Harkinnassa Brac/retket sieltä?

Braciin

Haaveissa on päästä elo-syyskuussa Kroatiaan ja tällä kertaa Splitin seudulle. Olen katsellut kohteeksi Bracia. Tarkoitus ei ole kuitenkaan olla viikkoa ihan aloillaan vaan nähdä samalla myös Kroatiaa.
Kuulisin mielelläni kokemuksia Bracista ja erityisesti siitä, että tekevätkö eri matkanjärjestäjät sieltä retkiä muualle? Jos tekevät, niin ketkä ja minne?
Autoa en meinaa vuokrata, sillä aion tällä kertaa lähteä reissuun aivan yksikseni.

5

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Splitlandia

      Bracin saari näkyy Splitin kaupungin rannasta ja näyttää läheiseltä, mutta lautta puksuttaa väliä tunnin verran sivu. Jos saarta käyttää tukikohtana, mantereelle käyntiin menee kokonaismatkasta siis pari tuntia. Lisäksi Norwegianin aamulennolle pitäisi olla aikaisin kentällä. Bracista se ei ollut mahdollista. Hylkäsin tämän vuoksi Bracin tukikohtana ja valitsin mantereen, josta sukkuloin yhtenä kohteena Braciin mm . Boliin ja Zlatni Ratiin. Bracin saarelle menin Splitin kautta ja mantereelle palasin Makarskaan.
      Bracin asutus on keskittynyt rannikolle pienehköihin kyliin (satamiin) ja korkeammalla keskiosalla teiden varret ovat täysin asumattomia. Parhaat maisemat olivat juuri tuonne Boliin serpentiiniä laskeuduttaessa ja Zlatni Ratin uimarannalla.

      Näin siis viime kesänä omatoimimatkalla, seuramatkoista minulla ei ole hajua.

      • Saulovic

        Kiinnostaisi tietää vähän enemmän tuosta omatoimimatkasta Splitin seudulle. Itse olen tähän asti reissannut seuramatkoilla, mutta näyttävät olevan aika hintavia. Tulisiko halvemmaksi yhdistelmällä Norwegian majoitus itse varattuna? Ja mites tuo Norwegian oikein toimii? Käsittääkseni matkatavaroista peritään eri maksu/pitää ilmoittaa erikseen matkaa varattaessa? Miten siirtyminen lentokentältä kohteeseen onnistuu ja mitä kautta kannattaa varata majoitus?


      • Splitlandia

        Itse varasin viime vuonna lentoliput Splitiin täältä http://www.halvatlennot.fi/. Koska meitä oli useampia, säästimme parisataa euroa verrattuna suoraan Norwegianilta ostettaviin lippuihin vaikka kuitenkin lensimme Norwegianilla. Ihmeellinen on siis maailma.
        Käsimatkatavara 10 kg menee Norskilla mukana ilmaiseksi halvimmilla lipuilla, kalliimmilla raja on 15 kg.

        Vertaa hintoja myös sivustoilta trivago.fi tai momondo.fi.

        Hotelliarvosteluja kannattaa etukäteen lukea sivustoilta Tripadvisor, Hotels.com tai Booking.com, ettei eksy mihinkään läävään.
        Ehkä joudut ajamaan busilla Splitin keskustaan Rivalle, sieltä pääsee aina jatkamaan, riippuen mihin suuntaan olet menossa.


    • eaglet

      Bracin saarelta on lauttayhteys päivittäin mantereelle. Me teimme retken mantereelta mm. Braciin. Lähdimme Makarska Rivieralta Baska Vodasta. Bracin saarella liikennöi paikallisbussit. Esim. Supetarin ja Bolin välillä aamu-ja iltapäivisin. Supetarista on useita päivittäisiä laivavuoroja mm. mantereelle Splitiin, Dubrovnikiin, Korculan saarelle. Bolin satamasta pääsee Hvarin saarelle.
      Matkanjärjestäjät Aurinkomatkat,Tjäreborg, jne. järjestävät retkiä.
      Kaunis paikka, mutta ei paljon nähtävää ja tekemistä, jos haluaa muutakin kuin maata rannalla, uida, juoda, syödä,

    • Pecu

      Paras hotelli on Makarskan Osejava ja sieltä huone ranskalaisella parvekkeella ja merinäköalalla. Aamiainen kannattaa ottaa mutta puolihoitoon sisältyvä illallinen oli seisova pöytä ja aika perusmössöä. Makarskasta saa retkiä kaikkiin haluamiisi paikkoihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe