Olen 12 vuotias tyttö ja minun vanhempani käyvät kaupassa vai harvoin, yleensä meillä on jääkaappi tyhjänä eikä ole mitään ruokaa, jos olisi osaisin kyllä itse tehdä sitä. Ongelmana on myös se, että kauppa on n.9 kilometrin päässä kodistamme, eli en voi itsekkään käydä kaupassa. Kertokaan mitä pitäisi tehdä?
Vanhemmat ei osta/tee ruokaa
4
1761
Vastaukset
- Hipihipi
Tule meille saat kuttuu ja pollii.
- maha.täyteen
Syö koulussa kunnolla ja osta koulumatkalla sapuskaa.
Sano terkkarille.- Isoäiti17
Suomen mielenterveysseuralla on kriisipuhelin ja nettipalvelu, minne voi kirjoittaa nimettömästi. Sieltä saat henkilökohtaisia neuvoja, joita kukaan muu ei pääse lukemaan. Suosittelen lämpimästi! (Ei sulla tarvi olla mielenterveysongelmaa.) Myös nuorille on joku puhelin, googlaa auttavat puhelimet. Seurakunnan diakoniatyön voi antaa ruokaa, ota yhteyttä sinnekin.
Sinun täytyy saada ruokaa pikaisesti! Onko sinulla sukulaista, jolle voisit mennä syömään? Puhu vanhemmillesi. Jos ei asia korjaannu heti, on sinun ryhdyttävä toimeen ja ilmoitettava asiasta terkkarille vähintään ja eteenpäin, jollei tämä hoida asiaa.
Vanhempasi ovat jo lain mukaan velvollisia elättämään sinut! Ovatko he rahattomia vai mistä tämä johtuu. Hoida asia ennen kuin nälkiinnyt. Jaksamista!
- ruokaalapselle
Hyvä kun kirjoitat asiasta!
Kyllä sinun pitää saada ruokaa!
Sinustahan saavat vanhemmat lapsilisääkin ja ne rahat on käytettävä sinun ruokaan ainakin!
Puhu ehdottomasti koulussa asiasta ja seuraa Isoäitin7 neuvoja.
Lapsiasianajajaan pitäisi jonkun ottaa yhteyttä!
Suomessa on lasten saatava ruokaa! (on ihan eri asia, miten muualla, se ei kuulu tähän asiaan ollenkaan).
Olet lapsi, ja vanhempiesi velvollisuus on antaa sinulle ruokaa, vaatteet, eläminen ja muu kaikki mitä tarvitset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446