Psykoottinen masennus, kuntoutustuki

Pelotus

Itsellä tilanne, että vaikea masennus on muuttunut vaikeaksi psykoottiseksi masennukseksi. Kuntoutustuki on nyt katkolla ja pelottaa, ettei jatkoa myönnetä, vaikka sairauteni on pahentunut.
Onko täällä ketään vastaavassa tilanteessa ollutta?

10

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 857372

      Olen saanut psykoottisen masennuksen takia kuntoutustukea jo viisi vuotta. Kyllä sitä myönnetään, jos diagnoosi ei muutu.

      • Pelotus

        Suuret kiitokset 857372 kannustavasta kokemuskommentistasi!
        Onko sinulla mahdollisesti mikä eläkevakuutusyhtiö?
        Tämä päätöksen odottaminen on yhtä tuskaa ja pelkäämistä päivästä toiseen.


      • 857372
        Pelotus kirjoitti:

        Suuret kiitokset 857372 kannustavasta kokemuskommentistasi!
        Onko sinulla mahdollisesti mikä eläkevakuutusyhtiö?
        Tämä päätöksen odottaminen on yhtä tuskaa ja pelkäämistä päivästä toiseen.

        KEVA on yhtiöni. Käsittääkseni yhtiöllä ei kuitenkaan ole suurta väliä, tärkeintä vain ettei lääkärin lausunnossa ole merkittävää muotovirhettä. Psykoottisen masennuksen takia saadaan pysyviäkin eläkkeitä.


    • tuhon-tie

      mitä enemmän syöt mielenterveysmyrkkyjä sitä varmemmin menetät normaalin terveen elämän--- kun ole syönyt keskimäärin puolisen vuotta noita myrkkyjä tulet menettämään koko terveen elämäsi ja lääketehtaiden omistajaporsaat lihovat entisestään...

      rikolliset virkapaskaloiset kannattaavat tätä systeemiä

      • obi1

        näin on asiat. mulle olantsapiini 30mg teki temput terävät. lihoin.tuntu että fyysinen kunto vaa laskee vaik yritti liikkua.vitutti aamust iltaa.ihan yössä.lakkas panettamasta.tunteet katos.korvien taustat hais iha paskalle kun sieltä sormella pyyhkäs.vittu mitä paskaa.pikkuhiljaa alkanu olo normalisoituu ku lopetin syksyl.ennallee ei tuu ikinä.semmosta.miettikää hyvät ihmiset. meiät koitetaa saada pois silmist kotii hajoomaan pilleripurkki kouras ni ollaa hyväs hoidos. saatanan metkuja koko homma.


      • MielenkiinnostaKysyn
        obi1 kirjoitti:

        näin on asiat. mulle olantsapiini 30mg teki temput terävät. lihoin.tuntu että fyysinen kunto vaa laskee vaik yritti liikkua.vitutti aamust iltaa.ihan yössä.lakkas panettamasta.tunteet katos.korvien taustat hais iha paskalle kun sieltä sormella pyyhkäs.vittu mitä paskaa.pikkuhiljaa alkanu olo normalisoituu ku lopetin syksyl.ennallee ei tuu ikinä.semmosta.miettikää hyvät ihmiset. meiät koitetaa saada pois silmist kotii hajoomaan pilleripurkki kouras ni ollaa hyväs hoidos. saatanan metkuja koko homma.

        Millä tavalla et ole palautunut ennallesi? Osaatko kuvailla tarkemmin?


      • obi1

        joo osaan. tiiätkö niiku fiilarit jos piirtää paperille nii o fiilarit katos tai sit ne voi olla ihan pohjis. tol olantsapiini kuuril fiilarit liikku noin sentin paksusel skaalal ja koostu pelkästää puhtaast vitutuksest. ei iloa ei surua.vitutusta aamust iltaan. yritin alkaa liikkuu mut en tuntenu mitää mielihyvää mistään.tuntu että kunto vaa menee alas ja mitää kehityst ei alkanu tapahtuu.
        no nyt kuitenkin on alkanu tennarit taas liikkuu. mä kävelen joka päivä ja lenkit pidentyny.välillä tunnen iloa kun aurinko aurinko alkaa paistaa ja linnut laulaa ,mutta aikoinaa se oli luonnollinen olotila näil kevään alun keleil. mun täytyy mielessäni päättää että nyt on siistii ja sillä selvä.jos otan ilon irti tavallani niin kyllähän se ilo löytyy kun veän kännit ja poltan savut nii fiilarit hipoo kyl kattoo kun ympäristö oikee eli musa soi ja värivalot vilkkuu.tykkäsin ennen tanssia aamuun asti ja teen sitä edelleen.hetkittäin se mut vapauttaa ja nautin mutta se vaatii oikeesti paljon enemmän kun ennen. osa syy on laskenu kunto jolle yritän tehä jotain joka päivä.ees jotain.pääkoppa ei tosiaa pelaa kuin ennen.asiat joista ennen pystyin juttelee ja tiesin tuntuu olevan kadonnu koko kuupast tai sit vaa kauheen työn takana yrittää kaivaa jostai muistin lokeroist.
        kielitaito on muisto vaa ja asiat joita opettelin vuostolkul on jo kadonnu selkäytimest.tunne maailma on vaan laimeempi.se jatkuva vitutus on nyttemmin loppunu.mul on tasanen mieli.jossai vähä alle normin mutta hoidan sen fiiliksen asteikon paremmalle puolelle tempasemal pari bissee nii tunnen että olo ok,fiilis ihan jees.ihmisten kaa voin sillee olla ettei kukaan ees tiiä mun oloist.kukkaa jos saan ni mul on asiat kunnos. laatu nykysin semmosta ettei tarvi paljo pajauttaa ja en polta joka päivä kun ei rahat riitä ja saatavuus on mitä on.olen ajatellut tekeväni asialle jotain kesän mittaan ja laitan puskat mettään kasvamaan.sanokoon laki mitä sanoo mulla on oikeus hoitaa mieltäni koska se toimii.
        ihimisten mielest joitten kaa oon tekemisis mua pidetään kaikest huolimatta positiivisena tyyppinä.no se on aina ollu niin.sellain synkkä kolmevuotinen tos oli ettei kehannu naamaasa missää näyttää.meinaan jatkaa näin koska lääkkeet on paskoja ja ei ees toimi.en kaipaa sivuvaikutuksii ja lääkärille sanoin että sun pilsut jäi nyt kyl apteekkii.se sano että mitä jos kokeilet toista mömmöö?no kiitos vaa mut mitäs jos en.mua alkanu taas musa kiinnostaa ja alotin harrastaa joogaa eli teen aurinko tervehystä aamusin.se laittaa chakrat rullaa ne varmaa ollu vähä hiljasil kierroksil viime vuodet.meditaatio on hankalampaa keskittymiskyky ei o entisensä mutta en aio luovuttaa.meinasin taputtaa lattiaan jossain vaihees että alkaa riittää tää koko paska.
        nyt ootan kesää.tutustuin yhteen kivaa likkaan ja en tiiä rakastuinko.onko mun rakastaminen vaan tykkäystä enää?tunteet ei vaa oo ennallaa.joutuu oikeesti välil päättää että aion nauttii täst matkast vaik väkisin.safkaus alkanu vähä kiinnostaa ja jaksan panostaa siihen.nautin kun päätän nauttii.ei se sama oo kun normaalisti mutta kaikkeen tottuu.
        en jaksa kiertää yksin mitää kävelylenkkii.harkitsen koiran ottamista kaveriks koska liikun ulkona päivät pitkät,hengaa kavereil tai jotain.himaan hajonneena en pysty istuu betoni kuutios enää yhtää enempää ku tarvii.ihmistä ei o luotu olee kämpäs aamust iltaa.safkanjaot motivoi.kävelen kaupunkii en kulje dösäl enää.ehkä viel jaksaa alkaa fillaroimaa kesäl vaikee sanoo täs vaihees.kroppa vaa ei o entisensä.kiloja viel ja en tiiä pystyykö itteää saamaa sellasee kuntoo enää peilii viittis vilkasta mutta oon hyväksyny tilanteeni.menneitä en saa takas meinaan mennä tällä varjolla itsestäni mitä on jäljellä niin pitkään kun henki pihisee.en suostu kyykkyyn oottamaan että kaikki ois ohi.must on viel jotai hyötyy sillo tällö jollekki.töihi en enää kykene.kouluun ei pysty.olo ja vointi sellanen että on soossia otettava jotta pystyy toimimaan.tähän on tultu.
        vituttaa jos alkaa kelailee miten ennen ja miten nyt.siispä yritän olla tässä.nautin ihmisten seurasta enemmän kun koskaan kolmen vuoden yksinäisyyshelvetin jälkeen.yritän.loppuun asti sit ku se joskus tulee ni sit tulee.mul ei o kiire pois.nään kuitenkin taas hyviä juttuja tulevaisuudes vaik jossai vaihees musta seinä nii ettei ollu ees varma tuleeks huomista.joskus elämä kiinnosti ja kelailin asioita mitä joskus teen.matkustelen ja tuun ja meen.nyt on kasattava ittesä ja painettava menee tää päivä. en usko tuntevani kovin suurta iloa vaikka thaimaan reissusta joten en ees harkitse moisia.otan ilon irti mistä sen saan.näin mulla.hyvää päivän jatkoo.tässä mun uus löytämäni hyvä biisi johon tykästyin:alan walker:alone.semmosta.
        ;>


      • MielenkiinnostaKysyn
        obi1 kirjoitti:

        joo osaan. tiiätkö niiku fiilarit jos piirtää paperille nii o fiilarit katos tai sit ne voi olla ihan pohjis. tol olantsapiini kuuril fiilarit liikku noin sentin paksusel skaalal ja koostu pelkästää puhtaast vitutuksest. ei iloa ei surua.vitutusta aamust iltaan. yritin alkaa liikkuu mut en tuntenu mitää mielihyvää mistään.tuntu että kunto vaa menee alas ja mitää kehityst ei alkanu tapahtuu.
        no nyt kuitenkin on alkanu tennarit taas liikkuu. mä kävelen joka päivä ja lenkit pidentyny.välillä tunnen iloa kun aurinko aurinko alkaa paistaa ja linnut laulaa ,mutta aikoinaa se oli luonnollinen olotila näil kevään alun keleil. mun täytyy mielessäni päättää että nyt on siistii ja sillä selvä.jos otan ilon irti tavallani niin kyllähän se ilo löytyy kun veän kännit ja poltan savut nii fiilarit hipoo kyl kattoo kun ympäristö oikee eli musa soi ja värivalot vilkkuu.tykkäsin ennen tanssia aamuun asti ja teen sitä edelleen.hetkittäin se mut vapauttaa ja nautin mutta se vaatii oikeesti paljon enemmän kun ennen. osa syy on laskenu kunto jolle yritän tehä jotain joka päivä.ees jotain.pääkoppa ei tosiaa pelaa kuin ennen.asiat joista ennen pystyin juttelee ja tiesin tuntuu olevan kadonnu koko kuupast tai sit vaa kauheen työn takana yrittää kaivaa jostai muistin lokeroist.
        kielitaito on muisto vaa ja asiat joita opettelin vuostolkul on jo kadonnu selkäytimest.tunne maailma on vaan laimeempi.se jatkuva vitutus on nyttemmin loppunu.mul on tasanen mieli.jossai vähä alle normin mutta hoidan sen fiiliksen asteikon paremmalle puolelle tempasemal pari bissee nii tunnen että olo ok,fiilis ihan jees.ihmisten kaa voin sillee olla ettei kukaan ees tiiä mun oloist.kukkaa jos saan ni mul on asiat kunnos. laatu nykysin semmosta ettei tarvi paljo pajauttaa ja en polta joka päivä kun ei rahat riitä ja saatavuus on mitä on.olen ajatellut tekeväni asialle jotain kesän mittaan ja laitan puskat mettään kasvamaan.sanokoon laki mitä sanoo mulla on oikeus hoitaa mieltäni koska se toimii.
        ihimisten mielest joitten kaa oon tekemisis mua pidetään kaikest huolimatta positiivisena tyyppinä.no se on aina ollu niin.sellain synkkä kolmevuotinen tos oli ettei kehannu naamaasa missää näyttää.meinaan jatkaa näin koska lääkkeet on paskoja ja ei ees toimi.en kaipaa sivuvaikutuksii ja lääkärille sanoin että sun pilsut jäi nyt kyl apteekkii.se sano että mitä jos kokeilet toista mömmöö?no kiitos vaa mut mitäs jos en.mua alkanu taas musa kiinnostaa ja alotin harrastaa joogaa eli teen aurinko tervehystä aamusin.se laittaa chakrat rullaa ne varmaa ollu vähä hiljasil kierroksil viime vuodet.meditaatio on hankalampaa keskittymiskyky ei o entisensä mutta en aio luovuttaa.meinasin taputtaa lattiaan jossain vaihees että alkaa riittää tää koko paska.
        nyt ootan kesää.tutustuin yhteen kivaa likkaan ja en tiiä rakastuinko.onko mun rakastaminen vaan tykkäystä enää?tunteet ei vaa oo ennallaa.joutuu oikeesti välil päättää että aion nauttii täst matkast vaik väkisin.safkaus alkanu vähä kiinnostaa ja jaksan panostaa siihen.nautin kun päätän nauttii.ei se sama oo kun normaalisti mutta kaikkeen tottuu.
        en jaksa kiertää yksin mitää kävelylenkkii.harkitsen koiran ottamista kaveriks koska liikun ulkona päivät pitkät,hengaa kavereil tai jotain.himaan hajonneena en pysty istuu betoni kuutios enää yhtää enempää ku tarvii.ihmistä ei o luotu olee kämpäs aamust iltaa.safkanjaot motivoi.kävelen kaupunkii en kulje dösäl enää.ehkä viel jaksaa alkaa fillaroimaa kesäl vaikee sanoo täs vaihees.kroppa vaa ei o entisensä.kiloja viel ja en tiiä pystyykö itteää saamaa sellasee kuntoo enää peilii viittis vilkasta mutta oon hyväksyny tilanteeni.menneitä en saa takas meinaan mennä tällä varjolla itsestäni mitä on jäljellä niin pitkään kun henki pihisee.en suostu kyykkyyn oottamaan että kaikki ois ohi.must on viel jotai hyötyy sillo tällö jollekki.töihi en enää kykene.kouluun ei pysty.olo ja vointi sellanen että on soossia otettava jotta pystyy toimimaan.tähän on tultu.
        vituttaa jos alkaa kelailee miten ennen ja miten nyt.siispä yritän olla tässä.nautin ihmisten seurasta enemmän kun koskaan kolmen vuoden yksinäisyyshelvetin jälkeen.yritän.loppuun asti sit ku se joskus tulee ni sit tulee.mul ei o kiire pois.nään kuitenkin taas hyviä juttuja tulevaisuudes vaik jossai vaihees musta seinä nii ettei ollu ees varma tuleeks huomista.joskus elämä kiinnosti ja kelailin asioita mitä joskus teen.matkustelen ja tuun ja meen.nyt on kasattava ittesä ja painettava menee tää päivä. en usko tuntevani kovin suurta iloa vaikka thaimaan reissusta joten en ees harkitse moisia.otan ilon irti mistä sen saan.näin mulla.hyvää päivän jatkoo.tässä mun uus löytämäni hyvä biisi johon tykästyin:alan walker:alone.semmosta.
        ;>

        Millä tavalla kielitaitosi on huonontunut? Osaatko kuvailla yhtään tarkemmin? Anteeksi kun kyselen näin mahdottoman paljon, mutta asia kiinnostaa minua sillä omaan henkilökohtaisia kokemuksia asiasta. Minusta tuli lääkkeiden käytön myötä lääkevastainen, näin on käynyt monelle muullekin. Lääkärit eivät sano halaistua sanaakaan lääkkeiden, jopa pysyvistä haittavaikutuksista. Psykiatria on mielivaltaista puoskarointia, jossa tieteellisellä evidenssillä ei ole mitään jalansijaa. Diagnoosit tehdään pelkästään potilaan oman kertomuksen mukaan, ja lääkärit määräävät niihin aivoja lamauttavaa myrkkyä, jonka todellisista vaikutusmekanismeista he eivät ole usein itsekään perillä.


    • obi1

      no sillee että ennen laaja sanavarasto on kadonnut ja jäljellä on vaan ou fuck ja it´s all bollocks...ok osittain siitä johtuu etten oo käyttäny englantia mutta ennen se palautu kyl mieleen helposti.ennen pystyin kattoo leffoi ilman että tartti kattoo tekstei.nyt ei onnaa.mä laitan sen kyllä osittain lääkkeitten haitaks.
      jees.lääkevastainen ollu itekki aina.aikoinaa kävi sillee että koin suuren oivalluksen että Jumala on olemassa.kokemus oli niin voimakas että aloin siitä kavereille julistaa ihan tohkeissaa.mul oli energiaa vaik muille jakaa ja olin ihan liekeissä asiasta.no en saanu sit kunnol nukuttuu ja frendit oli sitä mieltä että lanssi paikalle.vittu.sillo se viel oli nii et joku toine pysty sen soittaa.oisin voinu juosta vituu paikalta mutta marssin sinne ja lennosta sairaalaa.siel sit kerroin pari faktaa ja mul oli toki asiaa enemmän ku yleesä.ne sano joo nii ja tyrkkäs mulle kaks piikkii käsivartee.mä tipahin vartis ja seuraavist kahest päiväst mul ei mitää hajua.nii kankaalla eno ikinä ollu vaikka aikoinaa tuli vetästyy koko katu apteekin tarjonta ni ei jääny vajaaks.
      ne otti sinä aikana verikokeet(huume seulat puhtaat) ja kaiketi kyseli mult asioit ja diagnoosi oli psykoosi.heräsin siit koomast ja aloin räkii pilsui pusikkoo.en ottanu niit ku en tarttenu.diagnoosi tehtii kun mut oli huolel huumattu ni en osaa sanoo mitä oon niille jutellu.no sit ne tarjos maanis-depressiivisyys diagnoosii ja halus tasottaa mun mielialojen huiput ja laskut.just joo.mä sanoin että ei helvetti haluun pitää fiilarini oli ne sitten vitun jees tai mega paskat.syö ite pilsus.psykiatri käski tehä jonkun 600 kohtasen kyselyn ni mä sanoin että tee itelles testis mä oon kunnos.muste tahratestis ku se kellotti mitä näkyy mä vastasin joka kohtaa batman tai lepakkomies ni se testi tais loppuu kuuennen kuvan jälkee.
      se meno jatku 2.5 viikkoo.hengasin siel ja tein valituksen kun joku sai väärät lääkkeet ja vittuilin hoitajille minkä kerkesin.lopult ne sano että sä oot tääl ku hotellilomal ku roudasin oman mankan sinne ja kuunneltii vaa trancee parin muun kaa ja otettii aurinkoo.jees mä sanoin mut mä annan tälle hotlalle vaa neljä tähtee ku toi lääkäri o iha perseest.lopult ne sano et jos suostut magneettikuvaa ni jos mitää ei löydy ni pääset veke ku oot nii vastentahtonen hoitoon.ok tein sen ja kas kummaa se oli ok.sanoin kyl heti että vitut te sielt mitää löyä.helvetin esikartanoita ne paikat oikeesti on.
      nyt sit kävi nii et tos nelisen vuotta sit olin oikeesti psykoosis.mä en tiä mist se pamahti ja miten täs näin kävi.en o rojuja kiskonu kymmenee vuotee ja bissel ollu tottakai.savuja joskus mut se ei nyt ollu kyl siitä ku ollu mun kuupalle aina jees eikä ikinä mitää haittaa paitsi jutut vähä avaruudellisia sopival satsil mut se ei paljo haittaa.siihe sit se perkeleen olantsapiini ja se oli sit siin.ok mä ehkä siin vaihees sen tarttin tajusin itekki et nyt ei o ketää kotona.mul oli huoli että en saa nukuttua ja siks jatkoin sit kuurii vaik vitutti.tiesin et täst ei mitää hyvää seuraa ja sillee siin kävi.lopult uskalsin alkaa laskee annoksii ja nukkumiset alko kuiteki huononee.aloin vetää keittoo vitutuksee ja ku ei lääkkeist ja bissen yhdistelmäst haittaa ollu ni sillee sitte.löysin tyypit joilt saan savui ja alko tuntuu ajoittain hyvält vaihteeks.syksyl tosiaa joo riitti ja jätin paskat lääkkeet apoteekii ja jatkan täl kuuril.kai sit savuu alkanu kertyy pikkuhiljaa aivokalvoo ku nukun ihan ok yleesä nykysi.pajauttelen sillo tällö kolme-neljä kertaa viikos ja ihan selvii päivii sattuu välii.olo on mikä on.ei mikää hyvä mut ei se enää ihan paska oo.en tiä mitä tapahtunu mut näin on.mua ei vituta enää ja se on siistii.nyt vaa oon ja meen.tällee mul.emmä tiiä haluuksmä suositella kokeilee mun kuurii.mä tunnen oman mieleni ja en o huolissani uusist psykooseist.jotenki mieli nii tasanen et emmä usko et se mihkää heilahtaa.mä tunnen oloni ookooks muutaman bissen jälkee ja siihen kun savut nii mul menee vitun hyvin.tosin liian kännin päälle mua ei pidättele mikään ja juoksen ympäri kylää nii ku aina ennenkin.mut kun en oo väkivaltanen kellekkää ni emmä haittaa jos ohi mennessäni kerron jollekki pari faktaa ja jatkan matkaa.vähä ihmeissää jengi välil mun kaa mut ei kiinnosta.mul o hyvä olla ja kivaa ni se riittää mulle syyks jatkaa sen tekemistä mitä teen.
      jos jollai o samaa paskaa ni jos pannu kestää ni ainaki vähentämist harkitsisin.mul ku meni se 30mg olantsapiinii ni voi vittu mä sanon ei tullu kyl mistää mitää.vähentelin sen 10mg/päivä ja jo se tuntu et alko jotenki ajatukset vähä rullaa paremmin ja pysty funtsii ees vähä et mitä helvettiä.nyt en kyl pilsuihi koske se o saletti.en tiiä kui tän äijän käy mut se o iha yks hailee.alko vituttaa toi psykiatria meininki ja meinaan porskuttaa nii pitkää ku tennarit liikkuu.aiankin elän,elin yritin.tässä musiikillinen tipsini tällä kertaa:progressive trance goa mix hope deep pumping melodic. kevät on jo ainakin tääl etelämmäs.linnut laulaa ja se o siistii. hyviä fiilareita!!! ;>

    • sekaisinolevanuori

      Moi ite oon 15v tyttö ja sairastan myös psykoottisia masennusta. Kuulen ääniä jotka käskee mua tekeen asioita esim viilteleen tai sanoo että en saa syödä koska lihon. Jos en tottele ne alkaa puhuun todella vihasella äänellä ja alkaa haukkumaan mua ja sanoo että ne tulee tappamaan mut. Yks päivä viime viikolla mulle tuli jokin kohtaus, olin tosi poissaoleva eikä hoitajat ei saanu muhun mitään puhe kontaktia. En pystynyt ottaan tarvittavaa ketipinor lääkettä koska ne äänet sano että se ei auta ja se vaan pahentaa mun oloa. Mulle ei oo ikinä tapahtunut mitään tommosta ja se oli tosi pelottavaa nyt tää on pahentunut vaan ja ääniä kuuluu kokoajan joka päivä mut ne on ihan kilttejä välillä ja välillä ne on taas tosi ilkeitä. lisäksi mulla on vakava ahdistuneisuus häiriö ja siis osastolla oon tällä hetkellä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      68
      2939
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      413
      2830
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      99
      2247
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      88
      2050
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1904
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1844
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1840
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      151
      1805
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      322
      1629
    10. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1623
    Aihe