Förlåt!
Jag är en 17-åringen finsk pojke. Jag bor i en stad som har få finlandssvenskor men det skulle aldrig funktionera...
När jag var liten min mamma brukade att skämta lika till exempel: "Du borde skaffa en svenskspråkig flickvän och förbättra din svenska" Nu tycker jag att det inte skulle vara så dåligt... Jag gillar språk och eftersom det är en av våra nationalsspråk det lockar mig. Och jag tror det skulle vara roligt, när vi undervisa varandra och så vidare...
Har ni några tipsar på var man (en finne) ska hitta en svenskspråkig flickvän? Eller är det omöjligt att hända? Jag anser min svenska är mycket bättre än "vanliga finnars". Har jag ingenting att göra??
Förbjuden kärlek?
Finskaochsvenska
0
155
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???411877Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha7101270- 991011
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk88894- 102888
- 62716
- 32612
Olinko yhden viestin arvoinen?
Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.68518Kuka om uusi kylän mies?
Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku12505- 78501