Kohtalona tasainen rappeutuminen.

vm43

Viimeisten 9:n vuoden aikana on lihaskato ollut väistämäröntä. 65v > 73v paino on pudonnut kuntoilusta huolimatta 1kg/vuosi vauhtia.
93,5kg > 84,5kg. Tietenkin vaihtelua on parin kilon haarukassa.

Laardi on ikuista joten sen osuus elopainosta on kasvanut.
Kato on käynyt varsinkin reisissä, pakaroissa ja selässä.
Viimeinen InBody analyysi vain vahvisti lohduttomuuden. Kahdessa vuodessa lihasta kadonnut 2,2kg josta reisien osuus on 1,4kg, seuraavaksi pakarat ja selkä ja hieman jopa käsivarsista.
Voimataso ja olemisen keveys hupenevat samaa tahtia.

Veikko Lavi: Niin lähestyypi maa!

10

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m61v.hki

      Anaboliset steroidit voisi auttaa. Muistelen äidin saaneen niitä "vanhusten lihasheikkouteen" jossain vaiheessa yli 70 vuotiaana. Joku toispuolinen halvauskin hänellä oli, mutta sen jälkeen eli kai pari vuotta, 81-vuotiaaksi.

    • carla54

      Onko toi ihan normaalia lihaskatoa ikään nähden ?
      Treenaatko ?

      • vm43

        Treenaanko? Kyllä. 6krt/vko.
        Viikoittain kahdesti suuret, moninivelliikkeet. Pienet lihasryhmät kahdesti viikossa. Vuoroin voimakestävyys ja perusvoimatasolla.
        Syke 110 koko ajan.


      • testo777
        vm43 kirjoitti:

        Treenaanko? Kyllä. 6krt/vko.
        Viikoittain kahdesti suuret, moninivelliikkeet. Pienet lihasryhmät kahdesti viikossa. Vuoroin voimakestävyys ja perusvoimatasolla.
        Syke 110 koko ajan.

        Testotasot mittaukseen, ainoa järkevä hoidon aloitus jos aikomuksena pitää samaa treenitahtia yllä.


      • vm43
        testo777 kirjoitti:

        Testotasot mittaukseen, ainoa järkevä hoidon aloitus jos aikomuksena pitää samaa treenitahtia yllä.

        Maaliskuussa tehty S-Teston tarkistus antoi lukeman 37,4. Käsittääkseni erittäin hyvä.

        6krt/vko? Elämäntapa. Kaverit ja sosiaaliset kontakti. Tärkeintä on terveys. Ilman intensiivistä liikuntaa joutuisin popsimaan maksimi annoksia verenpainelääkettä, Ramiprill 10mg ja siitä huolimatta paineet olivat pahasti yläkantissa.
        Ilman liikuntaa ja lääkitystä nousee klestrolini 8:n tietämiin. Tosin "huuhteluaine" on 2:n tietämissä. Nyt kole on hieman alle 5:n.

        Syön terveellisesti huolehtien protskusta ja suojaravinteista. En ole tupakoinut yli 35:een vuoteen. Treenikaudet olen täysin raittiina.

        Kaikesta huolmatta ukko kuihtuu!


      • testo777
        vm43 kirjoitti:

        Maaliskuussa tehty S-Teston tarkistus antoi lukeman 37,4. Käsittääkseni erittäin hyvä.

        6krt/vko? Elämäntapa. Kaverit ja sosiaaliset kontakti. Tärkeintä on terveys. Ilman intensiivistä liikuntaa joutuisin popsimaan maksimi annoksia verenpainelääkettä, Ramiprill 10mg ja siitä huolimatta paineet olivat pahasti yläkantissa.
        Ilman liikuntaa ja lääkitystä nousee klestrolini 8:n tietämiin. Tosin "huuhteluaine" on 2:n tietämissä. Nyt kole on hieman alle 5:n.

        Syön terveellisesti huolehtien protskusta ja suojaravinteista. En ole tupakoinut yli 35:een vuoteen. Treenikaudet olen täysin raittiina.

        Kaikesta huolmatta ukko kuihtuu!

        Nimimerkin siis vaihdoit "testosukko".

        Tuo sinun S-Testo lukema ei nyt kerro loppujen lopuksi yhtään mitään, mutta sitähän sinä et usko. Käytät testogeeliä?


      • vm43
        testo777 kirjoitti:

        Nimimerkin siis vaihdoit "testosukko".

        Tuo sinun S-Testo lukema ei nyt kerro loppujen lopuksi yhtään mitään, mutta sitähän sinä et usko. Käytät testogeeliä?

        Olen geelannut yli 8 vuotta. En ole havainnut mitään sivuoireita. Testotaso tuntuu olemisessa ja tekemisessä. Ennen geelauksen aloitusta alkoivat palautumiset venymään pitkiksi ja aerobiset tuntuivat keljuilta.
        Minun ei tarvitse uskoa mitään! Tärkeintä on se miltä olo ja elo tuntuvat.

        Seuraan säännöllisesti PSA arvoa ja niin kauan kuin se ei nouse ja virtsa lentää normaalisti, jatkan geelausta.
        Minun on turha mainita kohtuullisen testotason kaikkia vaikutuksia.

        Olen käyttänyt tätä vm43 tunnusta kuontoiluosastolla. Olen myös rekisteröinyt sen mutta en viitsi aktivoida näihin kilkutuksiin.
        En malta olla mainitsematta, että tammikuussa vedin maasta 200kg. Asiaa tuntemattomille se ei kerro mitään mutta ainahan voi käydä kokeilemassa.
        Se tulee jäämään vanhuusikäni parhaaksi koska polveni eivät enää pidä siitä. Voin vetää huoletta pyramidit 160kg:oon saakka.


    • carla54

      Mihin tähtäät ?

    • liian_nopeat_vuodet

      Iäkkäät saavat tutkimuksien mukaan usein liian vähän proteiinia säilyttääkseen liahskuntonsakin paremmin.

      - http://www.hammaslaakarilehti.fi/fi/uutinen/iakkaat-saavat-liian-vahan-proteiinia

      Ketjussa jo markkinoidaan kasvuhormoneita, testosteronineen, joihin ei missään tapauksessa kannata lähteä ilman pätevä lääkärin ohjausta ja säännöllistä kontrolia.

      Totta sekin, että terveyden ylläpito ja säilyttäminen tulee iäkkäämpänä haasteellisemmaksi.

      Ps. On melko turhauttavaa havaita miten liian monet jo nuorina panostavat valinnoillaan elintapoihin joilla vaikuttavat vahvankin negatiivisesti tulevaan terveyteensä.

      Hyvä terveys on laadukkaan elämisen keskeisin tukipilari ja sen suhteen kannattaa tehdä hyviä valintoja, jotta se ei ainakaan omista huonoista valinnoista jäisi kiinni.

      • vm43

        Proteiinisuositukset. Grammaa / painokilo. Näkyy lukuarvoja 1 - 2g/kg. Eipä ole kovin yksiselitteinen määritelmä. Per mikä kilo. Laardit mukana vai rasvaton paino? Laardikerrostumat eivät tarvitse protskua joten silavat tyypit saattavat ylimitoittaa protskutarpeensa.
        Olen itse laskenut tarpeen InBoby720:n analysin mukaisesta rasvattomasta painosta joka oli 75,1kg. Lasken protskun nettotarpeekseni noin 150g/vrk.
        Jos joku alkaa viisastelemaan vatsaontelon epäterveellisellä viskeraalirasvalla joka ilmaistaan cm2:nä niin se oli 78,5. Jokin näköinen tavoite on 100 mutta iän perusteella suositusalue on lounas - koillinen ovaali. Ikäiseni maksimi on selvästi yli 150. 78,5 on ikäalueeni alarajoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      331
      3106
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2298
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      197
      1631
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1417
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      56
      1293
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      158
      949
    Aihe