Voiko sanoa..Hyvää Keskiyötä

Se-entinen-Kukkahame

Heräsin muutaman tunnin nukuttua pyörin sängyssä odottelin uudelleen nukahtamista, mitä vielä tässä nyt tilitän unettomuutta.
Normaalisti nukun illasta aamuun n 6 - 8 tuntiin, olenkohan tullut vanhaksi?
Unohdan nukkua tarpeeksi?
Ei näitä unohduksia ole usein vaan sitä alkaa analysoimaan itsekseen,
tuliko syötyä tai juotua jotain virkistävää, vai missä mättää. Jos kesällä käy näin silloin voin istuskella ulkona hetken ja uni tulee etsimättä uudelleen.
Tähän aikaan vuodesta olisi puettava huolella ettei vilustu ja saa flunssaa, siihen hommaan en kuitenkaan viitsi alkaa joten tulin tilittämään tuntojani sivulle.
No hiljaa olen ollut ja yläkerran lapsi heräsi tai oli hereillä, ehkä tvstä tulee jotain ja koko perhe on ruudun ääressä, lapsen ääni tässä hiljaisuudessa kuuluu hiukan.
Joskus heräsin kolmen neljän tuntumassa ison rahtikoneen nousuun tai laskuun, siinä on jotain sellaista jykevää, tuntui kuin maa olisi liikkunut, jotain on muuttunut se ääni on loppunut, ehkä meidän uudet ikkunat eristää ääntä, niinhän kerrottiin lienee uskottava.
Jospa heräsinkin hiljaisuuteen?
En katsonut mitä kello oli kun läksin vuoteesta sama se, tietääkseni olen edelleen valveilla.
Kauniita unia nukkuville ja, Onnea Hopeamitallista, naiset kunnostautuivat jälleen kerran!
Näin suurien kisojen aikana olisi suomalaisten saatava jotain esittelyä maastamme vaikka tunniksi telkkuun, matkailua se edistäisi.
Lappi ja sen maisemat niiden muuntuminen vuoden ajoittain, kaunista katseltavaa olisi meille itsellemmekin, eivät kaikki suomalaiset ole päässeet Lapin luontoa ihailemaan 'jänkhille'.
En keksi mitään lisättävää, jospa sitä taas syntyy kun unet karkaa?

9

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 50miinus

      Jaa, talviurheilin eilen yhteensä 3 tuntia ja sammuin kuin saunalyhty iltapalan ja vodkapaukun jälkeen klo 22. Neljän tunnin unien jälkeen pirteä olo ja roikun netissä jonkin aikaa ja sitten taas pariksi tunniksi nukkumaan kunnes aurinko nousee.

    • Samalla asialla.

      Minusta on tullut huonouninen. Ei kun vanha, piti sanoman. Eilen tuli loistava aamuohjelma, jossa unettomuuttakkin käsiteltiin.
      Oli niin viimeistä tiedettä, että yli hilseen meni paljon. Puhuttiin synapseista ja niden välisistä hermoradoista, jotka nykytieteen mukaan uusiutuvat. Sellaisen hermorataviljelmän, oikein kotipuutarhan perustan heti.
      Tuli mieleeni tieto, että lepääminen valveillakin antaa lähes unen arvoista lepoa! Tiedä häntä sitten.

      Olen kova poika pohtimaan ja jos on oikein vaikea asia ratkaistavaksi on mentävä "työn ääreen pitkäkseen" kun energia ei muuten riitä. Kohta asettaudun kanssasi pitkäkseni, virtuaalisesti. Ollaan sitten huomenna "fit as a fiddle". jotain tuollaista olen kuullut joskus sanottavan.

      Oli kiva tavata, kh! Huomenna luetaan jo suoraan.

    • Se-entinen-Kukkahame

      Nukahdin pienen lepäilyn jälkeen ja nyt jo aamukahvilla kanssanne.
      Enkä tunne itseäni väsyneeksi loppuyön uni riitti tällä kertaa olen taas valmistumassa päivään mustan kahvin ja tukevien voileipien kanssa.
      Pitänee kertoilla lapsuudestani maalla, äiti kertoi joskus valvoneensa yöllä ja kehränneen villoja kun uni karkasi hiljainen rukin ääni ei herättänyt ketään .
      ;-)) kaikki aika minkä oli valveilla piti käyttää töitä riitti aina.

      • Lorenaa

        Heräilin painajaisunen tuomaan jännitykseen aamuyön myöhäistunteina. Luen s jännäriä Robin Cook, Narkoosi, joka on mielestäni jopa thrilleri. Kirjan tunnelmissa vieläkin ajattelen onko kaikki mahdollista, kauko-ohjata koneiden toimintaa säädellä matkojen päästä, toimimaan tuhoisasti.

        Sabotoijat kohdensivat anestesia (narkoosi)koneet toimimaan operation aikana toisin, tuhoten operoitavan elämää. Miksi koneen toiminta ei voisi toimia etäohjauksella.

        Yhtymäkohtaa teorialle mietin, miksi ei voisi? Voidaanhan etäohjauksella nyt jo
        "Taavin" tavoin ohjelmoida kesänviettopaikan lämmittäminen alkamaan haluttuna aikana parin kymmenen kilsan päästä. En tiedä systeemiä mutta omistaja sanoi etäohjauksen toimivan. Kyseessä on sähkölämmitys mökillä.
        Niin,maailmassa tänä päivänä on niin monen monta ihmeellistä asiaa joka askarruttaa, joka askarruttaa monta kulkijaa.

        Aurinkoa kaikkiin koteihin ja MM-Kisa paikkakunnalle. Nyt on mieluista katseltavaa TV 2 kanavalta,


      • Tottakai kauko-ohjausta käytetään, on käytetty jo kauan. Avaruustekniikassa se on maasta käsin ohjattavaa robottimönkijää ohjaten 🙂
        Laitteet lienee kuitenkin niin kalliita, ettei rikolliset niitä hanki käyttöönsä! Sciense fiktioissa ne antavat mielikuvitukselle mahdollisuuksia.

        Nukuin niin hyvin tavanomaisia unia nähden, mutta on harvoin öitä jolloin valvon ja ajattelen. Minulle se on ollut tarpeen silloin.


    • Se-entinen-Kukkahame

      Olen kuullut tuon heräämisen keskellä yötä olevan joillekin kiusallista, ymmärrän kyllä jos työssäkäyvä joutuu valvomaan tunteja, kyllä se kysyy voimia olla skarppina.
      Olen joskus herännyt johonkin ääneen eikä selvinnyt mikä ääni tai mistä se tuli, kun nousin tarkkailemaan onko kaikki kunnossa en huomannut mitään erikoista.
      Onhan näitä kummajaisia koettu keskellä kaunista kesäpäivää, näin mökin laiturilla istuskellessa naapurin tulevan kylään, kun läksin tulijaa vastaan ei sitä ollut olemassakaan?? Muutaman 10- 20 min päästä tämä sama ihminen tuli oikeasti mansikkaropeen kanssa, minun oli pakko kätellä varmuuden vuoksi että onko nyt kaikki hyvin ja ihminen edessäni.
      Tämä on kuitenkin ainut kertainen tapaus ja joskus kerroin eräälle joka oli kiinnostunut asioista hän sanoi yhtään ihmettelemättä...näitä tapahtuu!
      Enkä ollut kyllä unessa tapahtumahetkellä.

      • Aika jännää, minulle kun on käynyt ihan samalla lailla. Istuttiin alkukesästä uuden palstan ruohikolla huilaten, kun näin äidin ja isän tulevan maantiellä kävelleen. Äidillä oli vielä hattu päässään harvinaisena, mutta ei niitä sitten kuulunutkaan.
        Ehdin kuitenkin sanoa muille, että olin näkevinäni pariskunnan olevan tulosa, hah eikä mennyt kuin 1/2 tuntia, niin huudahdin: no sieltähän te tulettekin :D
        Äiti, miten niin, onko joku soittanut,..no,... ei kun näin teidän tulevan. No mieheni uskoi sitten, mutta unohtuihan se myöhemmin,..kaikkea kun ei viitsi kertoa edes 😊 Ruotsiksi on muuten sanonta että joku on "synsk" näkijä näkevä kai, minkäs sillekään ominaisuudelle voi!


    • reppuriika

      Minulla menee nykyään, että nukun joka toinen yö hyvin ja sen toisen sitten heräilen ja pyörin. Päivällä on tokkurainen olo, mutta en ota siitä stressiä. Olen ollut aina huono nukkuja ja tulen toimeen vähällä unella.
      Joskus vitsailen, että sitten haudassa on aikaa maata. Otetaan tästä ajallisesta kaikki irti.
      Ja vanhaksi sitä kai on tullut että päivätorkutkin alkaa onnistua. Nuorena ei olisi sellainen onnistunut.

    • Se-entinen-Kukkahame

      Tutkin kalenterista ei ole ainakaan kuu syynä aivan pimeä ympyrä ja uusikuu syntyy viikon päästä, jostain olen kuullut että täysikuu vaikuttaa herkkäunisille, no en ole herkkä uninen omasta mielestäni.
      Nyt uskoisin että sattumaa nuo valvomiset on toistaiseksi kunnes toisin todistetaan, eikös tämä ole jostakin tuttu sanonta ja pitänee paikkansa.
      Ohutta lunta on satanut koko aamupäivän ei se näy kuin autojen katoilla, tintit kadonneet syöttöpaikalta siihenkin syy voilla tiedossa, haukka lähiseudulla,
      No- muita havaintoja menen ulos katsastamaan samalla haen valmiin annoksen lähiravintolasta äm-ämmiä katsoessa syön sormin etten haarukalla tee tuhoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      142
      2333
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      208
      2112
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1706
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      10
      1179
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      354
      1134
    6. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      165
      1005
    7. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      49
      957
    8. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      276
      949
    9. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      77
      937
    10. Näyttääkö kaivattusi

      Iloiselta vai surulliselta?
      Ikävä
      56
      846
    Aihe