Suomi 100 järjestää juhlavuoden tapahtumia myös Virossa. Päätapahtuma on Vapauden aukiolla järjestettävä konsertti, jossa esiintyy Suomi 100 –organisaation ilmoituksen mukaan yhdeksän suomalaista ja yhdeksän virolaista solistia. Taustayhtyeenä soittaa ”Räjähtävä nyrkki” Suomesta.
”Räjähtävä nyrkki” on äärivasemmistolaisen Palefacen taustabändi. Paleface on Suomi 100 hallituksen jäsen, Jyrki Kataisen (kok) hallituksen aikana nimetty, kulttuuriministerinä toimi Paavo Arhinmäki (vas). Tapahtumat ja niiden sisällöt esittelee hallitukselle hyväksyttäväksi Suomi 100 – organisaation pääsihteeri Pekka Timonen.
Tallinnassa järjestelyjä ovat hoitaneet Timo Harakan (sdp) puoliso Anu Laitila, joka toimii Tallinnassa määräaikaisena Suomi-instituutin johtajana, sekä Yleisradionkin ohjelmista tuttu Anna Laine, joka työskentelee instituutin ohjelmapäällikkönä kulttuurisektorilla.
Asialla on myös tragikoominen puolensa. Äärivasemmistolaisen kapinamusiikin soittamisesta tuttu ”Räjähtävä nyrkki” esiintyy Tallinnan Vapauden aukiolla, paikassa, joka on äärivasemmistolaisuuden kahleista nousseen maan ehkäpä näkyvin vapautta symboloiva paikka.
Taustoja vasten ajatellen pääsihteeri Timosella ja paikallisia järjestelyjä hoitavilla Anu Laitilalla ja Anna Laineella näyttää olevan historiallinen silmä melko kierossa.
Tietävätkö virolaiset yhtyeen äärivasemmalle taipuvasta historiasta, sitä en tiedä.
Mitä kaikkea kulttuurimarxilaisuudella kyllästetty Suomi 100 organisaatio ehtii vielä kehitellä, jää nähtäväksi, mutta tähän asti nähdyn perusteella paljon sellaista, jolla ei ole mitään tekemistä Suomen itsenäisyyden tai sen juhlimisen kanssa.0 Tallinnassa
Suomi 100 Tallinnassa,Älä osallistu!!!
JärkeväSuomesta
1
386
Vastaukset
- JärkeväSuomesta
Estäkää kommunistien maihinnousu kauniiseen kotimaahanne,edellisessä mainitut henkilöt aikovat pilata maanne hallitsemattomalla maahanmuutolla,homoilla ja haluavat tuhota itsenäisyytenne,potkikaa ne takaisin Suomeen ja säilyttäkää vapaa kotimaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821259Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021047Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611000Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12959Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103933Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ139900Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68846Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119761- 77695
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121694