Nikon 610 videokuvaus

Olen tällä kuvaillut jo n. 3,5 vuotta. Nyt ensimmäisen kerran olen kokeillut videon käyttöä. Muuten on kokeilu onnistunut, mutta kun tarkennan yhteen kohtaan ja siirrän toiseen kohtaan kamera ei tarkenna uudestaan. Kun palaan ensimmäiseen tarkennukseen se on edelleen terävä. Se toinen kohta tarkentuu
ainoastaan kun painan sitä fn painiketta. Olen kokeillut erilaisia tarkennuksen säätöjä, en ymmärrä. Samat säädöt kyllä toimivat normaalissa kuvauksessa, kun liikuttaa kameraa ja tarkentelee eri kohteisiin.

10

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cgm

Kameraan täytyy laittaa päälle live view autofokus.

• Näin olen tehnyt.

• Eli ei toimi. Ne oli jo tehty niissä omissa kokeiluissa. Tarkennus jotenkin lukittuu ensimmäiseen tarkennukseen, eikä seuraa uuteen kohteeseen.
        Niin kuin jos sanoin, toimii kyllä yksittäisissä kuvissa kun vaihtaa tarkennuskuhdetta. Kummassakin se kameran takanäyttö käytössä.

• gsvfagdfg
        Fin24 kirjoitti:

Eli ei toimi. Ne oli jo tehty niissä omissa kokeiluissa. Tarkennus jotenkin lukittuu ensimmäiseen tarkennukseen, eikä seuraa uuteen kohteeseen.
        Niin kuin jos sanoin, toimii kyllä yksittäisissä kuvissa kun vaihtaa tarkennuskuhdetta. Kummassakin se kameran takanäyttö käytössä.

Jos osaat lukea:
        Contrast-detect AF is the only option available when shooting video, which is significantly slower than the D610's normal phase-detection mode. In this example, when using continuous AF there is significant hunting both both visually and audibly with the oncoming people walking.

Ei siis toimi liikkuviin kohteisiin. Katso manuaalista, mitä nappia pitää painaa tarkennettaessa.

• Tämän jo tiesin, että painamalla fn painiketta niin tarkentaa uudestaan.
        Kuvattavat kohteet ovat kyllä paikallaan, mutta kun kuvaan sitä videota ja haen kameralla toista kohdetta kamera ei tarkenna sinne uuteen kohteeseen, vaan tarkennus on se mikä oli ensimmäisessä kohteessa.

• Teenäin
        Fin24 kirjoitti:

Tämän jo tiesin, että painamalla fn painiketta niin tarkentaa uudestaan.
        Kuvattavat kohteet ovat kyllä paikallaan, mutta kun kuvaan sitä videota ja haen kameralla toista kohdetta kamera ei tarkenna sinne uuteen kohteeseen, vaan tarkennus on se mikä oli ensimmäisessä kohteessa.

Kun elokuvan reaaliaikanäkymä on päällä, valitse tarkennustila painamalla tarkennustilapainiketta ja valitse pääkomentokiekolla tarkennustilaksi AF-F, sivukomentokiekolla valitaan haluttu tarkennusaluetila. Tarkentaa kun siirtää kameraa kohteesta toiseen, mutta välillä heikosti, tarvii valoa että toimii.

• Ok. Kiitos. Oli valonmäärästä kiinni. Tämä minun ensimmäinen kokeilu tapahtui sisällä, oli liian hämärää. Punainen ruutu ei muuttunut vihreäksi. Valoa lisäämällä alkoi toimimaan.

• 597

Onko asetuksena AF-F eli autofocus full-time.

• On.

• Sori, en tiedä miksi tuo punainen peukku tuohon tuli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. voitaisiinko unohtaa se sotku?

Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****
      Ikävä
      73
      5071
    2. Oisko se tosi paha

Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      132
      3517
    3. Huomenta ja hyvää tiistaita

Huomenta ja hyvää tiistaita. ❄️🐺☕❄️
      Ikävä
      98
      2295
    4. Milloin nainen saan sinut?

Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e
      Ikävä
      20
      1925
    5. Ovatko persut tehneet jo päätöksen ulkopolitiikastaan?

Persujen olisi hallituspuolueena syytä tehdä jo päätöksiä siitä, aikovatko he olla pro-Ukraina vai pro-Trump eli pro-Put
      Perussuomalaiset
      229
      1728
    6. Haluan että tiedät tämän

Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk
      Ikävä
      85
      1517
    7. Jee! Palsta toimii jälleen!

Viestiarkisto näkyy ja kaikki pelittää. Tätä on odotettu, vaikka ei tässä mitään odotettavaa ole ollut.
      Sinkut
      25
      1387
    8. A, teksteistäni löydät itsesi

jos luet tarkkaan. Vain epäsuorasti voin tunteeni myöntää, en halua minkään rikki menevän. Kaipaan sinua ja odotan näkem
      Ikävä
      26
      1367
    9. Mitä olen antanut sinulle?

Mitä olet antanut minulle?
      Suhteet
      37
      1335
    10. Oletko sinä lähellä?

Tutkassani väräjää siihen malliin, pitääkö poistua mestoilta?
      Ikävä
      14
      1259
    Aihe