Psyykenlääkkeet voivat aiheuttaa akatisiaa eli eriasteista liikkumispakkoa,joka voi aiheuttaa itsetuhoajatuksia.Näin eräällä henkilöllä psykiatrisessa sairaalassa akatisian oireita.Kahden viikon sisällä tästä hän teki itsemurhan.Avohoidossa näin eräällä henkilöllä vaikean akatisian oireita.Pian tämän jälkeen hän joutui psykiatriseen sairaalaan,ja nopeasti teki siellä itsemurhan.Minullakin on ollut vaikea akatisia jonka aiheutti 200mg Cisordinol injektio kolmen viikon välein.Jouduin lähes keskeytyksettä kävelemään asunnossani edestakaisin.Lähes ainoastaan nukkuessani sain rauhaa.Olut helpoitti hiukan akatisiaa,mutta lopulta lopetin oma-aloitteisesti injektioilla käynnit,kun akatisia aihetti jo itsetuhoajatuksia,kun mietin miten saisin helpotusta olooni.Se oli onneni,etten ollut sairaalassa, sillä siellähän on pakkolääkitys,ja akatisiaan on saanut vain Ipsatolia joka ei ole laisinkaan auttanut.
Onneksi kerkesin avohoitoon pahimman akatisian ollessa.
Onneksi kerkesin avohoitoon pahimman akatisian ollessa.
Vastaukset 2
Vanhimmat
Akatisian takia moni tappaa itsensä psyykenlääkkeillä.
Suosittelen tätä englanninkielistä sivustoa akatisiasta itsensä kouluttamiseen:
https://missd.co/
Itse keskustelin psykiatrisessa sairaalassa ihmisten kanssa ja psyyken lääkkeisiin liittyvä sisäisen levottomuuden tunne ei ole ollenkaan harvinainen asia. Jollakin se pahana voi varmasti aiheuttaa itsemurha-ajatuksia.