Marsun pissa värjäytyy punaiseksi

Weulnvgklh

Marsu pissaa normaalin näköistä pissaa mutta pissan oltua hetken puruissa tai pyyhkeellä se muuttuu punertavaksi

Marsulla ollut kerran virtsatietulehdus, tuolloin pissassa oli selkeästi verta ja se oli samantien punaista.

Ruokavalio ei ole muuttunut, tuoreina syötetään pääasiassa porkkanaa.

Mistähän voisi johtua?

3

1453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marsviinnnn

      Punajuuri ja voikukanlehdet saattavat värjätä, onko marsusi syönyt niitä? Omalla marsullani joskus myös värjäsi se, kun sai yhtäkkiä vähän liikaa tuoreruokia, voisiko johtua tästä? Jos ei niin suosittelen eläinlääkäriä, sillä värjäytynyt pissa voi olla myös merkki virtsakivestä tai siitä virtsatietulehduksesta, olen myös kuullut että joillakin marsuilla on jonkin tietyn sairauden mukana ollut pissa veristä/värjäytynyt.

    • eienääporkkanaa

      Lopeta sen porkkanan syöttäminen pääasiallisena tuoreena ja vaihda terveellisempiin vaihtoehtoihin.

      Porkkanakin värjää virtsaa (kuten esim. punajuuri), joten katso on virtsa punertavaa vielä porkkanan syönnin lopettamisen jälkeenkin. Jos on tai marsu alkaa vikistä virtsatessaan, niin on syytä epäillä virtsatietulehdusta.

      Porkkana on niin sokeripitoista, että sitä ei todellakaan pidä syöttää kuin herkkuna harvakseltaan. Myös marsuilla on elintasosairautena diabetesta runsaan sokerin saannin seurauksena! Sokeriset ruoat eivät marsujen luonnolliseen ravintoon kuulu.

    • MurmelinMarsula

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe