käytös ja puuro

leilanyman

minulla on 9kk vanha kääpiöpinseri joka on ollut sellaisessa perheesä joka ei ole kunnolla käyttänyt ulkona sitä ja sitä on varmaan lyötykkin koska se väistelee kun heilutat esim : käsijä vaatteita jne ja vetää ulkona kamalasti kun käyttää ulkona, olisin halukas tietämään mitä voisin tehdä että loppuisi nää pelot ja ulkona vetäminen toisnen kysymys voiko sille antaa kaurapuuroa koiran ruun seassa ,esim: koiranpapujen kanssa kiitos neuvoista :)

4

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Renegetesfullhoundbite

Vetämisen estoon suosittelen kuristuspiikkipantaa joita saa tilattua USA:n koirakaupoista.

Omistan itse useita koiria ja puuroa olen syöttänyt nappuloiden seassa säästääkseni ruokakuluissa.

• Wettan

Ikävää että jonkun pitää vastata noin epäasiallisesti. Nuo avohoitopotilaat kun hakevat huomiota keinolla millä hyvänsä.
      Kaurapuuroa voi kyllä antaa mutta ei se mikään hyvä lisäys nappulaan ole. Koira vaan turhaan lihoo. Anna mieluummin erilaisia lihoja, raakanakin voi antaa kunhan pienelle koiralle hiukan paloittelet. Koira on lihansyöjä, ei märehtijä.
      Hihnakoulutuksesta kehottaisin googlettamaan opetustekniikat, on useitakin eri tapoja kouluttaa joten voit valita mieleisesi. Koiran tulisi lenkilläkin olla kontaktissa sinuun ja kiinnostunut tekemään ohjeittesi mukaan. Tätä kiinnostusta voit kehittää muulloinkin kuin talutuksessa, kouluttelet koiraasi joka päivä palkiten makupaloin.

• 1548404

Tuosta väistämisestä sen verran että se ei välttämäti johdu että olisi lyöty. Kyseessä on vaistonvarainen itsesuojelu. Peräisin vuosituhansien takaa, jolloin vihollinen saattoi hyökätä myös ilmasta, kuten vielä nykyäänkin esimerkkeinä kotkat, huuhkajat ym petolinnut. Moni koira siis hätkähtää kun käsi lähestyy, sitä enemmän mitä nopeammin. Sama takin heilahtaessa. En nyt tiedä tarviiko sille mitään tehdä ellei koissu nyt aivan alleen pissi. Tuumit vaan että ota rauhallisesti vaan.

Vetämisen hillitsemiseen auttaa kun opettaa koiralle käskyn hiljennä tai hidasta. Tai vaikka "älä mee niin lujaa". Käytä samaa käskysanaa aluksi aina, ilman variaatioita. Tehosteeksi käskyllesi voit tehdä pienen nypäyksen hihnasta herättämään. Jos käytät fleksiä ja puolikiristävää pantaa ulkoillessa, niin sopiva takaisinvedon määrä on se mitä siinä on joustoa. Metallinen puolikiristävä on sikäli hyvä että se antaa kaulalla liikkuessa koiralle merkin siitä että pyysit juuri jotain.
      Tavallisella hihnalla voit kääriä ylimääräisen hihnan käden ympärille ja vaatia että koira kulkee vierelläsi. Kun huomaat että vetoa ei tapahdu, anna kierros pari lisää löysää, ja jos veto alkaa siitä, kelaat takaisin. Ja aina kun on kulunut sekuntikin ilman vetoa, niin kiitä. Vaikka koissu pysähtyisikin merkkaamaan käskysi jälkeen, kiitä silloinkin, onhan se totellut ja jättänyt vetämisen sikseen. Koira ei kiitoksesta hajoa kunhan et syyllisty lahjomiseen samalla.

Kaurapuuroa voit hyvin antaa nappuloiden seassa jos koiralle vaan kelpaa.

• kostaja696

Minulla oli vetovikainen koira ja kaikki hömppäkoulutukset kokeilin(tai vaimoke kokeili). Kerran sitten juttelin pitbullin omistajan kanssa baarissa ja se kertoi minulle nipistyspannasta (englanniksi Pinch Collar) ja sillä loppui vetäminen heti ensimmäisellä lenkillä. Niitä ei tahdo saada suomesta mutta jenkeistä saa tilattua.

Puuro ei mielestäni ole koiran ravintoa ellei sitä nyt sattumalta jää yli.Mieluumin koiralle kuin roskiin on minun mottoni.

Mukava on lenkkeillä koiran kanssa joka ei riuhdo hihnassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe