Rytmihäiriön oireisto ? Tai muu vika ?

pelokasmaija

Kuinka kipeäksi tunnette rintanne rytmihäiriön päälläollessa ?
Ja minkälaiset ovat muut tuntemukset ?
En tiedä onko minulla rytmihäiriö/eteisvärinä vai jotain muuta.
Kipu on tietenkin subjektiivinen tunne, mutta itselläni rintaa koskee aika paljon,
pelottavan paljon oikeastaan, sydän rimpuilee, veri ei kunnolla kierrä aivoissa, jalatkin menee vähän veltoiksi.
Lueskelin, että rytmihäiriössä syke on korkealla, jopa 140-200.
Verenpaineeni on noin 115/65, syke yleensä 65-70.
Rytmihäiriön aikana verenpaine ja syke nousevat vain vähän eli 120/70:een, syke noin
80:een.
Kohtaukseni kestävät yleensä puoli päivää tai koko päivän.
Joskus ne alkavat aamuyöllä värinänä rinnassa muuttuen rajummaksi kun nousen ylös.
Joskus alkaa suoraan sydämen "repimisellä ja riuhtomisella":
Onko tämä ollenkaan rytmihäiriötä tai jotain muuta ?
Onko rytmihäiriössä syke aina reilusti yli 100, jopa 200 ?
Olen 63v. Oireilu alkoi vuosi sitten.

4

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SVT610

Itselläni on SVT eli rytmihäiriö jossa rytmit kyllä ihan ok, eli säännölliset, mutta pulssi 160-180. Mitään muita tuntemuksia ei ole, ei huimausta, pahoinvointia tms,. Rytmi käännetään srl:ssa....ellen saa itse käännettyä kotona.

Itse olen 61 v ja kärsinyt tästä koko elämäni. eli ihan tuttua.

Sinun oireesi viittaavat kyllä muuhun eli suosittelisin että menisit nyt lääkäriin, saattaa olla jotain suonia tukossa tms. varsinkin jos tuntuu ettei veri kierrä mm jaloissa, paineesi ovat ihan ok.

• pelokasmaija

Kiitos vastauksesta, mietin kovasti asiaa, koska juuri eilen sain aika vaikean "kohtauksen" taas, joka kesti aamukahdeksasta kolmeen iltapäivällä ja sattui tietenkin olemaan lauantai, ettei terveyskeskuskaan ole auki. Pulssi/syke oli vain 75.
      Tänään on lievää huimausta, veri ei oikein kierrä päässä, aamuyöllä heräsin päänsärkyyn, aamulla vasen poski on ollut lievästi puutuneen tuntuinen. Nyt ihmettelen saanko kohta aivoinfarktin ?
      On sunnuntai. Täytyy miettiä, mitä tehdä. Olo ei vielä tunnut kovin pahalta, muttei normaaliltakaan. Kahvit join ja lehteä pystyn lukemaan.

• SVT610

Pulssisi oli ihan ok, mutta mene nyt ihmeessä lääkärille tai vl aikana srl:aan, anna ammatti-ihmisten päättää mistä on kyse.

• pelokasmaija

Siis rytmihäiriössä ei ole kovaa päivän kestävää rintakipua kellään ollut ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      162
      4133
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2443
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2141
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      80
      1292
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1250
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1139
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1102
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      100
      908
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      840
    Aihe