Saako vielä radioputkia jostain?

Uuusrokkari

Minulla on sellainen vanha, olisikohan jostain 60 luvun alusta oleva putkivahvistin mikä isoisälläni oli kun rokkibändillään suomessa kierteli. Ilmeisesti joku venäläinen vahvistin koska nimeä en pysty lukemaan. Taakse ruuvattu joku englanninkielinen kyltti missä maininta output 350 W.
Niitä putkia siinä vehkeessä on 8 kpl. Olen sitä vahvistinta kokeilut kitaran kanssa. Toimii kyllä mutta jotain surinaa siitä kuuluu, myös kun kitara on poiskytkettynä.
Kaverini joka tietää samanverran putkivahvistimista kuin meikäläinen arveli että jokin tai jotkut putket pitäisi vaihtaa. Saako tuollaisia radioputkia vielä jostain ja ovatko kalliita. Ajattelin että voisin kaikki 8 vaihtaa ellei pirun kalliita ja jos sellaisia saa.
Minulle se on enemmänkin sellainen nostalgia juttu kun kerran isoisälläni käytössä on ollut.

10

2177

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DX-MIES1
    • reiiitiaavoi

höpö höpö, lukuisia kauppoja ympäri maailman missä saa aradioputkia ostaa, kauheen monta on kiinassa ja venäjällä tehdasta jotka tekee radioputkia ja on niitä muuallakin ..osaatko googlata ? niin niitä löytyy.

kotimainen.
      https://www.elfadistrelec.fi/

http://www.vacuumtubes.net/

• selvähänse

Tuskin se hurina edes putkista johtuu. Anodijännitteen suotokonkka varmaan huonossa hapessa. Surisevat ne tietysti muutenkin, jollei inputtiin ole mitään kytketty ja se on suuriohmisessa tilassa.

• huomioitsija

• vintin_aarre

Minullakin on pahvilaatikollinen uusia Philipsin putkia jossain vintillä. Pitäisi kaivaa esiin ja katsoa mitä sieltä löytyy.

• Sähkönikkari

Ei kai vaan ollut Topmost se isoisäsi bändi. Muistaisin että juuri heidän eräästä venäläistä vahvistinta korjasin juuri 60 luvun josakin puolivälissä. Muistan että se oli rujon iso ja aika erikoinen muutenkin mutta pirun hyvä vahvistin oli kuitenkin. Siihen vaihdettiin yksi muuntaja mistä käämit oli "palaneet"

• RobottiToimiiPutkilla

Venäällä on myynnissä runsaasti putkia. Ebay on kuitenkin mukava, toimitus tulee toisinaan hitaasti, jopa 5 viikkoa.

• Elekroonikko
    • Erkkiabc

Jos se oli kitarastyrkkari, niin uraltone hesassa, saat jopa neuvontaa
      kaupan päälle, suosittelen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3043
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2695
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2305
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1986
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      45
      1848
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1527
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe