onko nuo velvetin vanhat hydraulikytkimet hyviä ja pehmeitä käyttää? saako varaosia niihin? kysyn koska paatissa mitä oon ostamassa on sellainen
onko velvet drive merikytkin kestävä?
13
3466
Vastaukset
- velvetti
Vahvoja kytkimiä ovat ja saa edelleen varaosia.
- twinDicsk
Muista vaihtaa myös öljyt, oikeaa laatua ja määrä tärkeää myös, tarkastetaan öljyjen ollessa normaali ajo lämpöiset, kylmänä jos laitat mittatikun max on öljyn lämmetessä liikaa täyttöä. Öljy laatu vaihtelee joten en voi vastata siihen tietämättä vaihteen malli tarkemmin.
- Yanmarilla
Hyviä ovat, niille on tehtaalla asetettu 15000h käyttöikä ilman huolimatonta käyttöä. Öljynä kannattaa käyttää halvinta Mobil 220 ATF-öljyä, se täyttää hydraulisen merikytkimen vaatimukset hyvin ja vaihtaa pehmeämmin kuin liian "hienoiksi" jalostetut auton ATF-öljyt. Netistä löytyy hyvä manuaali kaikille?malleille.
- Velvetti
Minulla velvet Drive kytkin, en muista mallia, oisko joku 72 tms.
Toimii ihan hyvin, mutta olen huomannut, että se ikään kuin "hiipii", ts. ei oikein kytkeydy kokonaan vapaalle koskaan. Olen yrityänyt irrottamalla säätövaijerin ja löytämään sen vapaakohdan, mutta koko ajan potkuriakseli pyörii ihan hitaasti jompaan kumpaan suuntaan.
Mikä tämän voi aiheuttaa? Öljyt on vaihdettu normi ATF:t.- Anonyymi
Itse vaihdoin potkurinakseliin kuulalaakerit ja ei pysähtynyt sen jälkeen akseli koskaan.Siis liian herkkä.
Hydrauliktkimessähän ne levyt ovat hyvin lähekkäin vaikka vaihde ei ole päällä.Välissä oleva öljy aiheuttaa sen verran kitkaa, että herkkä akseli vähän pyörii.
Jos ei pyöri niin kovaa,että vene liikkuu,ei kannata paljon välittää.
- öljyväMonenMoista
Ei kaikki hydraulikytkimet käytä AFT öljyjä, mulla ohjeet sanoo mineraali öljy sae 30 API CF-4 luokan vaihto kerta vuos tai 500 tuntia.
Ottakaa selvää mitä valmistaja sanoo eikä mitään yleistystä! Ei ihme jotta hiipii tai luistaa...- asduh
Velvet Drive vaatii ATF öljyä eikä mitään yleisöljyjä.
- Yanmarilla
Eikä kaikki vaihteistot ole hydraulisia, vaikka vaihteensiirto toimii pienestä vivusta kaapelilla, esim jotkut ZF-vaihteistot, joissa voi käyttää samaa öljyä, kuin moottorissakin.
- asduh
Yanmarilla kirjoitti:
Eikä kaikki vaihteistot ole hydraulisia, vaikka vaihteensiirto toimii pienestä vivusta kaapelilla, esim jotkut ZF-vaihteistot, joissa voi käyttää samaa öljyä, kuin moottorissakin.
Ymmärsin kylläkin että tässä ketjussa on puhe velvet drive kytkimistä, ei muista.
- Yanmarilla
Minäkin ymmärsin, kunnes joku alkoi kirjoitella mekaanisen vaihteiston öljyistä.
- ATF1ja2
ATF-öljyjäkin on erilaisia.
Toiset on tehty optimoimaan luistoa ja toiset pitoa. Kannattaa valita mahdollisimman tarkkaan valmistajan suosituksia vastaava.- Anonyymi
Hyvä pointti.
- Anonyymi
10/30monitra käy moottoriin joka paikkaan on lisä aineet kitka levyille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528913Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492649- 482427
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282427Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971827
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231723Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä451259Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136