Rytmihäiriön oireisto ? Tai muu vika ?

pelokasmaija

Kuinka kipeäksi tunnette rintanne rytmihäiriön päälläollessa ?
Ja minkälaiset ovat muut tuntemukset ?
En tiedä onko minulla rytmihäiriö/eteisvärinä vai jotain muuta.
Kipu on tietenkin subjektiivinen tunne, mutta itselläni rintaa koskee aika paljon,
pelottavan paljon oikeastaan, sydän rimpuilee, veri ei kunnolla kierrä aivoissa, jalatkin menee vähän veltoiksi.
Lueskelin, että rytmihäiriössä syke on korkealla, jopa 140-200.
Verenpaineeni on noin 115/65, syke yleensä 65-70.
Rytmihäiriön aikana verenpaine ja syke nousevat vain vähän eli 120/70:een, syke noin
80:een.
Kohtaukseni kestävät yleensä puoli päivää tai koko päivän.
Joskus ne alkavat aamuyöllä värinänä rinnassa muuttuen rajummaksi kun nousen ylös.
Joskus alkaa suoraan sydämen "repimisellä ja riuhtomisella":
Onko tämä ollenkaan rytmihäiriötä tai jotain muuta ?
Onko rytmihäiriössä syke aina reilusti yli 100, jopa 200 ?
Olen 63v. Oireilu alkoi vuosi sitten.

4

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SVT610

      Itselläni on SVT eli rytmihäiriö jossa rytmit kyllä ihan ok, eli säännölliset, mutta pulssi 160-180. Mitään muita tuntemuksia ei ole, ei huimausta, pahoinvointia tms,. Rytmi käännetään srl:ssa....ellen saa itse käännettyä kotona.

      Itse olen 61 v ja kärsinyt tästä koko elämäni. eli ihan tuttua.

      Sinun oireesi viittaavat kyllä muuhun eli suosittelisin että menisit nyt lääkäriin, saattaa olla jotain suonia tukossa tms. varsinkin jos tuntuu ettei veri kierrä mm jaloissa, paineesi ovat ihan ok.

    • pelokasmaija

      Kiitos vastauksesta, mietin kovasti asiaa, koska juuri eilen sain aika vaikean "kohtauksen" taas, joka kesti aamukahdeksasta kolmeen iltapäivällä ja sattui tietenkin olemaan lauantai, ettei terveyskeskuskaan ole auki. Pulssi/syke oli vain 75.
      Tänään on lievää huimausta, veri ei oikein kierrä päässä, aamuyöllä heräsin päänsärkyyn, aamulla vasen poski on ollut lievästi puutuneen tuntuinen. Nyt ihmettelen saanko kohta aivoinfarktin ?
      On sunnuntai. Täytyy miettiä, mitä tehdä. Olo ei vielä tunnut kovin pahalta, muttei normaaliltakaan. Kahvit join ja lehteä pystyn lukemaan.

    • SVT610

      Pulssisi oli ihan ok, mutta mene nyt ihmeessä lääkärille tai vl aikana srl:aan, anna ammatti-ihmisten päättää mistä on kyse.

    • pelokasmaija

      Siis rytmihäiriössä ei ole kovaa päivän kestävää rintakipua kellään ollut ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe