Itse sain 2.0 d4d:n kannattamaan jo reilulla kymppitonnin ajomäärällä vuodessa verrattuna 1.8 vvt-i bensa moottoriin. Mitä minulta jäi huomioimatta? Samoilla kilometreillö noiden hinnat on samat, dieselit jopa halvempia.
Trafin mukaan dieselin perus plus käyttövoimavero on 620 vuodessa ja bensan perusvero 260 euroa.
Diesel kuluttaa 5.5 ja bensa 7.2 litraa. Täällä bensa 1.48 ja diesel 1.35 euroa/litra. Ajan 20 tonnia vuodessa, niin säästöä tulee joku 500 euroa. Mikä tässä mättää kun kaikki sanoo että dieselullä pitää ajaa vähintään 30 tonnia nykypäivänä että kannattaa :D
Miten niin ei diesel kannata?
8
266
Vastaukset
- erkkii
Moi,
Olet oikeassa. Johtuu siitä että toisinajattelijat eivät osaa laskea.
Omistan samanlaisen dieselin. Vuosittainen ajomäärä yli 30000km. En vaihda ainakaan bensaaseen näillä näkymin. Tilanne on sitten toinen jos alkaa ilmestyä kalliita korjauksia, joista Avensis on kuuluisa.
Toyota hybridilaskurin mukaan tulisi Prius 850€, Prius 360€ ja Auris farkku 630€ edullisemmaksi vuodessa. Tosin laskelmat on tehnyt joku merkonomi ja ontuvasti. Esim alakanttiin laskettu hybridin kulutus. Todellinen säästö onkin ohut. - eikaivaan
Miun laskukone kertoi vuosissäästöksi 286€
- C180Kompressor
joo, ei ole 286 ihan 500€...
Itse kun takavuosina vaihdoin 2.0 D4D:n 1.8 bensaan niin samalla vakuutusmaksu laski noin 100€/vuosi. Huoltoväli kasvoi 15000>25000km. Huoltojen hinnat eivät ainakaan nousseet dieselin hintatasosta.
- myösRuostekorjauksetSyö
Ja siten poksahtaa D4D ja teoreettiset säästöt valuvat remonttiin.
Toyotan hybrideillä ei pääse normaalissa ajoissa lähellekään ilmoitettuihin kulutuksiin ja jos erehtyy maanteille niin kulutus vaan kasvaa ja kasvaa.- Toyotan_hybridillä
joksi sinä palstan oma trollipoju minun Lexus GS450h:ta nimität, pääsen matka-ajossa 6.7-6.8 litran kulutuksella jopa Saksan moottoritiellä ja kovemmalla nopeudella kuin Suomessa ajetaan vaikken mikään kaahari olekaan. Kaupungissa menee 8-8.5 l lämpötilasta riippuen. Bensamoottori lähtee näköjään helpommin mukaan kylmällä kelillä. Tiedä sitten, johtuuko se kylmien vaihteisto- ja peräöljyjen kitkasta. Kun auto on lämmin, näyttää kulutus olevan sama kesällä ja talvella.
- Kerrassaan
Kuten tuossa toisessa kommentissa jo vihjattiinkin, tuo näennäinen muutaman satasen säästö muuttuu negatiiviseksi siinä 200tkm paikkeilla kun D4D hajoaa.
Valitettava homma, mutta kerrotaan se ääneen jos ei ole tietoa, että tuo moottori on huono ja hajoaa noin 200tkm paikkeilla. - TeronLyhytMatematiikka
Vertailulaskennoissa pitäisi ottaa kaikki kulut huomioon, kuten huoltokulut, kaikki käyttömaksut, autojen hankintahinnat ja niiden alenemat jne.... Verrokkien pitäisi olla mahdollisimman samankaltaiset, muuten vertailu on turhaa ja tyhmää.
- Tuleekalliiksi
Aloittaja on sikäli oikeassa että dieselin saa kannattamaan jo noilla kilsoilla. Mutta kuten todettua, D4D hajoaa ja menee vaihtoon heti takuun loputtua. Kallista on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2514545Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1282978Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412742Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741720Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051563Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201451- 551314
- 931225
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2041083- 471075