Olen ollut kiinnostunut uuden lemmikin hankinnasta jo jonkin aikaa, pari kuukautta sitte ihastuin hiiriin. Olen lukenut eri hiirilajeista paljon, mutten silti ole varma mikä sopisi juuri minulle. Perheessä on jo kaksi marsua, joten kokemusta on jonkinverran jyrsijöistä muttei hiiristä, muita eläimiä ei ole.
Seeprahiiret ja okahiiret ovat tällähetkellä lukemani lukaan lemppareitani, mutta onko kellään kokemusta näistä otuksista tai muista hiiristä? Entä onko ollut suht. terveitä? Ovat siis päiväeläimiä? Kauvan elävät? Entä tarvitsevatko paljon virikkeitä ja jos niin mitä? (Ei ole ongelma hankkia enemmänkin virikkeitä.)
Mikä lemmikkihiiri sopisi minulle?
Okahiiri
1
101
Vastaukset
- Zedä
Jos sulla ei ole kokemusta marsua pienemmistä jyrsijöistä, niin suosittelisin mieluummin ihan kesyhiirtä. Muut lajit on huomattavan villejä kuitenkin. Huonosti käsiteltäviä, ujoja ja purevia usein. Ja vaatii enemmän virikkeitä ettei ahdistu. Vaikeita löytää myös. Vaikka kesyt onkin hämäräeläimiä, niitä näkee kuitenkin myös päiväsaikaan ja ne oppii tulemaan esille ruoka-aikaan. Se on kyllä totta, että kesyt elää surullisen vähän aikaa. Mut ihanan sosiaalisia ja kesyjä ovat kun niiden kanssa viettää aikaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2124273
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.202226Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1042161Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341822- 1811594
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut261491Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111283Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2201235- 391192
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331170