Nikon 610 videokuvaus

Olen tällä kuvaillut jo n. 3,5 vuotta. Nyt ensimmäisen kerran olen kokeillut videon käyttöä. Muuten on kokeilu onnistunut, mutta kun tarkennan yhteen kohtaan ja siirrän toiseen kohtaan kamera ei tarkenna uudestaan. Kun palaan ensimmäiseen tarkennukseen se on edelleen terävä. Se toinen kohta tarkentuu
ainoastaan kun painan sitä fn painiketta. Olen kokeillut erilaisia tarkennuksen säätöjä, en ymmärrä. Samat säädöt kyllä toimivat normaalissa kuvauksessa, kun liikuttaa kameraa ja tarkentelee eri kohteisiin.

10

352

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cgm

Kameraan täytyy laittaa päälle live view autofokus.

• Näin olen tehnyt.

• Eli ei toimi. Ne oli jo tehty niissä omissa kokeiluissa. Tarkennus jotenkin lukittuu ensimmäiseen tarkennukseen, eikä seuraa uuteen kohteeseen.
        Niin kuin jos sanoin, toimii kyllä yksittäisissä kuvissa kun vaihtaa tarkennuskuhdetta. Kummassakin se kameran takanäyttö käytössä.

• gsvfagdfg
        Fin24 kirjoitti:

Eli ei toimi. Ne oli jo tehty niissä omissa kokeiluissa. Tarkennus jotenkin lukittuu ensimmäiseen tarkennukseen, eikä seuraa uuteen kohteeseen.
        Niin kuin jos sanoin, toimii kyllä yksittäisissä kuvissa kun vaihtaa tarkennuskuhdetta. Kummassakin se kameran takanäyttö käytössä.

Jos osaat lukea:
        Contrast-detect AF is the only option available when shooting video, which is significantly slower than the D610's normal phase-detection mode. In this example, when using continuous AF there is significant hunting both both visually and audibly with the oncoming people walking.

Ei siis toimi liikkuviin kohteisiin. Katso manuaalista, mitä nappia pitää painaa tarkennettaessa.

• Tämän jo tiesin, että painamalla fn painiketta niin tarkentaa uudestaan.
        Kuvattavat kohteet ovat kyllä paikallaan, mutta kun kuvaan sitä videota ja haen kameralla toista kohdetta kamera ei tarkenna sinne uuteen kohteeseen, vaan tarkennus on se mikä oli ensimmäisessä kohteessa.

• Teenäin
        Fin24 kirjoitti:

Tämän jo tiesin, että painamalla fn painiketta niin tarkentaa uudestaan.
        Kuvattavat kohteet ovat kyllä paikallaan, mutta kun kuvaan sitä videota ja haen kameralla toista kohdetta kamera ei tarkenna sinne uuteen kohteeseen, vaan tarkennus on se mikä oli ensimmäisessä kohteessa.

Kun elokuvan reaaliaikanäkymä on päällä, valitse tarkennustila painamalla tarkennustilapainiketta ja valitse pääkomentokiekolla tarkennustilaksi AF-F, sivukomentokiekolla valitaan haluttu tarkennusaluetila. Tarkentaa kun siirtää kameraa kohteesta toiseen, mutta välillä heikosti, tarvii valoa että toimii.

• Ok. Kiitos. Oli valonmäärästä kiinni. Tämä minun ensimmäinen kokeilu tapahtui sisällä, oli liian hämärää. Punainen ruutu ei muuttunut vihreäksi. Valoa lisäämällä alkoi toimimaan.

• 597

Onko asetuksena AF-F eli autofocus full-time.

• On.

• Sori, en tiedä miksi tuo punainen peukku tuohon tuli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      123
      776
    2. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      81
      706
    3. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      56
      678
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      46
      583
    5. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      40
      577
    6. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      60
      542
    7. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      71
      526
    8. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      517
    9. 26
      491
    10. Vaikea luottaa täysin

Kun et oikeasti kerro mitään. Kaikki niin ympäripyöreää ja epämääräistä.
      Ikävä
      53
      473
    Aihe