hiilaripöntön ohje

surullinenjahuolestunut

oi voi kohta ois tulossa yhden rakkaan nukuttaminen ja kuulemma hiilaripönttö on parempi kuin piikki. oon koittanut ettii pöntön rakennus ohjeen tai käyttäjää pöntön kanssa mut ei oo onnistunut. miten löydän jomman kumman turun läheltä?

4

6940

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zedä
    • Liah80

Ei ole vain se että osaa rakentaa vaan että osaa käyttää- väärin käytettynä todella tuskallinen ja muutenkin hieman arveluttava. Itse kasvattaja ja kokemusta aiheesta.

• äläylireagoi

Jos osaa hiilaripöntön oikein rakentaa, niin sitten todennäköisesti tietää yhden jos toisenkin asian sen toimintaperiaatteesta, vai mitä luulet? Yksikään tumpelo ei ala yksittäistä lemmikkiä varten mitään hiilaripönttöä rakentamaan, sillä pöntölle tulee hintaa yllättävän paljon. Eiköhän jokainen pönttöjä rakentava ole aiheeseen perehtynyt ja käytä sitä sen verran enemmän, ettei sormi ole kovin pahasti suussa.

• Liah80

Ei välttämättä. Kuka hyvänsä saa ohjeet pöntön rakentamiseen netistä mutta hiilarin kanssa on oltava todella tarkka määrässä ja kuinka sitä sinne pönttöön lasketaan. Mm. käyttämäni eläinlääkäri luopui menetelmästä koska koki että se on epävarma. Tässä ei ole tarkoitus saada aikaan mitään tappelua vaan kerron asian toisenkin puolen. Kyse on kuitenkin toisen elämän lopettamisesta, plus että se ei ole periaatteessa edes kauheen laillinen menetelmä yksityisihmiselle niin siihen tulee suhtautua vakavuudella. Itse en lähtisi omaa pönttöäni enää tuosta vaan käyttämään vaikka olen kyllä sen osannut rakentaa ja sen kerran kun sitä käytetty on ollut asiansa osaava kasvattaja mukana. Katson ettei minulla ole tarvittavaa tieto-taitoa lopettaa eläintä varmasti ilman kärsimystä hiilarilla. Hätätapaus on eri asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      101
      960
    2. 60
      883
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      68
      683
    4. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      41
      645
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      61
      639
    6. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      22
      552
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      33
      548
    8. Toimittajat ulkomailta saapuivat eilen vaskiviikoille

Toimittajat lähtivät tutustumaan Lieksan yöelämään ja kultturitarjontaan. Kaikki yllättyivät kuinka aktiivista ja innoka
      Lieksa
      24
      512
    9. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      46
      484
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      37
      478
    Aihe