lentokenttä-hotel orion millä mennä??

tomi

joo huhtikuussa ensireissu prahaan omatoimisesti, mut millä olis edullisinta/viisainta mennä kentältä hotelli orioniin ja muitakin kivoja vinkkejä otan mielelläni vastaan, hyvät pihvipaikat ja olut baarit kiinnostaa kovasti ja edullisuus

7

1376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prager

      Moi, halvin konsti: bussi no 119 lentoasema-Dejvickan metroasema. Metrolla Namesti Mirun asemalle, josta ratikka no 22 tai 23 seuraavalle pysäkille Jana Masaryka. Kadun oikealle puolelle ja heti kadun kulmasta mäkeä alas Orion löytyy n 150 m päästä. Kannattaa ostaa jo lentoasemalta 3- tai 7 päivän lippu julkisiin. Myyntipiste löytyy tuloaulasta (DPP).

      • tapa!

        Halvin tapa on kun kävelee kentältä hotelliin.


      • haluu kans lipun

        Pitääkös siinä viikon lipussa olla valokuva?


      • Prager
        haluu kans lipun kirjoitti:

        Pitääkös siinä viikon lipussa olla valokuva?

        Ei tarvitse


    • orion

      Itse olin Orionissa äsken ekalla Prahan reissulla. Tuo ensimmäisen vastauksen ohje on järkevä ja halvin. Oma lento tuli illalla sen verran myöhään, että valitsin Cedazin pikkubussin/taksin lentoaseman edustalta. Noin 10 hengen busseja, joihin firman edustaja kokoaa porukat valmiiksi aseman edustalla. Kyyti Orioniin maksoi 480 korunaa ja kesti noin puoli tuntia. Vähän kalliimpi kyyti kuin julkisilla, mutta ekakertalaiselle illalla vaivaton...

      • menin

        Moi!
        Eli tosiaan ensikertalaiselle taksi on ehkä helpoin, jos ei kuitenkaan halvin tapa. Varsinkin jos on matkalaukkuja yms.
        Mielestäni Orion hotelli oli siisti ja viihtyisä. Ainoa miinus oli sen, että huoneissä poltettiin tupakkaa, eli niissä oli "jännä haju", joka tarttui vähän vaatteisiin.
        Samalla kadulla Orionin kanssa on kaksi baaria. Pink Floyd cafe ja Zanzibar. Etenkin Zanzibar oli tosi siisti ja viihtyisä. Iso olut 0.8€.
        Samalla kadulla oli myös mielestäni hyvä ruokapaikka. Chez Marcel Sur La Butte (tai jotenkin noin). Pihviä ainakin sai ja oli maukasta. Hinnat oli Prahan tasolla keskitasoa, mutta Suomen hintatasolla TOSI edullisia. Ruuat ja juomat kahdelle n. 15€.
        Me emme ostaneet julkisen liikenteen kortteja, koska Orion on ihan kävelymatkan päässä keskustasta. 10-15 minuuttia kesti ja matkalla näki paljon hienoja taloja ym.
        Vielä muutama bonus vinkki. Varo liikennettä!! Autot ajaa tosi lujaa, katso ennen kuin ylität tien.
        Maanantaina kansallismuseoon pääsee ilmaiseksi. Museo kannattaa käydä katsomassa pelkästään itse rakennuksenkin takia. Museohan sijaitsee siinä matkan varrella kun Orionista menee kaupungille.
        Mukavaa Prahan matkaa! On todella upea paikka!!!


    • Prager

      Jos haluaa käyttää taksia niin soitto AAA-firman numeroon 14014, puhuvat englantia keskuksessa. Tämä firma on luotettava ja mittarit taatusti päällä. Matkan pitäisi maksaa vähän päälle neljäsataa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      75
      1453
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1247
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1207
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1146
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      994
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      80
      801
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      745
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      742
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe