Jälleen kerran liperin alueen pienpeto voittajaks valittiin kylän kuuluin salametästäjä.Ei teitä maanomistajia haittaa yhtään että maillanne metsästää muu kuin seuranne jäsen? Joka seurassa on ukkoja jotka haluis itsekkin pyytää näitä petoja omalla metsästysmaallaan.mutta miten niitä pyydetään ku tää yks herra aloittaa elokuussa jo heti metsästyksen. Yöt juoksee ihmisten pihoilla ja ettii supeja ku päivällä siihen ei ole.kissat kans lähtee pihoista jos niitä eteen tulee. Miettikää kelle luvat annatte ja pitäkää niistä kiinni.
Pienpeto voittaja.
7
866
Vastaukset
- jahann
No kukas se on?? Haluaisin tietää.
- pienpeto
Tämänkin ajan mitä täällä notkut paskaa ja kateudessa kirjotellessa. voisit käyttää senkin ajan pyytäen pienpetoja. Kissat on saanut olla rauhassa. Onneksi liperin maanomistajat ymmärtää tuon pienpetojahdin tärkeyden riistanhoitotyönä. On tullut vastaan kyllä sekin et "omat miehet hoitaa" pienpedot. Yleensä ei hoida vaan jää pyytämättä,sivusta seurannut. Liperin alueella liikkuu useita pienpeto porukoita huomioikaa tämä. joka on hyvä asia minun mielestä. En ymmärrä tuota salametsästys termiä tässä tapauksessa,koska aika näkyvää on pyytäminen. esim.autoreknum.näkyy ja miehet kävelee suorin selin välineitä kantaen. Hyvä tilanne ois jos saman henkiset samankylän jätkät pystys pyytää porukassa samalla kylällä, mut ei pysty sekin on koittu. Kateus viestin kirjoittaja voi olla minuun yhteydessä henk.kohtasesti jos on asiaa ja haluu lisätietoja asiaan koskien. vink vink taijetaan tuntea toisemme...? voin jättää ilmottamatta pyydetyt pedot jos se helpottaa muita pyytäjiä. Minulle ei oo niin tärkeää se kisojen voittaminen. Vaan pyytäminen on harrastus ja elämäntapa....Hyvää loppu pyyntikautta kaikille.
- metsästavämaanomistaja
Aloittajalta vähän kunnioitusta maanomistajia kohtaan.... Maanomistaja päättää kuka hänen rakennuksen aluset tyhjentää, kuka käy hänen maillaan metsällä vaikka vuokrasopimuksessa saattaakin olla raksi kohdassa missä seura päättää kuka mailla metsästää ja koiria käyttää... Sillä maat on kuitenkin sen isännän tai emännän nii mitähän mahtaa olla mieltä jos käydään kukkoilee sille kelle omistaja on antanut luvan käydä esim pienpeto jahdissa. Äkkiä voi ollakkin ainut metsästysoikeuden omaava se pienpeto kisan voittaja, ei enää seura. Ja luolametsästykseen pitää olla maanomistajan lupa vaikka kuinka olisi seuralle vuokrattu ellei vuokrasopimuksessa ole asiasta erikseen mainittu. Ja näitä lupia ei kaikilla ole... Puhujii löytyy mutta entä tekijöitä ;) Ja oletan että aloittaja ei ole maanomistaja, sillä maanomistaja olisi aika varmasti lähestynyt "mestaria" ihan puhelimitse tai naamatusten eikä nimimerkin takaa. Puhumisen sijaan eikun suksille ja metsälle. Kateus on ansaittava, onnea voittajalle ja eikun kaudelle 2017 ennätykset rikki ;)
- kärryiltäpudonnut
Käsittääkseni kausi alkaa elokuussa?
- Pyytääitsekin
Ihme hommaa jos joku on noista kapisista paskahännistä kateelllinen. . Eikö ole kaikkien etu että suomen luontoon kuulumaton elikko poistetaan? Lisäksi liperin alueella on seassa paljon kapisia paskahäntiä. Parempi ne on poistaa kun se että tulevat pihoihin nälissään ja sairaina..
Terve onhan nuita mitä pyytää melkein joka jänis reissu alkusyksysta joku peto on koiran eessä ja yritetään ottaa hengiltä kateus vie kalatkin järvista ja turvat tukkoon
- Anonyymi
Teitä tappajia on paljon. Salapaskaa on ja tiedän joilla on pakastimessa suojeltuja eläimiä.
Sitten ammuttaa ilosta ja vahingosta iloiten.
Kuitenkin olen erillainen metsästäjä,teidät ilmoitan ja osa on jo jäänyt kiinni.
Voi juma,mitä uskomatonta salatappoja on.. autosta yms.. yksi on sairas susi vihaaja,toinen tappaa huvikseen. Ehkä Jumala suo teille armon?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2372238Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101818Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671527Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801235- 611105
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42854- 70842