Olen 12 vuotias tyttö ja minun vanhempani käyvät kaupassa vai harvoin, yleensä meillä on jääkaappi tyhjänä eikä ole mitään ruokaa, jos olisi osaisin kyllä itse tehdä sitä. Ongelmana on myös se, että kauppa on n.9 kilometrin päässä kodistamme, eli en voi itsekkään käydä kaupassa. Kertokaan mitä pitäisi tehdä?
Vanhemmat ei osta/tee ruokaa
4
2132
Vastaukset
- Hipihipi
Tule meille saat kuttuu ja pollii.
- maha.täyteen
Syö koulussa kunnolla ja osta koulumatkalla sapuskaa.
Sano terkkarille.- Isoäiti17
Suomen mielenterveysseuralla on kriisipuhelin ja nettipalvelu, minne voi kirjoittaa nimettömästi. Sieltä saat henkilökohtaisia neuvoja, joita kukaan muu ei pääse lukemaan. Suosittelen lämpimästi! (Ei sulla tarvi olla mielenterveysongelmaa.) Myös nuorille on joku puhelin, googlaa auttavat puhelimet. Seurakunnan diakoniatyön voi antaa ruokaa, ota yhteyttä sinnekin.
Sinun täytyy saada ruokaa pikaisesti! Onko sinulla sukulaista, jolle voisit mennä syömään? Puhu vanhemmillesi. Jos ei asia korjaannu heti, on sinun ryhdyttävä toimeen ja ilmoitettava asiasta terkkarille vähintään ja eteenpäin, jollei tämä hoida asiaa.
Vanhempasi ovat jo lain mukaan velvollisia elättämään sinut! Ovatko he rahattomia vai mistä tämä johtuu. Hoida asia ennen kuin nälkiinnyt. Jaksamista!
- ruokaalapselle
Hyvä kun kirjoitat asiasta!
Kyllä sinun pitää saada ruokaa!
Sinustahan saavat vanhemmat lapsilisääkin ja ne rahat on käytettävä sinun ruokaan ainakin!
Puhu ehdottomasti koulussa asiasta ja seuraa Isoäitin7 neuvoja.
Lapsiasianajajaan pitäisi jonkun ottaa yhteyttä!
Suomessa on lasten saatava ruokaa! (on ihan eri asia, miten muualla, se ei kuulu tähän asiaan ollenkaan).
Olet lapsi, ja vanhempiesi velvollisuus on antaa sinulle ruokaa, vaatteet, eläminen ja muu kaikki mitä tarvitset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2802621Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772453SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis552195Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj761877- 1201628
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591554- 1341406
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731308Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.881130Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli761099