Kannattaa miettiä kahdesti, ennen kuin...

kokemustaJoOmaava

Ei kannata suinpäin rynnätä toisen kotiin kyselemään perättömistä "kuvista" tai perättömiä huhuja selvittelemään.
Nyt Pohjanmaalta on ennakkotapaus semmoisista touhuista, jotta:

Poikkeuksellisesti oikeutettua
Käräjäoikeus toteaa, että talossa olleet joutuivat yllättävän oikeudettoman hyökkäyksen kohteeksi.
Haulikon esille ottaminen oli tässä tilanteessa ollut poikkeuksellisesti oikeutettua. Kyse oli hätävarjelutilanteesta.
Pako takaovesta olisi ehkä ollut mahdollista, mutta toisaalta pakeneminen olisi saattanut pakenijat vaaralle alttiiksi - etenkin koska yksi heistä olisi pieni lapsi.
Hengenvaara oli todellinen, sillä toinen mies tähtäsi aseella 36-vuotiasta. Ensimmäinen laukaus todisti, että mies olisi valmis asettaan käyttämään uudestaankin.
Viime vaiheessa toinen mies liikkui 36-vuotiasta kohti. Oikeus katsoi, että ampuma-aseen käyttö oli tässä tilanteessa välttämätöntä hyökkäyksen torjumiseksi.
30 päivää vankeutta
"Puolustautuessaan vastaaja (36-vuotias) on tosin käyttänyt ampuma-asetta, mutta toisaalta kyseessä on sama väline, jolla häneen kohdistettu hyökkäys tehtiin", toteaa oikeus.
"Käytetty voimakeino ei siten ole liiallinen".
Oikeuden mukaan edes jälkimmäinen laukaus ei ollut hätävarjelun liioittelua, koska tilanne oli nopea ja uhkaaja seisoi vielä tässä vaiheessa.
Syyte taposta hylättiin.

Hyvä malli Pohjanmaalla!; olisin itse valmis samaan ilman pienintä epäröimistä!!

17

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pylkkänen6666

      Konstit on monet sano akka, kun kkkkkk.....

    • SiskoTerttuHelena

      Pohjanmaan tapaus on erilainen kuin Lapinlahdella! Pohjanmaa on muutenkin erilainen!

      MUTTA once more time;
      Meidän tontilla, meidän huvilan nurkalla oli halkopino ja taempana klapeja!

      Riistakamerat valvoivat halkopinoja.

      Lähdimme lomalta 30.8.2013 . Naapurin vaimo aikuisen tyttätensä kanssa kävelee päättäväisin askelin suoraan klapipinolle ja jää riistakamera kuviin 5.10.2013
      klo 17.12!

      Vaimo nakkelee aivan selvästi klapeja sinivalkoiseen koriinsa. Kamerassa oli liiketunnistin ja liike näkyy selvästi. Toisessa kamerassa ei ollut liiketunnistinta!

      Ilmoitus tehtiin rikosylikomisaari Juha Makkoselle, kun tulimme kesälomalle
      v. 2012.
      Makkonen valehtelee poliisien laillisuusvalvonnalle/Jyrki Haapala, etten minä (leski jo siinä vaiheessa) olisi pystynyt sanomaan tarkkaa aikaa mahdolliselle anastukselle!

      Onhan tämä pe rkelettä...siinä riistakamerakuvassahan hän, nyttemin jo murhaajan vaimo, nakkelee klapeja koriinsa ja päiväys on kuvissa 05.10.2013 klo 17.12!
      Itse asiassa tämä oli murhan ja murhanyrityksen syy!


      Vaimo kertoo murhaa tutkivalle poliiseille, että tuli erittäin ahdistuneeksi juuri v. 2013 eikä enää saanut unta yöllä. Hän kertoo miehensä huomanneen sen!

      Makkonen väittää myöskin, etten ole ollut varma onko halkoja todellakin varastettu!!
      Klapeja kuvissa vaimo nakkelee sinivalkoiseen koriinsa! Mitä sen rikosylikomisaari Juhan Makkosen mielestä muuta on kuin varastamista!?!

      Onko tämä poliisi vai mikä? Väitti ettei ole jäävi tutkimaan. Epäilen sitä nyt!

      Klapeja varastettiin ja se näkyy kuvissa!

      Kaiken kaikkiaan halkoja (isoja) vietiin n. 20 m3!

      Halkovaras ei jäänyt kuviin, mutta halkovarkaus on tapahtunut 19.9.2013, koska halkopinojen päällä ollut pressu siinä vaiheessa ulottuu jo melkein maahan.
      Alkutilanne oli, että pressu kipotti juuri ja juuri pinon ylitse. ,

      Makkonen valehtelee, että pihalla liikku kaksi henkilöä, joista ei saa selvää ketä ne ovat!
      Kuvista näkee aivan selvästi, että siinä ovat naapurin vaimo aikuisen tyttärensä kanssa! Vaimolla tyylikkäästi harmaa täppä ohimolla tummssa hiuksissaan. Tytär pitelee päätään kaksin käsin. Tontiilla joka tuulee ja hän pitelee hiuksiaan tai tytär häpeää/pelkää!

      Makkonen sanoo käyneensä debattia naapurin vaimon kanssa ja vaimo on kertonut hakeneensa karannutta kissaa!

      Kissa ei kuitenkaan näy kuvissa. Ei kai se kissa nyt klapipinon päälle noussut?
      Mitä kautta vaimo meni pois?

      Sitten Makkonen ja vaimo yhdessä päättelevät, että korikin on niin pieni, ettei se sovellu halkojen kuljettamiseen!

      Klapien kuljettamiseen se soveltuu, koska klapaja vaimo koriinsa nakkeli!

      Ammattina osaava poliisi osaa laskea korin koon suhteutettuna vaimon pituuteen.

      Siitä vaan kynät sauhuamaan vai onko se älystä kiinni?
      Sitä en usko, mutta haluttomuudesta selvittää asia jostain sysytä!

      Ne isommat järeät halot 1,5 m on täytynyt jonkun miehen viedä! Panimme ne isoimmat pinon ylimmäiseksi, että olisi vaikempaa varastaa!
      Mies on ollut asialla!
      Polku on muodostunut tontillemme ja se vie läpi korallikannukasaitani.

      Korallikannukasaita on ruhjottu ja runneltu polun kohdalta! Myös hernepuu on ruhjoutunut ...isoja kuljetukset ovat olleet!
      Polku vie naapurin liiteerin taakse. Etäisyydet ovat pienet!
      Rajalta naapurin liteeriin on matkaa se pakollinen viisi metriä!

      Kukahan siitä on päpälläänn kulkenut, meidän tontilta heidän liiterinsä taakse, ettei kukaan huomannut?!

      Seuraavaksi Makkonen kertoo, että minä en ole tuonut hänelle tarvittavaa materiaalia vuonna 2013, kun hän lopultakin lupautui tukimaan asian.

      Onhan tämä pe rkelettä!

      Kuinka minä olisin voinut sen hänelle toimittaa ma 26.8.2013 kuten sovimme pujelimessa heinäkuussa? Miehni oli murhattu la 24.8.2013 ja itse olin sairaalassa.

      Makkonen haetutti mieheni tietokoneen heti murhan jälkeen. Hakija oli sama joka SIIRRETTIIN tukimaan mieheni murhaa ja yritystä murhata minutkin!

      Jari Rytkönen haki tietokoneen ihmetellen "miksi se sen haluaa, vaikkei siitä ei ole yhteyksiä muihin järjestelmiin?"

      MIKSI Makkonen ei tutkinut klapivarkautta, kuvathan olivat tietokoneella?
      Miksi hän ei tuonut tukimustaan käräjäoikeuteen, mahdollisena syynä mieheni murhaan!

      Makkonen piti tietokonetta hallinnassaan murhapäivästä käräjäoikeuden päivän iltaan saakka!
      Iisalmen käräjäoikeuden edessä kadulla se minulle palautettiin. Jari Rytkönen toimitti sen minulle saatesanoinan"Makkonen ei tutki sitä halkovar..!"Kysin miksi ei tutki. En saanut vastausta. Kysyin ovatko kuvat siellä? Jari nyökkäsi tietokoneeseen päin sanoen," ovat ne siellä!"
      Kuvat eivät olleet siellä. Ne oli tuhottu! Muistitikku meille jäi. Poliisin pitää ajaa kuvat takaisin tietokoneelle se on mahdollista, jos kovalevyä ei ole vaihdettu!
      Vien tämäasian vaikka tasavallan presidentille! Valehtelu ja panettelu saa nyt riittää minun kohdaltani!

      Jostain päin täytyy saada myös muutoksia aikaan! Poliisien laillisuusvalvonta on todettava tyhjänpäiväiseksi setien rupatteluhetkeksi ja ajantuhlaukseksi!
      MEIDÄN toimeksiantoa ei koskaan tutkittu. jatkuu..

      • SiskoTerttuHeIena

        Lopeta hullu akka.Kukaan ei tuota murhapaskaa ja kuviteltuja polttopuuvarkauksia jaksa lukee enää. Veistät polttopuusta itsellesi sauvan ja sauvot itsesi ekstaasiin naapurin tappomieshestä haaveillen.Kyllä se siitä elämä voittaa kun kerran järki on jo paennut.


      • SiskoTerttuHelena
        SiskoTerttuHeIena kirjoitti:

        Lopeta hullu akka.Kukaan ei tuota murhapaskaa ja kuviteltuja polttopuuvarkauksia jaksa lukee enää. Veistät polttopuusta itsellesi sauvan ja sauvot itsesi ekstaasiin naapurin tappomieshestä haaveillen.Kyllä se siitä elämä voittaa kun kerran järki on jo paennut.

        Teen rikosilmotuksen poliisille...pelkkä ilmianto ei johda mihinkään! ET käytä minun mimimerkkiäni..se on identiteettivarkaus!


      • kaunisMielipuoli
        SiskoTerttuHeIena kirjoitti:

        Lopeta hullu akka.Kukaan ei tuota murhapaskaa ja kuviteltuja polttopuuvarkauksia jaksa lukee enää. Veistät polttopuusta itsellesi sauvan ja sauvot itsesi ekstaasiin naapurin tappomieshestä haaveillen.Kyllä se siitä elämä voittaa kun kerran järki on jo paennut.

        Murhaajan lähisukulainen siellä tekee kiusaa vuorostaan.
        Varmasti näitä "Vakiasukkaista", joista täällä nyt niin paljon kirjoitetaan:
        Helppo tunnistaa!


      • SiskoTerttuHelena
        kaunisMielipuoli kirjoitti:

        Murhaajan lähisukulainen siellä tekee kiusaa vuorostaan.
        Varmasti näitä "Vakiasukkaista", joista täällä nyt niin paljon kirjoitetaan:
        Helppo tunnistaa!

        No ei meidän puolelta kukaan tuollaista kirjoittele! Heidän on pakko. Heillä ei ole muuta keinoa itseään puolustaa! He yrittävät vaimentaa ääneni rumia puhumalla!
        Kautta aikojen on ollut niitä, jotka on helppo kiihottaa huutamaan milloin mitäkin, vaikkeivat tajua eivätkä ymmärrä asiasta yhtään mitään! Ei ole perin kummallsita, että Jeesus vertaa ihmistä lampaaseen. Lammas on tyhmimpiä eläimiä ja ne kulkevat laumoissa määkien.
        Jos paimen on vihtahousu tulos on sen mukainen! On olemassa myös hyvä paimen!

        Kannattaisi ottaa asioista selvää, eikä uskoa yksipuolista tarinaa!

        Sen nyt tiedän jo, että meistä on valehdeltu ja meitä on paneteltu vakiporukan toimesta!

        Niin serkkuni itse huusikin, että nyt olemme kertoneet koko kylälle millaisia te olette, ja nyt koko kylä sen tietää ja siellä teidän seurakunnassannekin nyt tietävät!
        Ihan kahjoa, ja sillä nimellä hän itseään lopuksi kutsuikin rötköttäessään poliisiautossa...se oli kahjo teko se oli kahjo teko!

        Kahjoa se on, että mies jolla on koko elämänsä ajan ollut kaikkea. Rahasta ei huolen häivääkään, tulee ja tappaa täysin viattoman miehen, saadakseen sen viimeisenki maasirun itselleen!
        Niin siinä kävi, että tarpeeksi asiaa mielessään "vatkattuaan" aina vuodesta 1994, jolloin esti rakennusluvan saannin, ajatus muuttui teoiksi!
        Psykologia todistaa tämän todeksi samoin Raamattu Ps 109:18.

        Tämä huutelu tapahtui, kun olimme kolmen vuoden oikeustaistelun jälkeen saaneet vesiosuuskunnan vesiputken tontille!
        Sen aikainen vesiosuukunnan puheenjohtaja sanoi minulle, että tulen vaikka oikeuteen todistamaan, että serkkusi on hänelle sanonut, ettei hän anna noille kiusallakaan vettä!

        En usko, että olisi antanut kenellekkään, hän halusi saada koko niemen itsellen. Syyt eivät ole sen syvemmällä eivätkä ole sen kauniimpia!

        Tosiasiat puhuvat puolestaan ja riistakamerakuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa.
        Kuvissa oli tietenkin päiväys 5.10.2011, tuolla ylempänä tuli vuosiluku laitettua väärin (2013),,,,murha tehtiin 2013!

        Lisäksi vanhemman konstaapelin
        Ville Mykkäsen raportti murhapaikalta heti murhan tapahduttua on kuumaa tavaraa!
        Se oli haluttu eliminoida jatkotutkimuksista ! Siinä onnistuttiin vaiohtamalla tukijaa ja samalla RIKOSNIMIKE muutettiin tapoksi ja taponyritykseksi!
        Jari Rytkösen nimike kai vaihtui siirron yhteydessä...hän käytti tutkimuksen aikana kahta nimikettä...vanhempi rikoskonstaapeli ja rikosylikonstaapeli?!

        Olen etsimässä tässä asiassa totuutta!

        Haluan tuoda vahvasti esille myös vanhemman konstaapeli Ville Mykkäsen arvokkaan ja rehellisen tukimuksen!
        Hänelle kuluu nimitys ja palkankorotus. Vuoden polliisi hänestä vielä tämän "rytäkän" yhteydessä leivotaan!

        Asia etenee vaikka presidentille asti!

        Tulen perustelmaan poliisienlaillisuusvalvonan turhakkeena!
        Todisteena siitä on 31.8.2015 tehty "kuulustelu", Jyrki Haapala/riksoylikomisaari Juha Makkonen!
        päivän jatkoja!


      • marjaliisakaarina
        SiskoTerttuHeIena kirjoitti:

        Lopeta hullu akka.Kukaan ei tuota murhapaskaa ja kuviteltuja polttopuuvarkauksia jaksa lukee enää. Veistät polttopuusta itsellesi sauvan ja sauvot itsesi ekstaasiin naapurin tappomieshestä haaveillen.Kyllä se siitä elämä voittaa kun kerran järki on jo paennut.

        SskoTerttuHelenan nimiin et inhottavia viestejäsi kirjoittele! Laita OMA nimesi inhottavuuksiesi ja haukkumisesi alle,olitpa akka tai ukko!
        Murha ja murhayritys ovat tapahtuneet. TÄYSIN syytön mies on murhattu ja hänen täysin syytön vaimonsa,nykyinen leski, yritetiin oikein peräänjuosten murhata.
        Murha ja murhayritys tapahtuivat 24.8.2013 . Klapivarkautta oli Makkonen luvannut alkaa tutkia,kunhan saisi tikun ,"lisäaineiston"koko aineiston lisäksi, haltuunsa. Lesken piti toimittaa se Makkoselle 26.8.2013. Murha ja yritystulivat väliin!
        Klapivarkaudella sen tutkimisen aloituskohdalla ja murhalla on isompi tapahtumayhteys kuin luulisikaan!
        Klapivarkaus on välitön syy murhaan ja -yritykseen (kyse ei ole rahasta vaan HÄPEÄSTÄ). Kun mökkiläispariskunta olisi saatu pois tieltä,ei kukaan,NIIN HE LUULUVAT,kyselisi polttopuiden perään! Vakiporukkahan oli ,"puhelinavaintodistajan" oikeudessa kertoman mukaan ja hänen kanssaan,lähdössä asuntovaunuilla (niin iso,ettei niemelle vievän tien mutkassa sovi kääntymään!)oikein kaukoitään!
        Olisiko siellä jossain asuntovaunujen "mutkissa" ollut 2 "syvässä unessa"olevaa,vai olisikovat ne uinuneet kaukana ja syvällä Onkivedessä`??!
        Lomalaiset olisivat joka tapauksessa olleet jo kaukana.
        Mielikuvitustako? TUSKIMPA VAIN!
        Iisalmen poliisi olisi jättänyt "kadonneitten mökkiläisten mysteerin" tutkimatta;ei ruumiita ,ei rikosta!
        Syy henkirikokseen pitemmällä aikavälillä on "suhteeton viha" (Makkosen omat sanat!)siitä,että ISOVANHEMPAMME antoivat niemensä lahjaksi KAIKILLE lapsenlapsilleen,vastoin ÄITINI VELJEN ja veljen pojan ennakko-odotuksia!
        Eno suunnitteli niemelle kalkkunafarmia. Suunnitelma meni mönkään,kun eno rakensi talonsa ja niemi jaettiin.
        Sen sijaan, että eno perheineen ja hänen poikansa perheineen olisivat "ottaneet lahjan kiitollisuudella vastaan, eikä MINKÄÄNLAISIA ERIMIELISYYKSIÄ SYNTYISI" (isovanhempien toive ),sulki sekä isä että poika tien ,poika jopa kynti sen käyttökelvottomaksi.
        Kun mökkiläiset kuitenkin saivat mökin rakennettua ja saunakin saatiin,sen yhteiskäytöön tarkoitetun sijalle,alkoi ennenkuulumaton KIUSANTEKO,panettelu ,valehtelu ja pahat puheet kylällä,sekä mökkiläisten elämän vahtiminen ja soittelu kaikille mahdollisille kunnan virkailijoille,poliisille ja palokunnalle.
        Lesken "asianajaja" totesi "oikeudenkäynnin" päätyttyä eteisaulassa:"Kyllä te olette siellä kärsineet!" MIKSI EI SANONUT "OIKEUSSALISSA" MITÄÄN, VAIKKA TIESI??? (kumpikin "asianaja" voisi katsoa filmin nimeltä "Saatanan asianaja",ja miettiä....)
        MINÄ TIEDÄN ;KUINKA SIELLÄ ON "KÄRSITTY"!
        "Körsimysten aiheuttajia" ei pitäisi "kärsiä",joskaan selvän PROVOSOINNIN EI MYÖSKÄÄN PIDÄ ANTAA ITSEENSÄ VAIKUTTAA! Sitä mökkiläiset todenteolla yrittivät!


      • marjaliisakaarina
        SiskoTerttuHeIena kirjoitti:

        Lopeta hullu akka.Kukaan ei tuota murhapaskaa ja kuviteltuja polttopuuvarkauksia jaksa lukee enää. Veistät polttopuusta itsellesi sauvan ja sauvot itsesi ekstaasiin naapurin tappomieshestä haaveillen.Kyllä se siitä elämä voittaa kun kerran järki on jo paennut.

        Et käytä SiskoTerttuHelenan nimimeä. Se on identiteettivarkaus,kuten muuten kaikki muutkin varkaudet! Oletko unohtanut,että tikku on tallella? Mistä se tulisi,jos ei olisi tallennettavaa kuvamateriaalia?
        Käytä omaa nimeäsi,sinä haukkumasanojen maailmanmestari!
        Sillä niemellä on TAPAHTUNUT murha ja murhayritys,joten mitään "paskajuttua" se ei ole.Tekijä istuu Sukevalla!
        Jos et jaksa lukea,niin jätä lukematta! Lienet asiasta hyvinkin perillä?!
        Jos ei naapurin rouva tyttärineen ollut klapipinolla puita nakkelemassa koriinsa,niin miksi joku Iisalmen poliisilaitoksella (Juha Makkonenko,koska haetutti kamerat henkirikoksen tapahduttua) poisti ko. kuvat?
        Jos olivat jotain muuta( esim."karkuteillä hoidossa olevaa kissaa" hakemassa! Tiedossa oli myös,että se istuu klapipinon päällä noutajaa odottamassa,sillä sinne olivat topakasti ja suoraan menossa oikein korin kanssa! Pehmustettu "kissalleko"?)


    • SiksoTerttuHelena

      Vankilakundin syytökset sen sijaan tuotiin pikapikaa käräjille! Syytös salakatselusta vuonna 2013.
      Mieheni oli pannut tienvarteen (oma tie, muut ei siitä kulje)pari kameraa, koska istuttamieni puiden latvukset jatkuvasti katkottiin!Minä istuttaalla istutin, kastelin ja annoin ravinteita, mutta jatluvasti ne tuhottiin!

      Mieheni tiesi kuinka kamerat on asennettava.Ne eivät saa kuvat naapuria!

      Hän asensi ne tien suuntaisesti! Ne kamerat eivät olisi kuvanneet naapuriaa...ei millään keinoin, jos niiden kuvakulmaa ei olisi nytkäytetty! Näin serkkuni teki. Hän oli ilmoittanut jo aikaisemmin poliisille kameroista ja ettei hän niistä välittänyt, mutta kun tämän tekivät anna niille niin pe rkeleesti sakkoja kuin pystyt! Näin hän huusi rajanpinnassa poliisille puhelimessa heinäkuussa 2013.

      Minäkin puhuin samalla poliisin kanssa. Mieheni huusi minulle, että sano sille, että alkaa tutkimaan nyt sitä meidän klapivarkautta!

      "Se tämän tekivät" oli että OLIMME VAAATINEET JO TIUKEMPAAN SÄVYYN RIKSOYLIKOMISAARI JUHA MAKKOSTA TUKIMAAN KLAPIVARKUDEN!"

      Serkkuni oli tehnyt poliisille ilmoituksen uudellen 29.7.13 ! Ajoitus on merkillinen! Elokuussa 24 pv hän murhasi miehni ja yritti minutkin murhata!

      Aivan selvä syyjaseuraus yhteys...hän valmisteli tulevaa murhaa saadakseen jotain syytöstä meitä kohtaan!

      Miksi oikeus ei ollenkaan halunnut kuulla näitä? Oikeudessa enemänkin välteltiin asioiden esille tulemista! Käräjäoikeuden istunto Iisalmessa oli ala-arvoinen kokemus ja se loukkaa ihmisoikeuksia ja ihmisyyttä!
      Konsepti oli valmiiksi kirjoitettu murhaajan ja vaimonsa eduksi! Pohjois-Koren tapaista ei läntisen demokratian tapaista!
      Serkkuni ja vaimonsa kuljeskelivat rajantuntumassa. Käskin heita viemään pois rajatuntumaan ruokailupaikkamme välittömään läheisyyteen tuomans ih mispaskalietteen!
      Sisarenipyysi heitä tulemaan kahville ja puhumaan vähän asioista, niin serkkuni sanoi:" Nyt se on liian myöhäistä!"

      Olin soittanut Makkoselle.Kunta oli lomalla. Makkonen torui minua, kun olin tuhonnut todistusmateriaalin rikoksesta!!!

      Olin joutunut hakemaan pesuvadillisia rantahiekkaa pa sakkasan päälle, koska lemu oli kamala!
      Lapsikin tuntui siellä huutavan, että "tiällä haesoo paska!"
      Reijo seisoi lähellä ja naurahtaen sanoi..."Kuulkaapas tuota!"
      Serkkuni on saanut tuomion pahoinpitelystä 2007 tai 2009! Hän sai sakkoja 280 eur ja maksoi minulle vain matkakulut!
      Minä sain sakkoja 1000 eur ja hovioikudenkuut päälle!

      Syytäjä ei välittänyt, että näyttö oli vähintäänkin "löysä" ja serkkuni tiesi kameroiden olevan eikä omen sanojens amukaan niistävälittänyt!
      Syyttäjä ihmetteli miksi hän antoi kameroiden olla ylimääräiset yhdeksän päivää? Huomautin syyttäjälle, että kamerat on äärimmäisen helppo nytkäyttää kuvaamaan itseään, mutta hän vain katsahti minuun ja jatkoi antioikeudenistuntoa!
      Nyt on käynyi ilmi, ettei syytteitä väärin tai huolimattomasti asennetuistakaan riistakameroista ole voitu nostaa koska näyttö on jääny "löysäksi"!
      Tämä on merkillsitä, että minä olen ainao joka sai sakot! Tämä ei oel rehellistä peliä kuten ei mikäänmuulaan tässä rikoskokonaisuudessa!
      Teitä on jo arvostelutu kerran! Oikusministeri Johannes Koskinen(1999-2003)
      #Kaleva uutisoi!
      Olisi mielenkiintoista verrata muiden hovioikeuksien päätöksiä Itä-Suomen hovioikeuden päätöksiin. Selvyyttä toisi myös käräjäoikeuksien ratkaisujen vertaaminen. Onko niin, että Itä-Suomen hovioikeuden alueen käräjäoikeuksien tuomiot eroavat muiden käräjäoikeuden tuomioista?#

    • kuolemankaipuu

      Mauserit laulaa tunkeilijoiden ohtaluuhun?
      Siten ei paljon jää kysymysmerkeille tilaa ja turhat luulot sekä vouhkamiset selviää "hetkessä"
      Passaa vakiperheiden nauraa ja käsiään taputtaa, kun uusi mielipuolisen luulottelun uhri makoilee jalat oikosena.
      Kirjaimellisesti kylmärinki persesilmän ympärillä, mutta vakiasukkialla lystiä riittää ja samppanjat poksuu, väkivalta naurattaa ja pilkka pistää hymyt suupieliin.
      Näin Lapinlahden laulut senkun soi

      • SiskoTerttuHelena

        Kuka on se tunkeilija?Meillä on Lapinlahdella huvila ukkini antamala perintötontilla! Samoin serkkuni tontti on yhteisen ukkimme antaman perintötontti! Joten revi siitä!

        # Passaa vakiperheiden nauraa ja käsiään taputtaa, kun uusi mielipuolisen luulottelun uhri makoilee jalat oikosena.#
        Kuka on mielipuolisen luulottelun uhri?

        No ei kai mikään murhaaminen ketään normaali ihmistä ilahduta. Mieti sanojasi, tämä on uhkaus. Iisalmi ei tutki varmaankaan, mutta olen saanut tietää, että ilmoituksn voi tehdä mihin hyvänsä poliisipiiriin.


      • SiskoTerttuHelena

        Väität ilmeisesti, että minä puhun palturia.?!Minä en puhu palturia. Haluan saada oikeutta sekä koko rikoskokonaisuuden kertakaikkiaan selvitetyksi.
        Itä-Suomen käräjä-
        ja hovioikeuenpäätöksiä on epäillyt koinaan itse oikeusministeri Johannes Koskinen. Olen tätä asiaa usein täällä sivustolla siteerannut ja laitampa sen sinullekin tiedoksi.
        Lue tarkkaan ja mieti....ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää!
        Se nyt vaan on niin, että minä en tule hyväksymään minua ja miestäni kohtaan tehtyjä rikoksia enkä käräjäoikeudenpäätöksiä! Lue tukimukset ja laita itsesi minun tai mieheni paikalle....et ikinä hyväksyisi näitä ns. tukimuksia ja tuomioita omalle kohdallesi!

        ##Kaleva uutisoi!
        Olisi mielenkiintoista verrata muiden hovioikeuksien päätöksiä Itä-Suomen hovioikeuden päätöksiin. Selvyyttä toisi myös käräjäoikeuksien ratkaisujen vertaaminen. Onko niin, että Itä-Suomen hovioikeuden alueen käräjäoikeuksien tuomiot eroavat muiden käräjäoikeuden tuomioista?#
        Tämän kirjoituksen taakana on oikeusministeri Johannes Koskinen...tietääkseni on lapinlahtelaisia miehiä!


      • SiksoTerttuHelena

        Oletko sinäkin yllytyshullu? Serkkuni sai tuomion pahoinpitelystä 2007 tai 2009..se oli ihan älytötä! Olin tekemässä puutahassa hommia. Serkkuni tapansa mukaan tuli heti siihen aloittelemaan sahaamistaan.
        Ajattelin päästä puheisiin serkkuni kanssa.
        Kysyin tunteeko hän erästä lapinlahtelaista miestä, joka on ollut nyt vuosia Itävällassa?
        Hän on nyt tulossa Lapinlahdelle Saalemille kertomaan työstään perheineen! Minä meinaan mennä kuuntelemaan häntä.
        Serkkuni ei kai tuntenut, mutta sanoi, että men pihaan kysmään vaimolta!

        Kun hän sieltä tuli, hän oli kuin myrkyn syönyt...hyvä ettei kuopinut "kavioillan" maata kiroili ja ärjyi.
        Olin hämmästyksissäni ja sanoin ok...ei sitten mitään lähdenkin tästä nyt!

        Menin toiselle puolelle tonttia ja kiskoin menenssäni ojanpientareelta rikkakasveja...kun selkääni iskettiin kepillä.
        Olin päättänyt, että jos päälle tulet menen poliisille, kaiken muun olin niellyt. Tiensulkemiset 3 kertaa, pa skalietteen heittelyt kaiken mistä olen täällä kertonut, mutta jossain on piste oltava, ja se oli siinä kun tullaan päälle ihan turhan takia! Älä ole yllytyshullu vaan ota asoista selvää!


      • SiskoterttuHelena
        SiksoTerttuHelena kirjoitti:

        Oletko sinäkin yllytyshullu? Serkkuni sai tuomion pahoinpitelystä 2007 tai 2009..se oli ihan älytötä! Olin tekemässä puutahassa hommia. Serkkuni tapansa mukaan tuli heti siihen aloittelemaan sahaamistaan.
        Ajattelin päästä puheisiin serkkuni kanssa.
        Kysyin tunteeko hän erästä lapinlahtelaista miestä, joka on ollut nyt vuosia Itävällassa?
        Hän on nyt tulossa Lapinlahdelle Saalemille kertomaan työstään perheineen! Minä meinaan mennä kuuntelemaan häntä.
        Serkkuni ei kai tuntenut, mutta sanoi, että men pihaan kysmään vaimolta!

        Kun hän sieltä tuli, hän oli kuin myrkyn syönyt...hyvä ettei kuopinut "kavioillan" maata kiroili ja ärjyi.
        Olin hämmästyksissäni ja sanoin ok...ei sitten mitään lähdenkin tästä nyt!

        Menin toiselle puolelle tonttia ja kiskoin menenssäni ojanpientareelta rikkakasveja...kun selkääni iskettiin kepillä.
        Olin päättänyt, että jos päälle tulet menen poliisille, kaiken muun olin niellyt. Tiensulkemiset 3 kertaa, pa skalietteen heittelyt kaiken mistä olen täällä kertonut, mutta jossain on piste oltava, ja se oli siinä kun tullaan päälle ihan turhan takia! Älä ole yllytyshullu vaan ota asoista selvää!

        Vastaappa nimimerrki "kuolemanaipuu"....oletko hullut uskoneeski emä valheen? Siltä se vaikuttaa!


      • marjaliisakaarina

        Tunkeilija on se,joka kuljeskelee toisen tontilla,omistajien poissa ollessa,katselemassa mitä otettavaa olisi tai mitä tuhottavaa!
        tunkeilija on myös se,joka kieltää kukkienkastelijoita tulemasta toisen tontille tai työmieheltä makkaranuotion teon!
        Tunkeilija on myös "ihminen",joka tulee toisen tontille LADATTU haulukki kädessä murhaamaan,murjaajatunkeilija,ts!
        Omalla kesämökillään lomaansa viettävät eivät ole tunkeilijoita!
        TÄMÄ ON JO UHKAILUA,JOHON POLIISIN(Iisalmenkin,jopa) PITÄISI KIINNITTÄÄ VAKAVAA HUOMIOTA!


      • Anonyymi
        marjaliisakaarina kirjoitti:

        Tunkeilija on se,joka kuljeskelee toisen tontilla,omistajien poissa ollessa,katselemassa mitä otettavaa olisi tai mitä tuhottavaa!
        tunkeilija on myös se,joka kieltää kukkienkastelijoita tulemasta toisen tontille tai työmieheltä makkaranuotion teon!
        Tunkeilija on myös "ihminen",joka tulee toisen tontille LADATTU haulukki kädessä murhaamaan,murjaajatunkeilija,ts!
        Omalla kesämökillään lomaansa viettävät eivät ole tunkeilijoita!
        TÄMÄ ON JO UHKAILUA,JOHON POLIISIN(Iisalmenkin,jopa) PITÄISI KIINNITTÄÄ VAKAVAA HUOMIOTA!

        Voe tok.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      243
      2101
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1817
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      70
      1523
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      107
      1225
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1105
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1025
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      960
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe