin palsta olisi taas "vaiheessa". Harvoinhan täällä on ihan suvantoa ollutkaan, tosin kannattaneeko kovin vakavasti ottaa tätä palstaelämää. Voihan täältä noukkia mieleisensä marjat, jättää muut mättäälle. Hierarkioita en näe, mutta eräänlaisia tyyppejä kuitenkin. Kun itse tietää mitä on, toisten luulemisille voi antaa piutpaut. Minulle sopii kirjoitella kuvallisella vakionikillä, mutta koska ei ole rekisteröintipakkoa, on tilanteeseen vaan tyytyminen.

      En yleensä ole kirjautuneena, mutta ihan Amaa varten laitoin nyt muutaman vuoden takaisen kuvan, kun edesmennyt koiramme oli vielä kunnossa ja saattoi osallistua ulkomaanmatkoille. Harmaata on tässä jo kuonossaan toki. Samalla lähetän terveiset Sinulle ja suojateillesi, nauttikaa talvisesta kauneudesta, jokohan olette pilkille päässeet ?

      • Kiitos Ramoona!
        Ihana kuva ja ihanaa olla taas mukana kuvioissa.Olet ollut minulle aina voimaaantavana
        palstakeskustelijana,olet tukenut,olet kannustanut,olet siirtänyt ihanaa musiikkia.Oet ollut voimavara minulle,olet ollut voimavara varmaankin monelle keskustelijalle.
        Luen vanhoja aloituksiani joskus ja aina löydän sinut kannustavana kirjoittelijana.
        Jotenkin nyt jämähdin paikoilleni ja tuntui,että nyt täytyy päästää höyryjä ulkoavaruuteen,joskin Islannissa neljä tulivuorta ovat aktivoituneet??Mitähän siitäkin tulee pohtii ama?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos Ramoona!
        Ihana kuva ja ihanaa olla taas mukana kuvioissa.Olet ollut minulle aina voimaaantavana
        palstakeskustelijana,olet tukenut,olet kannustanut,olet siirtänyt ihanaa musiikkia.Oet ollut voimavara minulle,olet ollut voimavara varmaankin monelle keskustelijalle.
        Luen vanhoja aloituksiani joskus ja aina löydän sinut kannustavana kirjoittelijana.
        Jotenkin nyt jämähdin paikoilleni ja tuntui,että nyt täytyy päästää höyryjä ulkoavaruuteen,joskin Islannissa neljä tulivuorta ovat aktivoituneet??Mitähän siitäkin tulee pohtii ama?

        Asiallinen aloitus nyt kun olen siirtymässä tänne 70 palstalle koen aloituksesi muistutuksena reilusta pelistä. Jos on haluaa minulle ilkeillä antaa palaa, mutta omalla nimimerkillä.

        Se, että kirjaudutaan ei vähennä puskasta tulevia kommentteja. Rekisteröity painaa ruksin käytä muuta kuin rekisteröityä nikkiä ja se on siinä. Sillä ohitetaan myös robottikysymykset.

        Puskahuutelian oppii tunnistamaan. Tuskin aamulla Kristiinan perässä 60-palstalle seurasi muita 70 palstalaisia kannustustamaan rouvan mielipiteitä.

        Eli ollaan rehellisiä, minua saa kritisoida, mutta reilusti omalla nimimerkillä kiitos.


      • Miksi--

        kritisoisin jotakuta outoa ihmistä?


      • Miksi-- kirjoitti:

        kritisoisin jotakuta outoa ihmistä?

        Sano muuta.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Asiallinen aloitus nyt kun olen siirtymässä tänne 70 palstalle koen aloituksesi muistutuksena reilusta pelistä. Jos on haluaa minulle ilkeillä antaa palaa, mutta omalla nimimerkillä.

        Se, että kirjaudutaan ei vähennä puskasta tulevia kommentteja. Rekisteröity painaa ruksin käytä muuta kuin rekisteröityä nikkiä ja se on siinä. Sillä ohitetaan myös robottikysymykset.

        Puskahuutelian oppii tunnistamaan. Tuskin aamulla Kristiinan perässä 60-palstalle seurasi muita 70 palstalaisia kannustustamaan rouvan mielipiteitä.

        Eli ollaan rehellisiä, minua saa kritisoida, mutta reilusti omalla nimimerkillä kiitos.

        No eihän kaiketi tämä keskustelupalsta ole siihen tarkoitettu,että alkaisimme kritisoida toisiamme?Mielipiteistähän on tiettävästi kysymys?
        Ja se että jokainen mielipide kantaa seuraavaan,näin luulisin asioiden sulautuvan keskusteluksi?
        Jos minä kertoisin
        teille,että täällä on kaikki heikunkeikun,minun huushollissani ja olihan se todella väärin,jos joku näkis,että kyllä sun huushollis on priimakunnossa,näkemättä todellisuutta?
        Näillä eväillä jatketaan matkaa ama


      • Uutena tulokkaana on vielä aika kirjoittamaton lehti, enemmänhän silloin olikin kuulolla!
        Vähin erin alkaa erottua samanhenkiset, ja tapeltuaan nikotellen ensiottelunsa, alkaa olla kypsä melomaan tässäkin virrassa kolistelematta.

        Minusta on hauskaa kulkea joskus joukon seassa, hupaisa kyltti suojanani, silti en pidä kenenkään nuijimisesta!
        Voin kyllä sanoa rehellisen mielipiteeni hieman estottomammin, vaikka yleensä se menee naurun piikkiin ajatuskin,..

        Enpä juuri ole antanut turhuuksien säädellä mielipiteitäni, kun koen palstojen olevan viihtymistämme varten.


      • sini-sirkku kirjoitti:

        Uutena tulokkaana on vielä aika kirjoittamaton lehti, enemmänhän silloin olikin kuulolla!
        Vähin erin alkaa erottua samanhenkiset, ja tapeltuaan nikotellen ensiottelunsa, alkaa olla kypsä melomaan tässäkin virrassa kolistelematta.

        Minusta on hauskaa kulkea joskus joukon seassa, hupaisa kyltti suojanani, silti en pidä kenenkään nuijimisesta!
        Voin kyllä sanoa rehellisen mielipiteeni hieman estottomammin, vaikka yleensä se menee naurun piikkiin ajatuskin,..

        Enpä juuri ole antanut turhuuksien säädellä mielipiteitäni, kun koen palstojen olevan viihtymistämme varten.

        Haleja Sinulle!Uskaltauduin tuomaan mielipiteeni ja näkemykseni tänne lahdattavaksi??
        Jotenkin toi aurinkoinenpäivä toi potkua elämään ja näkemyksiin?
        Tuskin voin paistatella tässä julkisuudenvalokeilassa mielipiteilläni kovin pitkää aikaa,mutta yritys hyvä ja sillei.
        Eihän me voida odottaa,että jokainen päivämme päättyisi iltaan,ilman vastoinkäymisiä?
        Ei tietenkään,minä siirrän aina illan kolotukset,jotka tuntuvat tietyssä kohdassa,seuraavaan aamuun ja itsesuggestio toimii niin luulee ama?


      • Kiitos Ama, samoin Sinulle, ihana päivä onkin kirkastanut kevättunteita. Ihan mahdotonta kun jo unelmoin aamusta rannalle menosta, tuulesta ja aaltojen kohinasta.

        Siellä järvisuomessa kait liplattaa sulana aallokko hauskasti, auringon säkenöidessä tuhansissa prismoissa. Miten lempeä on järvenselkä mereen verraten, ja tuoksukin niin puhtaan suolaton.

        Nyt pitää keittää pinaattikeitto illaksi, päivä on mennyt tuottamattomana "lähes hunningolle" ☛


      • PS. Liplattaa sitten kevällä tietty, vielä on jää kalojen katon yllä. Kaipa ne näkee kuutamon ohuen lumipeitteen läpi 😎


      • sini-sirkku kirjoitti:

        PS. Liplattaa sitten kevällä tietty, vielä on jää kalojen katon yllä. Kaipa ne näkee kuutamon ohuen lumipeitteen läpi 😎

        Voi sua!
        Jotenkin toi aurinko todella sulatti jotain tähdellistä ja aamulla,kun kahvia ryystin keittiönpöydän ääressä ja oravat napsivat aamupalaa ja tinttitkin vertyivät pakkasaamun jälkeen,ajattelin. Ei paha ole kenkään ihminen,vaan toinen on heikompi toista ja ryhdistäydyin mittaamaan kannatukseni palstalla??
        Jo vain kannatuslukuni ovat laskussa,mutta enhän eduskuntaan edes ole pyrkimässä?
        Kiitos kannatuksesta ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        No eihän kaiketi tämä keskustelupalsta ole siihen tarkoitettu,että alkaisimme kritisoida toisiamme?Mielipiteistähän on tiettävästi kysymys?
        Ja se että jokainen mielipide kantaa seuraavaan,näin luulisin asioiden sulautuvan keskusteluksi?
        Jos minä kertoisin
        teille,että täällä on kaikki heikunkeikun,minun huushollissani ja olihan se todella väärin,jos joku näkis,että kyllä sun huushollis on priimakunnossa,näkemättä todellisuutta?
        Näillä eväillä jatketaan matkaa ama

        Ai-van. Täällä olisi tarkoitus vähän parantaa maailmaa, kertoa omia näkemyksiä asioista ja vaikka muistella menneitä.
        Eihän toisten mielipiteitä ole tarpeen kritisoida. Jokaisella omansa. Ja oma nimmarinsakin monella.
        Karmeeta sanoa, että tuo mielipiteensä tänne lahdattavaksi! Onko palstan asenne noin huono?
        Itsetutkiskelun paikka.


      • Makriina kirjoitti:

        Ai-van. Täällä olisi tarkoitus vähän parantaa maailmaa, kertoa omia näkemyksiä asioista ja vaikka muistella menneitä.
        Eihän toisten mielipiteitä ole tarpeen kritisoida. Jokaisella omansa. Ja oma nimmarinsakin monella.
        Karmeeta sanoa, että tuo mielipiteensä tänne lahdattavaksi! Onko palstan asenne noin huono?
        Itsetutkiskelun paikka.

        Mielipiteitten vaihto on sellainen sanonta, joka minua hymyilyttää. Eivätkös mielipiteet ole hyvin punnittuja ja perusteltuja , miksi laittaisimme vaihtoon, voisimme vaikka hävitä vaihtokaupassa. On toki sallittua ja ihan terveellistäkin joskus muuttaa mieltään, mieluummin oman harkinnan kuin toisen kritiikin takia. Ei se nyt niin vaarallista ole, jos omaa mielipidettä joku kritisoi tuoden uutta näkökulmaa eikä ole vain teilaamassa teilaamisen vuoksi. Usein käydäänkin puhujan persoonan kimppuun, siinä voi ollakin lahtaamismeininkiä, tehdään suoraviivaisia johtopäätöksiä parin lauseen perusteella . Hyvä esimerkki on tämä suvakkileima, jonka saa jos osoittaa vähänkin myötätuntoa muualta tulleita kohtaan.

        Palsta on kirjoittajiensa summa, tietysti paljon esillä olevat saavat myös paljon huomiota, myönteistä ja kielteistä. On luonnollista, että toisten maailmankatsomukset ja arvot ovat läheisempiä itselle , sympatioita syntyy. Keskustelupalsta on keskinäistä vuorovaikutusta, aika vaikea on pelkillä faktoilla keskustella, eikä se olisi kivaakaan. Omat kokemukset, tarinat ja kuvaukset ovat palstan höystettä, avartavaa on kuulla eri puolilla Suomea asuvien ja erilaisissa elämäntilanteissa olevien kertoilua.


    • eilahtaa

      Pieni haaste ensimmäisessä lauseessa? miksi pitää sanoa noin ja odottaa tulevaa kuin kädet ristissä?

      • Samaa-ihmettelen-

        koko aloituksen osalta.

        Ketkähän täällä eniten ovat toisia haukkuneet?

        Kaksi miestä, joilla molemmilla on parikymmentä rekattua nikkiä.
        Ja rekattujen lisäksi he haukkuvat toisiaan myös ilman niitä.


      • Jospa toi lausekokonaisuus selkiytyis sinulle,kun olet kunnolla levännyt ja edes lukenut kokonaisuuden?
        En todella päässyt niille rattaille joilla sinä jyväkuormaasi viet myllyyn,mutta kaiketi minun ei pitänytkään,joten jatkamme matkaa ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Jospa toi lausekokonaisuus selkiytyis sinulle,kun olet kunnolla levännyt ja edes lukenut kokonaisuuden?
        En todella päässyt niille rattaille joilla sinä jyväkuormaasi viet myllyyn,mutta kaiketi minun ei pitänytkään,joten jatkamme matkaa ama

        Ai tämä oli tätä,että että parempi pyy pivossa,kuin kymmenen oksalla?
        Olin todella väärässä,vain autuaat ja vihanpitäjät perivät valtakunnan??
        Minkätähden tästä keskutelupalstasta on todella tehty lahtauspalsta,vain sairaiden temmelllyskenttä??
        Olen todella surullinen.En olisi tätä ansainnut,kaiketi sinua lähimmäiseni nyt kaikki sanomasi palstalla,katsotaan siellä Pietarinportilla eduksi ja sinä saat sen taivasosan,jonka kilvoittelemiseen olet uhrannut koko elämäsi tällä keskustelupalstalla??Sinua siunaten ama


      • Hei--

        kiitos, Ama, jatkan hiukan uudessa viestissä.


    • Aivan-meille-kaikille

      hyväntahtoisena ohjeena, ei siis kenellekään erityisesti, ettei kukaan loukkaannu:

      Tunnista ja avaa omat tunnelukkosi!

      Usein emme kuuntele itseämme ymmärtääksemme reaktioidemme syitä – vaan reagoimme tiedostamatta tunteeseen vanhojen mallien mukaan, jotka eivät useinkaan palvele rauhaa, tasapainoa ja hyvinvointia.

      Kaikki teot, tunteet ja ajatukset luovat henkienergiaa.

      Mitä useammin jotain asiaa toistaa teoin, tuntein tai ajatuksin, sitä vahvemmaksi sen kooste kasvaa.
      Mitä paremmin olemme itsemme kanssa sinut ja tahto-, tunne- ja ajatusenergiat ovat tasapainossa, sitä terveempiä ja onnellisempia olemme.

      Kun tahto hallitsee, ihminen taistelee, mutta jos ajatuspuoli ei pelaa, taistelussa käytetään vääriä aseita.
      Jos tunnepuoli hallitsee, ihminen alistuu passiiviseksi itsesäälissä rypijäksi.

      • Anteeksi,mutta nämä näennäiset mielipiteet,jotka eivät tuo esiin persoonaasi,jätän sinne filosofian puolelle,joten kivat sulle ja opinnoi psykologiaa,niin opit ymmärtämään myös toista ihmistä.
        Mielipiteesi on rekisteröity,nuku yösi rauhassa,näkemättä näkyjä olemattomista otuksista,kiitos osallistumisesta ama


    • tämätässätälläkertaa

      Onneksi minun ei tarvitse tuntea teitä eikä teidän minua, kirjoitella voi ja mielipiteensä kertoa ilman että on paljastanut itseään mitenkään, minulla ei siihen täällä mitään tarvetta.
      Asioista ja mielipiteistä täällä keskustellen säilyy sopu, mutta paremmuutta ei itsekehuilla ole ennenkään saatu selville mitään.
      Suuri kerho siis on koossa nyt saamme sitten oppia kirjoittamalla ja kirjoituksia lukemalla seurustelun jalon taidon.

      Minä olen jaloin ja mahtavin ! Minä itse ei muut, se selvisi kun luin jälleen palanneiden tekstiä.
      Tarjotkaa nyt hiukan parempaa levänneenä ja jalostuneena!

      • Olen sitä mieltä, että lukijalla on vastuu siitä mitä hän lukemastansa kommentista ymmärtää. Kommenttien kirjoittaja vapautuu vastuusta siinä vaiheessa kun lukija tieten tahtoen väärinymmärtää lukemassa.

        Viite. Toiseksi viimeinen lauseesi.


      • korppis kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että lukijalla on vastuu siitä mitä hän lukemastansa kommentista ymmärtää. Kommenttien kirjoittaja vapautuu vastuusta siinä vaiheessa kun lukija tieten tahtoen väärinymmärtää lukemassa.

        Viite. Toiseksi viimeinen lauseesi.

        Kiitos korppis!
        Joskus vain,kuljettakseen avaustaan täytyy edetä ilman filosisia ajatelmia?
        Kiitos,kun näet huomiseen ja ihanaa kun myötäelät kanssani tekstiä,jota en aina kerkeä jatkojalostamaan,kiitollisena ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos korppis!
        Joskus vain,kuljettakseen avaustaan täytyy edetä ilman filosisia ajatelmia?
        Kiitos,kun näet huomiseen ja ihanaa kun myötäelät kanssani tekstiä,jota en aina kerkeä jatkojalostamaan,kiitollisena ama

        filosofisia piti olla,tämä on tätä kokematta parasta ja näkemättä vielä parempaa??
        Ja tervetuloa korpikirjailija palstalle.Saattaa olla että tämä oli ainoa läpivientini palstalla?Palstan haltuunotto ei ole niitä halutuimpia tehtäviä,että lykkyä pyttyyn ama


    • Ihana mielipide,kaikkea ne terveet aivot tuottavatkin?Minä en oiken saanut selvää siitä mielipiteestä,oletko ehkä hahmotellut sen,siis pitäiskö mielestäsi toi taraxacum officinale niittä tosta eteläpellosta keväällä vai syksyllä?Kerroppa ihan omin sanoin? toivoo ama

    • yksi ä jäänyt näppäimille,siis pitäis olla niittää

    • Se-entinen-Kukkahame

      Varotus!
      Maahanmuuttajatko vallanneet viattomien palstan riekkumisillaan?
      Hakekaa suojaa, pesimiskausi on alkanut.

      • Jaa ,eihän toi sairaus voi olla lintuifulennssua?Eiväthän muutolinnut ole vielä edes palanneet?Eikä tuntemani >Kukkahame edes moista kirjoittais?
        Onko häkki käynyt ahtaaksi? Täällä korvessa on tilaa,ei tarvitse kytätä naapureita?
        Noi puskajutut ovat todella sairaita,jos sanoo sanottavansa toisen piikkiin??

        Kiitollisena teille kaikille mukanaolosta.Oli ihana kulkea kanssanne tämä taival.
        Minulle on erityisen tärkeää,että jokainen mielipide on kädenpuristus minun sisimpääni.
        Siis tervetuloa matalaan majaani ja viihdy seurassani.
        Jotenkin niin se vain oli,oli ihanaa kulkea se teidän kanssanne,kiitollisena ama


    • Se-entinen-Kukkahame

      No minä vain keksin keväisen suunnan ja puhuin kuten aina ihan omia höpöjuttuja
      ja kiva että olet palannut!
      Joka paikassa on joskus ahdasta mutta muutetaan seiniä kauemmaksi toisistaan ja se on siinä.
      Viihdytään ja viihdytetään.

      • Onhan Aman ympäristö, koti ja remontit luoneet kuvan talosta siellä kummulla, kiva siitä on kuulla 😊

        Aloituksen virhreästä oksasta millä visertelen, on keittiöni kaukana heti aamusta!

        Mitä ahkerammin häärin ja järkevöitän kylmän kauden kokkailujani. sitä enemmän syntyy siivottavaa tiskipöydälleni.
        Päätinkin hörppästä yhdet kahvit vielä, kun uuniin sain jo paistettavat.

        Mukava on kuunnella samalla aamu-uutisia,... huhuh 2 vuoden eroneuvottelu on Englannilla edessä, aika tylsältä se hierarkian seulonta varmaan olis noin pitkään.
        Hieman on kova äänenkäyttö pääministeri Theresa May:lla parlamentissä.

        Jaa, nyt on paras mennä selvittelemään jälkensä keittiössäkin, ettei tylsäksi muutu näkymät sielläkin 😍
        Lihaperunasose alkaa sentään jo tuoksua, heippa


      • sini-sirkku kirjoitti:

        Onhan Aman ympäristö, koti ja remontit luoneet kuvan talosta siellä kummulla, kiva siitä on kuulla 😊

        Aloituksen virhreästä oksasta millä visertelen, on keittiöni kaukana heti aamusta!

        Mitä ahkerammin häärin ja järkevöitän kylmän kauden kokkailujani. sitä enemmän syntyy siivottavaa tiskipöydälleni.
        Päätinkin hörppästä yhdet kahvit vielä, kun uuniin sain jo paistettavat.

        Mukava on kuunnella samalla aamu-uutisia,... huhuh 2 vuoden eroneuvottelu on Englannilla edessä, aika tylsältä se hierarkian seulonta varmaan olis noin pitkään.
        Hieman on kova äänenkäyttö pääministeri Theresa May:lla parlamentissä.

        Jaa, nyt on paras mennä selvittelemään jälkensä keittiössäkin, ettei tylsäksi muutu näkymät sielläkin 😍
        Lihaperunasose alkaa sentään jo tuoksua, heippa

        Kiitos sini-sirkku! Nyt nappaankin sinulta ruokavihjeen,teen samaa ruokaa.Ei aivan samalla teemalla kuin ne naapurukset?Naapuri kävi kaupungissa ja jossain baarissa söi keittoa.No hän sitten seuraavana päivänä kertoi naapurilleen,kuinka hyvää keittoa hän kaupunkireussullaan oli syönyt,No naapurillakin oli asiaa kaupunkiin muutaman päivän päästä ja hän baariin päästyään tilasi:samaa keittoa,kuin Einarillekin?En tiedä saiko hän sitä samaa sopaa,mutta eihän minun kaikkea pidä tietääkkään??

        Nyt meni aurinko pilveen,jokohan se alkaa lauhtumaan?
        Niin vielä siitä lihaperunalaatikosta,minulla on tuli hellassa ja todella hyvä paistinuuni siinä,karjalanpaisinkin jätän yöksi hautumaan ja maistuis varmaan teillekkin niin hyvää siitä tulee?
        No niin nyt lisäämään puita pesiin,neljä tulipesää nielee melkoisen määrän puita.
        Ihanaa viikonloppua teille kaikille ja pysytään planetalla ama


    • Suomessa salaillaan koska maa on tavallaan Venäläinen.

      ex jos täällä kirjoitan oman nimen tai jonkun tutun tulee kaikki esille ei Suomessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      157
      2494
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      214
      2196
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1799
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      11
      1238
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      354
      1164
    6. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      300
      1033
    7. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      165
      1025
    8. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      50
      1015
    9. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      77
      977
    10. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      171
      897
    Aihe