Kuinka kipeäksi tunnette rintanne rytmihäiriön päälläollessa ?
Ja minkälaiset ovat muut tuntemukset ?
En tiedä onko minulla rytmihäiriö/eteisvärinä vai jotain muuta.
Kipu on tietenkin subjektiivinen tunne, mutta itselläni rintaa koskee aika paljon,
pelottavan paljon oikeastaan, sydän rimpuilee, veri ei kunnolla kierrä aivoissa, jalatkin menee vähän veltoiksi.
Lueskelin, että rytmihäiriössä syke on korkealla, jopa 140-200.
Verenpaineeni on noin 115/65, syke yleensä 65-70.
Rytmihäiriön aikana verenpaine ja syke nousevat vain vähän eli 120/70:een, syke noin
80:een.
Kohtaukseni kestävät yleensä puoli päivää tai koko päivän.
Joskus ne alkavat aamuyöllä värinänä rinnassa muuttuen rajummaksi kun nousen ylös.
Joskus alkaa suoraan sydämen "repimisellä ja riuhtomisella":
Onko tämä ollenkaan rytmihäiriötä tai jotain muuta ?
Onko rytmihäiriössä syke aina reilusti yli 100, jopa 200 ?
Olen 63v. Oireilu alkoi vuosi sitten.
Rytmihäiriön oireisto ? Tai muu vika ?
4
270
Vastaukset
- SVT610
Itselläni on SVT eli rytmihäiriö jossa rytmit kyllä ihan ok, eli säännölliset, mutta pulssi 160-180. Mitään muita tuntemuksia ei ole, ei huimausta, pahoinvointia tms,. Rytmi käännetään srl:ssa....ellen saa itse käännettyä kotona.
Itse olen 61 v ja kärsinyt tästä koko elämäni. eli ihan tuttua.
Sinun oireesi viittaavat kyllä muuhun eli suosittelisin että menisit nyt lääkäriin, saattaa olla jotain suonia tukossa tms. varsinkin jos tuntuu ettei veri kierrä mm jaloissa, paineesi ovat ihan ok. - pelokasmaija
Kiitos vastauksesta, mietin kovasti asiaa, koska juuri eilen sain aika vaikean "kohtauksen" taas, joka kesti aamukahdeksasta kolmeen iltapäivällä ja sattui tietenkin olemaan lauantai, ettei terveyskeskuskaan ole auki. Pulssi/syke oli vain 75.
Tänään on lievää huimausta, veri ei oikein kierrä päässä, aamuyöllä heräsin päänsärkyyn, aamulla vasen poski on ollut lievästi puutuneen tuntuinen. Nyt ihmettelen saanko kohta aivoinfarktin ?
On sunnuntai. Täytyy miettiä, mitä tehdä. Olo ei vielä tunnut kovin pahalta, muttei normaaliltakaan. Kahvit join ja lehteä pystyn lukemaan. - SVT610
Pulssisi oli ihan ok, mutta mene nyt ihmeessä lääkärille tai vl aikana srl:aan, anna ammatti-ihmisten päättää mistä on kyse.
- pelokasmaija
Siis rytmihäiriössä ei ole kovaa päivän kestävää rintakipua kellään ollut ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019