Suosituimmat tuontiautot 2016:
http://www.uusimaa.fi/artikkeli/367752-suosituimmat-tuontiautot-naillako-oikeasti-haluamme-ajaa
Jopa Porschea tuotu enemmän kuin "kaikkien haluamaa" Skodaa. Miksi?
Näilläkö oikeasti haluamme ajaa?
59
663
Vastaukset
- byäääääyhyyyyyyyy
Nyt kaikki itkuiset pikkuskoodailijat painelemaan tuota "Ilmianna"
- neitsytskodamies
Ei se sitä faktaa kuitenkaan muuta, että skodisteilla ei metriäkään kokemusta Porschestakaan.
- 420hv
Bemarin 335i suosittu tuontiauto, sillä kyykyttää kaikki Skodat
- pysytääs_asiassa
On on. Skodaa on tuotu yhdeksän autoa vähemmän kuin Porschea. Kun oikein on pakottava tarve provosoida, niin voihan sen noinkin todeta.
Mutta miksi ei juuri kukaan ole halunnut tuoda maahan Lexusta? Tai Jaguaria? Luulisi niidenkin olevan haluttuja.
Tekstissä on sitäpaitsi virhe. Tilasto on vuodelta 2015, eikä 2016.- en.tajua
Miksi Mersua tuotu enemmän kuin VW Audi Skoda yhteensä?
- fakta.on.faktaa
Lexus ja Jaguar ovat niin lujaa tekoa että niitä ei pieni teiden suolailu juuri haittaa, toisin kuin skoodaa. Siksi käytetyn Lexusin ja Jaguarin tuomiselle Suomeen poistuu yksi peruste. Jäljelle jää toki hinta, mutta niillähän ei tyhjätaskut ajele joten mahtaako sekään riittää...
- hehehehhehe
Eikö räsäpojulit uskalla hakea ritsojaan ulkomailta?
- naurattaaskooda
Helkama vetää suomipojulia höplästä. Ei tarvitse kuin mennä Tallinnaan niin RS-mallien hinnat alkaa 24 tuhannesta eurosta.
Suomituulipuku luulee osatavansa skeidan "suomi-linjalla" tehdyn erikoismallin ja maksaa 10 tuhatta euroa enemmän! - asiallisuus_hei
naurattaaskooda kirjoitti:
Helkama vetää suomipojulia höplästä. Ei tarvitse kuin mennä Tallinnaan niin RS-mallien hinnat alkaa 24 tuhannesta eurosta.
Suomituulipuku luulee osatavansa skeidan "suomi-linjalla" tehdyn erikoismallin ja maksaa 10 tuhatta euroa enemmän!Unohdit (tahallasi) yhden jutun. Ulkomailta tuodusta autosta pitää maksaa Suomessa verot muut tuontimaksut. Et voi verrata muiden maiden hinnaston hintoja ihan tosta vaan. Tai voit toki verrata, niinhän trollit tekevät, mutta se ei ole relevanttia.
- Käytettyjä
skodia Lakkoseltakin. Miksi vaiva. Eri asia sitten erikoisemmat autot kutentuo 335i. Muutenkinovat kiertomittariroinaa.
- hyvävinkki
Opettele kirjoittamaan!
- totuusinformaatio
hyvävinkki kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan!
Kun argumentit loppuvat, alkaa toissijaisuuksista (kirjoitusvirheet) nipotus.
- Mercedesisti
Ei varmaan ollut kenellekään yllätys että Mercedestä tuotiin ylivoimaisesti eniten, automaailman kirkkain tähti ja kun arvokas auto on niin säästö tuonnissa on usein huomattava kun itse hakee. Oman urheilumersunikin hain aikoinaan itse Ruotsista. Eihän se hintaero ollut kuin se, että Suomessa vähän huonompi aikoinaan Italiasta tuotu yksilö olisi maksanut 47.000€ kun itse hakemalla Ruotsista sain vähän paremman yksilön 28.000€:lla veroineen tuontikulut Silja Linen lippu "päivä Tukholmassa" -risteilylle oliko se nyt satasen vai 150€ kun oli auto takaisin tullessa mukana ja vähän tietysti bensakuluja. No rekisteröintikatsastus toki maksoi vähän myös.
Ei yllätä myöskään että eniten on tuotu neljää premium-merkkiä eli Mercedes, BMW, Audi ja Volvo. - hyundaillasamettista
Oikeasti nuo kärki autot on vaikeita autoja ylläpitää. Ihan huvikseen kysyppä autosähkö ukoilta. Semmoista tarinaa tulee että hirvittää. Aivan järjettömän useita tuhansia euroja menee typerään vikaan. Toisekseen miksi tuoda autoja kun täällä on pilvinpimein autoja joiden käytön pystyy helpolla todentamaan.
Noita kalliita saksan autoja ei kannata ostaa kuinuuten aja takuun loputtua päästä äkkiä eroon,näin se vaan on. Kysykää ihmeessä autosähkö miehiltä niin kylmää hikeä alkaa virrsat ajos omistat moisen saksan turhakkeen. Onneksi ajelen 5v takuun alaisilla hyundailla ja elämä on kivaa. Jää rahaa huvitteluunkin ja elämän nauttimiseen. autosat se ei jää koskaan kiinni mutta säälittää nuori aihmisiä jotka ostaa noita saksan tuonti turhakkeita.- Mercedesisti
Saksasta tuomalla kun saa halvemmalla paljon parempikuntoisen ja paljon paremmin varustellun auton, eritoten kalliimmissa vähän käytetyissä autoissa. Esim. 60.000€ hintaluokassa eli esim. muutaman vuoden vanha S-Mersu joka Suomessa maksaisi 60.000€ niin Saksasta tuomalla säästää veroista huolimatta jopa 10.000-15.000€. Suomiautot ovat heikommin varusteltuja selvästi, lisävarusteisiin ei tahdo olla varaa suomalaisilla ainakaan kalliimmissa autoissa, esim. jo nahkapenkit ovat hieman harvinaisia Suomi-autoissa, puhumattakaan muista varusteista kuten automaattisesti tummuvasta lasikatosta jne. Lisäksi Suomi-autot suolan, kuran, hiekan ja pakkasten raiskaamia. Saksalaisessa tuontiautossa on 6-7v. vanhana vielä tarrat kiinni pohjan osissa.
- Käytettyjen
tuontia. Marginaalia.
- onjoSkodat
Melkein kaikilla on jo UUSI Skoda. Miksi pitäisi lähteä merta edemmäs kalaan hankkimaan käytetty?
- näinhänseon
Skeidassa ei ole takavetoisen tuntumaa, ketteryyttä eikä ajo-ominaisuuksia. Sinä et tietenkään ymmärrä miksi näitä ominaisuuksia arvostetaan kun eihän sinulla ole kokemusta 2010-luvun takavedoista pätkääkään.
Harmittaako kun Skodaa ei kukaan halua tuoda ulkomailta? Jopa Opel suositumpi tuontiauto kuin Skooda.
Haluttavuuden ja tuontiautotilaston kärjessä onkin Mercedes, jonka hankintaa uutena rajoittaa korkeahko hankintahinta. - clever.but.not.simple
näinhänseon kirjoitti:
Skeidassa ei ole takavetoisen tuntumaa, ketteryyttä eikä ajo-ominaisuuksia. Sinä et tietenkään ymmärrä miksi näitä ominaisuuksia arvostetaan kun eihän sinulla ole kokemusta 2010-luvun takavedoista pätkääkään.
Harmittaako kun Skodaa ei kukaan halua tuoda ulkomailta? Jopa Opel suositumpi tuontiauto kuin Skooda.
Haluttavuuden ja tuontiautotilaston kärjessä onkin Mercedes, jonka hankintaa uutena rajoittaa korkeahko hankintahinta.Kyllä harmittaa kauheesti. Harmittaa myös se, että Octavia on virallisestikin maahantuotuna Suomen suosituin automalli.
- et.tajua.koskaan
näinhänseon kirjoitti:
Skeidassa ei ole takavetoisen tuntumaa, ketteryyttä eikä ajo-ominaisuuksia. Sinä et tietenkään ymmärrä miksi näitä ominaisuuksia arvostetaan kun eihän sinulla ole kokemusta 2010-luvun takavedoista pätkääkään.
Harmittaako kun Skodaa ei kukaan halua tuoda ulkomailta? Jopa Opel suositumpi tuontiauto kuin Skooda.
Haluttavuuden ja tuontiautotilaston kärjessä onkin Mercedes, jonka hankintaa uutena rajoittaa korkeahko hankintahinta.Kyykman, nyt oikeesti! Hanki sitä elämänkokemusta.
- Mercedesisti
clever.but.not.simple kirjoitti:
Kyllä harmittaa kauheesti. Harmittaa myös se, että Octavia on virallisestikin maahantuotuna Suomen suosituin automalli.
Niin, Skoda on Suomessa suosittu, aikoinaan Lada oli Suomen myydyin auto. Olisiko sillä asian kanssa tekemistä että halpoja autoja myydään Suomessa eniten. Skoda on mielikuviltaan parempi kuin esim. Dacia, en osaa sanoa onko paljon parempi oikeasti kuitenkaan. Skoda on halpa ja siksi paljon myyty verrattuna esim. kalliimpaan Audiin, mutta ei se tarkoita että Skoda olisi ylivoimainen kun sitä ostetaan niin paljon. Sopii suomalaiselle perusperheelle kuten sohvaryhmä Suomi-Soffasta, HK:n Sininen, pakettimatka Kanarialle ja Saarioisten valmispitsa, kossu juhannuksena, kaikki nuo ovat Suomessa suosittuja.
Premium-autojen kuten Mercedeksen ostajille sopii paremmin matka Malediiveille, Alcantaraa oleva 3.500€ sohva Vepsäläiseltä, sisäfile tai vaikka ravut tai ilta ravintolassa ruuasta ja hyvästä viinistä nauttien - pysytäänköasiassa
Mercedesisti kirjoitti:
Niin, Skoda on Suomessa suosittu, aikoinaan Lada oli Suomen myydyin auto. Olisiko sillä asian kanssa tekemistä että halpoja autoja myydään Suomessa eniten. Skoda on mielikuviltaan parempi kuin esim. Dacia, en osaa sanoa onko paljon parempi oikeasti kuitenkaan. Skoda on halpa ja siksi paljon myyty verrattuna esim. kalliimpaan Audiin, mutta ei se tarkoita että Skoda olisi ylivoimainen kun sitä ostetaan niin paljon. Sopii suomalaiselle perusperheelle kuten sohvaryhmä Suomi-Soffasta, HK:n Sininen, pakettimatka Kanarialle ja Saarioisten valmispitsa, kossu juhannuksena, kaikki nuo ovat Suomessa suosittuja.
Premium-autojen kuten Mercedeksen ostajille sopii paremmin matka Malediiveille, Alcantaraa oleva 3.500€ sohva Vepsäläiseltä, sisäfile tai vaikka ravut tai ilta ravintolassa ruuasta ja hyvästä viinistä nauttienTuo Lada-juttu on ruodittu täällä kymmeniä kertoja. Ei ole mitään järkeä verrata Octavian suosiota sen aikaisen Ladan suosioon.
Montako Ladaa suomalaiset ostivat viime vuonna? - ei-tuu-mittään
et.tajua.koskaan kirjoitti:
Kyykman, nyt oikeesti! Hanki sitä elämänkokemusta.
Milläpä se poju mitään elämänkokemusta saisi hankituksi, kun sen ainoa aktiviteetti on roikkua tällä palstalla 24/7. Toki trollauskirjoitusten välissä se käy kuolaamassa Mersujen kuvia netin kuvahaulla.
- faktaONfaktaa
Mercedesisti kirjoitti:
Niin, Skoda on Suomessa suosittu, aikoinaan Lada oli Suomen myydyin auto. Olisiko sillä asian kanssa tekemistä että halpoja autoja myydään Suomessa eniten. Skoda on mielikuviltaan parempi kuin esim. Dacia, en osaa sanoa onko paljon parempi oikeasti kuitenkaan. Skoda on halpa ja siksi paljon myyty verrattuna esim. kalliimpaan Audiin, mutta ei se tarkoita että Skoda olisi ylivoimainen kun sitä ostetaan niin paljon. Sopii suomalaiselle perusperheelle kuten sohvaryhmä Suomi-Soffasta, HK:n Sininen, pakettimatka Kanarialle ja Saarioisten valmispitsa, kossu juhannuksena, kaikki nuo ovat Suomessa suosittuja.
Premium-autojen kuten Mercedeksen ostajille sopii paremmin matka Malediiveille, Alcantaraa oleva 3.500€ sohva Vepsäläiseltä, sisäfile tai vaikka ravut tai ilta ravintolassa ruuasta ja hyvästä viinistä nauttien"Premium-autojen kuten Mercedeksen ostajille sopii paremmin matka Malediiveille, Alcantaraa oleva 3.500€ sohva Vepsäläiseltä, sisäfile tai vaikka ravut tai ilta ravintolassa ruuasta ja hyvästä viinistä nauttien"
Kyykkis on lapsellinen, mutta toivottavasti lapseton.
Köyhät muuten eivät osta uusi autoja lainkaan, jos et vielä tiennyt. Eikä vanhalla "Premiumilla" ajava ole rikas. faktaONfaktaa kirjoitti:
"Premium-autojen kuten Mercedeksen ostajille sopii paremmin matka Malediiveille, Alcantaraa oleva 3.500€ sohva Vepsäläiseltä, sisäfile tai vaikka ravut tai ilta ravintolassa ruuasta ja hyvästä viinistä nauttien"
Kyykkis on lapsellinen, mutta toivottavasti lapseton.
Köyhät muuten eivät osta uusi autoja lainkaan, jos et vielä tiennyt. Eikä vanhalla "Premiumilla" ajava ole rikas.Se on ihan sama, ajanko pari vuotta vanhalla premium-quatrolla kun pelivarana on kuitenkin muutaman kilon verran kultaharkkoja, joita voi aina vaihtaa eli realisoida tarpeen mukaan.
Repikää siitä sitten huumorianne ;-)- yeti.on.niva
pysytäänköasiassa kirjoitti:
Tuo Lada-juttu on ruodittu täällä kymmeniä kertoja. Ei ole mitään järkeä verrata Octavian suosiota sen aikaisen Ladan suosioon.
Montako Ladaa suomalaiset ostivat viime vuonna?Ne ovat siirtyneet Ladoista Skodiin. Epäselvää?
- toopevain
kyllä se nyt vaan on niin että ihmiset ostavat sitä mitä haluavat. Vaikka kuinka itkette niin se on ja pysyy. Jokaisella autonkäyttäjällä on aivan omat ajatuksensa siitä mitä autoltaan vaativat ja mitä aikovat sillä tehdä. Eivät muut voi näitä asioita heidän puolestaan ratkoa.
Minua enemmän huolestuttaa se että varsinkin nuoret kuvittelevat että auto täyttää 99.999% heidän elämänsä tarpeista. Sitten kun jokin asia mättää alkaa kiukkuinen kirjoittelu siitä ja tästä mitättömästä detaljista. Auto on kulkuväline jolla siirrytään paikasta toiseen. Jos joku siihen liittää jotain elitismiä, arvostusta, luksusta ja haluaa ilmaista varallisuuttaan, niin se on HÄNEN asiansa ja tyhmyytensä. Ei siitä kenenkään kannata pöksyjään repiä.- 1.2TSI
Niin. Tämä "Kyykman" (lukuisia alteregoja) jankuttaa koko ajan, miten pitäisi olla kokemusta urheilullisista autoista, jotta voisi lausua mitään tällä palstalla. Hyvin outoa, mutta ilmeisesti normaalia nuorille pojille, joille auto = elämä.
- et.Ädiag.noosi
1.2TSI kirjoitti:
Niin. Tämä "Kyykman" (lukuisia alteregoja) jankuttaa koko ajan, miten pitäisi olla kokemusta urheilullisista autoista, jotta voisi lausua mitään tällä palstalla. Hyvin outoa, mutta ilmeisesti normaalia nuorille pojille, joille auto = elämä.
Ei todellakaan ole tuon kyykmannin käyttäytyminen normaalia. Se on ollut todennettavissa monen monta kertaa.
- pieleenmenee
Ettekö uskalla vastata aloitukseen. Miksei Skoda kelpaa tuontiautona?
Se on sitten asia erikseen, jos ei ole 2010-luvun Mersustakaan tai Bemarista teillä metriäkään kokemusta.
Toiveajattelunne turvin uskotte mielikuvituskaverinne eli toisin sanoen tämän myyttisen "Kyykmannin" olevan heikommassa asemassa sosioekonomisesti kuin te. Omalta kohdaltani olette pahasti pielessä, mutta toki "Kyykmannin" kohdalla oikeassa, hän on nimittäin juuri sitä mitä pääkopassanne haluatte. Kyykmann on ikioma mielikuvituskaverinne, se kohottaa heikkoa Skodamiehen itsetuntoa kun kuvittelette kovasti hänen olevan heikommassa asemassa. - 1.2TSI
pieleenmenee kirjoitti:
Ettekö uskalla vastata aloitukseen. Miksei Skoda kelpaa tuontiautona?
Se on sitten asia erikseen, jos ei ole 2010-luvun Mersustakaan tai Bemarista teillä metriäkään kokemusta.
Toiveajattelunne turvin uskotte mielikuvituskaverinne eli toisin sanoen tämän myyttisen "Kyykmannin" olevan heikommassa asemassa sosioekonomisesti kuin te. Omalta kohdaltani olette pahasti pielessä, mutta toki "Kyykmannin" kohdalla oikeassa, hän on nimittäin juuri sitä mitä pääkopassanne haluatte. Kyykmann on ikioma mielikuvituskaverinne, se kohottaa heikkoa Skodamiehen itsetuntoa kun kuvittelette kovasti hänen olevan heikommassa asemassa.Ei sinun sosioekonominen asemasi liity tähän mitenkään. Jatkuva "sporttisista urheilullisista takavetoisista" jankuttaminen liittyy. Ja vaihtelevilla nimimerkeillä selvästi saman kirjoittajan lähettämät viestit ko. aiheesta. Tai ehkä näitä "kyykmaneja" on kloonattuna satoja, kuten ko. viesteissä on SKoda-kriitikoiden määräksi väitetty. Vastineeksi muutamalle Skoda-trollille Helkaman laskuun.
Kaikki olemme saman arvoisia, tulotasosta riippumatta. Ikävää, kun sinä et selvästikään sitä ymmärrä, saati auton pientä osuutta ihmisen elämässä.
Mistä minä tiedän miksi Skoda ei kelpaa tuontiautona? Kysy vaikka joltain Saksassa operoivalta yrittäjältä. Asia on sinulle selvästi tärkeä. Villi arvaukseni kuitenkin on, että tuontiautoja hankkivat eniten juurikin sinun tyylisesi yksilöt, joille Skoda on kävelemistä huonompi vaihtoehto liikkumiseen. Olkoon niin. Kaikil viisii ja noin... - Narsismionpahasairaus
1.2TSI kirjoitti:
Ei sinun sosioekonominen asemasi liity tähän mitenkään. Jatkuva "sporttisista urheilullisista takavetoisista" jankuttaminen liittyy. Ja vaihtelevilla nimimerkeillä selvästi saman kirjoittajan lähettämät viestit ko. aiheesta. Tai ehkä näitä "kyykmaneja" on kloonattuna satoja, kuten ko. viesteissä on SKoda-kriitikoiden määräksi väitetty. Vastineeksi muutamalle Skoda-trollille Helkaman laskuun.
Kaikki olemme saman arvoisia, tulotasosta riippumatta. Ikävää, kun sinä et selvästikään sitä ymmärrä, saati auton pientä osuutta ihmisen elämässä.
Mistä minä tiedän miksi Skoda ei kelpaa tuontiautona? Kysy vaikka joltain Saksassa operoivalta yrittäjältä. Asia on sinulle selvästi tärkeä. Villi arvaukseni kuitenkin on, että tuontiautoja hankkivat eniten juurikin sinun tyylisesi yksilöt, joille Skoda on kävelemistä huonompi vaihtoehto liikkumiseen. Olkoon niin. Kaikil viisii ja noin...Tämähän ei liity mitenkään Skodaan eikä tuontiautoihin. Eikä tulotasoihin tai kokemukseen eri automerkeistä.
Palstan häirikkö, sanottakoon sitten vaikka kyykmaniksi, on luonnevikainen narsisti, jonka kyltymätön tarve on yrittää provosoida tällä palstalla. Jos ei provosoitavaa tahdo löytyä, niin sen kyykmanni keksii väkisin. Ja jos joku ampuu provon alas, niin kyykmanni vaihtaa statustaan ja kirjoitustyyliään ja jatkaa provosointia uudella aiheella tai uudesta näkökulmasta. Missään kirjoituksessa ei ole kompetenssia, ne on vain provoillaakseen kirjoitettu. Vailla järkeä ja vailla asiaperusteita.
Surullista, että tuollainen vain jatkuu ja jatkuu. - 1.2TSI
Narsismionpahasairaus kirjoitti:
Tämähän ei liity mitenkään Skodaan eikä tuontiautoihin. Eikä tulotasoihin tai kokemukseen eri automerkeistä.
Palstan häirikkö, sanottakoon sitten vaikka kyykmaniksi, on luonnevikainen narsisti, jonka kyltymätön tarve on yrittää provosoida tällä palstalla. Jos ei provosoitavaa tahdo löytyä, niin sen kyykmanni keksii väkisin. Ja jos joku ampuu provon alas, niin kyykmanni vaihtaa statustaan ja kirjoitustyyliään ja jatkaa provosointia uudella aiheella tai uudesta näkökulmasta. Missään kirjoituksessa ei ole kompetenssia, ne on vain provoillaakseen kirjoitettu. Vailla järkeä ja vailla asiaperusteita.
Surullista, että tuollainen vain jatkuu ja jatkuu.Näinhän se on. Välillä aina tavallaan "haluaa" kuvitella, että tämä " kyykman" keskustelee siitä mistä kirjoittaa. Todellisuudessa narsismin tulostaminen ei ole keskustelua. Leikitään kuitenkin...
- Mercedesisti
Skodailijalle se auto onkin vain kulkuväline mutta premiumeilla ajaville se on paljon muutakin. Jos autot eivät herätä mielikuvia ja intohimoja niin miksi Mersuani sitten kadehditaan ja ihmetellään?
- eikaitsentään
Mercedesisti kirjoitti:
Skodailijalle se auto onkin vain kulkuväline mutta premiumeilla ajaville se on paljon muutakin. Jos autot eivät herätä mielikuvia ja intohimoja niin miksi Mersuani sitten kadehditaan ja ihmetellään?
Kadehtiiko joku toisten autoja? Kyllä on köyhä elämä, jos joku noin tuntee. Luulenpa että moni Mersun ja monen muun merkin omistaja kuvittelee muiden kadehtivan heitä, onhan heillä OMASTA mielestään unelmien auto.
- reality_bites
Mercedesisti kirjoitti:
Skodailijalle se auto onkin vain kulkuväline mutta premiumeilla ajaville se on paljon muutakin. Jos autot eivät herätä mielikuvia ja intohimoja niin miksi Mersuani sitten kadehditaan ja ihmetellään?
Tiedätkö mitä. Sinun mielikuvitusautoasi ei kadehdi kukaan. Me kaikki tiedämme, mikä on homman nimi. Se on rinnakkaistodellisuus, jossa harhainen trolli kuvittelee kaikenlaista. Kuvittelee myös, että omistaa jonkun Mercedeksen. Hah.
- cgm
Skodan ostaja luottaa viralliseen maahantuojaan Helkama-Autoon.
- KQLMEKAKARAAJARAKKI
Škodaa, kuten muitakaan tavallisia autoja ei juurikaan tuoda käytettynä koska ei rahallisesti kannata. Erikosempia ja kalliimpia kannattaa koska joku isokoneinen kymmenvuotias bensamersu on saksassa lähes ongelmajäte ja valinnanvaraa on. Kolmevuotias farkkuocu on saksasta tuotuna veroineen ja kuluineen lähes suomen hinnoissa.
Yksinkertaista eikö totta?- 388hv
Metriäkäänhän et ole V6 tai V8 Bensa-Mersulla ajanut. Kyllä esim. E500 V8 löytyy aina ostaja
- Joseph_McCarthy
KQ-raaja tarkoittaa höpinöillään varmaankin henkistä isänmaataan DDR:ää
- KQLMEKAKARAAJARAKKI
Ja mitä varustetasoon tulee, juu, onhan saksan tai italian käytetyissä härpäkkeitä ja nahkapenkkejä, vaan lohko ja sisälämppärit, webastot ja talvirenkaat? mitä nahkajakkaroihin tulee, onhan ne komiat vaan mättäseppä hanuris kahenkympin pakkases... Tai kesähelteel...
- länsiautoilija
Länsiautossani on täysnahkapenkit ja en ole mielestäni koskaan laittanut niissä olevia sähkölämmittimiä päälle. Vähääkään reilumman kokoinen hanuri ei talvella palele, varsinkaan jos on pukeuduttu oikein.
- Mercedesisti
Auton voi lämmittää pakkasilla ja penkinlämmittimetkin löytyy, usealla teholla vieläpä. Kesällä ilmastointi ja ilmastoitu penkki viilentävät. Avoautossa nahkapenkit lähes välttämättömät, kangaspenkit imevät pölyä ja tomua avoautossa. Nahkapenkit on helppo puhdistaa myös liasta, sen kuin pyyhkäisee. Arvokas Premium kangaspenkeillä olisi naurettava. Eipä Skodissa ikinä näe nahkapenkkejä. Moottorin lämmittimen ja sisätilan lämmittimen voi asentaa tuontiautoon ja talvirenkaat saa rengaskaupasta. Jos säästö tuonnissa on 10.000€ niin siitä jää hyvä siivu vielä vaikka laittaa lämmittimet ja ostaa uudet talvirenkaat Suomesta. Kaikki vain eivät osaa näitä tuontikuvioita vaikka Tullin ja Verottajan nettisivuilla on yksityiskohtaiset ohjeet suomeksi.
- anal-logiaa
Mercedesisti kirjoitti:
Auton voi lämmittää pakkasilla ja penkinlämmittimetkin löytyy, usealla teholla vieläpä. Kesällä ilmastointi ja ilmastoitu penkki viilentävät. Avoautossa nahkapenkit lähes välttämättömät, kangaspenkit imevät pölyä ja tomua avoautossa. Nahkapenkit on helppo puhdistaa myös liasta, sen kuin pyyhkäisee. Arvokas Premium kangaspenkeillä olisi naurettava. Eipä Skodissa ikinä näe nahkapenkkejä. Moottorin lämmittimen ja sisätilan lämmittimen voi asentaa tuontiautoon ja talvirenkaat saa rengaskaupasta. Jos säästö tuonnissa on 10.000€ niin siitä jää hyvä siivu vielä vaikka laittaa lämmittimet ja ostaa uudet talvirenkaat Suomesta. Kaikki vain eivät osaa näitä tuontikuvioita vaikka Tullin ja Verottajan nettisivuilla on yksityiskohtaiset ohjeet suomeksi.
Köyhän automiehen virittelyä. Tämä on oma mielipiteeni.
Jos sulla a) olisi tarpeeksi rahaa tai b) autot eivät olisi elämää suurempi juttu sinulle, ei tuollaisia tuontioperaatioita tarvitsisi kehitellä ja mainostaa täällä.
Niistä saksalaisten varusteista sen verran, että yhden Saksasta Ruotsin kautta tuodun Passat 2,0 TDI:n tiedän. Peusmalli. Ei pidä yleistään yyber-varustetasoa. - no.onko.kokemusta
No ohhoh, että ihan Passatin on joku tuttusi uskaltanut tuoda. Sinä vain et ymmärrä, minkälaista on ajaa oikeasti edustusluokan autolla, kun eihän sinulla ole metriäkään ajokokemusta sellaisesta.
Argumenttisi perusteella "uusi auto" on se ainoa oikea valinta, kaikille. Onpa kapea ajattelutapa, joka onkin yleistä skodistien keskuudessa. Eikä tietenkään metriäkään sitä ajokokemusta esim. S-sarjan Mersulla, jotta tajuaisivat miksi niitäkin tuodaan käytettynä Suomeen.
Kolme tai neljä vuotta vanha S350 Bluetec diesel on nimittäin Saksassa käytettynä jo kohtuuhintainen ja hienoilla varusteilla. Suomessa kyseinen auto olisi uutena lähemmäs 150000euroa. - Ei_ole_tuo
arkiauto, vaan näyttelyesine muille samanhenkisille.
- missäkokemus
No nyt selvisi että eihän sinulla ole metriäkään kokemusta tuon kommenttisi perusteella. Juoksepa poju autoliikkeeseen, ehkä päästävät jopa koeajolle ja saat kokemusta.
Näppäimistön raivokas hakkaaminen autopalstalle ei myöskään tuo sinulle metriäkään ajokokemusta, nolaat vain itsesi kokemattomuudessasi. - Mercedesisti
anal-logiaa kirjoitti:
Köyhän automiehen virittelyä. Tämä on oma mielipiteeni.
Jos sulla a) olisi tarpeeksi rahaa tai b) autot eivät olisi elämää suurempi juttu sinulle, ei tuollaisia tuontioperaatioita tarvitsisi kehitellä ja mainostaa täällä.
Niistä saksalaisten varusteista sen verran, että yhden Saksasta Ruotsin kautta tuodun Passat 2,0 TDI:n tiedän. Peusmalli. Ei pidä yleistään yyber-varustetasoa.No viritellään siihen uuteenkin Skodaan Suomessa se moottorinlämmitin ja sisätilan lämmitin ja hankitaan ne talvirenkaat, ei näitä toisia renkaita tehtaalla laiteta takapaksiin Suomeen toimituksen yhteydessä. Onko sekin virittelyä kun vaihdat uudet talvirenkaat entisten tilalle joskus? Tuontiautoon voi pyytää ulkomaan autoliikettä myös hankkimaan talvirenkaat valmiiksi jo, myydään niitä esim. Ruotsissakin. Auto käy huollossa ja samalla asennetaan lämppärit, ei mitään vaivaa.
Jos haluaa halvemmalla parempikuntoisen ja varustellumman auton niin hakee Saksasta. Esim. 5v. vanhassa S- tai SL-Mersussa säästö on äkkiä kymppitonnin, jopa Ruotsista hakemalla, Saksasta vielä enemmän.
Esim. Skoda Octavia TDI neliveto maksaa Ruotsissa 3v. vanhana 50tkm ajettuna vain n. 13500€. Vähän veroja päälle sitten tietysti. Pienillä CO2-lukemilla verot pienet, pari tonnia.
Kalliissa isoissa autoissa hintaero on paljon suurempi Suomeen nähden. Esim. M-B S350 vm. 2007 89tkm ajettuna 18.000€ Ruotsissa, veroja tulee toki päälle. Ja on lämppärit ja kahdet renkaat valmiina Ruotsi-autossa. - anal-logiaa
Mercedesisti kirjoitti:
No viritellään siihen uuteenkin Skodaan Suomessa se moottorinlämmitin ja sisätilan lämmitin ja hankitaan ne talvirenkaat, ei näitä toisia renkaita tehtaalla laiteta takapaksiin Suomeen toimituksen yhteydessä. Onko sekin virittelyä kun vaihdat uudet talvirenkaat entisten tilalle joskus? Tuontiautoon voi pyytää ulkomaan autoliikettä myös hankkimaan talvirenkaat valmiiksi jo, myydään niitä esim. Ruotsissakin. Auto käy huollossa ja samalla asennetaan lämppärit, ei mitään vaivaa.
Jos haluaa halvemmalla parempikuntoisen ja varustellumman auton niin hakee Saksasta. Esim. 5v. vanhassa S- tai SL-Mersussa säästö on äkkiä kymppitonnin, jopa Ruotsista hakemalla, Saksasta vielä enemmän.
Esim. Skoda Octavia TDI neliveto maksaa Ruotsissa 3v. vanhana 50tkm ajettuna vain n. 13500€. Vähän veroja päälle sitten tietysti. Pienillä CO2-lukemilla verot pienet, pari tonnia.
Kalliissa isoissa autoissa hintaero on paljon suurempi Suomeen nähden. Esim. M-B S350 vm. 2007 89tkm ajettuna 18.000€ Ruotsissa, veroja tulee toki päälle. Ja on lämppärit ja kahdet renkaat valmiina Ruotsi-autossa.Osui ja upposi, kuten sanovat Skoda-kriitikot?
Hakekaa autonne mistä haluatte, ei ole minulta pois. Mutta kaikki eivät ole näiden prosentuaalisten säästöjen tai S-Mersujen perään. Siitä tässä on kysymys. En tarvitse 10-tonnin säästöä autosta, jota en ole ostamassa. Ja jotkut pystyvät hankkimaan noita Mersuja Suomen markkinoilta. Heidän ei tarvitse viritellä itselleen "kalliimpaa" autoa. Varmasti "ulkomaankaupasta" saa ihan hyvän hyödyn pienellä panostuksella. Mutta jos uuden Skodan ostaja on automiesten mielestä "köyhä", sama pätee myös äärimmäisillä säästöillä Mersua hakevaan...
Miten S-Mersut liittyvät Skodaan? Jatkuvasti vertaillaan, en tajua. Tojotasta ei saa kirjoittaa, vaikka se mielestäni paremmin on Skodan kilpailija automarkkinoilla... - Mercedesisti
anal-logiaa kirjoitti:
Osui ja upposi, kuten sanovat Skoda-kriitikot?
Hakekaa autonne mistä haluatte, ei ole minulta pois. Mutta kaikki eivät ole näiden prosentuaalisten säästöjen tai S-Mersujen perään. Siitä tässä on kysymys. En tarvitse 10-tonnin säästöä autosta, jota en ole ostamassa. Ja jotkut pystyvät hankkimaan noita Mersuja Suomen markkinoilta. Heidän ei tarvitse viritellä itselleen "kalliimpaa" autoa. Varmasti "ulkomaankaupasta" saa ihan hyvän hyödyn pienellä panostuksella. Mutta jos uuden Skodan ostaja on automiesten mielestä "köyhä", sama pätee myös äärimmäisillä säästöillä Mersua hakevaan...
Miten S-Mersut liittyvät Skodaan? Jatkuvasti vertaillaan, en tajua. Tojotasta ei saa kirjoittaa, vaikka se mielestäni paremmin on Skodan kilpailija automarkkinoilla...No vaikka olisi varakaskin niin kymmenen tuhannen euron tuhlaaminen huonompi kuntoiseen ja heikommin varusteltuun Suomi-autoon on järjen köyhyyttä, jos yhtään on osaamista käydä muutaman päivän Saksan-reissulla tutkimassa valikoimaa siellä vaikka Mercedeksen merkkiliikkeissä. Toki jos on erityisen varakas niin voi hankkia uuden S-Mercedeksen 150.000-200.000€ hintaan. Sekin tuntuu kuin repisi rahaa jos saman auton saa virheettömänä ja 60.000 km ajettuna 4v. vanhana 65.000€:lla veroineen hakemalla Saksasta. Varakkaat ovat osaltaan varakkaita siksi että osaavat käyttää sitä rahaa eikä sitä tuhlata ihan tolkuttomasti esim. 100.000€ 4 vuodessa autoon.
No, tietenkään Skodaa ei voi mitenkään verrata S-Mersuun. Mutta nyt oli kuse autojen tuonnista ja siitä millä oikeasti haluaisimme ajaa, tuonnin ansiosta kykenee hankkimaan vähän paremman auton samaan hintaan ja tuonnissa on omat vaivansa mutta säästö usein huomattava. Tuontiautoista näkee siis sen millä oikeasti eniten haluamme ajaa. - todellisuus_näkyyy_läpi
Mercedesisti kirjoitti:
No vaikka olisi varakaskin niin kymmenen tuhannen euron tuhlaaminen huonompi kuntoiseen ja heikommin varusteltuun Suomi-autoon on järjen köyhyyttä, jos yhtään on osaamista käydä muutaman päivän Saksan-reissulla tutkimassa valikoimaa siellä vaikka Mercedeksen merkkiliikkeissä. Toki jos on erityisen varakas niin voi hankkia uuden S-Mercedeksen 150.000-200.000€ hintaan. Sekin tuntuu kuin repisi rahaa jos saman auton saa virheettömänä ja 60.000 km ajettuna 4v. vanhana 65.000€:lla veroineen hakemalla Saksasta. Varakkaat ovat osaltaan varakkaita siksi että osaavat käyttää sitä rahaa eikä sitä tuhlata ihan tolkuttomasti esim. 100.000€ 4 vuodessa autoon.
No, tietenkään Skodaa ei voi mitenkään verrata S-Mersuun. Mutta nyt oli kuse autojen tuonnista ja siitä millä oikeasti haluaisimme ajaa, tuonnin ansiosta kykenee hankkimaan vähän paremman auton samaan hintaan ja tuonnissa on omat vaivansa mutta säästö usein huomattava. Tuontiautoista näkee siis sen millä oikeasti eniten haluamme ajaa.Pikkasen huvittavaa, kun tuo trollipoju latelee tuota tekstiä ihan kuin olisi joku roopeankka. Todellisuudessa se on tuuliperse luuseri, jolla ei ole rahaa edes kolmen tonnin autoon. Jossain pikkusen vippaa, kun poju koko ajan kuvittelee olevansa joku muu, kuin oikeaasti onkaan.
- vararikas
Mercedesisti kirjoitti:
No vaikka olisi varakaskin niin kymmenen tuhannen euron tuhlaaminen huonompi kuntoiseen ja heikommin varusteltuun Suomi-autoon on järjen köyhyyttä, jos yhtään on osaamista käydä muutaman päivän Saksan-reissulla tutkimassa valikoimaa siellä vaikka Mercedeksen merkkiliikkeissä. Toki jos on erityisen varakas niin voi hankkia uuden S-Mercedeksen 150.000-200.000€ hintaan. Sekin tuntuu kuin repisi rahaa jos saman auton saa virheettömänä ja 60.000 km ajettuna 4v. vanhana 65.000€:lla veroineen hakemalla Saksasta. Varakkaat ovat osaltaan varakkaita siksi että osaavat käyttää sitä rahaa eikä sitä tuhlata ihan tolkuttomasti esim. 100.000€ 4 vuodessa autoon.
No, tietenkään Skodaa ei voi mitenkään verrata S-Mersuun. Mutta nyt oli kuse autojen tuonnista ja siitä millä oikeasti haluaisimme ajaa, tuonnin ansiosta kykenee hankkimaan vähän paremman auton samaan hintaan ja tuonnissa on omat vaivansa mutta säästö usein huomattava. Tuontiautoista näkee siis sen millä oikeasti eniten haluamme ajaa.Menepä poju, ja osta tämä Mercedes itsellesi. Sen jälkeen ei sinun enää ole syytä vinkua tällä palstalla.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005077274.html - anal-logiaa
todellisuus_näkyyy_läpi kirjoitti:
Pikkasen huvittavaa, kun tuo trollipoju latelee tuota tekstiä ihan kuin olisi joku roopeankka. Todellisuudessa se on tuuliperse luuseri, jolla ei ole rahaa edes kolmen tonnin autoon. Jossain pikkusen vippaa, kun poju koko ajan kuvittelee olevansa joku muu, kuin oikeaasti onkaan.
Näin. Kovin tyypilliseltä "uittosaksalaisia" kuolaavalta tyypiltä vaikuttaa. Mutta otetaan kaikki tosissaan kunnes valheeksi paljastetaan... ;)
Kuka mitenkin aikansa käyttää. Yksinäiselle nuorelle miehelle (tai näistä koostuville ) porukoille tuollainen "säästö-reissu" Saksaan voi olla ihan piristävä arjen katkaisu, ostettiin auto eli ei. Perheelliselle ja muutakin kuin autoja harrastavalle on lomapäivillä muutakin käyttöä. Kesämökkejä sun omaisuutta pitäisi hoitaa...
Se 60 tkm ajetun auton virheettömyys on kuitenkin aina yksittäistapaus, kuten muutenkin kaikki spekuloinnit "uutta vastaavista" käytetyistä. Varsinkin takavalotakuulla ulkomailta... - Mercedesisti
anal-logiaa kirjoitti:
Näin. Kovin tyypilliseltä "uittosaksalaisia" kuolaavalta tyypiltä vaikuttaa. Mutta otetaan kaikki tosissaan kunnes valheeksi paljastetaan... ;)
Kuka mitenkin aikansa käyttää. Yksinäiselle nuorelle miehelle (tai näistä koostuville ) porukoille tuollainen "säästö-reissu" Saksaan voi olla ihan piristävä arjen katkaisu, ostettiin auto eli ei. Perheelliselle ja muutakin kuin autoja harrastavalle on lomapäivillä muutakin käyttöä. Kesämökkejä sun omaisuutta pitäisi hoitaa...
Se 60 tkm ajetun auton virheettömyys on kuitenkin aina yksittäistapaus, kuten muutenkin kaikki spekuloinnit "uutta vastaavista" käytetyistä. Varsinkin takavalotakuulla ulkomailta...Katsoppas Mercedeksen "Junge Sterne" vaihtoautoja, Mercedeksen omista merkkiliikkeistä tarkastettuina ja Euroopan laajuisella takuulla. Katso huvikseen kuvia myös muista Mercedeksistä joita on ihan muissakin autokaupoissa ja jopa yksityisillä myynnissä Saksassa tai vaikka Ranskassa, netistä löytyy. Kun autolla ei ole ikinä ajettu talvikelissä tai hiekkatiellä eikä kurapaskaa lennä talvella nastarenkaiden irrottamana niin 5-vuotias auto on Etelä-Saksassa yhtä siistissä kunnossa kuin Suomessa vuoden ikäinen. Kun autolla ajetaan käytännössä kesäkelissä asvaltilla koko ajan niin pysyy puhtaana ja maalipinta hyvänä. Saksalaiset ovat vielä tunnollisen tarkkoja autoistaan niin sisustatkin virheettömiä. Toki kannattaa katsoa autoja joissa mainitaan mobilessa "top zustand".
Kaverin ostamista Audeista paras oli TT, jonka osti saksalaiselta häkkikauppiaalta näkemättä kun se roudattiin Suomeen laivalla. Huonoin oli A4 joka oli Suomi-auto naisomistajalta, lyhyttä matkaa Longlife-ohjelmalla ajettuna ja kansi aivan öljymöhnässä, öljysihti aivan tukossa möhnästä ja öljynpaineen merkkivaloa sytytteli, öljynpaineet hyvin heikot, jopa alle 0,4 bar. Ajettu Suomen talvessa LL-ohjelman mukaan lyhyttä matkaa ja hirveässä kunnossa moottori. Ehta Suomi-auto.
Se nyt vain on niin että Suomen olosuhteet ovat autolle todella rankat verrattuna suuriin markkina-alueisiin Keski- ja Etelä-Euroopassa. Suomessa autoja raiskaa hiekkatiet, hiekkapöly, katupöly nastarenkaiden ja hiekoituksen takia, suolaaminen, kurapaska talvisin nastarenkaiden irrottamana teistä, kovat pakkaset jne.
Yksityiseltä ostaessa saa tietysti halvimmalla niin Suomesta kuin Saksastakin ja molemmissa on silloin vain "perävalotakuu". Saksastakin saa monista autoliikkeistä taas takuun autolle, merkkiliikkeen tapauksessa Euroopan laajuinen takuu sallii korjauttaa auton missä vain merkkikorjaamossa Euroopassa, siis myös Suomessa.
Itse säästin n. 19.000€ hakemalla Mercedekseni Ruotsista v. 2009 alussa, verrattuna Suomi-autoon, siis veroineen päivineen, lisäksi sain parempikuntoisen ja vähemmän ajetun auton. Toki kyseessä harvinaisempi AMG-avomersu.
- gty555
Tää olis parempi vaihtoehto
https://www.youtube.com/watch?v=ef3fLVD8-bg
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065467Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453653Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503235Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512544Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611600- 881335
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321253- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1471180