Mistä rahaa ruokaan

HarvesterSaber

Olen ollut jo useamman vuoden ajan sosiaalituen saaja, koska en saa työttömyystukea sillä aikoinaan keskeytin heidän erään koulutuksen ja omaehtoisen työharjoittelun.
Ryyppäsin koko tämän koko kuukauden sosiaalituen juuri laskujen jälkeen, minulla on kaksi ammattia ja olen älykäs. Elämäni on aika synkkää nyt..

24

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä jos ostaisit ruokaa juomien sijaan? Itte oot asias tuohon jamaan järjestelly, korkki kiinni ja sillä selvä. Aikuinen ihminen pystyy siihen jos vaan oikeesti haluaa ja jos ei niin aivan turha itkeä.

• villeveeti

Et ole ainut, jonka elämä on synkkää. Jostain on lähdettävä. Tiedostat kuitenkin omat ongelmasi. Sanoit, että ryyppäsit koko kuukauden ja mistä ruokaa? Kuukauden ryyppääminen aiheuttaa alkoholiriippuvuutta. Pienin askelin kannattaa aloittaa eteenpäin. Koko kuukaudenryyppämisen voisi vähentää viikonloppuun ja tarkoittaen kohtuudella, ei ryyppäämistä. Sanoit, että olet älykäs ihminen. Silloin kyllä tiedostat ongelmasi. Sanoit, että elämä on synkkää. Sitä se on jokaisen kohdalla. Vastoinkäymisiä tulee, mutta elämä opettaa. Aloita siitä, josta alussa mainitsin pienistä askelista eteenpäin. Aseta itsellesi pieniä tavoitteita onnistumisen suhteen, ei liian suurin askelin. Ryyppäämine ei ongelmia ratkaise, vaan pahentaa ongelmia, se morkkis, alemmuudentunne ryyppäämisen jälkeen. Kaikki lähhtee siitä, lopeta ryyppääminen. Niin näet monet asiat toisella tavoin, katsot totuutta asioihin toisesta näkökulmasta. Alkoholi on viisaten juoma ja kohtuus kaikessa. Muista tämä viisaus!

• HarvesterSaber
        villeveeti kirjoitti:

Et ole ainut, jonka elämä on synkkää. Jostain on lähdettävä. Tiedostat kuitenkin omat ongelmasi. Sanoit, että ryyppäsit koko kuukauden ja mistä ruokaa? Kuukauden ryyppääminen aiheuttaa alkoholiriippuvuutta. Pienin askelin kannattaa aloittaa eteenpäin. Koko kuukaudenryyppämisen voisi vähentää viikonloppuun ja tarkoittaen kohtuudella, ei ryyppäämistä. Sanoit, että olet älykäs ihminen. Silloin kyllä tiedostat ongelmasi. Sanoit, että elämä on synkkää. Sitä se on jokaisen kohdalla. Vastoinkäymisiä tulee, mutta elämä opettaa. Aloita siitä, josta alussa mainitsin pienistä askelista eteenpäin. Aseta itsellesi pieniä tavoitteita onnistumisen suhteen, ei liian suurin askelin. Ryyppäämine ei ongelmia ratkaise, vaan pahentaa ongelmia, se morkkis, alemmuudentunne ryyppäämisen jälkeen. Kaikki lähhtee siitä, lopeta ryyppääminen. Niin näet monet asiat toisella tavoin, katsot totuutta asioihin toisesta näkökulmasta. Alkoholi on viisaten juoma ja kohtuus kaikessa. Muista tämä viisaus!

Tiedän mitä riippuvuus aiheuttaa, ja tiedän oman riippuvaisuuteni. Olen valmis hakemaan hoitoon, jos saan vain apua. Äitini kuoli neljä vuotta sitten ja olen avioeronnut.
        Lähiomaisiani en voi suhteiteni vuoksi pyytää. Kaveri joka vain lähtisi mukaan ja olisi ehkä itse kokenut saman.

• HarvesterSaber
        HarvesterSaber kirjoitti:

Tiedän mitä riippuvuus aiheuttaa, ja tiedän oman riippuvaisuuteni. Olen valmis hakemaan hoitoon, jos saan vain apua. Äitini kuoli neljä vuotta sitten ja olen avioeronnut.
        Lähiomaisiani en voi suhteiteni vuoksi pyytää. Kaveri joka vain lähtisi mukaan ja olisi ehkä itse kokenut saman.

Voisin tavata vaikka jonkun juttelemaan asiasta:)

• eimikäänjeesustelija

Mitenhän sinut tavoittaisi ja pääsisi juttelemaan kanssasi? On meinaan kokemusta samanlaisesta tilanteesta. Tavata täytyisi selvinpäin.

• PekkaKana69

Hiiva ja sokeri on todella halpaa. Pistä siis omat juomat porisemaan, niin jää rahaa ruokaankin. Myöskin appelsiinikiljun tekemistä kannattaa kokeilla.

• Kiljukalle

Pistä sinä oma perseesi pörisemään. Taitaa jo paskat olla housussa kun kiljua juot

• PekkaKana69

En käytä housuja. Ja kiljupönttö kun on vessassa, sitä on helppo siinä istua pöntöllä siemaillen ja tabletilla nettiä selaillen vaikka koko päivän.

• siinäteille

Just niin. Pitää osata ottaa rennosti! PekkaKana69 sulla on oikea asenne!

• tyytyväinenelämään

Aika provo. Ensinnäkin katenssi ei kestä vuosia. Paitsi jos saa sen pahimman,mutta se laukeaa ,kun aloitat vähintään 5kk työn tai opiskelun. Toimeentulotuki riittää kyllä ruokaan ja vaatteisiin ,jos ei juo eikä polta. Minulla on varaa pitää autoakin,vaikka olen työtön. Tämä on joku feikki tai provooja tämä aloituksen tekijä. Ehkä hän olevinaan parempi ihminen. Sitä voi joutua yllättäen lomautetuksi tai irtisanotukdi. Miten sitten suu laitetaan? Ei varmaan hevosenkengälle. Työtönkun on älykäs ja se vasta älykkyyttä vaatii,kun sinnittelee pienillä tuloillaan. Asuminen vie monelta työssäkäyvältä huiman osan palkasta. Asumistukea saan itse niin,että omavastuu alle 100€. Pitäisi todella työn ja palkan olla kannattavaa,että lähden siihen. Mukavaa maanantaita kaikille.

• JanusTappi

Tuossahan hän sanoi "sillä aikoinaan keskeytin heidän erään koulutuksen ja omaehtoisen työharjoittelun. " eli toinen karenssi lätkäisee päälle sen, että tosiaan se pysyy vaikka loppuiän ellei saa töitä tai mene koulutukseen.

Täällä kyllä töitä löytyy, mutta ei palkanmaksajia. Ilmaista hommaa en suosittele tekemään päivääkään, vaikka olisi minkämoinen tilanne.

• RaggaeiMan

Ikävää lukea että mihin jamaan olet saanut itsesi !

Sinulle pitäisi järjestää aika Kaupungille - juttelemaan että mikä on tilanteesi !

Ei sitä nyt kuitenkaan nälkää pidä nähdä
      - vaikka tietysti hieman pitää ostaa maitoa enemmän kuin tähän päivään mennessä !

• Voivittuuuu

Puliukoille sossun tuet kyllä jaetaan. Muille sanotaan mene leipäjonoon

• etuilijatjahamstraajat

Puliukko on aika lähellä leipäjonon asiakkaita, sillä viime torstaina leipäjonossa haisi viina enemmän kuin leipä!

• Kyrpäjohanna

Ja Varkauden kaupungin valtuuston kokouksessa haisee Heikki Alasen hiki lehterille asti

• blondinisäkö

Eikö Alanen ole päässyt saunaan viimeaikoina???

• PanttiLainaamoon

Oletko vienyt jo tyhjät pullot ?

• villeveeti

Joku kommentoi, ettei pitäisi tehdä ilmaista työtä. Pitää paikkansa. Mutta kun on olemassa hyväntekeväisyystyöta tai talkootyötä, on ymmärrettävää, että se on ilmaista työtä, ilman mitään korvausta, tai palkakseen saa kahvit tai ruokapalkan.

• JanusTappi
        villeveeti kirjoitti:

Joku kommentoi, ettei pitäisi tehdä ilmaista työtä. Pitää paikkansa. Mutta kun on olemassa hyväntekeväisyystyöta tai talkootyötä, on ymmärrettävää, että se on ilmaista työtä, ilman mitään korvausta, tai palkakseen saa kahvit tai ruokapalkan.

Ei missään nimessä tekemään talkoo- tai hyväntekeväisyystyötä! Näistähän on luettu, että Kela on katkaissut tuet jo tuollaisen tekemisestä, koska häiritsee työnhakua.

• villeveeti
        JanusTappi kirjoitti:

Ei missään nimessä tekemään talkoo- tai hyväntekeväisyystyötä! Näistähän on luettu, että Kela on katkaissut tuet jo tuollaisen tekemisestä, koska häiritsee työnhakua.

Ymmärsit ihan väärin talkoo, tai hyväntekeväisyys työn merkityksen. Ei siitä palkkaa makseta, jos vaikka naapurin mummon pihan auraan lumikolalla lumesta ja saan palkaksi pullakahvit tai lämpimän aterian. Ei siitä kuittia anneta eikä pyydetä. Eikä kukaan pysty tällaista hyväntekeväisyyttä valvomaan. Eikä se työnhakua häiritse! Hyväntekeväisyystyö tai talkootyö ei ole pimeää työtä. Toivottavasti ymmärsit.

• Demariauttaa

Pyydä rahaa Heikki Alanen auttaa sekä demarit

• pullamaakari

kyllä on halpaakin ruokaa vaikka ryyppäisi ja polttaisi. nytkin tarjouksessa perunakilo 0.30e. tietysti jos meno päällä niin ei malta muussia eikä muutenkaan pottuloita keitellä. makaroonit on halpoja. niitä vaan porisemaan ja ketsuppia sekaan. punaisilla alennustarroilla löytyviä ruokia kannattaa ostaa. kuivatuistaherneistä saa ison kattilallisen hernekeittoo joka maistuu ilman lihaakin, tekee aluksi sakeamman ja lisäilee sitten vettä niin riittää pitkään

• Prismaanässäkortti

Kaupasta saa ruokaa

• Anonyymi

satsumat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4631
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      498
      2437
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      2001
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1909
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1586
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      12
      1186
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      102
      984
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      842
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      839
    Aihe