Nikon 610 videokuvaus

Olen tällä kuvaillut jo n. 3,5 vuotta. Nyt ensimmäisen kerran olen kokeillut videon käyttöä. Muuten on kokeilu onnistunut, mutta kun tarkennan yhteen kohtaan ja siirrän toiseen kohtaan kamera ei tarkenna uudestaan. Kun palaan ensimmäiseen tarkennukseen se on edelleen terävä. Se toinen kohta tarkentuu
ainoastaan kun painan sitä fn painiketta. Olen kokeillut erilaisia tarkennuksen säätöjä, en ymmärrä. Samat säädöt kyllä toimivat normaalissa kuvauksessa, kun liikuttaa kameraa ja tarkentelee eri kohteisiin.

10

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cgm

      Kameraan täytyy laittaa päälle live view autofokus.

      • Näin olen tehnyt.


      • Eli ei toimi. Ne oli jo tehty niissä omissa kokeiluissa. Tarkennus jotenkin lukittuu ensimmäiseen tarkennukseen, eikä seuraa uuteen kohteeseen.
        Niin kuin jos sanoin, toimii kyllä yksittäisissä kuvissa kun vaihtaa tarkennuskuhdetta. Kummassakin se kameran takanäyttö käytössä.


      • gsvfagdfg
        Fin24 kirjoitti:

        Eli ei toimi. Ne oli jo tehty niissä omissa kokeiluissa. Tarkennus jotenkin lukittuu ensimmäiseen tarkennukseen, eikä seuraa uuteen kohteeseen.
        Niin kuin jos sanoin, toimii kyllä yksittäisissä kuvissa kun vaihtaa tarkennuskuhdetta. Kummassakin se kameran takanäyttö käytössä.

        Jos osaat lukea:
        Contrast-detect AF is the only option available when shooting video, which is significantly slower than the D610's normal phase-detection mode. In this example, when using continuous AF there is significant hunting both both visually and audibly with the oncoming people walking.

        Ei siis toimi liikkuviin kohteisiin. Katso manuaalista, mitä nappia pitää painaa tarkennettaessa.


      • Tämän jo tiesin, että painamalla fn painiketta niin tarkentaa uudestaan.
        Kuvattavat kohteet ovat kyllä paikallaan, mutta kun kuvaan sitä videota ja haen kameralla toista kohdetta kamera ei tarkenna sinne uuteen kohteeseen, vaan tarkennus on se mikä oli ensimmäisessä kohteessa.


      • Teenäin
        Fin24 kirjoitti:

        Tämän jo tiesin, että painamalla fn painiketta niin tarkentaa uudestaan.
        Kuvattavat kohteet ovat kyllä paikallaan, mutta kun kuvaan sitä videota ja haen kameralla toista kohdetta kamera ei tarkenna sinne uuteen kohteeseen, vaan tarkennus on se mikä oli ensimmäisessä kohteessa.

        Kun elokuvan reaaliaikanäkymä on päällä, valitse tarkennustila painamalla tarkennustilapainiketta ja valitse pääkomentokiekolla tarkennustilaksi AF-F, sivukomentokiekolla valitaan haluttu tarkennusaluetila. Tarkentaa kun siirtää kameraa kohteesta toiseen, mutta välillä heikosti, tarvii valoa että toimii.


      • Ok. Kiitos. Oli valonmäärästä kiinni. Tämä minun ensimmäinen kokeilu tapahtui sisällä, oli liian hämärää. Punainen ruutu ei muuttunut vihreäksi. Valoa lisäämällä alkoi toimimaan.


    • 597

      Onko asetuksena AF-F eli autofocus full-time.

      • On.


      • Sori, en tiedä miksi tuo punainen peukku tuohon tuli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe