Hei!
Ensimmäiseksi sanon,etten ole veneen omistaja jota nyt kehun!Eli kaunein purjevene mitä olen pitkään aikaan nähnyt on myyntiin tullut FinnFlyer 31 !Silmä lepää kun sitä katsoo!
Koska en ole purjehtia en osaa sanoa sen muista ominaisuuksista tai sitä onko hinta hyvä vai huono?Onko teillä tarjota muita ehdokkaita ....sillä minua on puraissut purjehduskärpänen ja vaimolta salaa teen suunnitelmia tulevaa kesää varten!
Kaunis purjevene
26
1291
Vastaukset
- Estro
Hei,
Hyvä vene purjehduksen aloittamiseen olisi myös Siesta 32. Meillä olisi myynnissä kaunislinjainen ja hyvin ylläpidetty yksilö.
Katso https://www.nettivene.com/purjevene/siesta/618863
Terveisin,
Estro- Putkiaivo
Siesta on vaan niin kapea...Tosin nätit linjat!
- Skandifani
Siesta tosiaan on yksi kaunisrunkoisimmista. Nopeakin kuin mikä. Purjeveneet yleensäkin ovat kauniita. Ainoa poikkeus hitaat, töppökeulaiset, korkean varalaidan omaavat halpisveneet.
- krapumaalla
H-vene (toki hyvin ylläpidettynä) on myös kaunislinjainen.
Mutta silti todelliset kaunottaret ovat puurunkoisia. Laita googlen kuvahakuun "8mR"- KatsojanSilmässä
Minulla on kauneuskäsitys muuttunut totaalisesti. Noista kaseista tulee nykyään mieleen kuusikymmentäluvun piikkikärkiset pakkassaappaat, jotka olivat liukkaat, kylmät pakkasella ja muutenkin epäkäytännölliset.
- jää_mieleen
Kyllä se ulkomuoto hiveli silmää kun kohtasi kasin kääntöpoijulla, se harjoitteli kisaa varten
- NIMETÖN2
KatsojanSilmässä kirjoitti:
Minulla on kauneuskäsitys muuttunut totaalisesti. Noista kaseista tulee nykyään mieleen kuusikymmentäluvun piikkikärkiset pakkassaappaat, jotka olivat liukkaat, kylmät pakkasella ja muutenkin epäkäytännölliset.
Samoilla linjoilla. Kammosin aikoinani pystykeulaisia purjeveneitä. Nyt kun laiturinaapurina on Bava 35 match, niin yllätän usein itseni ihailemassa sen tehokkaan näköistä runkoa... Mutta myönnän tämän vain nimettömänä.
- uusi.tai.vanha
Vanha totuus on, että kauniit veneet purjehtivat hyvin. Ja pätee myös käänteisesti, nopeat veneet ovat kauniita. Lisäksi pätee yhtä hyvin uusiin kuin vanhoihinkin veneisiin.
Käytännöllisyys on sitten aivan eri asia. Kaunis ja nopea vene voi olla sen suhteen jommassa kummassa ääripäässä. Itsellä oli sekä veneen kauneus että purjehdittavuus oleellisia tekijöitä, kun ostin osuuden kuutosesta. - Hghjggghh
NIMETÖN2 kirjoitti:
Samoilla linjoilla. Kammosin aikoinani pystykeulaisia purjeveneitä. Nyt kun laiturinaapurina on Bava 35 match, niin yllätän usein itseni ihailemassa sen tehokkaan näköistä runkoa... Mutta myönnän tämän vain nimettömänä.
Oma veneeni on klassisen kaunis, on puinen ylärakenne ja puksprööti. Viime kesältä on jäänyt mieleen, kun eräs mökkiläinen juoksi mökistään laiturin nokkaan kameran kanssa kuvaamaan, kun painelin ohi, vaikka se oli sentään vilkkaasti liikennöity väylä. Muutenkin ihmiset tulee laiturilla ihailemaan ja juttelemaan. Vaikka on nykyiset kilpaveneetkin kauneita, kun ne liitää valtavan purjekertansa kanssa aaltojen yli. Tusinamassaveneitä en oikein kauneina pidä, ne on pelkästään käytännöllisiä, liian asuntovaunumaisia. Sisältä ne voi kyllä olla viihtyisiä.
- saman_kokenut
Hghjggghh kirjoitti:
Oma veneeni on klassisen kaunis, on puinen ylärakenne ja puksprööti. Viime kesältä on jäänyt mieleen, kun eräs mökkiläinen juoksi mökistään laiturin nokkaan kameran kanssa kuvaamaan, kun painelin ohi, vaikka se oli sentään vilkkaasti liikennöity väylä. Muutenkin ihmiset tulee laiturilla ihailemaan ja juttelemaan. Vaikka on nykyiset kilpaveneetkin kauneita, kun ne liitää valtavan purjekertansa kanssa aaltojen yli. Tusinamassaveneitä en oikein kauneina pidä, ne on pelkästään käytännöllisiä, liian asuntovaunumaisia. Sisältä ne voi kyllä olla viihtyisiä.
Minun veneessä ei ole sitä puukspröötiä, mutta muuten sama kuvaus sopii. Ehkä klassisuudestakaan ei pitäisi puhua 80-luvun veneessä, mutta joka kesä monta kertaa ohikulkijat satamissa pysähtyvät kauneudesta mainitsemaan. Ja omaan silmään kauniita ovat niin ne todella klassiset kuin modernitkin kilpaveneet. Onhan täälläkin usein siteerattu Rod Stephensin lausumaa "Anything that crosses the line first, is utterly beatiful".
Suorastaan ihme, jos ei muutama bavabenejannen omistaja tämän päälle julista, miten ulkonäkö on täysin toissijainen asia veneessä. Mutta sanoo mitä tahansa, kyllä se mukavalta joka kerta tuntuu, kun oman veneen ulkoönäköä kehutaan. Tuntuisi se niistä sanojistakin.
- FF31
Ettei kuitenkin vain olisi tuo juuri myyntiin tullut FF31 - sinun vene ;).
Me myimme juuri omamme ja onhan se kaunis linjainen vene ja muuten purjehtii erinomaisen hyvin. Toisaalta moni muu on mielestäni paljon kauniimpi, esim. AV36 ja jostain syystä pidän Arcona 400:sestä - vaikka onkin moderni. - Liukumäki
Mikähän on syy noihin 70-luvun lopun ja 80-luvun viistoperiin ? Tuntuvat jotenkin järjettömiltä, äärimmäsenä esimerkkinä ehkä Guy 33. Suosiko IOR-sääntö noita ?
- FF31
Olisiko sillä saatu IOR säännön lisäksi halvalla pituutta ja vesilinjaa lisää? Varmaan ulkonäkökin on ollut jossain määrin syynä.
- vesilinjaa
IOR-säännön mukaan optimoitu perä näyttää toisenlaiselta Guy 33:n tai 27:n perä. Sinällään pitkä peräylitys on osittain IOR:n perua, mutta vain osittain. Yleisemmin tarkoitus on vain pidentää tehollista vesilinjaa painoa varsinkin veneen päissä säästäen. Siksi turha rakenne perässä on leikattu pois. Vastakkainen näkemys kallistaa peräpeilin toisinpäin lisäten rungon tilavuutta samalla vesilinjalla.
- Liukumäki
Jotain tuollaista ajattelinkin. Aikanaan nuo näyttivät omaankin silmään hyviltä, mutta niin se maku muuttuu. Nykyiset pystyperät (ja keulat) alkavat näyttää paremmilta ja etenkin järkevämmiltä. Tehdään veneestä sen pituinen kuin tehdään, maksimoidaan vesilinja lähelle veneen pituutta ja hyödynnetään koko pituuden tarjoama tila. Lisäksi veneeseen kulku perän kautta helpottuu oleellisesti, vedestä, kumiveneestä ja laiturilta.
Jokaisen nykyisen seilipaatin keulassa on ihmeellinen putkihässäkkä, josta törröttää ankkuria ja sellaista rullaa ja tällaista tappia. Ennen pitkää joku huomaa, että saman asian ajaa hiukan viisto keularanka, ja näin pidentyneelle kannelle voidaan tehdä rullat ankkurille ja jemmata keupurjeen rullalaite sinne syntyneeseen sisätilaan. Systeemit muuttuvat ja ihmisten kauneuskäsityksetkin ovat muuttuvaiset.
Kaunein purjevene on muuten Mälar 22.- Montaetua
Viittaat ilmeisesti ankannokkaan. Siinä on monta etua normaaliin keulaan verrattuna: ankkuri tulee nokan alle, jolloin se on pois "jaloista" rantauduttaessa, keulastaakin ja keulakaiteen etupuolella on leveä tasainen alue, jonka päällä voi seistä rantaa lähestyttäesä ja jolta astua laiturille/rantakalliolle. Nokkaan saa integroidut tikkaat, jotka ovat tukevat ja joita ei tarvitse yrittää tunkea ankkuriboksiin. Omassa veneessä tuollainen on, ja niin tulee olemaan seuraavassakin. Helpottaa rantautumista oleellisesti keulakulmasta riippumatta. Suosittelen.
- Lewwee
Kaunein purjevene on Finnflyer 36, sellaista kerran laiturissa ihailin. Uusi laji niin noi vanhat ei mua miellytä. Varsinkin noi pitkulaiset on aika kammoja.
- Putkikehikko23
Joo ...minustakin noi valaskantiset saippualaatikon näköiset purjeveneet on tosi södejä....nam nam
- SW271
Kauneus tulee toimivuudesta. Minulle kaunein purjevene on jokin merikelpoisen ja turvallisen näköinen "blue water cruiser". Kuten vaikka HR tai Vancouver 27. Nopeitahan ne ei ole, mutta minulle kauniita.
- Ketkaa
Omaa silmää ei miellytä nykypurkkareiden perät, veneet näyttävät loppuvan kesken, viimeinen metri ikäänkuin puuttuu (silitysrauta). Ja ketkaa pitää veneestä löytyä, eikä pukspröötikään pahalta näytä! Esim Falmouth cutterissa on sitä jotain mikä omaa silmää miellyttää..
- Ketkaville
Pisteet tälle. Kotka veneen tekee.
- Ketkaville
Siis ketka.
- Atsimoore
Miten olsi FE-83? Merten Kaunotar!
- cnitti
Myös Cenitin kaikki versiot ovat kauniita ja komeita venheitä.
- makuasoita
Ohessa omaa rankingiani:
Pienistä etenkin folkkari ja myös H ovat kaunisrunkoisia.
Vähän isommista Avance 36 ja samaa sukua oleva Omega 42.
S&S ja Frers Swanit ovat sykähdyttäviä, etenkin 46-53-59-651 (vain mittakaavaero) ja kunkkuna ikinuori 65. Myös 68 on livenä aivan uskomattoman hieno.
Balticeista 47 on esteettisesti onnistunein.
Myös HR:t, etenkin 48 ja 54, sekä vanhemmista 42:t (E ja F) ovat kauniita.
Samoin minulle kélpaisi jämerälinjaiset Najad 390-440.
Aloittajan mainitsemat Stillin luomukset ovat varmaankin toimivia veneitä, mutta mielestäni ne ovat kaikki jotenkin kolkkoja. Se viimeinen silaus puuttuu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621576Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281546Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701348Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251252- 1281125
Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1751096Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271047Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3111040- 781036