Seurakunnat yksinäiselle hyviä paikkoja :)

Varsinkin erilaiset pienpiirit ovat hyviä, joissa keskustellaan esim. jostain Raamatun tekstistä. Puheena on tärkeää, käsiteltävää asiaa eikä tarvi miettiä mistä oikein juttelisi. :) Pienpiireissä tutustuu hyvin ihmisiin ja seurakuntiin keräytyy yleensä mukavia ihmisiä, jotka osaavat kunnioittaa lähimmäisiään. :) Jumala toki on muutenkin tärkeä juttu seurakunnissa, hän on meidät tehnyt sellaisiksi kuin kukin ollaan ja hän osaa johdattaa ja eheyttää meitä parhaiten. Hän todella voi auttaa ihmeellisesti. Jumala antaa sellaisen perusturvallisuuden, jonka varassa voi rakentaa elämänsä palikoista jotain.

7

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinäpäseonjajne

      itse ollut ainakin 20 vuotta hellari mutta yhtään ystävää en voi sanoa saaneeni. en vain pysty olemaan niin innokas että kiinnostuisin muiden seurasta. pari tyyppiä joskus tapaan ja puhun kyllä paljonkin mutta sitten saattaa mennä vuosi etten tapaa ketään. pienpiireihin nyt en ainakaan ole saanut voimia mennä, alussa yritin mutta totesin ettei ole mun alaani.
      en tiedä miksi en voi sietää muita uskovia juuri ollenkaan. käyn joskus seurakunnan tilaisuuksissa mutta en usein ja mihinkään läheisempään kokoukseen rukouseen en pysty meneen. nuorena mielenterveys järkkyi vuodeksi,mutta olen pystynyt elään ihan "normaalia" elämää muuten jopa työpaikoissa. en ole yhtään suhdetta naisiin pystynyt koskaan solmiaan. siihe saattaa olla eräs syy pettymys 15 vuotiaana. olen aina ollut syrjäänvetäytyvä ja muiden mielestä liian kiltti joten en enää osaa tehdä
      ratkaisuja suuntaa tai toiseen. ikääkin on jo senjverran ettei työpaikkojakaaan tahdo löytyä. muuten menee ihan hyvin ja terve ja harastuksia ja tunnen sentään monia ihmisiä ja saatampa joskus jopa pitkäänkin puhua niitä näitä, en kuitenkaan uskosta.

    • Hmh no voi että. Just siinä sunnuntaikokouksessa ei välttämättä kauheasti tutustutakaan, koska siinä ei jutella keskenään vaan kuunnellaan, mitä edestä puhutaan. Ja vaikka ei muuten tutustuisikaan, niin onhan ainakin niissä pienpiireissä seuraa siksi aikaa, kun siellä ollaan. Kyllä se ehkäisee yksinäisyyttä ainakin siltä päivältä. :) Vaikka yksinäisyyden poisto ei se seurakunnan tärkein tehtävä olekaan, vaan sieujen pelastus, mutta tämänkin päämäärän kannalta on tärkeää että on tukijoukkoja.

    • siinäpäseonjajne

      mä en voi sietää pienpiiriä, se käy liian lähelle , paha on ongelma. en päästä ketään omiin kokemuksiini sisälle.
      mutta toivo elää

      • Ok... mutta tämähän on palsta yksinäisyydestä kärsiville?


    • vätys666

      joo. sinänsä kai ok joillekin. mutta kun tuo uskontohihhulointi ei nyt vaan pahemmin napostele. mielummin kännään!

    • llööllölölöl

      Olen opiskellut teologiaa vasta vähän aikaa, huomasin että olen oikealla tiellä. Toinen virallinen uskonto on kiinnostanut jo kauan ja se tuntuu oikealle.

      Ainut ongelma on ko.uskonnon pienuus, joten yhteyttä ei tällä alueella ole.

      Niinhän se on että vanhat kaverit häipyy jonnekkin, uusissa ympäristöissä ei tapaa enää ystävyyteen asti. Jotain poikkeuksia on ollut, mutta ihmisen "heikkoudet" osoittautuivat sitten todella vääristyneiksi ilmiöiksi.

      Pettymykset tunnetasolla olivat jo nuorena kovat. Psykologiaa ei aina tajua itsekkään.Eikä ole löytänyt itseäänkään.

      Iloa elämääni olen löytänyt opiskelusta ja harrastuksista.

      Kirjoitelkaa tänne yksinäiset.

      • jeesus-on-totuus

        Islamko kiinnostaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      262
      2541
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      192
      1632
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1424
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1156
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1149
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      220
      1008
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      895
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      719
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    Aihe