Miten lyhentää korkkikahvaisia sauvoja. Entinen 148,5 napsahti poikki. Uusi 150 ok, jos suksi on täydellinen. Voiko korkkia lämmittää puhaltimella normaalisti vai mureneeko se?
Sauvojen lyhennys
11
6889
Vastaukset
- sauvaäijä
Laita lämpimään (vaikka niin kuumaa kuin hanasta tulee) veteen muutamaksi minuutiksi, niin kuumaliima pehmenee ja kahva irtoaa putkesta.
- pete
tavalliselle sauvan kahvalle(muovia)?
- Lyhentämisestä
pete kirjoitti:
tavalliselle sauvan kahvalle(muovia)?
Tarvitset lisäksi sompaliimaa, että saat kahvan takaisin lyhennettyyn sauvaan. Sahauksen ajaksi suosittelen teippikierrosta sauvan ympärille, ettei kuidut rispaannu sahatessa. Sompaliiman saat lämmitettyä vaikka hellan levyllä. Liima ei paljoa maksa ja löytyy urheilukaupoista. Sauvojen pituuskertoimethan on, perinteiseen pituus X 0.85, ja luisteluun pituus x0.92.
- pete
Lyhentämisestä kirjoitti:
Tarvitset lisäksi sompaliimaa, että saat kahvan takaisin lyhennettyyn sauvaan. Sahauksen ajaksi suosittelen teippikierrosta sauvan ympärille, ettei kuidut rispaannu sahatessa. Sompaliiman saat lämmitettyä vaikka hellan levyllä. Liima ei paljoa maksa ja löytyy urheilukaupoista. Sauvojen pituuskertoimethan on, perinteiseen pituus X 0.85, ja luisteluun pituus x0.92.
että laitoit noi kertoimet:ei tartekkaan lyhentää luistelusauvoja.Urheiluliikkessä laskivat sauvojen pituudeksi 182 senttiselle 164 cm sauvat!sinun kaavalla 167 cm.
- asd
olen huomannut että kuumaliima on kestävämpää kuin sompaliima, koska sompaliima sulaa matalammassa lämpötilassa kuin kuumaliima. swixin sauvojen (ct1) mukana tulee kuumaliimaa kun taas exelin sauvojen (c1) mukana tulee sompaliimaa, jota exel valmistaa.
ei sauvan ympärille tarvitse laittaa teippiä, jos osaa käyttää sahaa ja järkeä eli et sahaa sauvaa katki asti samalta puolelta vaan tulet toiselta puolelta vastaan, saman asian voi todeta sahaamalla puuta.
exelin sompaliimaa on mielestäni vaikea levittää.
ja useimmat liikkeet lyhentävät sauvoja, jos viet ne sinne ja pyydät lyhentämään, ei maksa paljoa, jos yhtään ja pitäisi tulla hyvää jälkeä. minulla ei ole ollut yhtään huonoa kokemusta liikkeessä lyhentämisestä, mutta nykyään teen sen itse koska se on nopeampaa.
sauvojen pituuskertoimet eivät ole kaikille samat, nuo ovat suuntaa antavia. sauva pitäisi valita aina omien raajojen pituuksien mukaan ja hiihtotekniikan mukaan, osa hiihtää pidemmällä sauvalla kuin toiset. omien sauvojeni kertoimet ovat ainankin vielä 0.875 ja ~0.9185 - sahaus
on parasta tehdä rautasahanterällä
- zzz
asd kirjoitti:
olen huomannut että kuumaliima on kestävämpää kuin sompaliima, koska sompaliima sulaa matalammassa lämpötilassa kuin kuumaliima. swixin sauvojen (ct1) mukana tulee kuumaliimaa kun taas exelin sauvojen (c1) mukana tulee sompaliimaa, jota exel valmistaa.
ei sauvan ympärille tarvitse laittaa teippiä, jos osaa käyttää sahaa ja järkeä eli et sahaa sauvaa katki asti samalta puolelta vaan tulet toiselta puolelta vastaan, saman asian voi todeta sahaamalla puuta.
exelin sompaliimaa on mielestäni vaikea levittää.
ja useimmat liikkeet lyhentävät sauvoja, jos viet ne sinne ja pyydät lyhentämään, ei maksa paljoa, jos yhtään ja pitäisi tulla hyvää jälkeä. minulla ei ole ollut yhtään huonoa kokemusta liikkeessä lyhentämisestä, mutta nykyään teen sen itse koska se on nopeampaa.
sauvojen pituuskertoimet eivät ole kaikille samat, nuo ovat suuntaa antavia. sauva pitäisi valita aina omien raajojen pituuksien mukaan ja hiihtotekniikan mukaan, osa hiihtää pidemmällä sauvalla kuin toiset. omien sauvojeni kertoimet ovat ainankin vielä 0.875 ja ~0.9185Jep. Samat kertoimet. Meinasin kuitenkin lyhentää sentin kerrallaan. Helpottaa hiihtoa, jos suksi ei pelitä täysin. Olen lyhennellyt kylllä sauvoja eräänkin kerran, mutta korkkeja en. Joten jos lämmitää puhaltimella, niin kuin käy? Kuuman veden kanssa ei pääse heti testaan...
- asd
zzz kirjoitti:
Jep. Samat kertoimet. Meinasin kuitenkin lyhentää sentin kerrallaan. Helpottaa hiihtoa, jos suksi ei pelitä täysin. Olen lyhennellyt kylllä sauvoja eräänkin kerran, mutta korkkeja en. Joten jos lämmitää puhaltimella, niin kuin käy? Kuuman veden kanssa ei pääse heti testaan...
ainankaan swixin eivätkä exelin sauvojen kahvat ole murentuneet minulla enkä ole kuullut että jollain olisi murentunut. kahvat olen poistanut sekä kuumalla vedellä että kuumailmapuhaltimella. muistat vain varoa puhaltimen kanssa ettet pidä sitä liian lähellä ja liian pitkään samassa kohdassa jolloin kahva voi tummua.
- zzz
asd kirjoitti:
ainankaan swixin eivätkä exelin sauvojen kahvat ole murentuneet minulla enkä ole kuullut että jollain olisi murentunut. kahvat olen poistanut sekä kuumalla vedellä että kuumailmapuhaltimella. muistat vain varoa puhaltimen kanssa ettet pidä sitä liian lähellä ja liian pitkään samassa kohdassa jolloin kahva voi tummua.
sunnuntaina kellon kanssa radalle!!
- lyhentelemään
Ei se niin sentin tarkkaa ole kuntohiihtelijöille (ehkä kilpahiihtelijöille on). Oma pituus 183 cm , alkukaudesta 165 cm sauvat ja nyt käytössä 170 cm sauvat. Kulkee vaan paremmin pitemmillä. Sitäpaitsi muutaman sentin eroja voi säädellä pelkällä hihnan kiristyksillä. Hihna vähän ylemmäksi tai alemmaksi kahvassa niin siinä tulee 1-2 cm säätövaraa.
- Joni
riippuu myös henkilöstä.Olen myös 183 ja lyhensin sauvat 165:een 167,5:sta.Minulla toimii paremmin niin,ei ole hartiat jumissa ja paääsee jotenkin paremmin sauvan "päälle".Wassbergi alkoi heti sujumaan paremmin.Ei uskoisi miten muutama sentti vaikuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662298Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣281602Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711560Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.911350Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841214Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1151151Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241130En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949