Isäni aiheuttamia traumoja 18-vuoden iässä

eeeeyywww

Minä en todellakaan kokenut olevani 18-vuotiaana aikuinen. Vaikka toki sen ikäinen on täysi-ikäinen, mä koin silloin olevani vielä korkeintaankin nuorukainen kun asuinpahan vielä kotona ja liian vähän oli mulla (tuossa iässä oleellisia) kavereita tuossa n. 16-18 vuoden iässä.

Silloin sitä paitsi isäni oli minulle kerran tosi tosi vihainen kun vähän sotkin paikkoja. Vaikka odotin täysi-ikäisyydeltä sitä että vanhemmat eivät enää huutaisi mistään. Pitkän riidan jälkeen isäni huusi aivan täysillä:
"sun pitää tietää mitä saa tehdä ja mitä ei!! sä oot saatana aikuinen! sä oot 18!!"
Olisi tehnyt mieli silloin suoraan haistatella isälleni paskat.

Noin törkeästä isäni käytöksestä olin saanut ihan traumojakin vielä yli 20-vuotiaanakin. Mulla ei silloin ollut varaa/järkeä muuttaa pois kotoa. Olisin mieluummin ollut vaikka vankilassa kuin tuollaisten tyyppien kanssa saman katon alla. Vankilassa vartijat tuskin noin tylysti kohtelee, ja siellä on oma rauha. Mitä mieltä olette?

14

1011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mnnbi

      Vanhoina hyvinä aikoina lapsia sai lyödä, nykyään lapset eivät kestä edes huutamista... Tämmönen tulevaisuus...

      • Millainen tulevaisuus?
        Aikamuodot hukassa?
        Vai matkustatko ajassa ja kerrot siitä meille salamyhkäisesti
        ...
        ....


      • Mnnbi
        Söpöline kirjoitti:

        Millainen tulevaisuus?
        Aikamuodot hukassa?
        Vai matkustatko ajassa ja kerrot siitä meille salamyhkäisesti
        ...
        ....

        Kuka tahansa yli 5-vuotias tajuaisi hetken pohdittuaan mitä tarkoitan, mutta sovitaan että matkustan ajassa, jotta sinäkin tajuat.


      • Mnnbi kirjoitti:

        Kuka tahansa yli 5-vuotias tajuaisi hetken pohdittuaan mitä tarkoitan, mutta sovitaan että matkustan ajassa, jotta sinäkin tajuat.

        Harvempi meistä aikamatkustamista ymmärtää...


    • "sun pitää tietää mitä saa tehdä ja mitä ei!! sä oot saatana aikuinen! sä oot 18!!"

      Mutta eikö tämä ole totta?

      • olbman

        totta mikä totta, kyllä pitäisi. Voi vittu mitä kusipäitä ja ämmälaurija.


    • "Vähän sotkin paikkoja"...

      ?

      Kysyit mielipiteitä, joten saat sen: kuulostat ihmiseltä, joka ei pysty ottamaan vastuuta omista hölmöilyistään. Olet ehkä tarkka oikeuksistasi, mutta viis veisaat velvollisuuksistasi?

      Jos olit sössinyt, niin siitä johtuva pitkä riita on ollut täysin tarpeeton, koska sinulla ei pitäisi olla asiassa mitään vastaansanomista, kerran asuit vielä vanhempiesi nurkissa.

      Isäsikin olisi ehkä voinut hoitaa tilanteen toisin, mutta toisaalta emmehän me tiedä, että millainen vittupääteini sinä puolestasi olit.

      Siinä mielessä olet oikeassa, että et vieläkään kuulosta Aikuiselta. Aikuisuus kun ei todellakaan ole pelkkä ikäkysymys.

    • eeeeyywww

      No mä en kovin usein tehnyt asioita väärin mutta isällä saattoi välillä kiehua liiankin pienestä asiasta yli. Pitempi aika on esim sellaisesta huudosta kun isä toi mäkkisafkaa ja mun pikkuveljelle ehdittiin antaa hamppari joka oli tarkoitettu mulle, ja veli oli vähän ehtinyt syödä sitä ja mä aloin vähän vinkumaan - millaisen raivattiin isä sai! Tällaiset tilanteet toivat stressiä ja aikamoisen halun kaivata mitä tahansa paikkaa jossa sai omaa rauhaa.

      • Hggty

        Kuka vittu alkaa vinkumaan hampurilaisen perään? Mun 7-vuotias pikkuvelikään ei ole niin lapsellinen.


      • Lasten vinkumista ei aina vaan jaksa.

        Jos oman käytöksen vuoksi tulee stressiä aiheuttavia tilanteita, niin fiksu ihminen muuttaa käytöstään.

        Nyky-yhteiskunnassa on valitettavan yleistä ajatella niin, että omat ongelmat ovat aina pelkästään jonkun muun aiheuttamia. Todellisuus on kuitenkin se, että valtaosassa tapauksista ihmisellä itselläänkin on peiliin katsomisen aihetta.


      • lotow
        Oldie kirjoitti:

        Lasten vinkumista ei aina vaan jaksa.

        Jos oman käytöksen vuoksi tulee stressiä aiheuttavia tilanteita, niin fiksu ihminen muuttaa käytöstään.

        Nyky-yhteiskunnassa on valitettavan yleistä ajatella niin, että omat ongelmat ovat aina pelkästään jonkun muun aiheuttamia. Todellisuus on kuitenkin se, että valtaosassa tapauksista ihmisellä itselläänkin on peiliin katsomisen aihetta.

        Juuri niin!


    • tuomioasiantuntija

      Nooo huomasitteko että tosta ap:sta olisi ihan kiva olla vankilassa???

      Ikävä kyllä Suomessa ei sellaiseen joudu kovin helposti ellei tee tosi vakavia rikoksia. Ehkä jossain Jenkeissä voisi joutua.

    • tottaseon

      kannattaa aina räkänokat muistaa pari tosiasiaa kenen leipää syöt sen lauluja laulat
      sek' jos ei ole velvollisuuksia ei ole myöskään oikeuksia
      ja vankilassa huudettas paljon enemmän tai siis sinä kun sua pantas perseeseen joka ilta, saat meinaan vaikket haluukkaan

    • Kyllästynyt_vihaan

      Inhoan ihmisiä. Onneksi ei ole pakko elää. Tämä koko keskustelu on täynnä pelkkiä epäempaattisia ihmisiä. Asiat ovat yksinkertaiset. Jos sinua ei saa lyödä, olet hemmoteltu kakara. Jos isä on alkoholisti, vika on sinussa. Mamut vittuun Suomesta! Näin yksinkertaista! Kyllä minä tiedän!

      Olen menettänyt toivon ihmisiin.

      Kiusaaminen on sallittua. Olisi varmaan itsellä peiliin katsomisen varaa, kun kaikki on huonosti. Köyhät kyykkyyn! Tuet pois! Tehkööt vaikka viittä työtä putkeen, jos rahat ei riitä! Näin yksinkertaista.

      Empatiankäyttö kielletty. Todella yksinkertaista.

      Jos jollakulla on vihanhallintaongelmia, sopisi sinun muuttaa omia käytöstapojasi. Vikahan on sinussa. Katso peiliin! Isällä paha päivä. Vika on sinussa! Kuulitko?! Täh?!! Mitä sepität?! Itse olet narsisti!! Minä hyvä kumppani!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe