Kadjar vs Qashqai

Renaultkestääkö

Tällähetkellä onnellinen Qashqain omistaja(viimeinen vanha koppa-14), mutta tässä kun mainostettiin vaihtoa Kadjariin alkoi hieman kiinnostaa, kun autot (uudempi malli) on lähes sama auto, no moottorit taitaa olla erilaiset?? Kumpi sitten parempi, mutta lähinnä tämä että kuinka Kadjar mahtaa pitää hintansa, jos ajattelee Nissania joka pitää pintansa aika hyvin,,,,
Sitä vaan että kestääkö Renault ja onko se huomenna enään kympin auto???

42

2179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfjfhjfhhjfdg

      Renault vain isomman oloinen ja nuorekkaampi kun tuo Nissan kyllä näkyy monen setämiehen valintana ihan vain takavuosien sunny/almera omistusten jälkeen.

    • osta-kumpi-haluat

      No nimenomaan moottorit ovat samat Renaultin moottorit molemmissa, ja tekniikka hyvin pitkälle. Ulkonäkö taas 99% eri. Mm. ulko-oven kahvat ja peilit ovat samat ja sisällä ikkunannostinpainikkeet, joissa ei ole valaistusta muissa kuin kuskin ikkunan painikkeissa. Kadjar on oikeasti vähän isompi, eikä vain isomman oloinen. Takatilat ja takakontti on isompi.

      Mistä vuoden vanhasta mallista kukaan voi tietää kuinka kauan se kestää.

    • Yksvitonendiesel

      Mahtaako bensiini motit olla samoja, dieseliä käytti vanha kroppakin samaa

      • osta-kumpi-haluat

        Nimenomaan 1,2L TCe on sama moottori sekä Kadjarissa että Qashqaissa. Kadjarissa siitä vain irtoaa 130 heppaa kun Qashqaissa vain 115. Johtuen hieman erilaisesta moottorin virityksestä. Mutta sama Renaultin moottori kyseessä.


    • IiKuukas

      Onko kaikki motit? Siis samoja

      • Ei_ole

        Ei.


      • Ulofmergiff

        Siinä nissanissa oli ketjukone, tuosta 1,2 en tiedä mitään, mitäs se 1,6 bensa turbo?


      • Ei_ole
        Ulofmergiff kirjoitti:

        Siinä nissanissa oli ketjukone, tuosta 1,2 en tiedä mitään, mitäs se 1,6 bensa turbo?

        1,2 TCe on jakoketjulla ja edelleen sama Renaultin moottori sekä Kadjarissa että Qashqaissa. Kadjariin ei tuollaista 1,6 bensamoottoria ole saatavilla.


    • Meksukolome

      Suomalaisissa on jotenkin piintynyt käsitys siitä että kun auton keulalla on japanilainen merkki, niin sen uskotaan olevan jotenkin laadukkaampi ja siksi vaihtoautojen arvo saattaa olla parempi.

      Se että auton tekniikka on kuitenkin aivan jotain muuta kuin japanilaista, ei tätä mielikuvaa häiritse ja jopa haukutaan sitä merkkiä jonka tekniikkaan omakin auto perustuu.

      Tämä tuskin tulee muuttumaan ja suomalainen on edelleen valmis maksamaan enemmän käytetystä Qashqaista (onpa v.ttumainen nimi kirjoittaa, eipä sitä suurin osa kaskas-kuskeista osaakaan kirjoittaa) kuin käytetystä Kadjarista.

      Kuten sinäkin epäilet Kadjarin kestoa, vaikka ajat Qashqailla. Ei Kadjar ainakaan huonompi ole ja sentään huomattavasti tyylikkäämmän näköinen. Itse vertaisin varusteita ja välirahaa millä auto vaihtuisi nyt ja tietenkin kumpi miellyttää enemmän. Seuraavan vaihdon miettiminen on jo hieman kaukainen ajatus minulle. Itse vaihdoin joskus Primeran Meganeen ja en edes harkinnut Primeraa uudelleen. Vaihtohyvitys Primerassa oli hyvä, paljon muuta hyvää siinä ei ollutkaan.

      Kadjaria on myyty aika mukavasti ja katukuvassa näkyy jo mukavasti uudehkoja Renault malleja. Saa nähdä muuttuuko arvostus yhtään suomalaisostajan silmissä, itse en oikein usko siihen, sen verran pinttyneitä ennakkoluulot ja asenteet ovat.

      • Eienäänissania

        Kyllähän nissanin laatu meni kun ruvettiin briteissä valmistamaan ja rellun kanssa yhdyttiin. P12 primera surkuhupaisa tapaus. Kyllä japanissa valmistettu hakkaa mennen tullen britti romppeen.


      • WanhaNissanRautaa

        Ja rupesi Nisukka ruostumaan kun tuli Rellu mukaan. Sitä ennen oli kovia rautoja kaikki Nisukat.
        Kaikenkaikkiaan yhteistyö on hyödyttänyt varmaan vaan Rellua, vaikka ei se nyt myynnissä paljon näy.


      • Meksukolome
        WanhaNissanRautaa kirjoitti:

        Ja rupesi Nisukka ruostumaan kun tuli Rellu mukaan. Sitä ennen oli kovia rautoja kaikki Nisukat.
        Kaikenkaikkiaan yhteistyö on hyödyttänyt varmaan vaan Rellua, vaikka ei se nyt myynnissä paljon näy.

        Taitaa aika kullata muistot. Kyllä omat Sunny ja Primera ainakin osasivat ruostekukkia tehdä ihan mainiosti, ihan ilman Renaulttia. Eikä ne nyt muutenkaan mitään viattomia autoja olleet.

        Kumma kun Nissan ei ota oppia Renaultilta tuossa ruostumisasiassa. Lähes 20 vuotta Renaultit olleet vähiten ruostuvia, tämä on todettu niin erilaisissa testeissä kuin käytännössä. Nythän Kadjar on tehty Nissanin oppien mukaan ja ruotsalaisen ruostetutkimuksessa jossa tutkitaan uusien autojen ruostealttius sai japseille tyypilliset 2/5 pistettä. Suurin osa uusista Renault-malleista saa 5/5 ja osa 4/5.


    • Realiteetti_kehiin

      Japanilaisesta autosta pääsee mihin tahansa automerkkiin. Renaultista pääsee rahalla, jota kaikilla ei ole.
      Jos on rahaa heittää pois. Euroauto usealla merkillä on vastaus tähän.

      • Meksukolome

        Olet ihan oikeassa, tosin tuohon ei ole mitään järjellistä selitystä vaan perustuu ihan puhtaasti mielikuviin.

        Itseäni lähinnä huvittaa kuinka paljon ihmiset ovat valmiita maksamaan käytetyistä japanilaismerkkiä keulallaan pitävistä niinkutsutuista japseista. On rinnakkaismalleja jotka ovat täysin samoja euromerkin kanssa ja silti halutaan ostaa muutama tonni kalliimmalla se "japsi". Näin vahvasti ihmiset uskovat siihen keulalla olevaan merkkiin ihan sama mitä se sisällään pitää.


      • Kokoonpano.oma

        Eiköhän kuitenkin niissä rinnakkaismalleissa ole oma kokoonpanolinja ja tiettyjä "omia" osia, joita ei euromerkissä ole. Ainakin Toyotan kohdalla on näin eli Aygo ja ProAce.


      • Meksukolome
        Kokoonpano.oma kirjoitti:

        Eiköhän kuitenkin niissä rinnakkaismalleissa ole oma kokoonpanolinja ja tiettyjä "omia" osia, joita ei euromerkissä ole. Ainakin Toyotan kohdalla on näin eli Aygo ja ProAce.

        Niinhän ne tojomyyjät sepittää ja uppoaa tojoteroihin ja tojopapparaosiin kuin väärä raha.

        Kaikissa autolehdissä sanotaan autojen olevan samoja. Pikkuviilausta on mutta teknisesti samoja ja siten yhtä laadukkaita tai laaduttomia.

        Mutta kun usko on tarpeeksi luja niin pelkkä keulamerkin.muuttaminen tekee autosta laadukkaan.


    • RenaultLaadukkaampi

      Renault on nykyään parhaiten ruosteelta suojattu auto, japanilaiset ei satsaa sinkkikoreihin.

      Jos vielä kone on sama niin Renault tuntuu itsestäänselvältä valinnalta.

      • paitsi-kadjar

        "Renault on nykyään parhaiten ruosteelta suojattu auto"

        Paitsi Kadjar, joka sai ruostesuojauksesta vain 2 tähteä, eli huonommain tuloksen kuin mikään Renault koskaan.


      • Meksukolome
        paitsi-kadjar kirjoitti:

        "Renault on nykyään parhaiten ruosteelta suojattu auto"

        Paitsi Kadjar, joka sai ruostesuojauksesta vain 2 tähteä, eli huonommain tuloksen kuin mikään Renault koskaan.

        Ainoa mitä Nissan on Renaultille antanut, japanilaisen ruosteeneston tason 😂


    • Täysiäsusia

      Ainut minkä rellu antanut nissanille, epäluotettavuuden.

      • Meksukolome

        Renault antoi Nissanille mahdollisuuden jatkaa autonvalmistusta. Omalla osaamisella Nissan oli konkurssin edessä, semmoisia laatupelejä.


      • Osta.C-HR

        No nyt vähän realismia juttuihin, kiitos. Nissan on kaikkialla maailmassa tunnettu laadukkaiden, kestävien ja teknisesti edistyksellisten autojen valmistaja. Olihan aikoinaan mainoslause "Datsun kestää" ihan täyttä totta ja sitä perintöä jatkettiin merkin muututtua Nissaniksi 80-luvun alussa.
        Viimeiset aidot Nissanit kuten Primeran toka malli ja eka Almera vuodelta -95 olivat luotettavuudessa ja kestävyydessä lähes Toyotan veroisia huippuautoja, joissa kesti niin tekniikka kuin pellitkin. Sitten 2000-luvun alussa Renault tuli ja pilasi Nissanin mainetta pahasti, Almeran toka malli, vika Primera, Renault Moduksen kanssa samaan tekniikkaan perustuva Note jne. olivat laadullisesti paljon totuttua tasoa heikompia. Sama linja näyttää jatkuneen viimeisen kymmenen vuoden aikana. Laatu laskee, korit ruostuvat ja hyvä ajettavuus on enää muisto. Tämä on Renaultin ansiota.

        Mitä tulee näihin Kadjareihin ja Qashqaihin, niin unohtaisin moiset tekeleet ja ostaisin Toyotan C-HR:n. Se on kaikessa etevämpi, oikeasti moderni vielä 10 vuoden päästäkin ja aito kestävä japanilainen auto, jota ei ole eurooppalaisella "osaamisella" päästy pilaamaan. Huoletonta ajoa ja onpa vielä todennäköisesti tämän vuoden myynnissä oman luokkansa ylivoimainen ykkönen.


      • hajosikotojosi
        Osta.C-HR kirjoitti:

        No nyt vähän realismia juttuihin, kiitos. Nissan on kaikkialla maailmassa tunnettu laadukkaiden, kestävien ja teknisesti edistyksellisten autojen valmistaja. Olihan aikoinaan mainoslause "Datsun kestää" ihan täyttä totta ja sitä perintöä jatkettiin merkin muututtua Nissaniksi 80-luvun alussa.
        Viimeiset aidot Nissanit kuten Primeran toka malli ja eka Almera vuodelta -95 olivat luotettavuudessa ja kestävyydessä lähes Toyotan veroisia huippuautoja, joissa kesti niin tekniikka kuin pellitkin. Sitten 2000-luvun alussa Renault tuli ja pilasi Nissanin mainetta pahasti, Almeran toka malli, vika Primera, Renault Moduksen kanssa samaan tekniikkaan perustuva Note jne. olivat laadullisesti paljon totuttua tasoa heikompia. Sama linja näyttää jatkuneen viimeisen kymmenen vuoden aikana. Laatu laskee, korit ruostuvat ja hyvä ajettavuus on enää muisto. Tämä on Renaultin ansiota.

        Mitä tulee näihin Kadjareihin ja Qashqaihin, niin unohtaisin moiset tekeleet ja ostaisin Toyotan C-HR:n. Se on kaikessa etevämpi, oikeasti moderni vielä 10 vuoden päästäkin ja aito kestävä japanilainen auto, jota ei ole eurooppalaisella "osaamisella" päästy pilaamaan. Huoletonta ajoa ja onpa vielä todennäköisesti tämän vuoden myynnissä oman luokkansa ylivoimainen ykkönen.

        C-HR Turkissa valmistettu. Aito Japanilainen?. Yaris tehdään Ranskassa. Japsit luottaa Eurooppalaiseen osaamiseen. Renault on jo valmis Euro.


      • SeppukuBanzai

        Ei se Turkki autoa huonoksi tee, mutta eurooppalaiset heikkolaatuiset osat ja ennenkaikkea eurooppalainen suunnittelu. Siinä kun tuotetta ei valmistaja testaa paljon mitään, ostaja on testikuski. Halpaa suunnittelua ja tyhmät ostaa eurooppalaisen merkin ja maksaa itsensä kipeiksi korjauskuluissa. Plus hermot menee.


    • HulluaostaauusiRe

      Mutta palataan aiheeseen Nissan pitää hintansa, oli näin tai noin! Maine tulee syövereihin sukupolvilta toisille..

      • Meksukolome

        Noinhan se on, uuden Renaultin osto on yhtä järkevää kuin käytetyn Nissanin osto, ainakin jos aikoo vaihtaa kolmen vuoden välein uuteen Renaulttiin. Käytetyssä hintaetu on niin roimasti Renaultin puolella että vaikea on perustella käytetyn Nissanin ostoa järkisyillä.

        Tässähän se hullunkurisuus tuleekin, ihmiset haluavat ostaa käytettynä auton joka pitää hyvin hintansa, on siis kallis käytettynä. Vaikka kannattavampaa olisi ostaa auto joka pitää huonosti hintansa, on siis käytettynä halpa ostaa.

        Sekä Nissaneita että Renaultteja omistaneena oma mielipiteeni on että arvonalenema pitäisi olla juuri toisinpäin, mutta näillä mennään. Eipä siihen yhden ihmisen mielipide vaikuta. Kahden uuden Renaultin jälkeen seuraava voi hyvinkin olla käytetty Renault, hinta laatusuhde on kohdillaan. Katsellaan nyt, ensimmäisellä tuli ajettua 11,5 vuotta jolloin arvon alenemalla ei ole enää mitään merkitystä ja toisella tulee kohta neljä vuotta täyteen, eikä mitään paineita vaihtamiseen ole.

        Paitsi Renaultin uudet ja vieläkin paremmat mallit.


      • rehellisestiNissan

        Jepjep, eikä ihan pieni juttu ole sekään, että ostamalla Nissanin leimautuu järkeväksi ja vakaaksi tyypiksi. Jos ostaa Renun, niin moni pitää sinua sellaisena mistään tekniikasta mitään ymmärtämättömänä taivaanrannan maalarina, jota autokauppias pystyy vedättämään kuin pässiä narussa.

        Uuden Renaultin tyypillisenä ostajana pidetään sellaista vähän taiteellista ja vasemmistolaista hipsteriä, Nissanin ostajaksi mielletään rehellinen duunari ja tai pienyrittäjä, tyyppi joka maksaa verot, asuu omakotitalossa ja pitää perusarvoista kiinni.


      • puurastaja

        Kyllä se Renault on valinta. Yhdentoista Toyotan jälkeen. En pidä huonona vaihtoehtona Sportageakaan. Hyundaikin hyvä. Nänä omistavana niin Renauttia pidän ykkösenä. Volkkareista ei kokemusta. Naapurlla kone räjähti pihamaalle. Joten kierrän sen merkin kaukaa.


    • totuuskomissio

      Ajelin pari viikkoa tuolla Nissanilla. Aivan loistava auto. Paska kuskin penkki ja moottorihan on tehoton mutta hintaisekseen edullinen. Eikös ton saa renkaineen ja maalattuna alle kolmenkympin?

      Ero edelliseen Nissanin malliin on huikea.

      Hiukan aiemmin ajelin xc70 volvolla ja se on ihan totaalisen paska -80 luvun vehje Nisun rinnalla.

      Siis noi kaikki vuokra-autoina, eli mitään omistamisen intohimoa tms. ei ole kommenttien taustalla.

    • Jugeveee

      Missä valmistetaan onko toinen britti ja toinen fransmanni?

      • dfgdfgdfgdfgdfgdg

        Kadjar Espanjassa. Qashqain valmistusmaasta ei tietoa.


      • puurastaja
        dfgdfgdfgdfgdfgdg kirjoitti:

        Kadjar Espanjassa. Qashqain valmistusmaasta ei tietoa.

        Qashqai tehdään Englannissa.


    • ownwfrjne

      Katumaastureissa vain tuo ulkonäkö vaihtuu muodin mukaan tiheään ja edellinen Nissan jo kiusallisen vanhan näköinen.Myös eka bemarit ja Porschet tulleet myös ropisten alas kun mahtaileva möhkö muotoilu jo kiusallisen näköinen.

      • Coupea-löytyy

        Juu kyllä uusin muoto ovat nämä ns. coupe-maasturit. Eli ei enää tuollainen pysty farmarimallinen perä, vaan coupemainen viisto. Esim. BMW X4, X6 ja Mercedes GLC Coupe ja GLE Coupe. Eli ei äkkiseltään näytä maasturimaiselta, mutta onkin yhtä korkea ja massiivinen kuin pystyperäisetkin citymaasturit.


    • renaultnainen

      Nuihin lukemiin ei pysty kun tojotat. Männärenkaat läkkipeltii ja sylinterit soikeat. Takuuseen tosin korjaavat. Renun Zoe ei syö öljyy.

      • Eioolaatua

        Kadjarilla jos ajelee niin kannattaa aina olla vara moottori ja vaihdelaatikko mukana. Tuppaavat muutaman sadankilometrin matkoilla laukeamaan. Männät pamahtaa kannesta läpi.


      • kassukainen
        Eioolaatua kirjoitti:

        Kadjarilla jos ajelee niin kannattaa aina olla vara moottori ja vaihdelaatikko mukana. Tuppaavat muutaman sadankilometrin matkoilla laukeamaan. Männät pamahtaa kannesta läpi.

        Päteekö sama ongelma Kaskaissakin. Samoilla osilla kasailtuja molemmat. Olen huolestunut nyt. Mikähän moottori ja vaihdelaatikko olisi kyseessä. Tunnut tietävän niin laita infoo. Hyvä että joku jo perehtynyt näihin virityksiin. Osataan olla varppeilla jos reissuun lähtee, että apua saa tilattuu.


      • Ei.tojotakuski
        Eioolaatua kirjoitti:

        Kadjarilla jos ajelee niin kannattaa aina olla vara moottori ja vaihdelaatikko mukana. Tuppaavat muutaman sadankilometrin matkoilla laukeamaan. Männät pamahtaa kannesta läpi.

        Olisko tojo Tero taas palstalla? Jutut ainakin samaa tasoa kuin ennenkin!


    • OstinuudenQashqain

      Eli loppu tulos= Renault tekee hyvää tekniikkaa ja Qashqai pitää arvonsa, niin ei se Nissanin osto sitten huono voi olla:)

      • Renulla

        Hinta/varustelu suhteet liki samat.Renu/Nissan.Nissanissa varusteet vähemmän.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7810
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2009
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1940
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1653
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      979
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe