Eli oon syksyllä menossa lukioon ja ois kiva tietää, että tarvitaanko siellä läppäriä?
Tarvitaanko lukiossa läppäriä?
3
273
Vastaukset
- maritsa99
Kyllä, ellei lukiosi jostain syystä anna sellaista käyttöösi lukion ajaksi.
- abit
Tarvitaan.
Itse olen abi ja meillä tuo sähköistyminen starttas kunnolla vasta kakkosella. Hankin silti ykkösellä pari kurssia tietokoneetta nyhjättyäni oman läppärin, koska esseiden ja tutkielmien tekeminen oli helpompaa omalla koneella. Usein kouluun tarvittiin myös esim. tunneilla tehtäviä ryhmätöitä varten oma kone mukaan.
Meillä jotkut opettajat käyttivät sähköisiä kirjoja, ja niitä on paras lukea tabletin tai tietokoneen näytöltä, puhelin on liian pieni. Jotkut opettajat myös suosivat sähköisiä muistiinpanoja: niitä joko tehtiin sähköisesti tai ne jaettiin pilvipalveluun.
Omaa konetta tarvitsee vaikka perheessä olisikin kannettava, koska ei ainakaan meidän perheessä kukaan kestäisi minun käyttävän läppäriä monta tuntia illassa muistiinpanojen lukemiseen.
Luokallani ehkä 1/5 ei ollut omaa konetta, mutta perheen yhteistä he kantoivat kouluun, sillä koululta lainaan sai vain kouluajaksi ja ei ollut varmuutta olivatko koneet vapaita lainaan.
Nykyään kokeet suoritetaan sähköisesti ja niitä varten oma läppäri on melkeinpä välttämätön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli209144"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn253622Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi432194Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html911944Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on131842Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait121445Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.241288- 711167
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen168826- 66804