Kysykää sivarilta mitä vain

Sivari96

20v sivarista valmistuva vastailemas kaikenlaisii kysymyksiin (erityisesti sivariin liittyen) :)

32

454

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miltä nyt tuntuu?

      • Sivari96

        Hyvältä. Ainoo huono puoli on että pääsee tekemään taas itse omat ruuat :D


      • Sivari96 kirjoitti:

        Hyvältä. Ainoo huono puoli on että pääsee tekemään taas itse omat ruuat :D

        Eikö äitisi laita sinulle ruokaa? Harmi.


    • homojenhomo

      Miksi et mennyt armeijaan?

      • Sivari96

        Kavereilla alko palvelus aikasemmin ja sai jatkuvasti kuunnella jokaiselta näistä valitusta siitä millasta se on. Kipeenä monta viikkoa putkeen ilman lääkitystä ja pakkasessa metsässä paleltumassa. Ei kuulostanut mulle sopivalta. Mietin myös että siellä olo saattaisi haitata liikunta harrastustani. On myös ollut mukavaa kun on yksityisyyttä.


    • Minä mieluusti menisin siviilipalveluun. Kuitenkin yhteiskunnalle hyödyllisenä jäsenenä en vältä velvollisuuksiani ja menen kitumaan armeijaan.

      • Sivari96

        Molemmissa hyvät ja huonot puolensa, mutta sivarin valitsemin ei ole minkäänlaista velvollisuuden välttelemistä. :) Palvelusta molemmat. Valitsee sen mikä tuntuu itselleen mukavalta.


      • Ei vasn joistain oo armeijaan.


    • Itse menisin armeijaan mutta en tiedä mahdunko siihen bussiin joka kuljettaa meidät sinne.

    • Millaisessa paikassa palvelet?

      Ja miksi sieltä oikein "valmistut"?

      • Sivari96

        Yhellä opistolla olen ollut juoksupoikana/kiinteistö apuna ja keittiöllä nyt sen 9 kuukautta.

        No joo oli kyl vähä erikoine sanavalinta.


    • foijvv

      Oletko tietoinen, että sotatilanteessa sivarit laitetaan etulinjaan ja AMMUTAAN HETI!

    • Sivari96

      Kyllä olen, ellen ammu itseäni ennen sitä.

      • varusmiesonherrasmies

        Sivarit saavat puupyssyt kun tallovat miinakenttiä, ei se ole velvollisuus käydä oman maan armeija vaan oikeus ja velvollisuus on vain miehitetyn maan kansalaisena käydä isäntämaan armeija.
        Sivareilta otetaan narut ja vyöt pois ennen miinakentille menoa ;)
        Joo linnaa pitäisi saada 3 vuotta tai sitten sivarina 5 vuotta palvelusta, se on oikeus ja kohtuus. Varusmiespalvelus 1 vuosi ja ali-ja upseerit 2 vuotta.


    • 6783568

      Miten paljon sinua pökittiin pyllyyn Lapinjärven siviilipalveluskeskuksessa?

      • Sivari96

        Ei tullut tällaista kokemusta sieltä :D


    • Das_Boot

      Voi helvetti mikä puppelipoika, hymiöt ja kaikki...

    • Sylkäsen-sivareille

      Hitto kun inhon sivareita. Jos olisi työnantaja, niin en takuulla palkkaisi yhtäkään sellaista työhön. Jokainen pitää hoitaa tässä maassa velvollisuutensa, jonka laki asettaa. Itse armeijan käyneenä en ymmärrä sitä valitusta, jota kuulee miten pahaa on ollut siellä. Moni vain piruttaan pelottelee uusia tulevia mokuja. Jo se, että suuri määrä tyttöjäkin lähtee, kertoo sen, että kyllä pojat siellä pärjää siinä missä tytötkin.
      Minulla on paljon mukavia muistoja ja kavereita siltä ajalta. Toki joskus vitutti, mutta niin tekee täällä siviilissäkin. Jos työelämässäkin vain ajattelee, että teen vain sitä missä pääsen helpommalla, niin tietää mitä siitä seuraa. Kunnia niille, jotka hoitivat, velvollisuutensa, että emme joutuneet ryssän vallan alaiseksi. Viro oli hyvä esimerkki. Toki en ole sotahullu ja asioita pitää voida hoitaa ison naapurin kanssa niin, ettei riitoja tulisi. Kaksoiskansalaisuus pitäisi lopettaa ja/tai tehdä se mahdolliseksi vain EU kansalaisille.

      • yxjeeno

        Komppaan.


      • Jalaa1

        Siinähän inhoat. Tuskin heitä paljon hetkauttaa puoleen tai toiseen, jotka sivarin ovat käyneet, tai ovat sinne menossa. Eletään kuitenkin vuotta 2017, niin tällaiset lapselliset vastakkainasettelut tuntuvat hulluilta. Tässä on kyse kuitenkin ihmisen henkilökohtaisesta päätöksestä, ja sitä päätöstä täytyy tietyllä tasolla kunnioittaa. Päätöksen tekijä on kuitenkin täysi-ikäinen henkilö. Mun mielestäni on rohkeutta tehdä asioita toisella tavalla, eikä aina mennä sen harmaan massan mukana. Todellinen periksiantaja hommaa sit ne C-paperit, ettei tarvitse mennä kumpaankaan. Nykyään ei kuulemani mukaan paljoa noihin tarvita. Inttiin ei enää "haluta" sitä kaikkein surkeinta & laiskinta sakkia. Noihin papereihin saattaa riittää jo se, että on poltellut pilveä.


    • erthyertyert

      Säästyt muutamalta turhalta ja vaaralliselta rokotukselta ku et mee armeijaan. Vielä useammalta säästyt jos et mee sosiaali- ja terveydenhoitoalalle töihi

    • Kuinka kauan sivari kestää?

      • Jalaa1

        13 kk, eli 2 kk pidempään, kuin pisin asepalvelus. Tuo aika muodostuu 1 kk:n koulutusjaksosta 12 kk:n työpalvelujaksosta.


      • Jalaa1 kirjoitti:

        13 kk, eli 2 kk pidempään, kuin pisin asepalvelus. Tuo aika muodostuu 1 kk:n koulutusjaksosta 12 kk:n työpalvelujaksosta.

        Mitä siinä tehdään?


      • Jalaa1

    • Jotain_rotia

      Kun et suostunut yhteistä etua maanpuolustus koulutusta suorittamaan. Milloin muutat suomesta pois? Mitä täällä teet enää loisimassa.

    • sdfvsdf
    • sdfgsdfbvf-83
    • sivari69

      kyllä sivari homppeleiden paikka on suomessa äidin helmoissa

    • isäshäpeesua

      Toimiiko peniksesi vielä normaalisti?
      Sivarissa kävijät ovat tunnetusti naisia miesten vartalossa niin mietin että loppuuko se peniksen toiminta myös tuossa vaiheessa.

    • Curiosityqwert

      Missä olit?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      333
      3125
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      70
      1424
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      162
      964
    Aihe