Muistaako joku niitä radioita mitä ostettiin laivalle. Hytissä komeili isot Grundig radiot ,olivatko Grundig satelit,yacht,ocean vai mitä mallia ne olivat?
GrundigRadiot
7
235
Vastaukset
- Junkkikallekouvola
Itse ostin ms/Vegassa palvellessani junkkikallena
Grundig C6000 radionauhurin hampurista vuonna 1973.
Pelittää täysillä vieläkin. - KJMT
Ostin C4000 Singaporesta v. -72 ja kyllä joku saatana sen varasti...
- huonomuisti
Aloittaja.
Nyt lösin tämän keskustelun ,kiitos siitä
http://keskustelu.suomi24.fi/t/8868375/radionauhuri-40-v - Muistelia
No onpa nykyaikana ollut hyviä ja kalliita radioita.
Joskus 50-luvulla suosituin oli Philipsin "Pikkumatti", joka oli noin 2 tiiliskiven kokoinen, kyllä silläkin kuuli kunhan huolehti jonkinnäköisestä antennista.
Piti yleensä hankkia häiriönpoistaja sähköjohtoon, joka poisti laivasähkön häiriöitä.
Yllättävän hyvin silläkin kuuli myös suomalaisia lähetyksi maapallon toisellakin puolen.
Ei silloin pienet rätinät ja särinät paljon häirinneet, kun ei paremmasta tiennyt.
Oi niitä aikoja :-) Tosiaan, ne olivat merillä hyviä aikoja, nyt en menisi mistään hinnasta, eihän kuulemma nykyään pääse maihin ollenkaan, kun ollaan satamassa vain muutama tunti, jos sitäkään. Eikä ollut nykyisiä tauteja ees Afrikassa.
Grammari oli silloin Pop, In ja nasta, niitä veivattiin ahkerasti. - jahtipoju
Yep, mulla on vieläkin hyvin toimiva pieni jahtipoika Grudig mailman radio. Fiilistelen välillä kesäisin veneilemässä, vaikka äänen laatu yms. Surkea nyky peleihin verrattuna, mutta se "fiilis" olisko 80 luvun lopussa hommattu
- Homeperse
Hyvin muistan, samana vuonna kun ostin Grundigin unohtui hytistä venttiili auki ja perse pääsi homehtumaan pahasti. Tänä armon vuonna -73 aloin myöskin höpöttämään samoja asioita vuodesta toiseen. Mikähän vuosi nyt on?
- emännänKäsiVoide
Sä vissiin käytit väärää rasvaa, kun persees homehtui ja on vieläkin ilmeisesti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368