Ensiraskaus?

Mulla oli valemenkat alkuviikosta. 1 pv verivuotoa, 2 pv ruskeaa ja sitten loppui kuin seinään. Oireina väsymys jatkuvasti. Missä vaiheessa kannattaa varmistaa asia? Kannattaako mennä terveyskeskukseen selvittämään asiaa vai kotioloissa apteekkitestillä?
4198
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Itellä alko oireet 7 pv panosta. Tein terveyskeskuksessa testin paria pv ennen ku menkkojen ois pitäny alkaa. HCG oli yli 0 eli raskaushormonia oli jo erittynyt.

Kotitesti ois ehkä näyttäny oikein muutaman pvn päästä. Mulla näytti aikasemmasa raskaudessa jo viivat ku ois pitäny alkaa.

Äänestä

Kaupasta tai marketista voit ostaa raskaustestin. Jos on plussaa, niin sitten voit varata ajan neuvolasta.

Äänestä

Valemenkat oli ma ja ti. Milloin kannattaa tehdä kotona se raskaustesti? Saako raskaana ollessa tehdä kevyitä hatha-joogaliikkeitä?

Äänestä

Sellaisia tavallisesta kaupasta (itse ostin City-Marketista. Löytyi kai jostain hammastahnojen, laastareiden tai deodoranttien lähistöltä.) saatavia kaikkein edullisimpia testiliuskoja voi käyttää silloin kun kuukautiset ovat jääneet pois. Kannattaa tehdä aamulla ensimmäisestä pissistä, niin tulos on hyvin luotettava.

Eli jos tarkoitat valemenkoilla pientä tihutusta niihin aikoihin, kun kuukautisten olisi pitänyt tulla, niin oikein hyvin voit testin tehdä.

Sitten varmaan apteekista saa herkempiä ja kalliita testejä, joista osaa voi tehdä jo ennen menkkojen poisjääntiä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

NellaW kirjoitti:

Mulla oli valemenkat alkuviikosta. 1 pv verivuotoa, 2 pv ruskeaa ja sitten loppui kuin seinään. Oireina väsymys jatkuvasti. Missä vaiheessa kannattaa varmistaa asia? Kannattaako mennä terveyskeskukseen selvittämään asiaa vai kotioloissa apteekkitestillä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu