Lito Myrkytys

Lääkkeillä

Onko täällä muita joille Lito aiheuttanut myrkytys oireita tai myrkytyksen? Minulle tämä tapahtui viime kesänä ihan yllättäen. Olin tuolloin syönyt litoa vuoden verran. Heinäkuussa reissussa kaikki tapahtui yllättäen. Maha meni sekaisin ja pissa tulo lakkasi, pahat turvotukset, käsien paha tärinä.. Menin ensiapuun oireineni enkä tuolloin osannut arvata että lito syypää. Eikä lääkärikään päivystyksessä. Olisi jo laittanut minua kotiin, mutta sanoi sitten vielä että jos kummiskin katsotaan lääke pitoisuudet. Verikoe tulos oli 3.7 eli vakava myrkytys joka henkeä uhkaava. Minun olisi pitänyt jo kouristella, olla tajuton. Jouduin sairaalaan sisään ja tutkimukset alkoivat. Teholle olisin kuulunut mutta ei ollut tilaa niin sisätaudeille ja heti dialyysiin. Munuaiset eivät toimineet ja turposin vain. Tästä alkoi pitkä sairaala jakso. Dialyyseja joka toinen päivä kahden kuukauden välein, kortisoni lääkitys joka aiheutti minulle manian, lääkityksen purku. Epäiltiin tietty myös että itse olisin sen aiheuttanut, mutta uskoivat tenttauksen jälkeen että olen normaalisti lääkkeitä syönyt. Biopsia eli koepala munuaisista myös todensi tämän. Kahden kuukauden jälkeen munuaiset alkoivat toimia mutta manian takia sairaala reissu kesti lokakuulle. Elämäni pelottavinta aikaa kun ei tiennyt mitä tapahtuu. Ilmoitin lääkemyrkytyksestä Suomen lääkevahinko keskukselle, josta hain korvauksia tapahtuneeseen. Juuri tuli korvauspäätös minun hyväkseni. Sanottiin että tämä kuuluu Liton harvinaisiin haittavaikutuksiin. Nyt siis munuaiset toimii, tarkkaillaan joka kuukausi verikokeissa. Lääkitys vaihdettu kokonaan. Maniasta aiheutui masennus josta paranemassa. Olenko ainut jolla tälläinen tapahtunut?

1

1981

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Litiummyrkytys

Mulla alkoi kädet vapiseen. Sitten ne heilui kuin ropellit. En voinut syödä enkä juoda. Sitten lähti järki enkä pysynyt pystyssä. Onneksi ystävä tuli ja tilasi ambulanssin. Ensiavussa väittivät että olen vetänyt jotain ja laittoivat koomaan. Viikko koomassa. Munuaiset lakkas toimimasta. Löysivät vahingossa korkean litium arvon. Manian oireita myös sairaalassa. 3 viikon reissu. Lito jäi ja kova masennus on ollut päällä nyt vuoden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      25
      7475
    2. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      98
      6136
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      116
      4215
    4. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      155
      4184
    5. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      163
      1931
    6. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      39
      1802
    7. Paras muistosi

kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      1798
    8. Miksi miehen on hankala ymmärtää

Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.
      Ikävä
      139
      1704
    9. Hei kuule nainen

Seuraavan kerran kun nähdään, puhu minulle jooko! Näin toivoo mies
      Ikävä
      38
      1498
    10. Mitä sä musta oikein haluat?!

Anna olla jo.
      Ikävä
      40