Cimcorp jatkaa perinteisillä keinoilla

pailotti

" Investointipäätöksiä ei tehdä, jos lentokenttää ei ole.
Seppo Collander, Cimcorp Oy"

"Automaatioyritys Cimcorp pohtii tuotannon merkittävää laajentamista Ulvilassa. Päätös laajentamisesta tehdään kahden viikon kuluttua.

Yhtiö palkkaa Ulvilaan viitisenkymmentä työntekijää lisää ja suunnitelmissa on myös rakentaa yksi kerros lisää Ulvilan pääkonttoriin.

– Tilat ovat loppu. Me joudumme nyt vuokraamaan tiloja muualta, sanoo Cimcorpin hallituksen puheenjohtaja Seppo Collander. "

http://yle.fi/uutiset/3-9474691

Politikkojen pitäisi taas lapioida suomalaisia verorahoja tällä kertaa japanilaisyrityksen hyväksi.

Käytännössä Cimcorpin työtä tekevät asentajat matkustavat kustannussyistä bussilla tai henkilöautolla. Lentoliikennettä tarvitaan pientä eliittiä varten.

30

1119

Vastaukset

  • Hauskaa tuossa on, ettei vielä ole saatu luotua yhtään 15 vuotta sitten luvatuista työpaikoista ja nyt esitetään uhkavaatimuksia vedoten taas uusiin työpaikkoihin.

  • Lentoyhtiöt tekevät liikenneratkaisunsa liiketaloudellisten periaatteiden mukaan. Politikkojen apuun huutaminen ei pitkälle kanna.

  • Luinko oikein? Investointilaskelmat on tehty lentokenttään perustuen?

  • Linkistä: "Cimcorpin varatoimitusjohtajan Tero Peltomäen mukaan Ulvilan toimipisteestä tehdään viitisenkymmentä ulkomaanmatkaa viikossa."

    Tuolla määrällä täytettäisiin yksi kone kerran kuukaudessa. Kuka maksaa tappiot?

    • Mitenkähän tuo on, 50 matkaa viikossa Ulvilasta. Kaipa ne takaisinkin tulevat eli yhteensä 100 matkaa viikossa. Kone vetää 34 matkustajaa eli 100/34=3 täyttä konetta VIIKOSSA noin teoreettisesti laskien. Eikä koneiden tarvitse täysinä lentää ollakseen kannattavaa toimintaa, joten määrä vaan kasvaa, vaikka aina ei konetta käytettäisikään. Lisäksi asiakkaita, tavarantoimittajia ja muita sidosryhmiä. Aika paljon yhdeltä keskisuurelta yhtiöltä! Ja matkustaa ne muutkin.


    • Erikoista laskuoppia Terolla. 50 muuttuikin sataseksi kädenkäänteessä.

      Ostaisitko tältä mieheltä käytetyn auton?

      Pitääkö paikkansa, että neljännes firman henkilökunnasta lentelee Pori-Helsinki väliä viikottain?

      Yhtä uskottavaa kuin hemmon kaikki muutkin jutut.


    • Ostaisin. Se on varmasti hyvässä kunnossa kun Tero on konemiehiä. Samoin on Teron myymät robotit.


  • Jaa. Oliko ensimmäisestä laskelmasta "unohtunut" paluumatkat?

    Mites bussimatkalaiset? Oliko ne mukana "laskuissa"?

  • Lentäminen Pori-Helsinki välillä pitäisi määritellä ympäristörikokseksi. Siinähän ei tehdä kuin nousu ja lasku, jolloin polttoainetta kulutetaan maksimimäärä ja levitetään ilmakehään tonnikaupalla kasvihuonekaasuja ja otsonikerrosta tuhoavia kemikaaleja.

    Lentoliikenne on suurin yksittäinen otsonikerrosta tuhoava tekijä.

    Linnaan tuommoisia vaativat elitistit pitäisi panna.

    • Kukaan ei lennä vain lentämisen vuoksi. Leipä on maailmalla ja sinne on mentävä. Kun paljon matkustaa, ajallakin on merkitystä, perheellekin jää enemmän aikaa. Potkurikoneen ja muiden kulkuvälineiden päästöero on kokonaisuuden kannalta merkityksetön. Olen samaa mieltä, että Linnaan saisivat päästä, ehkä Sauli kutsuu tänä vuonna.


  • Lentokenttää käyttävien yritysten pitää maksaa itse lentoreittinsä.

    Ei porilaisille veronmaksajille kuulu japanilaisherrojen lentomatkojen maksaminen.

    Täyttä paskaa on puheet investoinneista ja työpaikoista.

    • Mun tietääkseni firmassa on tasan yksi japanilainen. Matkustajat ovat paikallisia, myös porilaisia veronmaksajia ja todennäköisesti parempia sellaisia kuin tämä rotimies. Hyvä kun matkustavat, saadaan maakuntaan toimintaa.

      On tuskin paikallaan nimittää mahdollisia investointeja paska-asioiksi paitsi jos haluaa kertoa, ettei tiedä itse asiassa asiasta yhtään mitään.


  • Kukahan firman mahtaa omistaa?

    Nyt alkaa sitten tulla investointeja ja työpaikkoja?

    15 vuotta sitten luvatut 80 + nyt luvatut 50.

    • Täytyypä kertoa omistajille, ettet hyväksy vähempää. Osaavat räknätä oikein eikä sinulle jää mitään hampaankoloon tuleviksi kymmeniksi vuosiksi.


  • Lentokenttä saatiin, mutta laajennuspäätöksestä ei ole kuulunut mitään. Kuukausi on kohta kulunut ja päätös luvattiin kahden viikon päästä.

  • Kaikki on pelkkää kusetusta, lentoliikenteele annettiin avustusta, että kansanedustajat pääsevät lentäen Helsinkiin, kuten suuremmatkin politikot. Ulvilan kuuluisi maksaa osnsa kuluista.

  • Investointipäätöksiä ei tehdä vaikka lentokenttä olisikin

  • Lentokenttä saatiin, mutta jokos ne investointipäätökset on tehty?

  • Porin kaupungin veronmaksajat odottavat nyt Cimcorpin investointipäätöksiä ja uusia työpaikkoja, kun sai kiristämällä miljoonia tyhjän lentokoneen lennättämiseen porin ja Tukholman välille.
    Meillä ei taida olla samat arvot!

    Waiting...waiting...waiting...

  • Pikkuhiljaa voisi myös alkaa lunastaa 15 vuoden takaisia lupauksia uusista työpaikoista.

  • Rakennukset laajenee ja bisnes kukoistaa.. kateelliset itkee lisää :D

  • Poispotkitut itkee ja sama katkera parku on jatkunut jo yli 15 vuotta. Eikö kannattaisi vaihtaa alaa, jos et näistä kerran enää saa töitä?

  • Lentoliikenne taisi vaihteeksi lopahtaa. Ei vaan kannata.

  • Onkos tulos pääsyt japseilta vähän notkahtamaan?

  • Alaspäin menee Cimcorpissa tulos , byrokratian kasvun seurausta. Ulvila voisi tukea myös lentokeliikennettä, ettei Porin kaikkea kustanntaa. Mutta, lentoliikenteen tukeminen on kuitenkin korruptiota politikoille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.