Mistähän tässä voisi olla kysymys... samanlainen kausi oli muutama kuukausi sitten jota kesti 2kk ja sitten muutaman kuukauden nukuin kuin tukki. Nyt taas sama ongelma. Eli otan iltalääkkeeni (mm. Tenox 20mg, Diapam 10mg) ja alan nukkumaan. Nukahdan hyvin mutta noin 3 tunnin kuluttua herään eikä väsytä yhtään. On otettava lisää Tenoxia että saa pari tuntia vielä nukuttua, silti uni jää liian lyhyeksi ja päivällä on paska olo. Aamupäivällä saisin nukuttua mut sit pitääkin olla menossa. Naisystäväni luona nukun aina hyvin. Mitään fyysistä tämä ei voi olla kun näin kausiluontoista ja riippuu jopa nukkumispaikasta ja lääkärikin ehdotti vain psykiatria. Ihmettelen vaan kun ongelmaa ei ole nukahtamisessa vaan siinä että säpsähdän kesken unien virkeänä hereille..... monimutkaisen outoa?
Lyhyeksi jäävät yöunet
7
717
Vastaukset
- bnZzzo
"Eli otan iltalääkkeeni (mm. Tenox 20mg, Diapam 10mg).."
Vaikkapa nuo pillerisi? Niitä ei ole tarkoitettu pitkään säännölliseen käyttöön yleisesti ottaen. Heikentävät unen laatua, voivat lyhentää unta jne..
Kuulostaa siltä, että sinulla on pahaa tahtia toleranssi nousemassa, jos pitää napsia lisää yöllä.
Unettomuus on paljon myös psykologista. Jos on menoa aamulla tai alkaa murehtimaan saako unta, saattaa uudelleen nukahtaminen olla vaikeaa.- TaaskoUneton
Juu no tuo ei ollut uutta tietoa. Tenoxia ja Diapamia olen syönyt jo useita vuosia. Ja tuon jos on aamulla menoja tai jopa jos on muutaman päivän päästä jotain tärkeää niin uneni menevät mutta nyt ei ole mitään sellaista. Ja kyllähän se toleranssi on minulla aivan sama naisystävänikin luona vaan silti nukun siellä hyvin aina. Noh, nyt nukuin viime yönä taas 12 tuntia. En tiedä, tämä on tosi outoa vaihtelevuutta....
- Iloiloi
Minä olen myös käyttänyt Tenoxia pitkään ja sinä aikana yöheräily tullut tutuksi. Joskus herään "virkeänä" 3 tunnin unien jälkeen ja olen sitten hereillä, kun uni ei tule uudelleen. Olo on usein aika zombi niinä päivinä. Joskus otin lisäannoksia, mutta niistä tulee vielä kamalampi olo eikä se lisäuni virkistä yhtään.
Olen tällä hetkellä vähentänyt lääkettä vähitellen miltei puolella ja en ole huomannut mitään negatiivista siitä. Päinvastoin, olen nukkunut melkein paremmin. Heräilen kyllä yöllä, mutta pääsen uudestaan uneen.- TaaskoUneton
Juu, itsekin alkanut turvautumaan lisä Tnoxiin yöllä ja se ei näköjään takaa enää uudelleen nukahtamista. Nytkin 2,5 tunnin yöunet takana ja uudella Tenoxilla ei enää uni tullut. Paskamaista etten sanoisi. Minulle on tosiaan moni ehdottanut tuota että Tenoxista eroon....
- Iloiloil
Suosittelen. Bentsodiatsepiinin vähentäminen voi ottaa kyllä pitkän ajan. Minulla vähennykseen mennyt jo kuukausia.
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/eroon_unilaakkeista
- TaaskoUneton
No nyt nukuttaa kun illalla heitän naamaan 1,5mg risperidonia, 10mg Diapamia, 6mg melatoniinia, 25mg Ketipinoria, 20mg Tenoxia ja jos meinaa silmät edes aueta kesken unien niin äkkiä toinen 20mg Tenox ja 10mg Diapamia. Ainakin saa hetken saa ja pahimman stressivaiheen yli näillä ropeilla levätä. Kidutaan taas unettomana ensi viikolla....
- Anonyymi
Olen 65 v mies ja olen koko elämäni tehnyt ruumiillista työtä.hirsiveisto urakoitsijana,sähköurakoitsiana,rakennusurakoitsija.yö uneni ollut viimeiset 50 vuotta n.4 h.ei koskaan minkäänlaista väsymystä eikä sairauksia ja nyt eläkkeellä ollessani asun maalla ja teen edelleen fyysisiä töitä.esim tänä vuonna n.100 heitto mottia koivuhalkoja tehnyt ja lumitöitä .n.2000 neliötä kolalla seurannut ym.ja haluan sanoa paskat teille asiantuntijoille esim yöunista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408