Lito Myrkytys

Lääkkeillä

Onko täällä muita joille Lito aiheuttanut myrkytys oireita tai myrkytyksen? Minulle tämä tapahtui viime kesänä ihan yllättäen. Olin tuolloin syönyt litoa vuoden verran. Heinäkuussa reissussa kaikki tapahtui yllättäen. Maha meni sekaisin ja pissa tulo lakkasi, pahat turvotukset, käsien paha tärinä.. Menin ensiapuun oireineni enkä tuolloin osannut arvata että lito syypää. Eikä lääkärikään päivystyksessä. Olisi jo laittanut minua kotiin, mutta sanoi sitten vielä että jos kummiskin katsotaan lääke pitoisuudet. Verikoe tulos oli 3.7 eli vakava myrkytys joka henkeä uhkaava. Minun olisi pitänyt jo kouristella, olla tajuton. Jouduin sairaalaan sisään ja tutkimukset alkoivat. Teholle olisin kuulunut mutta ei ollut tilaa niin sisätaudeille ja heti dialyysiin. Munuaiset eivät toimineet ja turposin vain. Tästä alkoi pitkä sairaala jakso. Dialyyseja joka toinen päivä kahden kuukauden välein, kortisoni lääkitys joka aiheutti minulle manian, lääkityksen purku. Epäiltiin tietty myös että itse olisin sen aiheuttanut, mutta uskoivat tenttauksen jälkeen että olen normaalisti lääkkeitä syönyt. Biopsia eli koepala munuaisista myös todensi tämän. Kahden kuukauden jälkeen munuaiset alkoivat toimia mutta manian takia sairaala reissu kesti lokakuulle. Elämäni pelottavinta aikaa kun ei tiennyt mitä tapahtuu. Ilmoitin lääkemyrkytyksestä Suomen lääkevahinko keskukselle, josta hain korvauksia tapahtuneeseen. Juuri tuli korvauspäätös minun hyväkseni. Sanottiin että tämä kuuluu Liton harvinaisiin haittavaikutuksiin. Nyt siis munuaiset toimii, tarkkaillaan joka kuukausi verikokeissa. Lääkitys vaihdettu kokonaan. Maniasta aiheutui masennus josta paranemassa. Olenko ainut jolla tälläinen tapahtunut?

1

1851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Litiummyrkytys

Mulla alkoi kädet vapiseen. Sitten ne heilui kuin ropellit. En voinut syödä enkä juoda. Sitten lähti järki enkä pysynyt pystyssä. Onneksi ystävä tuli ja tilasi ambulanssin. Ensiavussa väittivät että olen vetänyt jotain ja laittoivat koomaan. Viikko koomassa. Munuaiset lakkas toimimasta. Löysivät vahingossa korkean litium arvon. Manian oireita myös sairaalassa. 3 viikon reissu. Lito jäi ja kova masennus on ollut päällä nyt vuoden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe