Mieli tekisi lähteä Istanbuliin, mutta uskaltaako?

HagiaSofia

Haluaisin tehdä vaikka pidennetyn viikonloppureissun Istanbuliin. Nähdä nähtävyydet, syödä hyvin, yöelämä ei niinkään kiinnosta.
Matkoja sinne näköjään tehdään edelleen, itse ajattelin omatoimimatkaa Ebookersin tyyliin.
Vähän kyllä arvelluttaa poliittinen tilanne, väkivaltaisuudet, pommi-iskut...

Uskaltaisitko sinä lähteä? Mitä kannattaa ottaa huomioon, jos uskaltaa lähteä?
Muuta- mitä?

28

1975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menoxivaan

      Miksi et matkustaisi? Levotona on....mutta niinhän siellä on kauttaaikoin Turkissa ollut.... Ja iso on kaupunki,että aika hyvä sattuma,jos nyt juuri sun kohdalle mahdollinen pommi-isku sattuisi! Ja sattuu sitä muuallakin,eli jos pelkää,niin kannattaa kokonaan matkustelu jättää! Se mikä ehdottomasti kannattaa ottaa hu9omioon ,niin tee ihmeessä matkustus ilmoitus! Siltä varalta,että jos on levotonta,ja juuri siellä päin juuri sillä hetkellä tapahtuu ikäviä asioita,niin saat ilmoituksen siitä! Ja,että täällä tiedetään sinun olevan ko paikassa!

    • Matkakuumeilija

      Olen samaa mieltä nimimerkin menoxivaan kanssa. On paljon todennäköisempää jäädä auton alle kuin kuolla terrori-iskussa. Turistit ovat vähentyneet, joten hinnat ovat edullisia.

      Kaupunki on iso ja ruuhkainen, joten ihmisjoukkoja ei voi välttää. Terve järki kuitenkin sanoo, ettei kannata jäädä seisoskelemaan Taksimin aukiolle, jos siellä on mielenosoitus meneillään.

    • matkahullu

      Sinne vaan. Oltiin siellä viime joulu, liian kylmä sillon. Nyt on varattu helatorstain aikaan uusi reissu , ja majoitus aasian puolelle. Turkin liira on nyt niin edullinen joten kannattaa matkustaa turkkiin NYT!

    • Istanbullllli

      Nämä Suomen höpö höpö palstat,jossa nyt kanssa juuri kirjoitan osaa kyllä lietsoa asioita...Samoin media. Reissuun vaan,jos yhtään seikkailumieltä löytyy! Koskaan ei voi tietää,missä seuraava isku tapahtuu.....onko se Eurooppa,vai Islami valtio. Ystäväni lähti just Kanarialle....kuka tietää sattuuko siellä just hänen lomallaan jotain kamalaa! Itse olen sen verran uskonnollinen ihminen (kristitty) että usjon jopa siihen,että jokaiselle meille on annettu aika tallata tässä maailmassa....Jos se lähtö tapahtuu juuri lomareissulla,niin sitten se tapahtuu! Voi se lähtö sattua kotonakin ihan yllättäen....Voi jopa olla vaara,että jää vihanneksi! Kuten ystäväni lapsi sairastettuaan ihan tuiki tavallisen vesirokon.

    • ErdoganMatkailunedistäjä

      Turkin presidentti Recep Tayyip Erdoganin "matkailumainos" suomalaisille:

      "Jos Eurooppa jatkaa tähän malliin, yhdenkään eurooppalaisen ei ole turvallista kävellä kaduilla missään päin maailmaa."

      Kiitos, presidentti Erdogan, tiedosta.

      Valitsen matkakohteeni sen mukaan, missä minun on turvallista kävellä kadulla.

    • TervetuloaKaikkiVaan

      Joka ainoa terroristi Euroopassa on tullut Turkin kautta.
      Maa on terroristihautomo.
      Tänä vuonna Erdogan on luvannut lähettää Eurooppaan pari miljoonaa muslimia mutta ne ovat kaikki kilttejä.

    • Eiuskalla

      Jos tuollaisia käy hautomaan, juuri mihinkään ei uskalla lähteä. Jo kotimaassa esim. matkatessasi lähtöpaikalle saatat joutua onnettomuuteen jne.

    • rutjakkeet

      Jos antaa pelolle vallan niin säilyy hengissä.

      • evetsut

        Sitä ne isis miehet varmaan tarkoittaa?


    • matkailukärpänen

      Suunnittelen ensi toukokuuksi omatoimimatkaa Istanbuliin, noin 10 vrk. Olen katsellut netistä hotellia, ja niitähän näyttää kyllä löytyvän läheltä nähtävyyksiä, ovat kaiken lisäksi eurooppalaisittain halpoja. Lentomatkatkaan eivät näytä olevan kovin kalliita tavallisilla reittilennoilla. Tarkoitukseni on tutustua tärkeimpiin nähtävyyksiin, syödä hyvin, käydä Bosporin-risteilyllä sekä hamamissa kylpemässä. Ja tietenkin Suuressa Basaarissa katselemassa ja tekemässä heräteostoksia tinkimisineen! Varmaan pistäydyn myös Aasian puolella Stambulissa.

      • Just näin! Hyvät lähtökohdat onnistuneelle matkalle :-) Nimimerkillä "Istanbuliin ihastunut"


    • matkailukärpänen

      Nyt ovat matkasuunnitelmat edistyneet niin, että olen varannut hotellin 6.-15.5. väliseksi ajaksi Vanhastakaupungista. Hintaan kuuluu lentokenttäkuljetus hotelliin saapumispäivänä. Nettiarvioinnin mukaan hyvä keskitason hotelli. Lentoja olen tutkinut, ja sopivan hintaisia näyttää löytyvän. En välttämättä tarvitse suoraa lentoa, kunhan kokonaisaika pysyy järkevänä. Ja tuloaika sekä meno- että paluumatkalla päiväsaikaan. Nyt pitää valmistautua lukemalla turistinähtävyyksistä ja kaupungin historiasta, josta tiedänkin jo melko paljon.

      • Hienoo :-)


    • matkailukärpänen

      Lentoliput on ostettu. Suorat lennot suhteellisen halvalla. Päivälennot mukavaan aikaan. Hotelli järjestää samaan hintaan lentokenttäkuljetuksen. Enää vajaa kaksi kuukautta matkaan!

    • matkailukärpänen

      Matka tehty. Ylitti jopa odotukseni. Kaikki sujui loistavasti. Ataturkin kenttä on kyllä hyvin ruuhkainen ja passijono mennessä pitkä. Siitä kun selvisi niin kaikki muu oli pelkkää plussaa. Ihmiset ystävällisiä ja auttavaisia, hotelli hyvä ja loistavalla paikalla, kaupunki täynnä nähtävää. Ruoka oli hyvää ja halpaa ja ostosten teko ohjelmanumero sinänsä. Kovasti siellä basaarikauppiaat kaipailivat suomalaisia, joita ei ole paljon viime aikoina näkynyt. Suosittelen!

    • toimittajanretku

      Erdogan on pidättänyt tuhansia toisinajattelijoita. Sadat ovat kadonneet; uskotaan että nämä olisi kidutettu hengiltä.

      Matkustamalla Turkkiin tuette omalta osaltanne tuota hirvittävää islamilaista hirmuhallintoa.

      • Lähde_lomalle_

        Ja sinä ressukkainen yrität provota mv-potaskaa täällä.


    • Skjh

      Ei siellä vaaraa ole. Taksimin aukiolla kun et kuvaa mitään, niin voit olla rauhassa. Etkä ota puhelinta esiin. Et vahingossakaan anna uskoa, että kuvaat poliiseja. Riva hotelli on hyvä ja turvallinen lähellä kauppakatua ja bosborin salmea. Taksimille muutama sata metriä. Kyynelkaasu käy joskus nenään.

      • matkailukärpänen

        Kävin myös Taksimin aukiolla ja kuvasin siellä, eikä kukaan tullut valittamaan. Kuten ei mistään muustakaan.


    • Jeannette

      Älä lähde!! Palasin juuri...vaarallinen paikka. Yksin matkustava nainen on paikoin hengenvaarassa...

    • 12plus

      Kävin alkuvuodesta ja menossa syyskuussa uudestaan. Suht turvallinen isoksi kaupungiksi. Mahdollisia mielenosoituksia kannattaa välttää, muuten ok.

      Pitkä viikonloppu on tosi lyhyt aika, Istanbulissa on todella paljon nähtävää ja se on tällä hetkellä suht halpa.

    • Varnasta_Istanbuliin

      Juuri tultiin Istanbulista jonne matkustettiin bussilla Varnasta bulgariasta.Kaikki olivat ystävällisiä ja matka sujui hyvin kaikin puolin.Liikkenne kannattaa ottaa huomioon koska se oli aika hurjaa paikoin mutta muuten en kokenut olevani missään vaarassa Istanbulissa.Ihmisvilinä oli paljon suurempi kuin kotikaupungisssni Helsingissä.Olimme viisi vuorokautta ja olisin voinut olla pidempääkin.Kaupunki oli upea ja nähtävää todella paljon.Hinnat olivat myös mielestäni edulliset.

    • juosukias

      Mustien päiden meri velloi auringossa. Hirvittäviä löyhkänryöpsähdyksiä.
      Varkauden pelko oli läsnä joka ainoa hetki.

    • IzmirinIsmo

      Konstantinopoli olisi hyvä kaupunki, ilman turkkilaisia.

    • tervemenoa
    • matkailukärpänen, skjh, 12plus?Kuinka kauan olitte? Missä asuitte? Teittekö retkiä muualle? Entä uusi matka Sinne? Koluttu jo ykköspaikoista 7/10. Uudelleen tekis mieli. Varasta bussilla taitaa olla vaihtoehto keväällä? Kiitos viitsitte vastata. Ari

      • Korvaton

        Siis Varnasta Bulgariasta


    • Anonyymi

      Onnistuu tekevät retken. Et ole ollut Varnassa jos et sitä tiedä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe