katsomassa? Olen selaillut tuttujen ja puolituttujen sekä tuntemattomien profiileja aikani kuluksi aina joskus.
Mulla ei ole kuin yksi face-kaveri, kun yks vanha lapsuudenkaveri pyysi kaveriksi niin hyväksyin.
En kirjoittele omaan profiiliini mitään enkä muutenkaan ole aktiivinen facettelija. Poikani sanoi hiljattain, että hänen profiiliinsa tuli kysymys että tunteeko hän minua. Kysyykö Face se siis niiltä ihmisiltä joiden profiilia olen käynyt katsomassa, että tuntevatko he minut, vaikka olen vain katsonut profiilia. Pojalleni olen kirjoitellut yksityisviestejä, mutta koska ei olla Face-kavereita niin en voi seinälle kirjoitella.
Näkyykö toisen Facebook-profiilissa jos siellä käy
96
32359
Vastaukset
Miksi olet facessa?
Jos vierailet muiden sivustoilla profiilisi tulee näkymään vierraillun sivustolla.Ei välttämättä. Jos ette ole kavereita ei vierailusi rekisteröidy, mutta jos teillä on yhteisiä ystäviä niin FB laittaa sinulle tuontuostakin kyselyn että tunnetko tämän henkilön ja haluatko lisää listaasi.
Minäkin ihmettelen miksi ollaan yleensäkään facessa jos sitä ei käytetä.- Ei.sen.kummempaa
Olen facessa suljetussa harrastus ryhmässä johon kuuluu noin 5500 henkilöä, 60 plus ei ole mitenkään verrannollinen.
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei välttämättä. Jos ette ole kavereita ei vierailusi rekisteröidy, mutta jos teillä on yhteisiä ystäviä niin FB laittaa sinulle tuontuostakin kyselyn että tunnetko tämän henkilön ja haluatko lisää listaasi.
Minäkin ihmettelen miksi ollaan yleensäkään facessa jos sitä ei käytetä.Jos joku tuntematon ei ystäväni ei tuttuni käy sivustollani saan profiilikuvia, joita en tunne ja kysymyksen, tunnetko tän ja tän henkilön. Joten on olemassa jonkin sortin rekisteriohjelma.
- EiKärppiäKavereiksi
Höpö höpö, vierailu ei näy sille jonka sivulla on vierailtu, ainoastaan vierailijalle itselleen saattaa myöhemmin ehdotella tutuksi heitä joiden sivuilla on aiemmin itse tullut vierailtua.
Mulla muutama tuttu jotka ovat uteliaita kuin kärpät, syynäävät jatkuvasti kaikkien tuntemiensa face sivuja, ovat minullekin suullisesti kommentoineet jotain julkista postaustani, silti ei heistä ole tullut minulle ehdotuksia koskaan. EiKärppiäKavereiksi kirjoitti:
Höpö höpö, vierailu ei näy sille jonka sivulla on vierailtu, ainoastaan vierailijalle itselleen saattaa myöhemmin ehdotella tutuksi heitä joiden sivuilla on aiemmin itse tullut vierailtua.
Mulla muutama tuttu jotka ovat uteliaita kuin kärpät, syynäävät jatkuvasti kaikkien tuntemiensa face sivuja, ovat minullekin suullisesti kommentoineet jotain julkista postaustani, silti ei heistä ole tullut minulle ehdotuksia koskaan.Tuleeko sinun etusivulle mainoksia?
- EiKärppiäKavereiksi
korppis kirjoitti:
Jos joku tuntematon ei ystäväni ei tuttuni käy sivustollani saan profiilikuvia, joita en tunne ja kysymyksen, tunnetko tän ja tän henkilön. Joten on olemassa jonkin sortin rekisteriohjelma.
He ovat kavereittesi kavereita, joita face ehdottelee
- EiKärppiäKavereiksi
korppis kirjoitti:
Tuleeko sinun etusivulle mainoksia?
Juu aina välillä tulee, ovat kuitenkin henkilöiden joiden sivuilla olen joskus itse käynyt, kavereitteni kavereita tai henkilöitä jotka ovat kommentoineet kanssani samaan postaukseen.
- bessie-
korppis kirjoitti:
Jos joku tuntematon ei ystäväni ei tuttuni käy sivustollani saan profiilikuvia, joita en tunne ja kysymyksen, tunnetko tän ja tän henkilön. Joten on olemassa jonkin sortin rekisteriohjelma.
Jouduin facebookkiin vahingossa. Alunperin olin menossa jonkun yrityksen tai järjestön sivulle, vähän mutkan kautta tosin. Siinä sitten piti rekisteröityä, ja luulin olevani rekisteröitymässä sen yrityksen/järjestön sivulle, mutta kohta huomasinkin olevani rekisteröitymässä Facebookin käyttäjäksi ja keskeytin koko operaation. En muista kuinka pitkälle etenin, mutta siitä olen varma etten mitään lopullista vahvistusta tms. tehnyt.
Jonkin aikaa tulikin sähköpostiini ystävällisiä muistutuksia/kehotuksia/yllytyksiä tyyliin 'et-ole-vielä jne., ja yllätyt-kuinka-paljon-ystäviä jne., lähettäjä siis Facebook. Aikani niitä laittelin suoraan avaamatta roskakoriin, ja lopulta lakkasivat tulemasta.
Sitten meni hyvinkin pari vuotta, enemmänkin, ettei Facebookilta lähetetty mitään, ja ajattelin että ok., hyvä että vihdoin uskoivat etten ole liittymässä Facebookkiin.
Nyt on jo jonkin aikaa tullut aika tiuhaan kaveriehdotuksia valokuvineen sähköpostiini (Gmail). Nämä 'täsmä'ehdotuksissa olevat henkilöt ovat henkilöitä jotka käyttävät Gmailia ja jotka ovat, tai ovat olleet sähköpostini yhteystiedoissa ja joiden kanssa olen Gmailin välityksellä pitänyt yhteyttä joskus. Ja joilla siis on Facebook käytössä. Esim. sisartani ehdotetaan tavantakaa, veljeäni ei koskaan.
Pitäisi joskus muistaa kysäistä sisareltani, onko hän oikeasti itse pyytänyt päästä kaverikseni, vai onko nänä vain Facebookin omia ehdotuksia. Olen aika paljon miettinyt erään muun ehdotuksen kohdalla, että onkohan hän mahdollisesti itse pyytänyt minua Facebook ystäväkseen tai halunnut minun ystäväkseni. Kun minulla nyt sitten ilmeisesti on oma Facebook tili, niin voisin jopa ottaa sen käyttöön jos hän oikeasti on ystäväkseni pyytänyt.
Mitenkähän tämä mahtaa olla, tietääkö kukaan? - Juuri.hylkäsin.neljä
bessie- kirjoitti:
Jouduin facebookkiin vahingossa. Alunperin olin menossa jonkun yrityksen tai järjestön sivulle, vähän mutkan kautta tosin. Siinä sitten piti rekisteröityä, ja luulin olevani rekisteröitymässä sen yrityksen/järjestön sivulle, mutta kohta huomasinkin olevani rekisteröitymässä Facebookin käyttäjäksi ja keskeytin koko operaation. En muista kuinka pitkälle etenin, mutta siitä olen varma etten mitään lopullista vahvistusta tms. tehnyt.
Jonkin aikaa tulikin sähköpostiini ystävällisiä muistutuksia/kehotuksia/yllytyksiä tyyliin 'et-ole-vielä jne., ja yllätyt-kuinka-paljon-ystäviä jne., lähettäjä siis Facebook. Aikani niitä laittelin suoraan avaamatta roskakoriin, ja lopulta lakkasivat tulemasta.
Sitten meni hyvinkin pari vuotta, enemmänkin, ettei Facebookilta lähetetty mitään, ja ajattelin että ok., hyvä että vihdoin uskoivat etten ole liittymässä Facebookkiin.
Nyt on jo jonkin aikaa tullut aika tiuhaan kaveriehdotuksia valokuvineen sähköpostiini (Gmail). Nämä 'täsmä'ehdotuksissa olevat henkilöt ovat henkilöitä jotka käyttävät Gmailia ja jotka ovat, tai ovat olleet sähköpostini yhteystiedoissa ja joiden kanssa olen Gmailin välityksellä pitänyt yhteyttä joskus. Ja joilla siis on Facebook käytössä. Esim. sisartani ehdotetaan tavantakaa, veljeäni ei koskaan.
Pitäisi joskus muistaa kysäistä sisareltani, onko hän oikeasti itse pyytänyt päästä kaverikseni, vai onko nänä vain Facebookin omia ehdotuksia. Olen aika paljon miettinyt erään muun ehdotuksen kohdalla, että onkohan hän mahdollisesti itse pyytänyt minua Facebook ystäväkseen tai halunnut minun ystäväkseni. Kun minulla nyt sitten ilmeisesti on oma Facebook tili, niin voisin jopa ottaa sen käyttöön jos hän oikeasti on ystäväkseni pyytänyt.
Mitenkähän tämä mahtaa olla, tietääkö kukaan?Ainakin facessa tulee selkeä kaveripyyntö, jonka hyväksyt tai hylkäät, jos et tee kumpaakaan niin jäävät roikkumaan, hylkäyksestä ei mene tietoa pyytäjälle. Nämä ehdotukset ovat sitten erikseen, ne saattavat olla kavereiden kavereita, samoilla yksityisten tai yhteisöjen sivuilla kirjoittajia, joitain jonka kanssa on joskus tullut viestitettyä yksityisesti, riittää joku yhdistävä tekijä niin face tekee heistä tarjouksia.
Juuri.hylkäsin.neljä kirjoitti:
Ainakin facessa tulee selkeä kaveripyyntö, jonka hyväksyt tai hylkäät, jos et tee kumpaakaan niin jäävät roikkumaan, hylkäyksestä ei mene tietoa pyytäjälle. Nämä ehdotukset ovat sitten erikseen, ne saattavat olla kavereiden kavereita, samoilla yksityisten tai yhteisöjen sivuilla kirjoittajia, joitain jonka kanssa on joskus tullut viestitettyä yksityisesti, riittää joku yhdistävä tekijä niin face tekee heistä tarjouksia.
Tottakait hylkäyksestä tietää kun ei saa vastausta.
Kokeilin ja olen varma, että henkilö sai pyynnön. Olimme samoilla kutsuilla. En saanut vastausta 😊- ei-ole-joko-tai
korppis kirjoitti:
Kokeilin ja olen varma, että henkilö sai pyynnön. Olimme samoilla kutsuilla. En saanut vastausta 😊No mulla roikkuu kyllä niitä vastaamattomia pitkä rivi, ovat vain puolituttuja, hyväksyn sitten jos tutummiksi tullaan ja mukaviksi havaitsen. Vain ne hylkään heti joita en tule tulevaisuudessakaan kavereikseni hyväksymään.
- bessie-
Ainakin facessa tulee selkeä kaveripyyntö, jonka hyväksyt tai hylkäät, jos et tee kumpaakaan niin jäävät roikkumaan, hylkäyksestä ei mene tietoa pyytäjälle. Nämä ehdotukset ovat sitten erikseen, ne saattavat olla kavereiden kavereita, samoilla yksityisten tai yhteisöjen sivuilla kirjoittajia, joitain jonka kanssa on joskus tullut viestitettyä yksityisesti, riittää joku yhdistävä tekijä niin face tekee heistä tarjouksia.
Kiitos, tulihan tämäkin vihdoin selväksi. Kai. Sisareltani olen tätä aikonut kysyä ties kuinka kauan, mutta tuskin olisin vastakaan muistanut. Minun pitäisi siis osata mennä sinne omalle? Facebook sivulleni? (ei aavistustakaan salasanoista yms.), ja jos siellä on kaveripyyntö (onko oikea termi?), niin sen on lähettänyt oikea ihminen?
bessie- kirjoitti:
Kiitos, tulihan tämäkin vihdoin selväksi. Kai. Sisareltani olen tätä aikonut kysyä ties kuinka kauan, mutta tuskin olisin vastakaan muistanut. Minun pitäisi siis osata mennä sinne omalle? Facebook sivulleni? (ei aavistustakaan salasanoista yms.), ja jos siellä on kaveripyyntö (onko oikea termi?), niin sen on lähettänyt oikea ihminen?
No varmasti se on silloin ihminen ollut.
Ei kuitenkaan välttämättä omalla nimellään ja kuvallaan. Kuvahan ei ole facella välttämätön ollenkaan niinkuin ei täälläkään, mutta monilla siellä on joku tällainen niinkuin minullakin tässä.
On sitten niitäkin facella niinkuin täälläkin, jotka esiintyvät vaikkapa kissansa tai koiransa nimellä.
Mutta kaikesta päätellen sitä uskoo ihmisen siellä takana olevan niin kauan kunnes tapaa ensimmäisen kirjoitustaitoisen eläimen.- bessie-
korppis kirjoitti:
Kokeilin ja olen varma, että henkilö sai pyynnön. Olimme samoilla kutsuilla. En saanut vastausta 😊Vastaamatta jättäminen ei kai tarkoita hylkäämistä? JOS esim. minä olen jättänyt vastaamatta, niin sehän johtuu siitä etten ole koskaan edes käynyt katsomassa. Varmaan on paljon sellaisia, jotka eivät aikoihin käy sivullaan? Muistelen jonkun tuttavistani sanoneen, että pyrkii käymään ja päivittämään? vähintään 4 kertaa vuodessa. Minullahan kysymys on siitä, etten ole koskaan itse rekisteröitynyt Facebookin käyttäjäksi ja nyt kuitenkin vaikuttaa siltä että minulla on Facebook tili. Eli en ole käynyt tilillä jota minulla mielestäni ei ole ollut.
Pidän kyllä suurena vahinkona jos joku kokee minun hylänneen hänen kaveruutensa. Kysymyksessähän on pakosta oltava joku johon olen ollut oikeasti yhteydessä joskus. En ole itse käynyt kenenkään Fb sivuilla (paitsi että olen avannut sähköpostiini tulleita ehdotuksia kun niissä on tuttu nimi), joten sitä kautta minulle ei ole haaliutunut vieraampia tai ventovieraita kaveriksi pyrkiviä. - Juuri.hylkäsin.neljä
bessie- kirjoitti:
Siitä kaveripyynnöstä voi käydä kurkkaamassa pyytäjän profiilia, jos on tuttu niin kyllä sen varmaan tunnistaa, jos joku tuntematon niin suosittelen hylkäystä.
Jos et muista vanhoja salasanojasi niin kannattaa luoda uusi profiili, luo vaikka ensin joku uusi sp-tili jonka sinne annat, luukku tms. niin tulevaisuudessa säästät oman virallisen sähköpostisi mahdolliselta ei toivotulta postilta.
Puhelinnumeroa ei sinne ole pakko laittaa, enkä näe mitään syytä miksi sen laittaisi, sillä kaikki tiedothan on kaupan kun joku tarpeeksi maksaa.
Käyt sitten pyytelemässä omia kavereitasi kaveriksesi niin siitä se tuttujen joukko sitten äkkiä kasvaa.
Itse sellaiset jotka postaavat jatkuvasti itseäni kiinnostamattomia linkkejä laitan yleensä niiden joukkoon joiden postauksia en halua nähdä muutoin kun jos omalle seinälleni kirjoittavat. - bessie-
Tellukka kirjoitti:
No varmasti se on silloin ihminen ollut.
Ei kuitenkaan välttämättä omalla nimellään ja kuvallaan. Kuvahan ei ole facella välttämätön ollenkaan niinkuin ei täälläkään, mutta monilla siellä on joku tällainen niinkuin minullakin tässä.
On sitten niitäkin facella niinkuin täälläkin, jotka esiintyvät vaikkapa kissansa tai koiransa nimellä.
Mutta kaikesta päätellen sitä uskoo ihmisen siellä takana olevan niin kauan kunnes tapaa ensimmäisen kirjoitustaitoisen eläimen.Eiku. Oikea, itse aktiivisesti kaverikseni pyrkivä ihminen vaihtoehtona Facebookin minulle sähköpostitse ehdottamille ihmisille, ei siis eläimille.
Oikeita ne ehdotusten ihmisetkin tietty ovat, tunnistan nimet ja kasvot, sisareni esmes. Tähän saakka minulle vain on ollut epäselvää se, että ovatko nämä ihmiset itse aktiivisesti minua lähestymässä, vai Fb:n algoritmitko ne siinä ovat hääränneet. Nimimerkki "juuri.hylkäsin.neljä" ystävällisesti selvitti minulle tämän asian. Kyllä tämä nyt tästä, jahka kun. - O-Orvokki
Kyllä jokainen saa itse kaveripyyntönsä lähettää, ei niitä muuten mihinkään mene. En tiedä, ilmoittaako ohjelma, jos joku hylkää kaveripyynnön.
Luultavasti amerikkalaisilta sotilailta on yllättäin ilmestynyt kaveripyyntöjä aktiivisemmassa käytössä olevalle fb-sivulleni. Hyväksyn sinne vain tuttuja kavereikseni, joten univormupukuiset vieraat saavat roikkua siellä odottelemassa kunnes huomaavat poistua. - Anonyymi
korppis kirjoitti:
No tietenkin lapsetkin näkevät profiilini
Nehän näkevät kaikki koska Facebook on julkinen
Olen myös huomannut että tulee kyselyjä tunnenko tällaista henkilöä. Monesti tulee sama kysymys jonkin ajan päästä jos käyn sellaisen sivuilla joka ei ole kaverini.
Tietääkseni ei muuten näy onko käynyt jonkun sivuilla.- Face-kyssäri
Tuli vaan mieleeni kun luin Iltalehdestä tässä hiljattain jutun jossa joku mamutaksikuski oli kyydin lopuksi ehdotellut ja käynyt käsiksi perheenäitiin.
"Nainen oli kauhuissaan. Hän mietti eri keinoja päästä tilanteesta ja yritti kaikin tavoin saada miestä lopettamaan ja lähtemään. Kuski vaati naista antamaan puhelinnumeronsa. Mies vahti vierestä, kun nainen näppäili omaan kännykkäänsä hänen numeronsa ja soitti siihen."
"Kohta taksikuskin kuva ja nimi ilmestyivät naisen Facebook-sivuille henkilönä, jonka hän saattaisi tuntea. Hän arveli miehen hakeneen häntä Fb:stä. Nyt hän pystyi osoittamaan, kuka kyseinen ahdistelija oli."
Otteita IL-jutusta. Tuossa oli että miehen kuva ja nimi oli ilmestynyt naisen Fb-sivulle. Tuosta saa käsityksen että nimi ja kuva tuli naisen sivulle.Tässä tapauksessa oli vain hyvä asia mutta pisti vain pohtimaan kun surffailen välillä Facessa ja katselen ihmisten kivoja profiileja ja hienoja kuvia kun itse en saa mitään aikaiseksi. Tässähän oli asiaa. Pitää heti tarkistaa olenko laittanut puhelinnumeroani mihinkään tiedoissani. Ainakin olen sen piilottanut jos olen laittanut.
Ei faceen kannata laittaa mitään tärkeää, itselleni on tärkeää pitää yhteyttä kaukana asuviin tuttuihin ja sukulaisiin. Siihen tämä on hyvä keino, olen löytänyt uudelleen lapsuuden aikaisia ystäviä ja sukualaisia ympäri maailmaa.- heheheheeeeeee
Korjaus
En tiedä, oliko taksikuski antanut.
Pihtarinainen oli antanut. - heheheheeeeeee
mielikki.mummo kirjoitti:
Tässähän oli asiaa. Pitää heti tarkistaa olenko laittanut puhelinnumeroani mihinkään tiedoissani. Ainakin olen sen piilottanut jos olen laittanut.
Ei faceen kannata laittaa mitään tärkeää, itselleni on tärkeää pitää yhteyttä kaukana asuviin tuttuihin ja sukulaisiin. Siihen tämä on hyvä keino, olen löytänyt uudelleen lapsuuden aikaisia ystäviä ja sukualaisia ympäri maailmaa."mielikki.mummo"
Facebookissa on Yksityisyysasetuksissa kohta "Kuka voi etsiä sinua käyttämällä antamaasi puhelinnumeroa?" Siinä on valittavissa "Kaikki" tai "Kaverien kaverit" tai "Kaverit" heheheheeeeeee kirjoitti:
Korjaus
En tiedä, oliko taksikuski antanut.
Pihtarinainen oli antanut.Taksikuski olisi näköjään antanut mutta nainen oli pihtari :)
Katsoin tietojani, oli siellä numero piilotettuna. Poistin sen kokonaan, ei sitä siellä tarvita kun kuitenkaan kukaan ei näe sitä, vai näkeeköhän?- heheheheeeeeee
mielikki.mummo kirjoitti:
Taksikuski olisi näköjään antanut mutta nainen oli pihtari :)
Katsoin tietojani, oli siellä numero piilotettuna. Poistin sen kokonaan, ei sitä siellä tarvita kun kuitenkaan kukaan ei näe sitä, vai näkeeköhän?Rekisteröityessä facebookiin pitää antaa joko sä-postiosoite tai puhelinnumero.
Varmuuden vuoksi voi yksityisyysasetuksissa valita kohdan, että kaverit vain voi etsiä puhelinnumeroa käyttämällä.
- Oikealta ylhäältä ?-merkistä -> Yksityisyyden pikakuvakkeet -> Näytä lisää asetuksia -> Kuka voi etsiä sinua käyttämällä antamaasi puhelinnumeroa? -> Muokkaa -> Kaverit - heheheheeeeeee
heheheheeeeeee kirjoitti:
Rekisteröityessä facebookiin pitää antaa joko sä-postiosoite tai puhelinnumero.
Varmuuden vuoksi voi yksityisyysasetuksissa valita kohdan, että kaverit vain voi etsiä puhelinnumeroa käyttämällä.
- Oikealta ylhäältä ?-merkistä -> Yksityisyyden pikakuvakkeet -> Näytä lisää asetuksia -> Kuka voi etsiä sinua käyttämällä antamaasi puhelinnumeroa? -> Muokkaa -> KaveritNiin ja saman voi tehdä eli rajoittaa vain kavereille myös
"Kuka voi etsiä sinua käyttämällä antamaasi sähköpostiosoitetta?"
ja
"Haluatko, että Facebookin ulkopuoliset hakukoneet voivat linkittää profiiliisi?" -> Ei - mielikuvituksentuote
Face-kyssäri kirjoitti:
Tuli vaan mieleeni kun luin Iltalehdestä tässä hiljattain jutun jossa joku mamutaksikuski oli kyydin lopuksi ehdotellut ja käynyt käsiksi perheenäitiin.
"Nainen oli kauhuissaan. Hän mietti eri keinoja päästä tilanteesta ja yritti kaikin tavoin saada miestä lopettamaan ja lähtemään. Kuski vaati naista antamaan puhelinnumeronsa. Mies vahti vierestä, kun nainen näppäili omaan kännykkäänsä hänen numeronsa ja soitti siihen."
"Kohta taksikuskin kuva ja nimi ilmestyivät naisen Facebook-sivuille henkilönä, jonka hän saattaisi tuntea. Hän arveli miehen hakeneen häntä Fb:stä. Nyt hän pystyi osoittamaan, kuka kyseinen ahdistelija oli."
Otteita IL-jutusta. Tuossa oli että miehen kuva ja nimi oli ilmestynyt naisen Fb-sivulle. Tuosta saa käsityksen että nimi ja kuva tuli naisen sivulle.Tässä tapauksessa oli vain hyvä asia mutta pisti vain pohtimaan kun surffailen välillä Facessa ja katselen ihmisten kivoja profiileja ja hienoja kuvia kun itse en saa mitään aikaiseksi.Taisi nainen itse etsiä ensin Kamilia ja sen jälkeen ilmestyi tämä "kohtalokas kuva"
Satun tietämään ettei sivulla kävijän tietoja ehdotella. - Face-kyssäri
Mitähän varten mun poikani Facebook profiiliin sitten on tullut mun nimeni ja kysymys että tunteeko hän minut? Poika mainitsi tästä hiljattain. Ei olla kavereita, mutta laittelen usein hänelle yksityisviestejä kun hän käyttää Facea paljon enemmän kuin sähköpostia, ja Faceen on helppo kirjoitella.
Nykyään vaan en tykkää tuosta uudesta muodosta kun ennen mentiin osioon "viestit"kun kirjoitti yksityisviestejä ja nykyään on vain "messenger" ja kirjoitettu viesti pienemmässä tilassa sinisellä pohjalla. Ennen oli paljon selkeämpi. Mitähän varten sekin piti muuttaa?:( - vanhanaakka
mielikuvituksentuote kirjoitti:
Taisi nainen itse etsiä ensin Kamilia ja sen jälkeen ilmestyi tämä "kohtalokas kuva"
Satun tietämään ettei sivulla kävijän tietoja ehdotella.Ei se noin mene, vaan jos kumpikin käyttää Facebookin kännykkäsovellusta ja Messengeriä ja synkronointi on käytössä niin se yhdistää jo pelkän puhelinnumeron perusteella näkyville.......itse lopetin messengerin käytön nimenomaan siksi kun koko ajan esim viestisivulla ihan tuntemattomien naamoja näkyvissä kännykkäsovelluksessa........jos minun täytyy yksityisviestiä facessa jollekin laittaa niin laitan läppärillä tai sitten kännykällä nettiselaimen kautta, niissä ei tarvitse Messengeriä
- Älytöntä-digiaikaa
Jos minulla liikkuessani olisi älyranneke kädessä, näkyikö se jossain yliopistossa, että huomaavat; tuollapa meneekin tosi älykäs jäppinen.
Voit itse päättää, ketkä pääsevät tutustumaan sinun fb-sivuilla julkaisemiisi tietoihin ja miten niitä ihmiset saavat katsella. Jotkut tiedot tai jutut voivat olla julkisia, jotkut nähtävissä vain tietyn tai tiettyjen ryhmien jäsenille.
Kannattaa miettiä, millaisia tietoja haluaa jakaa ja kenen kanssa. Kerran julkaistuja tietoja voi olla vaikea saada poistetuksi netistä, vaikka ne omalta sivulta poistaisikin.Tuo nyt on selvää pässin lihaa.
Jos haluat etsiä nimellä ja onnistut löytämään. Kohta on jo profiilijonossa kuva tunnetko tämän henkilön.
Siihen ei vaikuta vaikka sulkisit sivustosi muilta.
Seurantaa on luonnollisesti. Miten muuten mainostajat löytävät etusivullesi.juu ja jos se elämä on niin salaista
niin mää en ainakaan suosittele sellaisille ihmisille
minkäänlaisia face tai instagram sivuja
siellähän ollaan tai ainakin luulis että ollaan
niitä ketä ollaan
toista se on täällä
täällähän me ollaan vaan nimimerkkejä
mutta törmäsinpä sellaiseenkin face kaveriin
jolla on ihan eri nimi instagramissa
no se on hänen asiansa minkä takia näin pitää olla
ei kuulu mulle :)korppis kirjoitti:
Tuo nyt on selvää pässin lihaa.
Jos haluat etsiä nimellä ja onnistut löytämään. Kohta on jo profiilijonossa kuva tunnetko tämän henkilön.
Siihen ei vaikuta vaikka sulkisit sivustosi muilta.
Seurantaa on luonnollisesti. Miten muuten mainostajat löytävät etusivullesi.Niistä mainostajista: FB kysyy sinulta vähän väliä minkä sortin mainoksia haluat sivullesi. Muutenkin noi koneessasi olevat evästeet (cookies) keräävät joka ainoalle web-sivullesi kasan mainoksia jutuista minne olet klikkaillut katsomaan jotain tavaraa.
Seurantaa on kaupallisessa mielessä, mutta omat asetuksesi vaikuttavat myös.
Minulle tulee aika ajoin ehdotuksia uusista kavereista: ne ovat melkein poikkeuksetta jengiä joilla on joku yhteinen Kaveri mun kaa. Joskus joku vanha tuttu jota olen käynyt ITSE "vakoilemassa" ja jolla on jotain samaa taustassa kuin minulla: esmeks sama syntymäpaikka tai koulu. Joku yhdistävä tekijä siis. Minulle FB on joskus ehdottanut kouluaikaista ihastusta jota kävin kurkkailemassa muutaman kerran mutta olen aivan 100% varma että hän ei ole käynyt sivullani.Paloma.se.co kirjoitti:
Niistä mainostajista: FB kysyy sinulta vähän väliä minkä sortin mainoksia haluat sivullesi. Muutenkin noi koneessasi olevat evästeet (cookies) keräävät joka ainoalle web-sivullesi kasan mainoksia jutuista minne olet klikkaillut katsomaan jotain tavaraa.
Minulle tulee aika ajoin ehdotuksia uusista kavereista: ne ovat melkein poikkeuksetta jengiä joilla on joku yhteinen Kaveri mun kaa. Joskus joku vanha tuttu jota olen käynyt ITSE "vakoilemassa" ja jolla on jotain samaa taustassa kuin minulla: esmeks sama syntymäpaikka tai koulu. Joku yhdistävä tekijä siis. Minulle FB on joskus ehdottanut kouluaikaista ihastusta jota kävin kurkkailemassa muutaman kerran mutta olen aivan 100% varma että hän ei ole käynyt sivullani.No, jos ihastuksesi ei ole käynyt sivuillasi se ei näy. Jospa hän ei tunnistanut kasvosi profiilirivissä.😊
- lue-ajatuksella
korppis kirjoitti:
No, jos ihastuksesi ei ole käynyt sivuillasi se ei näy. Jospa hän ei tunnistanut kasvosi profiilirivissä.😊
?????????????
"Minulle FB on joskus ehdottanut kouluaikaista ihastusta jota kävin kurkkailemassa muutaman kerran mutta olen aivan 100% varma että hän ei ole käynyt sivullani." - vanhanaakka
Paloma.se.co kirjoitti:
Niistä mainostajista: FB kysyy sinulta vähän väliä minkä sortin mainoksia haluat sivullesi. Muutenkin noi koneessasi olevat evästeet (cookies) keräävät joka ainoalle web-sivullesi kasan mainoksia jutuista minne olet klikkaillut katsomaan jotain tavaraa.
Minulle tulee aika ajoin ehdotuksia uusista kavereista: ne ovat melkein poikkeuksetta jengiä joilla on joku yhteinen Kaveri mun kaa. Joskus joku vanha tuttu jota olen käynyt ITSE "vakoilemassa" ja jolla on jotain samaa taustassa kuin minulla: esmeks sama syntymäpaikka tai koulu. Joku yhdistävä tekijä siis. Minulle FB on joskus ehdottanut kouluaikaista ihastusta jota kävin kurkkailemassa muutaman kerran mutta olen aivan 100% varma että hän ei ole käynyt sivullani.Minulta ei kysele mainoksista, eikä edes näytä niitä.....olen laittanut asetukset niin että ei tule turhia mainoksia.........myös tietokoneellani on mainosesto, joten ne mainosbannerit ei vilku millään sivulla.....
- EiKärppiäKavereiksi
Yksityisviestien kirjoittelu riittää ehdotteluun. Olen myynyt joitain tavaroita facen arabia-kirppiksen kautta ja niitä ostajia joiden kanssa olen lähettänyt yksityisviestejä tyrkytellään aina välillä.
- MummeliMia
Kuvarivi oman seinäni ylälaidassa on aivan koneen itsensä keksimä, en ole ikinä avannut k.o. henkilöiden profiilia.
MummeliMia kirjoitti:
Kuvarivi oman seinäni ylälaidassa on aivan koneen itsensä keksimä, en ole ikinä avannut k.o. henkilöiden profiilia.
Tuota samaa kuvariviä tarkoitan. Tuntemattomia ja tuttuja. Joten seurantaa on. Itse en jaksa olla kiinnostunut kuin omista facekavereista jöita on 53 kpl. Parikymmenta ulkolaista kaikki tunnen henkilökohtaisesti kuten suomalaisetkin. vain pari, joita en ole face to face nähnyt.
- Face-kyssäri
Ok. Siis sen takia varmaan pojaltani kysellään kun olen usein kirjoitellut hänelle yksityisviestejä.
- Siilimuorikka3
Ei näy.
- mainoskikka
Siinä oman profiilin etusivun ylälaidan palkissa on maksettuja naamoja, pääosin taitavat olla maista joista halutaan lähteä laveamman leivän perään, vähän niinku lihamainoksia. Kotimaiset kavereiden kaverit on vain harhautusmielessä laitettu sekaan, jotta vaikuttavat luotettavimmilta.
Empä ole moista huomannut omassa face-naamarivistössä. Ihan ovat tuttujen tai puolituttujen naamoja.
Nyt ilmeisesti olen käsittänyt vierailujen näkymisen erilailla kuin moni muu.
Kaikki mitä facessa tet on kontrollin alla. Joten ei ne pyynnöt ihan sattumaa ole. Vierailuja toisten sivuilla tai ryhmissä toimivien ihmisten uteliaisuus profiiliasi kohtaan.
Ei tietenkään sivulla lue, että olet tänään vieraillut sivustollani, mutta jossain välissä tulee facesivuston järkkäämä kaveripyyntö.- mainoskikka
korppis kirjoitti:
Empä ole moista huomannut omassa face-naamarivistössä. Ihan ovat tuttujen tai puolituttujen naamoja.
Kaikki mitä facessa tet on kontrollin alla. Joten ei ne pyynnöt ihan sattumaa ole. Vierailuja toisten sivuilla tai ryhmissä toimivien ihmisten uteliaisuus profiiliasi kohtaan.
Ei tietenkään sivulla lue, että olet tänään vieraillut sivustollani, mutta jossain välissä tulee facesivuston järkkäämä kaveripyyntö.Tänään vilahti puolenkymmentä missinmuotoista uberlandiasta, eivät taida olla edes kavereiden kavereita.
Rautalanka malli:
Jos vierailen sivullasi enkä kirjoita sinne mitään tai tykkää mistään, niin minua ei ehdoteta kaveriksesi eikä sinulta kysellä olenko tuttusi, mutta jonkin ajan kuluttua minulle ehdotellaan sinua ja kavereitasi. - juttusionhuuhaata
korppis kirjoitti:
Ei tietenkään sivulla lue, että olet tänään vieraillut sivustollani, mutta jossain välissä tulee facesivuston järkkäämä kaveripyyntö."Empä ole moista huomannut omassa face-naamarivistössä. Ihan ovat tuttujen tai puolituttujen naamoja."
kuitenkin kirjoitit ketjussa aiemmin:
"Jos joku tuntematon ei ystäväni ei tuttuni käy sivustollani saan profiilikuvia, joita en tunne ja kysymyksen, tunnetko tän ja tän henkilön. Joten on olemassa jonkin sortin rekisteriohjelma. "
Kyllä ne on jotain kavereitten kavereitten kavereitten ... kavereita, mitä siihen ilmestyy.
Sehän riittääkin, kun kirjoitit kirjoitelleesi poikasi kanssa yksityisviestejä, että se on rekisteröitynyt facelle ja haluavat esittää hänelle sinua kaveriksi.
Joskus voi tulla sellaisia kaveriehdotuksia, kun on jossain ryhmässä vastannut jollekin tuntemattomalle ryhmän jäsenelle ja sitten hänenkin kavereitaan yritetään tyrkyttää kaveriksi.
Jatka vai aloittaja rauhassa selailemista vaikka näkyisikin kenen sivulla olet käynyt.
Mikään ei facella ole salaista, mitä ei itse ole peittänyt.
Kaikki, minkä pystyy netillä avaamaan, niin se on silloin julkista ja kaikkien luettavissa ympäri maailman, jos ei ole sellaista mihin tarvitaan salasana tai pankkitunnus.Mikä saa ihmisen liittymään faceen, jos ei halua yhtään kaveria?
Taitaa olla vain yksi selitys...uteliaisuus muiden tekemisistä.
Sitten kipkap... keskustelupalstoille kertomaan miten ällöö niiden muiden facelaisten tekoelämä ja rumat selfiet 😨Minulla on facekavereina vain toinen siskoni. Eivät edes tyttäreni, koska heidän kanssaan olen yhteydessä jatkuvasti muutenkin.
Olen mukana monessa (en tiedäkään kuinka monessa) mielenkiintoisessa ryhmässä, missä on mukava vaihtaa ajatuksia ryhmän aiheesta sellaistenkin kanssa, joita ei muuten tunne.
Tuttujen kanssahan voi soitella, messailla, olla kontaktissa sähköpostitse ... heitä voi tavata naamakkain livenä ...Jos joku ei välttämättä halua, että ulkopuoliset näkevät hänen ällöt kuvansa ja tekemisensä ja kertoo niistä eteenpäin, niin silloin hän peittää ne ulkopuolisilta.
Vähänkin naurettavaa sellainen hölmöily, että uhkaillaan poliisi-ilmoituksella, jos joku on kertonut ihan missä vain sellaista, mitä hänen avoimella facesivullaan on kuin tarjottimella koko maailmalle.
No jotain hauskaahan poliiseillakin pitää olla. Melko vakavaa heidän työnsä muuten.- ihan-oma-valinta
Tellukka kirjoitti:
Jos joku ei välttämättä halua, että ulkopuoliset näkevät hänen ällöt kuvansa ja tekemisensä ja kertoo niistä eteenpäin, niin silloin hän peittää ne ulkopuolisilta.
Vähänkin naurettavaa sellainen hölmöily, että uhkaillaan poliisi-ilmoituksella, jos joku on kertonut ihan missä vain sellaista, mitä hänen avoimella facesivullaan on kuin tarjottimella koko maailmalle.
No jotain hauskaahan poliiseillakin pitää olla. Melko vakavaa heidän työnsä muuten.Ihminen joka pitää julkista profiilia haluaa itse itselleen ja tekemisilleen julkisuutta. Julkisuudesta ei voi valita vain omastamielestään miellyttäviä asioita, vaan on otettava vastaan kaikki mitä tulee, lukuun ottamatta lain rikkomuksia.
- Demorebu
Ihan huikee juttu. Kävin aamulla omalla sivustolla ja - herttileidi- siellä oli viesti
Donaldilta. Pyysi kaveriksi. En oo vielä vastannut ? Auttakaa mua tekemään oikeanlainen päätös. Demorebu kirjoitti:
Ihan huikee juttu. Kävin aamulla omalla sivustolla ja - herttileidi- siellä oli viesti
Donaldilta. Pyysi kaveriksi. En oo vielä vastannut ? Auttakaa mua tekemään oikeanlainen päätös.Onkohan hänellä kaverit vähissä, kun pitää turvautua sinuun?
- Valekaveri
Minulle tuli kaveriksi ("hyväksyi kaveripyyntöni") joku henkilö, jota en tunne ja jota en ole pyytänyt kaveriksi. Oli vielä joku sellainen, joka näkyvästi vastusti asioita joita itse kannatan. En käytä facebookkia kovin usein, joten en heti huomannutkaan tapahtunutta. Varmaan kaikki kaverini ihmettelivät, mikäs tämä tyyppi on.
- heheheheeeeeee
Ei noin voi tapahtua!
Jompikumpi teistä on pyytänyt kaveriksi ja toinen sitten hyväksynyt kaveripyynnön. heheheheeeeeee kirjoitti:
Ei noin voi tapahtua!
Jompikumpi teistä on pyytänyt kaveriksi ja toinen sitten hyväksynyt kaveripyynnön.Sitä minäkin.
Jos niin on tapahtunut, niin silloinhan pitää olla kysymys toisen facebookintilin kaappaamisesta, sillä sellaistakin tosin tapahtuu.
- Eikö.niin
Vielä joku vuosi sitten tulin toimeen ilman facea ja muita palstoja, mitä näistä hyötyy..ei mitään, tylsistyneitten ajankulua.
- mitään-en-tarvitse
Ei ollut FB-tilillä yhtään outoa naamaa, mutta joutavaa mainosta on sielläkin kuten s-postissa. Suomi postissa oli kaksisataa viestiä ja yhtä oli pakko kurkata, koska otsikko oli RE:laskusi on maksettu
Ihmettelin kovin, että mitä hiivattia ja selvisihän se. Lasku oli jotain 1.800,-€, mutta sitten olikin lainatarjous!!!
Kyllä ovat keksineet mitä ovelampia otsikoita joista suurin osa on jotain pelirahoja, ilmaisia lahjoja ja tietenkin lainatarjouksia.
- toteaja
käynti näkyy vieraillulla sivulla. Itse kävin yhdellä sivulla, en ottanut muuta kontaktia, ja kohta sieltä tuli kaveripyyntö.
Tätä olen yrittänyt kertoa, sillä facesivuston tarkoitus on levitä automaattinen vierailujen kontrolli.
Käyn kuten kirjoitin harvoin tuntemattomien sivustoilla. Kuitenkin saan vierailuni jälkeen tuon saman ehdotuksen.
Mutta pitää yrittää vääntää rautalankaa.
Tänään sivustolloni tuli videopätkän kokeiluohjelma. Tein videon. Olisin tehnyt useammankin kun vain löytäisin tuon kadonneet tarjouksen.- toteaja
korppis kirjoitti:
Tätä olen yrittänyt kertoa, sillä facesivuston tarkoitus on levitä automaattinen vierailujen kontrolli.
Käyn kuten kirjoitin harvoin tuntemattomien sivustoilla. Kuitenkin saan vierailuni jälkeen tuon saman ehdotuksen.
Mutta pitää yrittää vääntää rautalankaa.
Tänään sivustolloni tuli videopätkän kokeiluohjelma. Tein videon. Olisin tehnyt useammankin kun vain löytäisin tuon kadonneet tarjouksen.tarkoitin, että mulle tuli sivunomistajan itse henkilökohtaisesti lähettämä kaveripyyntö viesteineen. ei siis mitään automaattista.
toteaja kirjoitti:
tarkoitin, että mulle tuli sivunomistajan itse henkilökohtaisesti lähettämä kaveripyyntö viesteineen. ei siis mitään automaattista.
Kyllä minun sivullani on siinä laskussa käyty paljon (ihan turhasti, koska siinä on kaikki peitetty), jos se "tunnetko tämän" on jonkunlaisena jälkenä siellä käynnistä.
tuolla taas tellukka lellukka
vinkkas poliisiasiaan
ei oo tarvinnu koskaan facessa ajatellakkaan että joku olis poliisiasia
täällä kyllä välillä on niin härskiä hommaa
että tekis mieli tietää kuka on kuka ja tehdä poliisiasia
face on siisti paikka tähän palstaan nähden :)En sinuun viitannut.
Lähinnä yhden ryhmän keskustelijaan, joka sai hepulin, kun siellä toinen jotenkin viittasi siihen, missäpäin tuo kyseinen henkilö asuu.
Toinen sai raivarin, että se on hänen henkilökohtainen tietonsa, minkä toinen on levittänyt siihen ryhmään. Kaikenlaista; "Tiedän, kuka sinä olet. Poliisi-ilmoitus on lähtenyt matkaan. Sellaisten tietojen levittäminen on rikos ..."
Ei nyt liene vaikeakakaan saada selville kuka toinen on, kun on nimi ja kuva sen kommentin edessä.
Hänen omaa nimeään kun klikkasi, niin pääsi suoraan hänen omalle sivulleen, mihin hän itse oli kirjoittanut missä hän asuu.
Siis? Poliisi-ilmoitus ...? Henkilökohtaisen tiedon levittämisestä (mikä oli julkisesti kaikkien nähtävissä)?Tellukka kirjoitti:
En sinuun viitannut.
Lähinnä yhden ryhmän keskustelijaan, joka sai hepulin, kun siellä toinen jotenkin viittasi siihen, missäpäin tuo kyseinen henkilö asuu.
Toinen sai raivarin, että se on hänen henkilökohtainen tietonsa, minkä toinen on levittänyt siihen ryhmään. Kaikenlaista; "Tiedän, kuka sinä olet. Poliisi-ilmoitus on lähtenyt matkaan. Sellaisten tietojen levittäminen on rikos ..."
Ei nyt liene vaikeakakaan saada selville kuka toinen on, kun on nimi ja kuva sen kommentin edessä.
Hänen omaa nimeään kun klikkasi, niin pääsi suoraan hänen omalle sivulleen, mihin hän itse oli kirjoittanut missä hän asuu.
Siis? Poliisi-ilmoitus ...? Henkilökohtaisen tiedon levittämisestä (mikä oli julkisesti kaikkien nähtävissä)?jos näillä palstoilla ruvetaan levitteleen
toisen tietoja joita on lukenu facesta niin se on kyllä sopimatonta
mutta jos ei sitä nimee ja osoitetta siinä ryhmässä
niin onko sillä mitään merkitystä
mutta jos toi oli jossain facen ryhmässä
niin aika törkeetä tekstiä
totta siellä ollaan omalla nimellä
toiset salaa tietonsa jostain syystä
mää en oo lähteny siihen
mutta en oo kyllä koskaan mitään häirintää siellä kokenu
elikkä tässä tapauksessa mistä kerroit
tällä ihmisellä oli myös osoite siellä ?
mulla on kyllä ollu puhelinnumero näkysällä aina
mutta koskaan ei oo minkäänlaisia häiriösoittojakaan tullu.aina.i.ankeinen kirjoitti:
jos näillä palstoilla ruvetaan levitteleen
toisen tietoja joita on lukenu facesta niin se on kyllä sopimatonta
mutta jos ei sitä nimee ja osoitetta siinä ryhmässä
niin onko sillä mitään merkitystä
mutta jos toi oli jossain facen ryhmässä
niin aika törkeetä tekstiä
totta siellä ollaan omalla nimellä
toiset salaa tietonsa jostain syystä
mää en oo lähteny siihen
mutta en oo kyllä koskaan mitään häirintää siellä kokenu
elikkä tässä tapauksessa mistä kerroit
tällä ihmisellä oli myös osoite siellä ?
mulla on kyllä ollu puhelinnumero näkysällä aina
mutta koskaan ei oo minkäänlaisia häiriösoittojakaan tullu.Se oli facebook ryhmä missä kaikki olivat omalla nimellään.
Eikä kysymys ollut mistään sen vaarallisemmasta kuin vuokratasoista eri puolilla Ruotsia. Toinen siinä kirjoitti jotain, että sehän on selvääkin, että Tukholman keskikaupungin vuokrat ovat korkeammat kuin teillä siellä (ja sitten kirjoiti sen lähiön, missä toinen asuu).
Ei hänellä mitään osoitetta tai puh.num. ollut esillä (muistaakseni), eikä se toinenkaan niihin viitannut. Pelkästään paikkaan, minkä toinen oli itsekin laittanut sivulleen kaikkien nähtäväksi.
Toisaalta taas, Ruotsissa asuvista saa selville enirolta (muualtakin; hitta.se) jokaisen osoitteen (kartan kanssa) ja puh.num. jos haluaa, kun tietää nimen (tai puh.num).
Edellyttäen tietysti, ettei ole suojattu olinpaikka.
Yhtä julkista kuin entivanhaiset paperiset puhelinluettelot.
Ei minullekaan ole mitään häiriötä ollut siitä vaikka nimen perusteella löytyykin osoite, puhelinnumero ja jopa syntymäpäiväni netiltä.
Puhelinmyyjät nyt ... mutta ne on taas luku erikseen.Tellukka kirjoitti:
Se oli facebook ryhmä missä kaikki olivat omalla nimellään.
Eikä kysymys ollut mistään sen vaarallisemmasta kuin vuokratasoista eri puolilla Ruotsia. Toinen siinä kirjoitti jotain, että sehän on selvääkin, että Tukholman keskikaupungin vuokrat ovat korkeammat kuin teillä siellä (ja sitten kirjoiti sen lähiön, missä toinen asuu).
Ei hänellä mitään osoitetta tai puh.num. ollut esillä (muistaakseni), eikä se toinenkaan niihin viitannut. Pelkästään paikkaan, minkä toinen oli itsekin laittanut sivulleen kaikkien nähtäväksi.
Toisaalta taas, Ruotsissa asuvista saa selville enirolta (muualtakin; hitta.se) jokaisen osoitteen (kartan kanssa) ja puh.num. jos haluaa, kun tietää nimen (tai puh.num).
Ei minullekaan ole mitään häiriötä ollut siitä vaikka nimen perusteella löytyykin osoite, puhelinnumero ja jopa syntymäpäiväni netiltä.
Puhelinmyyjät nyt ... mutta ne on taas luku erikseen.no ei semmosessa mitään järkee oo suuttua
jos mainitaan kaupunginosa missä toinen asuu
senhän nyt voi tietää jos on jokun kaverin kaverin kaveri
niin ja saahan sen osoitteen selville jos haluaa
jos on facessa omalla naamallaan ja nimellään
eikös ne kaikkien osoitetiedot oo julkisia
eikä tollaseen asiaan varmaan edes poliisit puutu.aina.i.ankeinen kirjoitti:
no ei semmosessa mitään järkee oo suuttua
jos mainitaan kaupunginosa missä toinen asuu
senhän nyt voi tietää jos on jokun kaverin kaverin kaveri
niin ja saahan sen osoitteen selville jos haluaa
jos on facessa omalla naamallaan ja nimellään
eikös ne kaikkien osoitetiedot oo julkisia
eikä tollaseen asiaan varmaan edes poliisit puutu.Joo, minäkin tykkään, että Ruotsin poliisilla on kyllä kädet täynnä työtä muutenkin kuin setviä joittenkin pikkuisia facebookriitoja.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001122237.htmlTellukka kirjoitti:
Se oli facebook ryhmä missä kaikki olivat omalla nimellään.
Puhelinmyyjät nyt ... mutta ne on taas luku erikseen.Suomi tässä mielessä on Venäjä (DDR).
- Aikaa.kutakin
Facebook on jollain tavalla mielekäs eri sivustoineen joissa saattaa joutoaikana piipahtaa, yhteydet ovat luottamuksellisia.
Tämän laatuisiin epätodellisiin foorumeihin turhautuu aika pian. - ropottierkki
Onko tämä sivusto tuttu?
https://fi-fi.facebook.com/help/?helpref=hc_global_nav- Koivuklapi14a
Olen esittänyt kaksi kysymystä ko palveluun, mutta ei ole tullut vastausta! "Saatat tuntea kavereita" estin ja nyt niitä on mahdoton poistaa. Eli voisitteko auttaa mitä pitää tehdä? Nyt tulee paljon näitä saatat tuntea kaveripyyntöjä, MITEN estän, eilen poistin n. 100 ja tänäänkin muutamia. Auttaisiko joku?
Koivuklapi14a kirjoitti:
Olen esittänyt kaksi kysymystä ko palveluun, mutta ei ole tullut vastausta! "Saatat tuntea kavereita" estin ja nyt niitä on mahdoton poistaa. Eli voisitteko auttaa mitä pitää tehdä? Nyt tulee paljon näitä saatat tuntea kaveripyyntöjä, MITEN estän, eilen poistin n. 100 ja tänäänkin muutamia. Auttaisiko joku?
Ei enää.
Lopeta jo tämä typeryys.
H.
- EkSeVirJulle
Kannattaa taksissa mennä takapenkille, silloin kuski on kuljettaja ja matkustaja asiakas. Etupenkille istahtaessasi teet kuskista vertaisesi, näin se toimii tuolla Afrikan maissa.
- Face-kyssäri
Tässä on koko juttu siitä taksikuskista.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201702202200073256_uu.shtml
- entykkää
Miksi mieheni facebookin etusivulle tulee iltaisin kaverilistan alapuolelle teksti
Lisää yhteystietoja(1) entisen naisystävän nimi aktiivinen (vihreä ympyrä)
Nainen ei kuulu kavereihin.Yrittääkö hän näin kaveriksi??- taitaapiolla
lähettänyt yyveen, vihreä pallero kertoo että hänellä on face auki
- puhutpuutaheinäätaas
Tellukka kirjoitti:
Ehkä heillä on listoillaan yhteisiä kavereita?
noinko sinulla on se näkynyt? onko teillä siellä ruotsissa erilainen fase?
- entykkää
taitaapiolla kirjoitti:
lähettänyt yyveen, vihreä pallero kertoo että hänellä on face auki
Mitä tarkoitat yyv? Ei ole yhteisiä kavereita
- taitaapiolla
entykkää kirjoitti:
Mitä tarkoitat yyv? Ei ole yhteisiä kavereita
siis tämä henkilö on laittanut miehellesi yksityisviestiä (messenger) miehesi ei taida olla kuitenkaan vastannut siihen jos se siellä jatkuvasti roikkuu, se häviää vasta kun klikkaa viestin
- taitaapiolla
taitaapiolla kirjoitti:
siis tämä henkilö on laittanut miehellesi yksityisviestiä (messenger) miehesi ei taida olla kuitenkaan vastannut siihen jos se siellä jatkuvasti roikkuu, se häviää vasta kun klikkaa viestin
jos hän on kuitenkin vastannut viesteihin ja ilmoitukset ovat aina uusia, niin klikkaamalla ylhäällä olevasta sinisestä palkista oikelta neljättä ikonia (messenger) niin näet keskusteluhistoria ellei hän ole poistanut sitä
taitaapiolla kirjoitti:
jos hän on kuitenkin vastannut viesteihin ja ilmoitukset ovat aina uusia, niin klikkaamalla ylhäällä olevasta sinisestä palkista oikelta neljättä ikonia (messenger) niin näet keskusteluhistoria ellei hän ole poistanut sitä
Mitä oikeutta hänellä on mennä nuuskimaan miehensä yksityisviestejä?
- en.huoli.kaveriksi
Minullekin on joku lähettänyt viestiä ja siihen olen vastannut, silloin tällöin vilahtaa sama vihreä pallero kaverilistan alapuolelle jossa lukee: lisää yhteystietoja. En ole aikonutkaan koskaan olla hänen kaverinsa.
- entykkää
taitaapiolla kirjoitti:
Edelleen miltei joka ilta ilmestyy miehen entisen naisystävän nimi kaverilistan alapuolelle lisää yhteystietoja/vihreä pallero.
Mies sanoo,ettei ole missään tekemisissä naisen kanssa. Onko tämä jotain kiusantekoa? Miten sen saisi loppumaan? Yhteisiä kavereita ei ole ollut/eikä ole Viesteissä ei näy mitään.
- Mikä_milloinkin
---Mikä saa ihmisen liittymään faceen, jos ei halua yhtään kaveria?
Taitaa olla vain yksi selitys...uteliaisuus muiden tekemisistä.---
Käsittämätön ajatus taas kerran. Muut ja muut ja muut...Mitä väliä on toisten tekemisistä?
Itselläni on tunnus ja olen mukana muutamassa työväenopiston ryhmässä. Hyvä kanava tiedottaa esimerkiksi poissaoloista, koska sillä voi olla merkitystä siihen mitä tehdään yhdessä, keitä on paikalla. Tunnukseni ei näy kenellekään, vaan jos haluan ryhmään, minulle on lähetettävä sähköpostikutsu siihen ositteeseen, jolla olen tunnuksen luonut. Muistaakseni tiliä perustettaessa ei ollut muita pakollisia tietoja kuin nimi ja sähköpostiosoite. Kuvaakaan ei ole pakko laittaa.
Minulla ei ole mitään mielenkiintoa ruveta kuvaamaan jokaista syömääni ravintola-annosta tai etsimään vastaavia tietoja muista ihmisistä. Tapaan ihmisiä mieluiten kasvotusten ja juttelen silloin niistä asioista, joista halutaan jutella. Usein olen todennut, että pitäisi olla uteliaampi toisiin ihmisiin myös verkon kautta. Joskus googletan jonkun ihmisen. Yhden vanhan rakkauden olen katsonut myös fb:stä, mutta ei sillä ole siellä kuin kuva. En ole koskaan lähettänyt yhtään kaveripyyntöä ja minullehan niitä ei voi edes lähettää.
Fb-tunnuksella voi joskus katsoa myös varattua matkaa tai tehdä jonkun ajanvarauksen.
Välinehän fb on. Joillakuilla on sille enempi käyttöä kuin toisilla, ei siinä sen kummempaa. Miksi valtio antaa aaltojen pyyhkiä pois jälkeni hiekka-rannoilta!!?
Niin monta vuotta olen niillä kahlannut onkimassa Siikoja.
Miksi valtio ei velvoita Poliisia suojaamaan yksityisyyttäni?
Vaikka olen kesäisinkin kalpea-ihoinen.
H.Facebookissa olevan oman sivustonsa yksityisyyden voi rajata mieleisekseen.
Sivun voi laittaa vaikka täysin julkiseksi eli kaikille kiinnostuneille täysin avoimeksi, tai omien tiedostojen näkyvyyttä voi rajata ihan mielensä mukaan, esimerkiksi kaikille kavereille tai vain tietylle ryhmälle tai vain joillekin ihmisille avoimiksi. Usein kaverin tykkääminen voi avata tykätyn jutun myös tykkääjän kavereille nähtäväksi.
Ryhmien sivuille tehdyt jutut ovat kaikkien ryhmän jäsenten nähtävissä.
Jokainen voi itse päättää millaisen roolin valitsee ja keitä hyväksyy kavereikseen. Mielestäni ihan vieraiden ihmisten kaveripyyntöjä tulee hämmästyttävän usein, ja usein nuoret miehet yrittävät päästä mummoikäisten kavereiksi, moni varmaan myös poikaystäväksi. Itse hyväksyn vain tuttuja omiksi kavereiksi.- Mia-tässä
Minä haluaisin Optimisti-Orvokin fb-kaverikseni, mutta olet jo ehkä, mutten saan koskaan tietää.
- Mia-vielä
Mian sivut näkee vain kaverit.
Avasin jossain vaiheessa myös nimimerkilleni fb-sivun, mutta huomasin, etten ehtinyt enkä jaksanut sitä hoitaa. En saanut poistetuksi sivua, joten siellä se on edelleen - Kävin juuri katsomassa ja huomasin, että oli jopa yksi kaverikin. En valitettavasti enää muista, onko hän aktiivi palstakirjoittaja täällä.
Käväisi mielessä, että pitäisiköhän piristää ja päivittää myös Orvokki Optimistin sivua. Totesin, ettei minulla ole nyt äkkiseltään aavistustakaan, miten pääsen sitä muokkaamaan. Otan haasteen vastaan ja palaan Orvokin fb-sivulle, kun ehdin.- O-Orvokki
Mia-vielä kirjoitti:
Mian sivut näkee vain kaverit.
Lupaan hyväksyä, jos Mia lähettää kaveripyynnön.
No tuuppa käymaan mun niin kerron näkyikö :D.
- O-Orvokki
Olipa komea kuva ja laulukin. Kuinkahan moni on ryhtynyt laulamaan?
O-Orvokki kirjoitti:
Olipa komea kuva ja laulukin. Kuinkahan moni on ryhtynyt laulamaan?
Ai kävitkö mun suomi24.profiilisivulla?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938676
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264838- 504288
- 623857
- 513236
- 503040
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.512607- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422345