Mies pelaa koko perheensä elämästään,pian.

enkestäenää

Mies on peliriippuvainen.

Oltiin naimisissa, mutta otin eron. Asumme silti yhdessä edelleen.

Jouduttiin myymään omistusasunto, rivitalo ihanalla isolla terassilla, jossa lasten oli kiva polskutella kesällä auringon suoraan paistaessa. Oli isot grillit ja omaan näkemykseeni todella kivasti laitettu piha. Koti oli kaunis. Linnut lauloivat ja ei ollut liikenteen meteliä.

Nyt, asumme slummilähiössä. Kerrostalossa, jossa puolet on ulkomaalaisia, seinät piirrelty, koiranpaskaa rappukäytävässä, roskakatokset täynnä irtainta roskaa, piha täynnä tupakantumppeja, sekä ruiskuja ja käytettyjä kortsuja.

Mies ei ollut juurikaan läsnä ensimmäisen lapsemme syntymän jälkeen, en siis kokenut, että hän olisi ollut "meidän" kanssa, ajatukset koko ajan jossakin muualla. Hän ei koskaan muistanut mitään ja jouduinkin sanomaan ja muistuttamaan asioista monta kertaa. Meillä ei myöskään ollut seksiä. Ja vaikka tein aloitteita, hän ei lämmennyt. Ehdotin eroa, mies suuttui.

Toinen lapsi syntyi. Mies oli pahalla tuulella vähän väliä ja räjähteli meille. Toisinaan oli maailman parhaimmalla tuulella ja kaikki oli upeaa ja mahtavaa. Olin hämmentynyt.
Oli puhetta, kuinka aloittaisin opiskelun ja lasten ei tarvitsisi mennä vuoropäivähoitoon (teemme molemmat vuorotöitä) vaan lapset saisivat elää normaalia tasaista arkea. Saimme vielä pienen summan tulevaisuuteen meidän kaikkien hyväksi. Lapset olivat terveitä, me olimme terveitä.

Sitten se tapahtui, eräänä syksyisenä päivänä hain postin ja siellä oli kirje jostain lainafirmasta miehen nimellä. Soitin miehelle ja kysyin, hän sanoi, että se on vaan mainos, että voit heittää sen roskiin suoraan. En heittänyt vaan avasin: "Maksumuistutus 1000€ lainasta 200€, eräpäivä HETI".

Menin sisään ja soitin välittömästi pankkiin ja kysyin lainanlyhennyksistä, "ei ole maksettu viime eikä tässä kuussa"

Soitin isännöitsijälle -> 1,5kk Vastikeet maksamatta ja yli puolen vuoden - vuoden aikana tulleet aina viime tipassa"

Autonrahoitukseen -> Auto maksatta - sähköt maksamatta - vakuutukset maksamatta! *********** menin shokkiin!!

Soitin miehelle välittömästi ja kysyin, että MITÄ VITTUA????
Mies ei vastannut mitään!!! EI MITÄÄN!!!

(Olin aiemmin sanonut MONEEN KERTAAN,että voi puhua minulle JOS on jotakin murheita, että SELVITETÄÄN yhdessä ne --> JOKAISELLA KERRALLA VANNOI, ETTÄ KAIKKI ON HYVIN)

Sitten kesti tunti toisensa jälkeen, kun mies uskalsi, siis USKALSI tulla kotiin. Halusin täydellisen selonteon, että mitä on käynyt. Mies istuu kusi sukassa ja nieleskelee ja miettii lisää VALHEITA.

Ensimmäiseksi sanon, että tilanne ei ole paha, että onneksi meillä on säästössä rahaa, että maksetaan pois, ja kaikki ok.

Kunnes selviää jonkin ajan päästä, että mies oli pelannut myös ne meidän säästöt (n. 20 000e) ja tähän päälle 3-4 eri luottokorttia ja pikavippejä... ja erilaisia lainoja... ja näistä sitten kokonaisuudessaan kertyy joku 30000€

On siirtänyt palkkansa mun tilille ja vannoo, ettei pelaa enää, koska ei ole rahaa.. kummasti aina kun saa rahaa jostain, haluaa rahoittaa sillä RAY:tä. Niin ja siis hänen palkastaanhan menee ulosottoon jo. On mennyt jo monta vuotta. Silti kuvittelee jostain syystä, että minä tukisin häntä ja laittaisin myös rahaa säästöön omasta palkastani???????!!!! MIKSI VITUSSA PITÄISI TEHDÄ NIIN??

Ja kuvittelee myös, että meillä pitäisi olla saman verran kuukaudessa käyytörahaa? Miten niin, ei pitäisi, hänen "ylimääräinen" rahansa menee sinne VITUN ulosottoon.

Ei suostu hakemaan apua, koska ei ole mitään ongelmaa, mutta voi vittuilla ja aukoa päätä mulle miten haluaa ja kiukutella ja arvostella ja loukata.

Miten niin voi, kun ei se paska saa edes pankilta lainaa, että voisi kustantaa monen kuukauden vuokratakuuta (mikä vaaditaan jos on menettänyt luottotiedot), eikä saa edes kämppää juuri noiden menestysten takia.

Mitään ei olisi varaa ostaa, koska kaikki on niin kallista ja pitäisi vaan yrittää säästää. Mua vituttaa ja lasken päiviä, koska voin sille heipat, jos ei suostu hakemaan apua.

En edes kehtaa tunnustaa sitä miehekseni, aivan saatanan moinen LUUSERI!!!!!!!!!!

5

1188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei.

      Kamala tuo tilanne, johon olet joutunut. Olen pahoillani puolestasi. Shokki on suuri, kun elämästä paljastuu yhtäkkiä jotain noin outoa ja kummallista. Ihminen, johon on luottanut, tai siihen että asiat hoidetaan niin kuin ne kuuluu hoitaa ja yhtäkkiä putoaa pohja ihan kaikelta. Peliriippuvuus on vaikea riippuvuus, usein se ehtii tuhota niin paljon ennen kuin kenelläkään on edes aavistusta, että jotain on vialla. Näin kävi sinullekin. Rohkaisen sinua etsimään itsellesi apua, elämäsi on niin mullistunut, että sinun kannattaa nyt huolehtia itsestäsi. Jaksamisesi voi joutua koetukselle. Voit soittaa esimerkiksi Peluuriin, arkisin klo 12 - 18, puhelut ovat ilmaisia. Miehesi kannattaisi myös mennä avun piiriin. Sitä on onneksi saatavissa, on ryhmiä, tukihenkilöitä ja nettiapua yms. On olemassa myös netissä muitakin keskustelupaikkoja, läheisillekin, suljettuja ryhmiä. ei varmaankaan yhtään auta eikä lohduta, mutta peliriippuvuus on melko yleinen ongelma, se on edelleen piilossa ja "salattu", mutta liian moni kärsii sen kourissa.

      Tsemppiä ja voimia,
      Pirkko-pappi

    • rahapuoli

      Jos mitenkään voitte asiaa järjestää, niin melkeimpä ainoa temppu, mikä auttaa rahatilanteeseen, henkinen puoli on eri juttu, mutta siis rahatilanteeseen auttaa se, että otetaan yksi isompi laina, jolla maksetaan kaikki tarkkaan ja rehellisesti listatut koronkiskurien lainat ja muut rästit pois, niin että niitä huonoja lainoja ja rästejä ei jää enää yhtään jäljelle.

      Ja luottokielto pitää pitää päällä, vaikka asiat alkaisivat palata järjestykseen.

      Vippifirmat elävät ulosottoon joutuneiden tai joutumassa olevien epätoivoisten ylivelkaantuneiden ihmisten kustannuksella. Ja suuri osa ylivelkaantumisesta on peliriippuvuudesta aiheutuvaa.

      Lisäksi vippifirmat mainostavat nykyään itseään todella paljon radiossa, tv:ssä, netissä ja lehdissä, siinä on peliriippuvaisille todella paha miinakenttä.

    • samameillä

      Tuttu tarina. Sitten se mulkku kehtaa väittää, että minun säästämät rahat on sen selkänahasta revitty. NIILLÄ PELIVELOILLA ei ole asiaan mitään merkitystä. En tajua miten ihminen voi olla niin sokea omille sotkuilleen. Välillä tekis mieli kuristaa koko paska!

      • ongelma.yleistyy

        Pelimaailma saa monet pelaajat kadottamaan käsityksen rahan arvosta.

        Pelin aikana raha on vain pelipisteitä näytöllä, jos pelaa uusia videopelejä.

        Tuhoisinta on epätoivoisesti pikavippi rahoilla yrittää sitä isoilla numeroilla pelinäytön yläreunassa vilkkuvaloilla mainostettavaa päävoittoa, joka korjaisi pelaajan raha-tilanteen, ehkä kumppanisi on sortunut tuohon pahimpaan ansaan.

        Sama yrittämisansa koskee tietysti myös muita uhkapelejä, mutta vaarallisimpia nykyään ovat videopelit, jotka vielä tarkoituksella suunnitellaan mahdollisimman. koukuttaviksi ja iso voitto näyttää olevan kokoajan ihan lähellä ja kohta tulossa, mutta sehän ei tietenkään ole yhtään totta. Huijausta koko touhu.


    • Hei.

      Kyllä juuri niin on. Peleissä jää aina tappiolle, ne on tehty niin, vaikka hetken voittaisikin. Pelit koukuttavat yhä enemmän sellaista, joka on altis siihen. Ja eräs ansa on se, että peliongelmainen yrittää ihan "vilpittömin sydämin" saada pelaamalla jo häviämänsä rahat takaisin, jotta voi pelastaa ja korjata tekemänsä vahingot - ja saa vain lisää sotkua aikaan.

      Pelitön elämä on mahdollinen, mutta se vaatii paljon, sellaiselta jolle on kehittynyt riippuvaisuus. Joku pelaa saadakseen elämään sisältöä, toinen murheeseen tai suruun, kolmas nimenomaan sen rahajutun takia, joku kuluttaa peleihin aikaansa, jos on vaikkapa työtön... syitä on. Tsemppaamista tarvitaan, kun tahtoo lopettaa pelaamisen. Ja monia auttaa tuki, jota onneksi on olemassa ja saatavilla. Sitä tarvitsee myös läheiset, joiden elämä romahtaa kertaheitolla. Tuen piiriin kannattaa mennä.

      Voimia,
      Pirkko-pappi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1395
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      154
      762
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe