Kultakalani

fisuliinis

Omistan 650 litraisen akvaarion ja siellä uiskentelee paraikaa 5 komeetta mallista kultakalaa (pelastettuja). Vesiarvoista vain nämä tiedossa: pH 7,4 ja DH 5,2. Muut testit loppuneet ja ostoksilla käynti edessä :) Lämpötila on muutes
23-astetta. Pohjana on hiekkapuhallus hiekka ja kierteisiä möyhimässä. Muovikasveja löytyy akvaa piristämään, kun tavan kasvit eivät pysy paikoillaan :/ Vettä vaihdan kolmasosan, joka kolmas päivä (hirveitä sottapyttyjä). Yleensä ruokin niitä hiutaleilla kahdesti päivässä sen verran kuin jaksavat parin minuutin aikana syödä. Silloin tällöin pakastesurviaisia tarjoillaan rakkaille fisuille. Onko kultiksillani kaikki OK?

7

1070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä.

      Tuo akvaario saisi olla ainakin 15 kertaa isonpi,
      ei 65-litrainen akvaario sovi kultakaloille millään!

      • Tikruliini93

        Hänhän kirjoitti että hänen akvansa on 650l


    • Kultakala - Tuntematon

      Juuh, kuullostaa hyvältä nuo kultakalojesi olot, ei sattuisi löytymään kuvia varmasti hienosta altaasta? Itsekin näitä kultakala harrastajia olen, ja mielelläni katselisin kuvia muidenkin kultakala altaista - mailailla voipi osoitteeseen:

      [email protected]

      Kotisivuihini jos joku haluaa tutustua niin sen kuin vaan repaasti miulle mailailee niin osoitteen annan, en viitsi alkaa täällä levittelemään mut osoite löytyy myös tuolta aw:n puolelta. : )

      t. Kultakala - Tuntematon

      • fisuliinis

        Ilman kameraa ei ole kuvia =( Minkä kokoinen akvaario sulla muutes on? Ite säästän semmoseen 1000 litraiseen tankkiin. Sen kokoisissa akvaarioissahan hinta liikkuu 800€-1000€ luokassa. Olenko oikeassa? Mailia yritän kans sulle kultakala lähettää :)


      • Kultakala - Tuntematon
        fisuliinis kirjoitti:

        Ilman kameraa ei ole kuvia =( Minkä kokoinen akvaario sulla muutes on? Ite säästän semmoseen 1000 litraiseen tankkiin. Sen kokoisissa akvaarioissahan hinta liikkuu 800€-1000€ luokassa. Olenko oikeassa? Mailia yritän kans sulle kultakala lähettää :)

        Juu täältä löytyy 660 litrainen tankki eli samaa koko luokkaa kuin sielläkin, asukkeina viisi huntupyrstöistä kultakalaa jotka myöskin eri paikoista, huonoistakin oloista osa meille tulleita. Mailaile toki jos haluat, itsekin yritän vastailla mahdollisimman pian : )

        t. Kultakala - Tuntematon


    • Jean

      Itselläni on kuusi luonnonmuotoista kultakalaa 350 litran akvaariossa, kesäisin pihalammikossa. Ovat nyt n. 10-12cm pitkiä, lukuunottamatta yhtä "tumppia" n.6cm, eikä tunnu kasvavan millään. Jäänee tämä talviallas pieneksi viimeistään ensi kesän jälkeen, jatkosuunnitelmat silloin mielessä...isompaa allasta. Ruokavaliona kultakaloille tarkoitetut pelletit, kasvispitoiset monnipelletit, surviaiset, lehti-ja jäävuorisalaatti (mikrokypsennys 10 sek. 900w), tuore kurkku, keitetyt herneet. Kiva kuulla positiivisiakin kalatarinoita. Onnea kalankasvatukseen.

    • ???????

      mikä on kierteinen ,jokin kotilo vai??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe