Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

suku hutkimus

sukupuulainen

no miten sen aloittaa tään sukututkimuksen kun pitää tietää kaikki esivanhemmat. enhän tarviis aloittaa jos kaiken tietäsin, juu oppaita on kai? jos ei tiedä kuin ukkinsa nimen just just ja senkin toisen ja onko sekkään ees se millä nimellä on mainittu.. miten helkutissa siitä pääsee taaksepäin, Jossain lukee selvitä ensin joku helkutin kauan sit eläny esiesivanhempasi sit ala siitä tulee nykyaikaan päin,, huh sentäs, kun sitä esiesiesivanhempaa just hakisin,, voiskoon joku yksinkertaistaa asian?

4

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hankatata

      Onhan se tietysti vaekeeta jos ei tiijä ees kennen poeka on.

      • sukupuulainen

        no äiti on varma, isästä ei satavarma pysty ollee tään ikäset. Mutta kun oot näkyy välkky, niin mistäs päättelit et oon poeka,,heh heh, näin siinä käy kun yrittää olla nokkela


    • pääseetaakse

      Kirkonkirjoissa tai väestörekisterissä voi liikkua myös taakse päin.
      Ensin kannattaa päättää, mitä sukuhaaraa tutkii aluksi ja pyytää jostain tuntemastaan isovanhemmasta taaksepäin tietoja sen verran, että pääsee yli sata vuotta vanhoihin tietoihin. Tämän joutuu pyytämään noilta rekisterinpitäjiltä ja maksamaan siitä.
      Kirkkoherranvirastosta saa kyllä tiedon, paljonko tutkimus maksaa.
      Suosittelen sukututkimuksen peruskurssia.

    • tutkikaammesukuamme

      Tilaa sukuselvitys äidistäsi siitä seurakunnasta jossa hän on ollu kirjoilla viimeksi, tai väestörekisteristä jos ei ole kuulunut ev.lut. kirkkoon. Selvitys maksaa muutaman kympin ja voi kestää kuukausia, ennenkuin saat sen. Mutta se kannattaa, koska siitä näet hänen vanhempiensa nimet ja syntymäajat. Liittymällä Suomen Sukuhistorialliseen yhdistykseen pääset käyttämään nettiin vietyjä tietoja vuodelta 1910 taaksepäin etsiessäsi taas heidän esivanhempiaan. Itse olen tehnyt noin ja saanut selville mielenkiintoisia asioita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe