...asiaa:
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ayahuasca-rituaaliin-osallistuneet-suomalaiset-kertovat-oksensin-rajusti-sitten-tuli-rauhallinen-hyva-olo/6315810
Harmi kun tuo paikallinen liaani on niin pitkässä matkassa, muutenhan tuota voisi kokeillakin.
Oliskohan tuommoinen ayahuasca-trippi...
5
129
Vastaukset 5
- EdesUnissa
Vanhana Doors fanina tästä artikkelista tulee mieleen Aldous Huxleyn ajatus "When The Doors of Perception are opened You can see/go to the otherside"
Eli tämä nerokas filosofi keksi että kun ottaa meskaliinia niin ihmismielen havaintokyvyn ovet avautuvat siten että ihminen voi nähdä toisen maailman. Me vähemmän kyvykkäät kai kutsumme niitä näkyjä hallusinaatioiksi, emmekä ymmärrä että kyse on toisesta todellisuudesta.
Jotenkin hassua että samat ajatukset saavat valtaa ihmisissä vuosikymmenten välein.
Juuri uskonnolliseksi kokemukseksi ja toiseksi maailmaksi kokemukset meskaliinin kanssakin kuvailtiin.
Mutta Huxleyn ajatuksista nousi sekopäinen Jim Morrison ja Doorsin musiikki, joten toivottavasti tästä nousee maailmalla jotain yhtä uudistavaa.Joo siis onhan erilaisissa halluusinaatioissa luotu vaikka minkälaista taidetta niin kyllä kai jonkinlainen "mielen avautuminen" edesauttaa ainakin luovuutta monessa suhteessa. Tuossa jutussa lähinnä tuo "Ymmärsin yhtäkkiä mitä ehdoton rakkaus on: antamista ilman salattuakaan toivetta siitä, että saisi jotain takaisin. Onnea toisen hyvinvoinnista. Tuon jälkeen olen yrittänyt oppia rakastamaan ehdoitta, ja tulla rakastetuksi ilman menettämisen pelkoa, hän kuvailee." on kiinnostavaa kun vähän tuntuu että maailma on opettanut turhan realistiseksi. Olisi mukavaa saada takaisin usko tuollaiseen pyyteettömään rakkauteen vaikka se sitten aikaa myöten ehkä tuhoisaksi osoittautuisikin.
- EdesUnissa
Harmaaritari kirjoitti:
Joo siis onhan erilaisissa halluusinaatioissa luotu vaikka minkälaista taidetta niin kyllä kai jonkinlainen "mielen avautuminen" edesauttaa ainakin luovuutta monessa suhteessa. Tuossa jutussa lähinnä tuo "Ymmärsin yhtäkkiä mitä ehdoton rakkaus on: antamista ilman salattuakaan toivetta siitä, että saisi jotain takaisin. Onnea toisen hyvinvoinnista. Tuon jälkeen olen yrittänyt oppia rakastamaan ehdoitta, ja tulla rakastetuksi ilman menettämisen pelkoa, hän kuvailee." on kiinnostavaa kun vähän tuntuu että maailma on opettanut turhan realistiseksi. Olisi mukavaa saada takaisin usko tuollaiseen pyyteettömään rakkauteen vaikka se sitten aikaa myöten ehkä tuhoisaksi osoittautuisikin.
Ehdotonta rakkautta ei liene olemassakaan. Kerron esimerkin omasta elämästäni.
Jätin ensirakkauteni joka oli tanssijatar, sillä katsoin että jos jää luokseni ei hänestä ikinä voi tulla suurta tanssijaa. En ole pitänyt häneen ikinä yhteyttä, koska ero haavoitti minuakin, mutta vuosikymmenten jälkeen olen miettinyt että tuliko hänestä tanssija vai tuliko hänestä jotain muuta jonka hän olisi voinut saavuttaa myös minun kanssani. Oliko se pyyteetöntä rakkautta kun en antanut hänelle edes mahdollisuutta valita, vaan tein valinnan hänen puolestaan ? Vai särjinkö vain yhden tytön sydämen ?
- Fewkmfmklfmksdmk
Pyh. Sinne minne Resilarilla ei pääse ei tarvi myöskään pyrkiä.
- 1714
Onhan noita hallusinaatioita aiheuttavia huumeita ihan kotimaassakin saatavilla, vaikka ei nyt just tuota yhtä tiettyä. Eikös se extaasikin melkoisia kokemuksia käyttäjälleen aiheuta? Meillä nuo vain sattuvat olemaan laittomia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1492165Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja210954Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91917Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.37868- 60850
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49804Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat53753- 73721
Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö288719Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol35670